Kas ostaksid endale elektriauto?

(03-11-2012, 00:09 AM)Coger Kirjutas:  kui paljud siinkõnelenutest ja -kõnelejatest üldse on omanud kokkupuudet ja sõidukogemust elektriautoga?

Olen söitnud umbes aasta esimese generatsiooni elektri-berlingoga rootsis.
Tundub et mitte midagi pole paremaks läinud vörreldes nonde nüüdseks 12+ aasta vanuste autodega.....soojendus töötas neil igatahes bensiiniga, tankisid sinna kus tavalistel berlingodel bensupaak oli a sisse ahtus vist 7l vms. Soojaks läks normaalselt, akud pidasid talvel veelgi vähem kui suvel, lubati 100km ühe laadimisega, söita sai suvel vast 6-70max, talvel poole sellest. Samas, Stockholmis on ka suht mägine, eks see möjus kah.

Kuni kiiruseni 50kmh oli tömme täiesti ok, sealt edasi imes kuidagi vaikselt kiirust üles, tipp mis ma kätte sain oli 110kmh allamäge.
Kui praegu saaks möne tava-berlingo hinnaga sellise, siis teiseks autoks vötaks küll, mul just sellised vahemaad igapäev läbida et veaks öhtuni välja ilma laadimiseta.
Nonde uute eest sellist raha maksaks ainult idioot, vaata kust otsast tahad ei ole nende reaalne väärtus rohkem kui 10k euri(ok,12vöibolla)
Tavaline sitapoolne väikeauto ju, +erinevad mured talverehvide leidmisega mida ei toodeta sellises dimensioonis nagu vaja jne
Berlingo veeres tavalistel rehvidel igatahes.

Ju see elektriauto on meie tulevik küll, a kindlasti mitte enne kui leiutatakse toimivad akud ja suudetakse aru saada et auto ei pea välja nägema nagu nn sandisimm e invaauto veneajal.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Tänapäevastel akudel pole häda midagi. Aga head elektriautot ei saa nii, et võtame bensuauto ja topime mootori ning akud kuhugi, samamoodi nagu head bensuautot ei saanud nii et võtame hobutõlla ja topime mootori ning paagi kuhugi. Kogu konseptsioon tuleb puhtalt lehelt uuesti teha, alustades runga materjalidest ja lõpetades aerodünaamika viimistlemisega.

GM EV1 oli näiteks väga hea elektriauto, kusjuures tolleaegsed akud olid võrreldes tänastega suht naeruväärse energiatihedusega. Inimesed kellele neid proovikasutusse anti aheldasid end autode külge et neid mitte tagasi anda.
Vasta

Mina praegu pakutavatest elektriautodest ühtegi ei ostaks. Ma millegipärast arvan, et ei kasutaks ühtegi igapäevaselt ka siis, kui tasuta antaks.
Enne, kui mind süüdistada loodusest mittehoolimises selgitan, et olen lugenud mõlema poole argumente, tegelenud palju elus autodega ja usun seda poolt, mis näidete ja loogikaga on välja toonud, et need autod tuleb niisamuti valmis teha. Pealegi koosnevad autod olenemata jõuallikast suures osas samadest detailidest, ehk siis see "rohelisem" osa on ainult kütus.
Probleem on minu silmis väga lihtne - praegu sõidan oma auto ühe paagitäiega üle 10 korra kaugemale, kui parima meie turul oleva elektriauto reaalne kasutusdistants on. Lisaks saab soojendust sisse lülitada ja sõita pimedas.
Et vältida "roheliste" viha ma täpsustan, et ma toetan rohelist mõtteviisi, kuid ma arvan, et tegelikult on tänapäeval juba olemas väikesed sisepõlemismootoriga autod, mille kütusekulu on teoreetiline maksimum, mida autod oma praeguses olekus saavutama peaksid. Mulle meeldivad VW One litre autod, millest mingi versioon peaks ka müügile ilmuma lähiaastail.

