Õhtust!
Juba talvel panin tähele,et kolinad mootoris suured ja sellepärast lükkasin lund ka ainult paar korda talve jooksul....hoidsin hinge kinni,et suurt pauku ei tuleks. Sellepärast sai nüüd ülemine korrus lahti võetud ja üks tõsine remont ette võetud.
Väga hull asi siiski polnud. Tagumise silindri kepsu puks oli kulunud ja ka kepsu silmas ringi pöörlend. Eks kolb oli ka vana ja sõrm loksus parasjagu sees. Arvan,et vast pool millimeetert tuli ära..... Ega mul muud üle ei jäänud,kui võtsin ka karteripõhja ära,et saaks kepsu vahetada. Tagavaraks oli kogutud vanade mootorite seest võetud kobedaid kepse. Ühe siis valisin välja ja läks käiku. Leidsin ka uue kolvisõrme:
Terasem silm võib isegi ära tabada markeeringu......mis hakkab 30- nega pihta. Läbimõõt on kolvisõrmel 30 mm. Kuna mul on ka üks uus keps tagavaraks,jätsin ka sõrme sellega paariliseks uut aega ootama. Mul viletsamaid sõrmi veel alles ja las need siis kuluvad ennem ära.
Välimise plokikaane saatsin ka koos kolviga pensionile......sest miski mõra oli tekkinud ja õli laras pikkamööda mööda kaant alla. Ei näinud enam mõtet sellega jubida. Niigi kuumenes mootor heinaaegu mitu korda üle ja tõmbas mootori kinni. Eks ribide vahed läksid sodi täis ja ei jahutanud piisavalt. Ka sisselaskeklapp pidas terve pinnaga,võibolla pildilt isegi näha:
Ja korra õnnestus mul ka tühja toimetada.....
Nimelt leidsin uusi kübaraga plokikaane mutreid,need vist T-25,40 omad. Panin paika ja pingutasin plokikaaned ära. Hakkasin siis nookureid peale panema...........aga ei lähegi.....seega tuli uuesti maha võtta. Ei sobi kuidagi,läksid tavalised tagasi. Kunagi arvasin,et keegi on ilma kübarata mutrid paigaldanud. Mööda tikkpolte imbub õli alla ja seega on osadel mootoritel kasutatud selle koha peal kübaraga mutreid. No nüüd jääb neid mitu peotäit üle.......
Kui kellegil peaks olema ülearu 95 mm. kolvirõngaid ja kolbe,olen huvitatud. Mingi aeg tagasi sain 95,5 mm ja 4,5 mm laiuseid kolvirõngaid,mis olid arvatavasti vana Universaali omad. Treisin ülemise kolvirõnga soone üle ja seega sain seda vanat vigast kolbi head mitmed aastad ekspluateerida....... Kui ülemine kolvirõngasoon on viga saanud,saab soone laiemaks treida ja laiema rõnga panna. Aga seejuures peab tähele panema,et üleval hülsil ei oleks ranti ees ehk kas kasutada uut hülssi,või käsitsi saabriga rant maha kaapida. Kui seda ei tee,lööb rõnga puruks..... Mul seda muret polnud,sest lasin selle hülsi eraldi ära hülsitada. Vana Volga hülsist sai kolmes osas kokku lükatud ja läbi hoonitud. Üks vana spets tegi selle töö minu jaoks. Eriti ei tahtnud ette võtta sellist tööd aga noh,mis sa hädaga ikka teed....