Nostalgitseme lääne autosid.
#1

Nõndaks, andke mulle andeks , kui tegin teema valesse foorumi osasse või tuli pealkiri veidi lohisev.
Kuid asjast : Nimelt on suur osa meist siin foorumis suured uuniku ja vana vene tehnika sõbrad, kelle jaoks vastu mürisev Gaz 53 viib hetkega tagasi aastakümnete tagusesse aega ja aia ääres roostet koguv Vaz lööb hinge haava ning toob silma heldimuspisara ! Nii ka mina ei suuda jääda juba ammu eilse tehnika vastu külmaks.
Kuid nüüdseks, kui Eesti liitumisest vaba ühiskonna ja autoturuga on möödas aastaid on nii mõnedki mudelid läänest muutunud sellisteks haruldusteks, et neid näha on harv juhus.
Võtamegi selle teema selleks kohaks, kus pajatada ja nostalgitseda mudelite kallal, mis panid uue eesti ratastele, kuid nüüd kahetsusväärsel kombel on ajarattale alla jäämas.
Mõned isiklikud näited : Opel Ascona -1988
Opel Rekord -86
Ford Sierra 1983-1986
VW Golf/Jetta -83
VW Passat -87
Riisiraketid : Datsun Cherry, esimesed Corollad, triikraud Civicud jne.

Pildimaterjal alati oodatud !
Vasta
#2

Hiljuti leidsin ajaloo prügikastist sellise auto nagu Troll. Esimene katse käivitada Norras autotööstust. Sisuliselt teine auto maailmas fiiberklaasist kerepaneelidega (peale Corvette'i). 1955-1958 valmistati 5 autot.

[Pilt: Trollbil.jpg]

lihtsalt infoks (eestiga muidugi ei seostu). TrollBig Grin
Vasta
#3

Tänapäeval üliharuldane Jetta, mis õigupoolest kunagi liiga popp mark Eesti teedel pole olnud. Üks väga heas korras masin mõõdab kilomeetreid Sindis, Pärnumaal, rohkem isendeid pole kohanud viimastel aastatel. See roheline aga meie perekonna esimene lääne masin ja hetkel ootamas paremat tulevikku( mootor kottis ja pole 5a sõitnud)
[Pilt: 3814158.jpg]
Vasta
#4

Minul oli rõõm täna kohata täiesti sõiduvõimelist ja mitte mullaks roostetanud Ford Granadat. See polnud just väga levinud auto aga 90date alguses hakati neid Soomest siia tooma koos Datsunidega.


Vasta
#5

Minu esimene lääne auto oli selline:

[Pilt: peugeot-305-02.jpg]

Nagu sellel internetist leitud pildil, aga sinine. Peugeot 305 siis. Vana, Soomest toodud käkk. Sain sellest niisuguse üledoosi, et olen Prantsuse autodest tänaseni hoidunud. Big Grin
Vasta
#6

Vanade prantslaste töökindlus on tänini jätnud ka uutele masinatele oma mõju ja kerge eelarvamusega suhtun neisse ka täna. Eks nad kentsakad ole, kuigi areng vastupidavuses on olnud muidugi üsna vägev.
Just lähiajal on tänavapildist kadunud esimesed Omegad, mida uhas mööda teid massiliselt. Ilmselt on suureks teguriks nende masinate kehv roostekindlus.
[Pilt: opel-omega-photo-1.jpg]
Vasta
#7

Siinkohal meenuvad esimesed "rahamasinad" - vanad, ninaga Transitid ja Bedford Blitzid, mida tänasel päeval enam eriti ei kohta. Bedford oli veel selle poolest "äss" buss, et meenutas A-rühma igiliikurit.
Vasta
#8

Üks Läänemaa väiksem kant, mis omal ajal oli tuntud kalatööstuse poolest, nägi 90ndate alguses/keskel päris esimest BMW -dWink Kohalik noormees soetas omale kupee 316 ( too kahe esitulega, e21 keretüüp).
See oli juba ulmeline kvaliteet Big Grin
Ise mäletan kui noore mahlamütsina 5nda seeria hainina masinaid imetlesin.
Õnneks jõuavad bemarid tihti taastajate kätte ja näeb liikumas päris viisakaid isendeid.
Pärnus liikvel üks pruun 316, tuuninguvaba ja vist vanema härra käsutuses.
Vasta
#9

Bedford oli tegija:

[Pilt: nd64uc.png]

Täpselt sellise ma vahetasin üks ühele Peugeoti vastu. Hea diil. Ainult Bedfordi häda oli selles, et kui päike pilve taha läks ei tahtnud Perkinsi diisel enam käima minna. Suvel veel aitas ohtralt eetrit. Talvel polnd ka sellest abi. Toungue
Vasta
#10

Tere.
Ka Ida-Saksa DDRi masinad olid tegijad.
Wartburg353


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#11

Bedfordi vahetasin jälle üks ühele Jeep Wagoneeri vastu. Ka tänaseks päevaks tänavapildist kadunud masin:

[Pilt: wag_fq.gif]

No see oli juba päris kosmos. Soomlaste aretatud Valmeti mootor originaal automaadi otsas ja puha. Tagumine klaas käis elektriga. Ulme.
Vasta
#12

Tere.
Ega selliseid lux autosidki enam liigapalju liikvel ei ole.
A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#13