Ma toetan rohelist mõtlemist ja mõistan, et planeeti tuleb hoida, kuid elektriautod oma praegusel kujul on ainult üks asi, mida eesmärk silme ees proovitakse jõuga keskkonda suruda. Muuta tuleks aga kõigepealt meie elukorraldust, et muutuksid meie vajadused. Küll siis need "õige" jõuallikaga autod ka esile kerkiks.
Vasta

Hiljuti juhtusin ühte artikklit kus räägiti norralaste uurimusest kust tuli välja, et praegu on kõige rohelisem ikkagi väiksema diiselmootoriga auto.
Olgu need tänapäeva akud kui head tahes, tavakütuse energiamahtuvusele jäävad nad mäekõrguselt ikkagi alla. Enne kui ei toimu siin mingit suurt läbimurret, pole ka elektriautode laia levikut loota.
Vasta

Kusagil Vene kanalilt sai nähtud saadet kus Jaapani tudengid aatate eest olid teinud elektri mootorratta,maks kiirus oli 160km/h sõiduulatus 220km ja seda umbes mobiili aku suuruse akuga.Mootor oli ehitatud hoopis mingil uuel "magnet"tehnoloogial.
Kuid sellel mootorrattal kasutatud tehnoloogia tootmises kasutamine keelati ära.
Tegelikult on võimalik teha täiesti fosiilsekütuse autodest igat pidi paremaid masinaid,kahjuks fosiilsetekütuse tootjad pole sellest sugugi huvitatud.

Samas me ei tea kas akude tootmine ja utiliseerimine on keskonna kahjulikum kui fosiilsete saaduste kasutamine.
Olgu öeldud kes maksab tellib ka muusika.Siiani pole olnud ju ühtki"sõltumatu teadlaskonna"(kui selliseid üldse on) uurimusi sellistel alaldel.
Meediast tulev info on ju alati kellelegi mingit moodi kasulik(enamasti auto tootjatele püüdes rohelisi maha rahustada).

Kus on aga tegelik tõde???
Vasta

Mina ostaks.Teiseks autoks.50 km reaalset läbisõitu piisaks kah tööle-poodi-koju sõitmiseks.
Aga elektriauto peaks olema:
Keskklassi auto suurune.
Ilusa disainiga.
Neljaveoline.
Bensiinimootorist parema dünaamikaga.
Seda kõike bensiiniauto hinnaga.
Seega täielik ulme tänasel päeval.
Vasta

Natuke nalja ka tõsiste juttude vahele:
http://www.youtube.com/watch?v=_dzW1K5-iy4&feature=related
Vasta

(02-11-2012, 18:01 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Just paar tundi tagasi soendasin autos üles ühte elektriautu juhti.Rolleyes Käed olid tal juba jahedad....Big Grin Lõdises ja rääkis,et kui oleks kabiini soendanud,ei oleks jõudnud enam koju tagasi........ Nii,see on siis küll ilge mäda värk. Praegu ju alles temperatuurid plussis. Aga mis siis juhtub,kui -10 tuleb....Big Grin

Ma loodan, et sama sapise suhtumisega oled ka selle suhtes, kes ignorantselt oma tavaauto paagi tühjaks sõidab... Sest muus ei olegi küsimus.
Praegune elektriauto on võrreldav tavaautoga, millel paagi asemel kolmeliitrine purk... Selge, et nii väikese potsikuga kaugele ei jõua.

Mis aga puduutab viimase otsa kaheastmelise ülelaadimisega mootoritega autosid (ükskõik, kas bendiin või diisel), siisei tasu nende madalat kütusekulu haipides unustada selel saamiseks loodud süsteemi keerukust. Esimese omaniku ja garantiiteeninduse ajal on elu lill. Aga mis saab siis, kui tuleb oma raha eest hakata vigu jahtima?

Tasuta lõunaid ei ole ja ainult rumal usub tootja pakutud ulmelisi numbreid. Aga ennast on ju nii kerge petta...Rolleyes
Vasta

(04-11-2012, 01:01 AM)genn Kirjutas:  Kusagil Vene kanalilt sai nähtud saadet kus Jaapani tudengid aatate eest olid teinud elektri mootorratta,maks kiirus oli 160km/h sõiduulatus 220km ja seda umbes mobiili aku suuruse akuga.Mootor oli ehitatud hoopis mingil uuel "magnet"tehnoloogial.
Kuid sellel mootorrattal kasutatud tehnoloogia tootmises kasutamine keelati ära.

Leiaks selllest tehnoloogiast mingigi jälje...
Vasta

Oot, kuidas see lugu rebase ja viinamarjadega?

Muuseas, on olemas täiesti adekvaatne statistika (Dekra, TÜV), mis annab aimu sellest, milline on moodsate autode vastupidavus ka pärast seda, kui garantii otsa saab. Ja kindlasti ei ole seis selline, et moodsa kasutatud auto ostja satub kohe võlavanglasse, sest vigu ronib sisse uksest ja aknast.

Paljuski on probleemid kinni selles, et teatud ajani suutsid automobiilid oma omaniku ükskõiksust hoolduse vastu kauem välja kannatada kui nüüd. Rumala ja laisa omaniku vastu ei aita ei ussi- ega püssirohi.

Samuti on eraldi teema see, et eestlane näeks ennast meeleldi S-klassi mersu roolis, samas kui rahakott kannatab heal juhul ära Polski Fiati 20 aastat vana eksemplari. Ja oh seda häda ja õnnetust, kui too kallis sõiduk remonti või varuosi vajab. Siis on ju diagnoos lihtne: lihtsalt s..t moodne auto. Läks katki. Kus aga vanasti oli head autod... Remontisid Zigulit terve nädalavahetuse ja said siis terve nädala probleemideta sõita. Vot oli alles hea auto. Ja varuosi sai ka Lada teeninduses töötava Mati käest althõlma. Vat kus olid toredad ajad. Aga nüüd... Kõik on niiiiii kallis ja ebatöökindel.

Isegi teiste velgede hankimine talverehvide jaoks näib paljudele olevat ülejõu käiv tegevus. Iseseisvast rehvide vahetamisest me parem ei räägi.

Tulles tagasi elektriautode teemasse: see ettevõte, kes leiutab aku või tehnoloogia, mis suudab pakkuda elektrisõidukile bensiinimootoriga omast sõiduulatust, asub valitsema maailma. Tehku konkurendid mida tahes. See tähendab praegu suurt raha. Praegu, kus kõik roheline pannakse suure marketingikella külge. Suure raha nimel ei vaiki keegi maha mobiiltelefoni akut, mis laseb sõita mootorrattal xxx kilomeetrit. Ja üldiselt tahaks ma näha viidet sellele masinale või teda puudutavale infole. Seni on see jutt heal juhul kategooriast Naised Saunas Rääkisid. Halvemal juhul lihtsalt pullis..t.

Ja korraks ajalukku põigates: Benzi Patent Motorwagen oli ka kaaskodanike jaoks tõsine naljanumber, millele pikka iga ei ennustatud ja mille iga viga või viperus tõi kaasa parastava naeru. Nagu nüüd elektriautode puhulgi. Mis sellest edasi sai, näeme tänavale või oma garaaži vaadates.

Meenutagem ka esimest Toyota Priust. Palju selle üle irvitati? Piiramatult. Nüüd on olukord selline, et ajakirja Consumer Reports andmetel on Toyota Prius C Ameerikas müüdud autode seas kõige töökindlam. Auto, mis on silmini täis elektroonikat ja moodsaid tehnoloogiaid.

Ja lõpetuseks küsimus teadjameestele: paljud teist reaalselt on kaasaegse elektriautoga sõitnud?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Kuna saade sai nähtud hulk aega tagasi,arvan et tegu oli selle masinaga:
http://www.youtube.com/watch?v=qguB_OVUlRo
Vasta

Jah, mobiiltelefoni akuga ei ole seal küll mingit seost peale fakti, et rolleri akut saavat loojate sõnul laadida samamoodi mobiili akut. Laadimise aeg... 6 tundi. Selle masina nimi on Sumo EV-X7 ja tema clame to fame on väidetavalt uue konstruktsiooniga rummumootor, mis lubab sõiduulatust kuni 180 kilomeetrit ja maksimumkiirust kuni 150 kilomeetrit tunnis. Ja tegu oli 2006. aastal prototüübiga, mille seeriaversiooni saabumist on veebi põhjal otsustades korduvalt lubatud. Siiani tulemusteta.

Ahjaa...vandenõu kohta on ka info netis olemas. Usaldusväärsel lehel (http://antimatrix.org/Convert/Books/ZioN...rized.html), mille sisu võtab kokku tema teemadevalik: Illuminati, ZioNazi, NWO and The Roots of Evil. Sealt leiab järgmise teksti, mis seob kokku nii Fukushima reaktoriga seotud probleemid kui ka Zumo. Aga lugege ise ja saage tõest valgustatud...

Fukushima Nuclear Power Plant Reactor disaster - a military attack on Japan using HAARP environmental super-weapon

Sumo fuel-free (fuelless) hybrid electric bike prohibited from going into production by the NWO ZioNazi/Illuminati world government

Here is the real reason for HAARP attack on Japan that caused the Fukushima Nuclear Power Plant Reactor disaster according to Dr. Sall - Sumo hybrid electric bike introduced by Toyota and prohibited from going into production by the NWO ZioNazi/Illuminati world government interested in enslaving the world via wasteful and inefficient oil and coal energy.

This bike is 7 times more energy efficient than its gasoline equivalent if you can even comprehend what it means, and it means the END of this satanic NWO scam which caused rivers of blood throughout the history and enslavement and biorobotization of all of you more or less. Just ask yourself a question: how come I can not purchase one, especially if it costs $2100?

Sumo motorbike carrying a hybrid electric motor

According to Dr. S.A. Sall the disaster at Fukushima Nuclear Power Plant Reactor was a result of a military attack on Japan using the HAARP Geo-physical super-weapon, developed by ZioNazi Chabad Lubavitch cult member rabbi Naftali Berg.

"Our man in the Pentagon", Rabbi Naftali Berg develops a superweapon - HAARP

HAARP tectonic warfare and Fukushima nuclear power plant disaster

Dr. Sall states that it was done because Toyota has developed a fuel-free motorcycle and demonstrated it as a viable product. Toyota was ready to go into production with this motorcycle and, furthermore, has announced that it is going to develop a fuel-free automobile.

Furthermore, Japan was threatened that if they continue development of fuel-free energy generation technologies there will be more HAARP attacks on Japan.

These fuel-free energy generation technologies are absolutely unacceptable to the ZioNazi/Illuminati NWO "elite" that suppressed all the fuel free energy generator research since Nicholas Tesla, killed all the scientists that had successfully replicated the Tesla energy transformer and all those who were making a noticeable progress to develop other fuel-free generators.

The NWO "elite" is interested in keeping the world enslaved through dependence on oil and coal since development of fuel-free energy technologies will allow even small countries to get out from being enslaved via external government loans, become self-sufficient and produce sufficient food supplies to feed their people as the main factor in modern world is energy. With sufficient energy even a desert can be irrigated.

Sall Sergei Ailbertovich - To young people about 2012. (lecture of Dr. Sall in Russian)

According to Dr. Sall Toyota has developed a fuel-free motorcycle engine in 2007.

"Such an engine has power of 10 KW and does not require any kind of fuel... Furthermore, Japan refused to surrender their gold reserves [to the NWO banking mafia]. As a result, Japan was subjected to extortion and threatened with an attack by Geo-physical super-weapon - HAARP, which was subsequently carried out causing the Fukushima disaster... Further threats to attack the Fukuyama nuclear power plant followed. Japan now surrenders its gold reserves...

"From this we can see that in order to develop such technologies we need glasnost [openness - access to information]. All the scientists in all the countries must discuss such issues on scientific conferences. Because if we do not discuss these issues the mankind will be destroyed..."
The EV-X7 motorcycle utilises the new motor, called SUMO, short for "super motor".

"Axle Corporation, partnered with Genesis Corporation, has taken steps to overcome some of the greatest shortcomings of electric motorcycles, including insufficient range and lack of torque, with the introduction of the latest version of its Sumo motor and its Sumo motor powered EV-X7 motorcycle.

"The EV-X7 motorcycle has a range of 110 miles with a fully charged battery. The battery requires six hours to charge. Its Sumo motor provides enough torque to climb a steep six-degree gradient at 15 miles/hr.

"One full charge of its battery costs 80 yen (US $0.68) while a comparable 250cc motorcycle would need 4.5 liters of fuel to travel the same 112 miles, at a cost of 550 yen (US $4.70) at current electricity and gasoline prices in Japan, Axle explained."

"The company has plans to start selling a mini-scooter version of the magnetic powered bike next year for about $2,100..."

Sumo Electric Motorcycle
http://electricandhybridcars.com/index.p...cycle.html

Would you buy one for $2100 or even more? - Well, for some not so strange reason all you can find is "not available as of now" any place you look even though it was demonstrated back in 2007. Why?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(04-11-2012, 12:40 PM)Aspelund Kirjutas:  Isegi teiste velgede hankimine talverehvide jaoks näib paljudele olevat ülejõu käiv tegevus. Iseseisvast rehvide vahetamisest me parem ei räägi.
Kas ilma õhukummita rehvi paigaldamisel heebliga, ei lõhu kontaktpinda, mis peab hoidma rehvil rõhku? Või on lõhkumine kinni ainult indiviidi kõrvade vahel?
Vasta

(04-11-2012, 19:02 PM)Martti Kirjutas:  Või on lõhkumine kinni ainult indiviidi kõrvade vahel?
Lõhkumine kinni rohkem sealsamas kõrvade vahel.
Lolli peaga saab ka kummipingiga kotaktpinna tuksi ikeerata.

hp
Vasta

(04-11-2012, 19:02 PM)Martti Kirjutas:  
(04-11-2012, 12:40 PM)Aspelund Kirjutas:  Isegi teiste velgede hankimine talverehvide jaoks näib paljudele olevat ülejõu käiv tegevus. Iseseisvast rehvide vahetamisest me parem ei räägi.
Kas ilma õhukummita rehvi paigaldamisel heebliga, ei lõhu kontaktpinda, mis peab hoidma rehvil rõhku? Või on lõhkumine kinni ainult indiviidi kõrvade vahel?
Ma usun, et kodanik Aspelundil juhtus sõrmevääratus sisse ning teise veljejooksu juurde pidas ta silmas ikka rataste vahetust Wink
Vasta

(04-11-2012, 09:36 AM)v6sa Kirjutas:  Ma loodan, et sama sapise suhtumisega oled ka selle suhtes, kes ignorantselt oma tavaauto paagi tühjaks sõidab... Sest muus ei olegi küsimus.
Praegune elektriauto on võrreldav tavaautoga, millel paagi asemel kolmeliitrine purk... Selge, et nii väikese potsikuga kaugele ei jõua.

Mis aga puduutab viimase otsa kaheastmelise ülelaadimisega mootoritega autosid (ükskõik, kas bendiin või diisel), siisei tasu nende madalat kütusekulu haipides unustada selel saamiseks loodud süsteemi keerukust. Esimese omaniku ja garantiiteeninduse ajal on elu lill. Aga mis saab siis, kui tuleb oma raha eest hakata vigu jahtima?

No aga: -tavaautol seda kolmeliitrist purki ju külm ära ei võta.
Praegu kui lähebki öösel külmemaks siis saad natuke vähem sõita aga mitte väga oluliselt.
-akudel piiratud laadimis kordade arv, arvatavasti seal ka garantii lõppedes hambad. Häkkerid hakkavad lisaks läbisõidule ka akuploki laadimiskordi vähemaks kerima Big Grin

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Pidasin silmas velgedega suverehvide eemaldamisel auto alt ja asemele talverehvidega velgede paigaldamist. Tundub paljudele autojuhtidele ülepea keerukas tegevus olevat.

Rehvi kättesaamine veljelt on päris eraldi teema...isegi plekkveljelt. Heal juhul iga kahekümnes autojuht saaks sellega hakkama.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

See elektriautode laadimisprobleem saab lahenduse ning tehnoloogia arenedamine selles vallas on kiire. Ma arvan et paari aasta pärast võib osta ka selise elektriauto mis suudab juba tõeliselt konkureerida bensiini või diiselmootoritega autodega. http://forte.delfi.ee/news/auto/volvo-uu...d=65226418

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

juba on leiutatud liitiumi baasil aku, mis suudab salvestada, kui mu mälu mind ei peta, 1,5 ampertundi per gramm, praegused LiPo akud salvestasid 350mAH per gramm. Ehk siis edasiminek on märkimisväärne. Muidugi .- iga uus asi vajab katsetamist ja maksab alguses ikka rämedalt palju. Kuid ootame, las asjad arenevad ja ehk 20 aasta pärast on meil akud, mis on praeguse pliiaku suurused (meenutage või 20 aasta taguseid mobiiltelefone - kui suur oli nende aku ja kui suur on praegune aku ning kõrvutage telefoni võimalused siis ja praegu)
Vasta

Kusagilt on kõrva jäänud, et aretatakse juba väävli baasil akusid. Liitium on hää asi küll, aga minu teada ei vedele seda just lademes ja igal pool. Kui mälu mind ei peta, siis leidus seda põhiliselt Tšiilis? Kaevandatakse seda aga järjest kiirenevas tempos. Rohkem infot uusimatest akutehnoloogiatest võib leida mudelistide kodulehtedelt nagu http://forum.pistik.com/viewforum.php?f=34&sid=8c9cd5dbadec47c9ddefc39517dd26d4. Nemad hoiavad kätt pulsil ja on esimesed, kes uued asjad järele proovivad. Smile
Hoiame siis aga pöialt. Esimesed pooljuhid olid ka haruldastest metallidest ning sigakallid. Elektroonika läks muldodavaks siis, kui õpiti seda ränist valmistama.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne