Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Esmapilgul tundub, et ketikaitse on vale, muud osad aga õiged. Vähemalt midagi muud otseselt mulle vastu ei karju valest ajastust.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Ketikaitse kindlasti on mingi muu ratta oma aga millise oma, seda ei tea ma.
Pakiraam ees ka üsna omalooming, lõuna osariikidele kohaselt. Kahjuks pole ka leidnud kirjandust ega ainsatki originaal eksemplari,et võrrelda seda enda omaga.
Sai ka uuritud, et kes või kust see ratas siis kokkuostu tuli. Aga töötajatest mitte, kui keegi seda öelda ei mõistnud.
Postitused: 5,111
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Nojah, ketikaitset tehasest ei olnud, tagaratas vahetatud, tööriista tasku naiste rattalt, esipakikas, nagu mainitud, on tehtud tagapakikast, esihark ka vast pole algne, kuidagi sinist värvi paistab ja sellist ilupilti selle mudeli hargil ei peaks justkui käima ka. Muud asjad peaks jah algsed olema, minu esimene päris jalgratas oli samasugune minsk, mõned aastad ainult noorem.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Ma pole siiani aru saanud sellest, et kas Minski rattal olid või ei olnud kroomitud veljed? 1961.a mudelil olid kroom veljed. 1977.a mudelil kuni teatud punktini värvitud ja 1990.a omal üldse alumiiniumist.
Ma hetkel kaldun arvama,et pigem olid sellel mudelil värvitud veljed all. Aga alati on võimalik ka vastupidist tõestada.
Lisaks on vist esiporilauda ka veidi lühemaks tehtud.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Minski rattal on vaid kaks puudust.
1. Kuulikausid läksid kord aastas vahetusse. Jama oli selles,et ei taibanud ka vanasti,et solidooli asemel oleks sinna pidanud panema mõne läänelikku plastilise määrde.
2. Juhtraud on kitsas. See viga parandati aga 1990.a mudeli puhul ära. Kuid sellega manööverdamine on paras kunst.
Praegusel ülevaatlusel selgus,et ilmselt on rattal olnud algselt ka dünamo koos tulega.
Samuti on kaduma läinud ilmselt ka kell. Või oli see ka lisavarustuse alla kuulunud element?
Õhukummid on omadega läbi aga üks rehvidest isegi korras, teine on kulunud aga häda pärast säilitada kannataks.
Mõte jooksis läbi,et võiks selle jalgratta korda teha ja kasutada vahest külavahel ringi sõitmisel. Praegune moodne jalgratas on raske ja ebamugav ning ülekanne samasugune nagu Minskil.
Teisalt ronib minu mõtetesse idee jätta ta nagu on (as it is) ja säilitada tuleviku tarbeks sellisena.
Postitused: 1,836
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
28-11-2012, 12:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-11-2012, 12:07 PM ja muutjaks oli
Sillu.)
Mina võib-olla viskaks esipakiraami ja ketikaitse küljest minema, teeks talle kerge üldise korrastamise (õhukummid ja kett ei maksa just hirmus palju) ja jätaks ta muus osas nii, nagu ta on. Kell oli minu arusaamist mööda enam-vähem iga Nõukogude jalgratta n.ö. standardvarustuses, tuli ja dünamo minu teada aga ainult eraldi müüdavad lisaseadmed.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Ehk pisut rumal küsimus aga kas keegi oskab öelda, mis mõõdus(mark) on sellel jalgrattal keskjooksu ja rummu laagrid?
Postitused: 5,111
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Passis mainitud luksuslikud lisavidinad - el tuled, km lugeja, peegel, ketikaitse, klamber-tüüpi (võimisiganestüüpi) esipidur, esipakikas, katuseluuk jne on välja lubatud teatava juurdemaksu eest, ühesõnaga neid ei olnud põhivarustuses ja üldjuhul nende lisadega rattaid osta polnud, vahel harva vb võis ka mõni lisavarustuse asi ka ehk küljes olla.
Näiteks seda tüüpi esipidur küsiks ka minu arvates kroomitud velgi. Velgede kohalt arvan ka, et oli nii värvitud, kui ka kroomvelgi, nii kuidas tuju või veljevalik parajasti oli. Minu 76 või 77 aasta (või pagan teab mis aasta tegelikult) omal olid värvitud veljed.
Postitused: 207
Teemad: 11
Liitus: Aug 2005
Maine:
2
Omast kogemusest ütlen, et ketikaitse on väga tarvilik asi! Kuidas sa mõtled reedel klubisse kinno ja pärast tantsima minna, kui püksisääred õlised??
Postitused: 4,465
Teemad: 35
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
(30-11-2012, 11:09 AM)krister Kirjutas: Omast kogemusest ütlen, et ketikaitse on väga tarvilik asi! Kuidas sa mõtled reedel klubisse kinno ja pärast tantsima minna, kui püksisääred õlised??
Abiks pesulõks.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Täpselt nii Sillu, selle ratta puhul pole originaalsus just prioriteet number üks.
Mingil määral ajastukohane jääb ta niigi, sest ülevärvima või ideaali viima teda lähiajal ei hakka. Kevadel peale lumesulamist, võtan käsile selle ratta remonti ja loodetavasti on mul selleks hetkeks olemas ka kõik vajalikud osad.