01-11-2012, 11:45 AM
Kes on kokku puutunud, siis teavad, et suurem osa seni toodetavatest ratta- ja rummu ja mis iganes laagritest on hooldusvabad. Suhteliselt lihtsalt saab hooldevaba laagri muuta määritavaks. Täidetud peab olema vaid paar tingimust - peab olema ruumi nipli jaoks (kui ei ole, siis aab nipliava korgiga sulgeda), teostaja peab teadma, mida ta teeb ja KUHU planeeritav määrdekanal välja peab jõudma. Kui asja ei saa teha laual ja puurida puurpingis, siis drelliga puurides on suht lihtne puur ära murda. Seepärast tuleb tegutseda ettevaatlikult. Järgnevalt kirjeldan, kuidas tegin oma Jumperi ühe rattalaagri määritavaks.Olin sellega korra hädas, tegi häält, vajas vahetamist. Ette keegi ei taht võtta ja taheti miskipärast ikka koos selle junniga vahetada, kus laager sees istub. Põhjuseks ikka see, et laager istub seal ikka väga kõvasti sees. Ühe asjaliku pressi all litsutigi see junn pooleks, alles siis tuli laager välja . Pidin selle "junni" koos laagriga lammutusest muretsema, hea, et oli saada. Väljapressimise asemel võiks ju kasutada laagri mahajahutamist vedela lämmastikuga, aga keegi ei viitsi sellega jännata, lihtsam on kliendilt sadu eurosid küsida ja kogu käändtelg uue vastu vahetada. Parajal momendil teen ise proovi... Kauss on juba olemas, ootab, kui järgmine laager "laulma" hakkab.
Aga nüüd tegin seukse nalja, et teise laagri, mis ka hakkas tasakesi mölisema, muutsin määritavaks. Lihtne - eemaldasin segavad asjad (ratas, support), muretsesin ühe asjaliku puuri (ca`4 mm). On teada, et tavalise puuriga laagri ligi ei maksa minna, selleks on teistsugused puurid. Hind ei olnud väga suur, 4mm eest küsiti 5,50 euri. Tegin alguses ühe jämmema augu, nis sobis nipli keerme alla, kuni laagrini. Tavaline puur sealt edasi mingi väega nagunii ei lähe. Sealt edasi selle "asjaliku" puuriga otse laagri sisse. Augu asukoht oli mudugi enne välja mõõdetud - kuna esiratta laager on tänapäeval kaherealine, st. sise ja välis ühes tükis, siis laagri keskele oli üpris lihtne sattuda. Vaatasin veel, et nippel ise hiljem millelegi ette ei jääks, ketas ja ratas klappisid suurepäraselt, nippel ise jäi pisut veel ketta tagan välja vahtima, hiljem saab suht lihtsa vaevaga pritsiga ligi.
Puurimisega on nii, et selline tahab saada vähemalt 2000 või tsuti rohkem pöördeid ning suhteliselt tugevat survet. Tasakesi vajutades võid sinna otsa ära surra . MInul mahtus rattakoopa ja drelli vahele üks meetrine lauajupp ära, millega oli suht lihtne survet suurendada. On tunda, kui puur hakkab laagrisaalest läbi jõudma, see hetk tuleb ära tabada, muidu oled ilma puurist (mis polegi teab mis suur mure) ja oled probleemi ees, kuidas puuri murdunud ots laagrist kätte saada. Minul see juhtus, kuid õnneks oli murdunud ots veel ühes tükis ja pintseti-taoliste näpitsatega sain selle otsa sealt kätte. Metallipuru koukisin magnetpulgaga kenasti välja, nippel sisse, määre tagantotsa.. ja nüid on möla maha jäänud .
Tuleb teised laagrid samuti ringi teha. A see hea puur, vat see hea puur sai muretsetud Tartu ServeMet poest Turu tn. Algul oli mure, et kuda sellega käituma peab ja kogu teema käigus oli ka mõni seiklus. Aga... tegelt nõutud tingimuste (pöörded, surve) juures vötab see puur laagrimetalli nagu saia , sõna otseses mõttes. Ise ka üllatusin. Ainult painutamist ei salli, kipub siis kergelt murduma.
Pilte tegemise käigus ei teinud kahjuks, kui järgmine tegemine ette tuleb, eks teen tasa .
Aga nüüd tegin seukse nalja, et teise laagri, mis ka hakkas tasakesi mölisema, muutsin määritavaks. Lihtne - eemaldasin segavad asjad (ratas, support), muretsesin ühe asjaliku puuri (ca`4 mm). On teada, et tavalise puuriga laagri ligi ei maksa minna, selleks on teistsugused puurid. Hind ei olnud väga suur, 4mm eest küsiti 5,50 euri. Tegin alguses ühe jämmema augu, nis sobis nipli keerme alla, kuni laagrini. Tavaline puur sealt edasi mingi väega nagunii ei lähe. Sealt edasi selle "asjaliku" puuriga otse laagri sisse. Augu asukoht oli mudugi enne välja mõõdetud - kuna esiratta laager on tänapäeval kaherealine, st. sise ja välis ühes tükis, siis laagri keskele oli üpris lihtne sattuda. Vaatasin veel, et nippel ise hiljem millelegi ette ei jääks, ketas ja ratas klappisid suurepäraselt, nippel ise jäi pisut veel ketta tagan välja vahtima, hiljem saab suht lihtsa vaevaga pritsiga ligi.
Puurimisega on nii, et selline tahab saada vähemalt 2000 või tsuti rohkem pöördeid ning suhteliselt tugevat survet. Tasakesi vajutades võid sinna otsa ära surra . MInul mahtus rattakoopa ja drelli vahele üks meetrine lauajupp ära, millega oli suht lihtne survet suurendada. On tunda, kui puur hakkab laagrisaalest läbi jõudma, see hetk tuleb ära tabada, muidu oled ilma puurist (mis polegi teab mis suur mure) ja oled probleemi ees, kuidas puuri murdunud ots laagrist kätte saada. Minul see juhtus, kuid õnneks oli murdunud ots veel ühes tükis ja pintseti-taoliste näpitsatega sain selle otsa sealt kätte. Metallipuru koukisin magnetpulgaga kenasti välja, nippel sisse, määre tagantotsa.. ja nüid on möla maha jäänud .
Tuleb teised laagrid samuti ringi teha. A see hea puur, vat see hea puur sai muretsetud Tartu ServeMet poest Turu tn. Algul oli mure, et kuda sellega käituma peab ja kogu teema käigus oli ka mõni seiklus. Aga... tegelt nõutud tingimuste (pöörded, surve) juures vötab see puur laagrimetalli nagu saia , sõna otseses mõttes. Ise ka üllatusin. Ainult painutamist ei salli, kipub siis kergelt murduma.
Pilte tegemise käigus ei teinud kahjuks, kui järgmine tegemine ette tuleb, eks teen tasa .