27-11-2012, 14:21 PM
Tere. Pole mitmeid aastaid oma ratastest siia teemasid teinud. Nüüd võiks selle ette võtta. Täpsemalt seepärast, et korviga krossiDnepritest ma netist pilte ei leidnud ning tundub olevat suhteliselt haruldane. Muidugi ka kindlasti seepärast, et masin tundub suures osas ise valmistatud olevat.
Aga nüüd täpsemalt.
Möödunud nädalavahetusel jäi soov.ee lehel silma üks huvitav kuulutus, kus müüdi odava raha eest krossikat. Kuna ise olen pidanud aastaid tagasi mitmeid Dnepreid, tundus asi huvitav. Pühapäeva (27.11) õhtul sai see sügavalt Järvamaa metsade vahelt ära toodud.
Tegu siis ühe mäkketõusutiimi endise rattaga. Praegusel hetkel on ta üsnagi rotikas ja räbal. Kokku tuleb panna korvipoolne silinder, mille jupid kõik kaasa sain. Ning otsida tuleb süütemäng. Eelmine omanik ütles, et seal olevat olnud Jossi magneeto. Loogiline ka, sest see on ilmselt ainuke nõukogudeaegne traktor, millel kahe kõrgepinejuhtmega jurakas peal on. Ning selle nukk liigub ta ka samapidi kui käesoleval masinal. Mingisugune väljavõte on juba originaal süütemängu kohale ehitatud, ilmselt peaks lihtsa vaevaga hakkama saada. Kui muidugi magneeto leian . Kui kellelegi vedeleb, võib kindlasti teada anda. Ülejäänud osas peaks mootor komplektne olema. Nukkvõll tundus terve olevat (tõukurid liiguvad), vähemalt korvipoolsel kepsul (ehk siis saaledel ja kolvisõrmel) lõtku sees polnud, sidur toimib, käigud lülituvad jne. Hooratta ümmargusest pilust on näha, et ilmselt on hooratast kõvasti maha treitud (siduri verdrud paistavad).
Ees ja taga on piikidega kärnrehvid, mis on muidugi kõvasti radu näinud.
Veereb kergelt, tagapidur toimib, eesmine puudub. Korv on nagu ta on.
Plaanidest.
Järgnevate päevade jooksul panen silindri kokku, klapivahed paika. Üritan leida magneeto ning selle paigaldada. Siis veel karbussid igaks juhuks puhastada. Ilmselt tuleb üle käia ka õlifilter ning vahetada mootoriõli. Üle vaadata käigukasti ja diffriõlid ning põhimõtteliselt saab hakata käivitama.
Pikemas perspektiivis tuleks masinalt roppused eemaldada ja üle värvida. Paigaldada esipidur, valmistada täies osas uus summuti ning teha veel sada muud asja, mida ma veel kindlasti avastanud pole.
Hetkel rohkem kirjutada vist pole miskit.
Õhtul garaazhis tehtud pilte näeb siit. Nädalavahetusel saab paremad. Äkki ka videod
http://fotoalbum.ee/photos/jyrkaee/sets/1334741
Jürgen.
Aga nüüd täpsemalt.
Möödunud nädalavahetusel jäi soov.ee lehel silma üks huvitav kuulutus, kus müüdi odava raha eest krossikat. Kuna ise olen pidanud aastaid tagasi mitmeid Dnepreid, tundus asi huvitav. Pühapäeva (27.11) õhtul sai see sügavalt Järvamaa metsade vahelt ära toodud.
Tegu siis ühe mäkketõusutiimi endise rattaga. Praegusel hetkel on ta üsnagi rotikas ja räbal. Kokku tuleb panna korvipoolne silinder, mille jupid kõik kaasa sain. Ning otsida tuleb süütemäng. Eelmine omanik ütles, et seal olevat olnud Jossi magneeto. Loogiline ka, sest see on ilmselt ainuke nõukogudeaegne traktor, millel kahe kõrgepinejuhtmega jurakas peal on. Ning selle nukk liigub ta ka samapidi kui käesoleval masinal. Mingisugune väljavõte on juba originaal süütemängu kohale ehitatud, ilmselt peaks lihtsa vaevaga hakkama saada. Kui muidugi magneeto leian . Kui kellelegi vedeleb, võib kindlasti teada anda. Ülejäänud osas peaks mootor komplektne olema. Nukkvõll tundus terve olevat (tõukurid liiguvad), vähemalt korvipoolsel kepsul (ehk siis saaledel ja kolvisõrmel) lõtku sees polnud, sidur toimib, käigud lülituvad jne. Hooratta ümmargusest pilust on näha, et ilmselt on hooratast kõvasti maha treitud (siduri verdrud paistavad).
Ees ja taga on piikidega kärnrehvid, mis on muidugi kõvasti radu näinud.
Veereb kergelt, tagapidur toimib, eesmine puudub. Korv on nagu ta on.
Plaanidest.
Järgnevate päevade jooksul panen silindri kokku, klapivahed paika. Üritan leida magneeto ning selle paigaldada. Siis veel karbussid igaks juhuks puhastada. Ilmselt tuleb üle käia ka õlifilter ning vahetada mootoriõli. Üle vaadata käigukasti ja diffriõlid ning põhimõtteliselt saab hakata käivitama.
Pikemas perspektiivis tuleks masinalt roppused eemaldada ja üle värvida. Paigaldada esipidur, valmistada täies osas uus summuti ning teha veel sada muud asja, mida ma veel kindlasti avastanud pole.
Hetkel rohkem kirjutada vist pole miskit.
Õhtul garaazhis tehtud pilte näeb siit. Nädalavahetusel saab paremad. Äkki ka videod
http://fotoalbum.ee/photos/jyrkaee/sets/1334741
Jürgen.
Pots ja postivahe.