(07-11-2012, 11:19 AM)E303 Kirjutas: See elektriautode laadimisprobleem saab lahenduse ning tehnoloogia arenedamine selles vallas on kiire. Ma arvan et paari aasta pärast võib osta ka selise elektriauto mis suudab juba tõeliselt konkureerida bensiini või diiselmootoritega autodega.
Mitte kunagi ei saa elektriauto konkureerima vedelkütusel autoga. Jah, teatud kindlas kasutuskeskkonnas küll ja sõiduomadutelt ületavad juba tänasedki elektrimootori näitajad klassikat aga peaaegu alatiseks jääb lahendamata elektri lisamise küsimus. Kunagi väga kauges tulevikus võib tõesti olla akutehnoloogia ja laadimise vahendid sealmaal, et "tangid" sõidu ajal valguspaneelidega, mis on samal ajal värvkatteks jne. Aga siis saavad sellised autod sõita edukalt suvisel ajal a'la KAnada, Skandinaavia ja Venemaa polaaralad, kus on polaarpäev. Seal ,kus on soe aga 12/12 valget/pimedat, seal ei taha uskuda, et 12-tunniseks järjestiksõiduks siiski voolu jagub. Siiski kõlab see nii, kuis et "maakera sees on veel teine maakera, mis on välimisest suurem". Massi liigutamiseks on vaja teha igal juhul teatud hulk tööd ja selelks on vaja teatud kulk energiat.
Aga küsimusele vastates: ei ostaks, sest nende hind ja omadused pole mitte vaid paigast ära aga suisa arusaamatud! Samas kasutaks küll, sest abikaasa tööe-tagasi sõitmine kulutab keskmiselt 15 minutit ots + niisama linnapeal lühemad otsad. Sellist kasutamist kannatab tänanengi elektriauto uhkelt välja isegi talvel suure külmaga, sest Tal oleks teoorias võimalus ka tööl juhe seina toppida.
Aga ma küll ei kujuta ette, kuidas me teeks tänase elektriautoga Talveralli rada? Kütusekulu on ju orgunni sees oluline suurus, siis nii "ahvatlev" oleks peaaegu ilma rahata need mõned tuhanded maha sõita. Aga reelasuses ei jõuaks me stardist lõunalegi. Ja siis on juba pime, kui akud saaks mingis teadmata kohas jälle täis laetud.
Elektriautol oleks mõte vaid siis, kui seda jagataks elanikele tasuta, nagu kunagi tõelist legendi EV-1 ja sedagi linnaliikluseks. Tõesti lätlased sõitsid läbi elektrimootoritega 4WD OsCariga Dakari (küll töötas kogu aeg diisligenekas pardal!) aga puhta elektriautoga siledalt asfaldilt kõrvale keerata on enesetapp.
Kui tehakse valmis sama hinnaga toimiv elektriauto Road Train Austraalia keskmaa läbimiseks 130-tonnise koormaga, siis saame hakata rääkima reaalsest elektriauto mõtekusest fossiilkütuste ees. See on ju maailma üks ideaalsemaid paiku klimaatiliselt elektriautode kasutamiseks!
Teine masin, mis võiks ju ammu ja täiesti vabalt täiselektriline ja autonoomne olla, on teraviljakombain. Ta on niigi väga kallis ehk hinnalisa ei oleks nii suur protsent; ta töötab valgel ajal ilusa ilmaga, kus võiks olla olemas laadimine Päikeselt; temas on ruumi, kuhu panna elektrimootorid ja akud jne. Pole sellist kohanud aga ega pole ka otsinud. Samas võiks see olla viljakasvatajale väga atraktiivne, sest kütuse hind on täitsa märgatav osa viljalõikusest. Saaks veel kuivati kui suurima fossiilkütuse raiskaja ka sellise moodsa akutehnoloogiaga ja taastuvelektriga tööle, läheks leiva hind väga alla.