Kunagi 90te alul saabusid tänu põhjanaabritele siiakanti ka väiksed, tagasihoidlikud sõiduvahendid, kandes samas Hella lisatulesid (vt pilti). Nad saabusid siia, me postsovjetti, otse kapitalistliku Inglismaa südamest. Tehes vahepeal paar kiiret tiiru Lappenranna, Kotka, Rauma jt väikeste asulate vahelistel teedel. Nende puhul polnud "ulmest" juttugi. Kui, siis ehk nurgapoe-pidaja säästureziimist. Pluss üks-kaks kleepekat 'Lapin kulta' igavesest hiilgusest lisaks armatruurlaua pruuni tooni esile tõstmas. Tegelikult muidugi on Inglismaalt, Oxfordist pärit kuulsa Morrise-nimelise kompanii metalsete järeltulijate arv pikk ja põnev. Mida ei olnud aga mitte teps meie loo kangelane, Morris Marina, 1,3-ne, väike rohelist tooni bensiinikas. Ta oli hoopis lühike, madal, plastikust, aeglane ent omas naljakas 70-te disanistiilis - võrreldes kohaliku väljalaskega - päris voolujooneline. Passi oli ka lihtrahva eksitamiseks kantud värvitooni nimi - British Racing Green. Ütleme nii, et ralliga ei olnud sel sõidukil miskit pistmist. Rataste olemasolu ehk. Aga ta töötas ja allus mõistlikele remondipakkumistele. Ja nii ka talvel. Tõsi, kaua temaga sõita ei saanud, kuna isikkoosseisu juurdekasv viis inglise rahvaliku kaunitariga nö suudlemise üsna ruttu mitte püsisuhte kujunemiseni välja vaid lahkumishetkeni. Ojah. Igatahes. ja kui keegi juhtub kunagi küsima kas 70-ndate väikeautod on ikka üldse mõeldud käru vedamiseks, siis vastus on - mõned siiski on. Mõned inglise autod. Sest et nad on juba algselt rallivärvi Big Grin Big GrinBig Grin (Põige TV-ajalukku ka - kõigele muule lisaks on tuntud autopõlgurid Jeremy Clarkson ja James May koos suutnud Morris Marina abil sooritada järgneva võistlusharjutuse -..." they made their way to Greenham Common airbase to see if the Communists ever historically built a good car. They begin with Russian cars (Lada Riva, Moskvitch 408, Lada Niva, ZAZ-968) and the East German Wartburg. Both Clarkson and May declare all of those cars to be "truly terrible", though show some affection for the Niva. Their favourites are the Niva and the GAZ Chaika, but neither are found to be good because they fail to run. Their test includes a race between a British "Communist" car, the Morris Marina, and a Lada Riva. The Marina wins, though they find it to be more effective as a brazier for striking workers, than as a car").
[quote='pontu6' pid='292668' dateline='1351196408']
Bedfordi vahetasin jälle üks ühele Jeep Wagoneeri vastu. Ka tänaseks päevaks tänavapildist kadunud masin:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#14

Pole sel franzuuside tehnikal häda miskit, kui õige asi tagumiku alla võtta.
See punane pidžou bussik aastast '84 teenis mind kenasti aastaid.
Kere läks lõpuks "korralikult" käest ja on vaid aja küsimus, millal julkadeks lõigun.
Mootor veel väegade kobe, plaanin teda väiksele traktorile peale tõsta.

   

Kere ja veermiku osas identne Ducatoga.
Tegelikult saigi tema Ducato pähe arvele võetud, sest Peugeot' papreid polnud Eestist enam lihtsalt saadaval...
Vasta
#15

Üks kord vedas mul veel. Sain Jeebu vahetada Bemmi vastu:

[Pilt: 800px-Bmw_e12_v_sst.jpg]

Täpselt selline see oligi. E12. Sama värvi ka. See oli juba tõeline lux pill. K-Jetronikuga maadlesin terve suve enne kui tööle sain. Toungue
Vasta
#16

Datsuneid ikka veidi mäletate? Ise nokitsen praegast sellise väikese Datsu kallal
[Pilt: large_27383895_mlwS.jpg]

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta
#17

Aastatel 1996-99 oli mul kasutada selline kollane Audi 80 LS, 1976vl. Samasugune auto on VW Passat, ainult et Audi oli sedaan.

[Pilt: audi_80_gl_img_28362.jpg]

[Pilt: audi-80-gl-05.jpg]

Minu käest läks auto ühele hiidlasele, aga arvatavasti on aga aeg teinud oma töö.

Siiski leian end aeg-ajalt sirvimas selle auto kuulutusi, ehk vana arm ei roosteta.
Vasta
#18

http://www.carrating.org/car.php?3901
http://www.carrating.org/car.php?5059
http://www.carrating.org/car.php?2424 Mõned huvitavad vanad lääne autod Carratingust.
Vasta
#19

(26-10-2012, 00:21 AM)aksel73 Kirjutas:  Tere.
Ega selliseid lux autosidki enam liigapalju liikvel ei ole.
A.
See 171 TAZ on ka minu käes olnud kunagi. Müüsin ta sinnapoole kust sa ta välja kaevasid. Siiamaani on minu käes veel esiklaasi iluliist ja natuke peenikest pudi. Lisaks ka muud mudru mis oli mitme auto ehitamise käigus tekkinud. Viimati müüsin tagadil selle valge auto jaoks ostetud väga heas korras oleva originaaltiiva. Kuna auto oli nii käest lastud siis mina teda ehitama ei hakanudki. Klapijuhtpuksid vahetasin ära ja panin kokku.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#20

Omal ajal olid sellised pisikesed Civicud (triikraud) vinged aparaadid. Maias Honda mootor peal ning kerge kere. Hiljuti müütas keegi sellist eestis 300 euri eest.
Kord sõitis selline siduri päästes napsise juhi käes 3-4 puud maha ( parajad vahtrakaikad, kuid ikka 6-7 m ), tagurdas jupp maad ja uhas edasi parema tuleviku, ehk lähima garaazi poole. Radikas sai ära lapitud ja teel ta oli jälle.
[Pilt: honda_civic_2012913_orig.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne