Postitused: 281
Teemad: 34
Liitus: Sep 2004
Maine:
3
See Indias toodetav elementaarauto toomine Euroopasse oli juba eos loomulikult blokeeritud, ei vasta mingitele normidele...
Postitused: 5,274
Teemad: 71
Liitus: Oct 2011
Maine:
130
Meenus kuidas mõned aastad tagasi bumeril nookurit vahetasin, masin ise oli rallikas ja mitte ei olnud tahtmist pool päeva pokikaane maha-peale tõstmisega tegeleda. Niisiis sai nookurivõll läbi vaheseina sisse tehtud augu salongipoole löödud niipalju kui vaja, uus nookur külge ja uuesti tagasi. Aega läks kõva tund...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 5,832
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Ma näeks hea meelega, et selliseid "elementaarautosid" nagu Tata Nano, veetaks Euroopasse sisse. Peamiselt selleks, et genofond saaks puhastatud.
Olgu siis põhjuseks see, et auto koos juhiga põleb lihtsalt lambist maha või siis see, et väike parklakokkupõrge osutub turvavarustuse puudumise tõttu letaalseks. Või kui napp jõuallikas või olematud pidurid ei luba läheneva veoki eest uttu tõmmata.
Koos sellega on ehk ka lootus, et kaob ära paranoia, nagu "pahad" autotootjad teeksid kõik, et kiusata üht eestlasest autoomanikku iselagunevate autode tootmisega. Ja rumal tarbijakaitse ei saa ka aru, et uute autode tootjad tuleks risti lüüa, kuna nende tooteid ei saa lihtsalt ja kodus remontida.
Ja lõpetuseks üks foto elementaarautost, mis jõudis poest välja sõita vaid mõned kilomeetrid. Ma arvan, et sellist elementaarautot ongi vaja.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
17-12-2012, 15:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2012, 16:02 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
Kui odavtootjad nõuetele järele jõuavad, on nende toode sama kallis kui "kalli" tootja oma.
Saan aru, mida ksf! Aspelund oma jutu ja maitseka illustratsiooniga öelda tahab ja osaliselt ka nõustun temaga. Aga jääb vaevama küsimus, kuidas tõstab turvalisust see, kui mingi pirni vahetamiseks tuleb pool päeva autot lammutada? Ja miks ei tohi auto olla kodus remonditav? Kui seegi on puhtalt turvalisuse pärast, siis küsiks, kui mitu protsenti õnnetustest juhtub tehnilise rikke tõttu?
Tegu on ikke kasumiahnusega. India sõnnik on muidugi teine äärmus. Tegelikult oleks huvitav teada, kuidas mõjuks meie liiklusele mingi 20-30% selliseid "invaliidikärusid".
Kas tuleks kaos? Maailmalõpu kõrval ei ole sel muidugi tähtsust...
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 5,832
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
17-12-2012, 16:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2012, 17:44 PM ja muutjaks oli
Aspelund.)
Sorry.. aga ma ei põe paranoiat. Ma ei vaeva ennast maailmalõpu, juutide vandenõu, vabamüürlaste ja üdini halbade autotootjatega
Tõesti, pirnivahetus võiks olla asi, millega saab igaüks vajadusel mõne minutiga hakkama. Aga ma ei hakka kedagi ka tagaselja hukkama enne, kui ma ei tea, miks konstruktor või tooja sellise valiku tegi. Ma ei ole nii tark, et tabada kõiki nüansse. Ma jätan autode konstrueerimise inimeste hooleks, kes sellest midagi jagavad.
Teiseks: auto on kaup. Ta konstrueeritakse nii, et ta oleks lihtne ja soodne toota, ja et ta pakuks omanikule teatud aja jooksul positiivseid emotsioone (sõltuvalt konkreetsest sõidukiklassist). Tahad mugavust: maksa selle eest. Aga ole ka valmis selleks, et remondi ja hooldusarved on autole vastavad. Ma ei osta endal iial 1000 tugrikuga S-klassi, kuna ma tean, et arved varuosadele ja kulumaterjalidele käivad üle mu tasku võimekuse. Mulle ei ole vaja soodsat peavalu.
Kolmandaks: kasutatud auto ost on alati risk. Sõimata tootjat selle eest, et auto laguneb, on mõttetu. Suurem osa vigu on kinni eelmistes omanikes. Kui vigade massilisus on kinni tootjas, tuleks valida muu mark või mudel.
Ma jätkuvalt olen seisukohal, et auto omamine ei ole sunniviisiline kohustus. See on vaba valik. Valik koos vastutuse ja sellega kaasnevate kohustustega. Olgu siis rahaliste või muudega, näiteks ajakuluga.
Kui on tunne, et mõni töö konkreetse auto kallal võtab liiga palju aega, on mitu varianti: kas maksta selle eest kellegile, kes sellega igapäevast leiba teenib või siis valida muu sõiduk (või hoopis sellest loobuda). Jah, ma võin oma pereautol plokikaane tihendi ise ära vahetada, aga ma jätan selle siiski inimeste hooleks, kes saavad sellega oluliselt kiiremini hakkama. Teenin mitme garaažis veedetud ööpäeva asemel parem oma igapäevast leiba.
Ja kui ma ei suuda konkreetsest sõidukist üle käia, siis ma vahetan lihtsalt sõidukit. Simple as it is. Endal autot remontides sita keemaajamine nõuab ka energiat, ma kasutan seda parem mingil muul otstarbel.
Loomulikult, kui ma näen ja tean, et konstruktsioonis on mingi nõrk koht, mille täiustamine ei nõua inseneriks olemist, siis ma annan oma parima vea kõrvaldamiseks. Panen näiteks 70A generaatori asemele 90A või veelgi võimsama. Aga ma ei opereeri endal ise pimesoolt välja vaid selle pärast, et see on tegelikult nii lihtne...üks nuga, jupp niiti, nõel, käärid ja korras.
Ja veel: autode tootmine ja remontimine ei ole sotsiaalabi. Seal teenitakse kasumit nagu igas teises majandusharus. Teeniti isegi sel ajal, kui pikkade sammudega kõnniti kommunismi poole.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 310
Teemad: 5
Liitus: May 2006
Maine:
15
Mõned inimesed väidavad, et eelmise sajandi lõpul hakkas hommikumaades levima filosoofia, mille kohaselt inimene ei tohiks iialgi ise pirni vahetada, sest liiga tõenäoliselt teeb ta seda valesti.
Inimõiguste eest võitlejad on siiski õnneks suutnud sellele mõtteviisile vastu seista (ja näiteks minul on au omada autot, mille kõik lambid on ette nähtud vahetada ilma igasuguste tööriistade abita).
Aga jälgige korraks möödujaid: kui mitmel on tagatuledes valed nominaalid, sest selleks et kaheniidiline valepidi panna, on ju vaja vaid õige pisut füüsilist jõudu.
Postitused: 13
Teemad: 4
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
See pirni vahetuse teema paneb vägisi kirjutama. Ja seda oma kogemusest Skoda Octaviaga. Sattusin kord pimedal ajal Tartust Tallinna sõitma, kui avastasin, et üks lähituli ei põle. Keerasin Statoili, ostsin pirni ja asusin seda siis vahetama. Et mis see siis ikka on. Ja läks selleks ikka hulk aega ja vandumist ning vahepeal kiikasin ka manuaali, kus soovitati pirni vahetuseks pöörduda töökotta. Sain siis suure vaeva, pugemise ja väänlemisega selle vahetatud ja arvasingi, et ju see nii käibki. Aga... Ükskord korralisest hooldusest tulles märkasin, et üks parktuli ei põle ja palusin selle siis töökojal vahetada. Ja siis ma nägin kuidas see mõne hetkega käis - plastist tule kinnituse mutter tuli ära keerata, lambi alt konksust tõmmates eraldus kogu tuli ja mis keerulist siis pirni vahetada. Vot nii. Tootja oli selle lahenduse siis välja mõelnud kuid seda ei peetud avaldamiseks tavatarbijale.
Postitused: 867
Teemad: 55
Liitus: Sep 2008
Maine:
32
Uuematel fordidel on põhiasjaks, et pirni vahetades tuleb esituli maha kerida.
Postitused: 423
Teemad: 29
Liitus: Apr 2010
Maine:
1
(17-12-2012, 22:55 PM)lauren Kirjutas: Uuematel fordidel on põhiasjaks, et pirni vahetades tuleb esituli maha kerida.
2001 Mondeot oman ja nii see on, iseenesest väga lihtne ja mõnus variant, ei kurda.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Ju see MB on sõjaväes mõeldud kamikazedele üheotsa sõiduks!
Venelastel olla ka tankide kohta välja arvutatud, mitu minutit ta lahingus vastu peab, enne kui koos meeskonnaga lihakonserviks muutub.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 334
Teemad: 4
Liitus: Jul 2004
Maine:
1
23-12-2012, 19:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-12-2012, 20:15 PM ja muutjaks oli
r.i.h.o.)
Viimane selline olukord mis võttis kukalt kratsima ja küsima "miks küll ometi ?" oli siis kui tuli vajadus eemaldada Citroen Berlingul esimene piduri support. Nii paljukest kui mul on erinevatel autodel seda tulnud varasemalt küljest võtta on see olnud 30 sekundi töö, silmus poldile ümber, haamriga korra võtmele peale ja kõrraga keerand poldid püstaku küljest lahti. Berlingul on aga seal kasutatud sisemise torx peaga polte. Ok! ei ole probleemi, torxi komplekt olemas ja peadpidi rattakoopas urgitsen pesad puhtaks sinna aastatega kogunenud piduri tolmust ja kõigest sellest mudast mis ratta alt lendab (aeg min. 3-4 minutit). Otsin siis välja sobivas mõõdus torxi ja sobitan selle auku ja proovin haamriga veel sügavamale koputada, et ikka nukke maha ei keeraks ( ilge ke..p sest rattakoopas ei ole haamrile eriti ruumi), ja siis jõuad selle kohani kus tuleks lahti keerama hakata. Kõrraga( vars ca.30cm) ei jõua keerata midagi, sest paratamattult on sellises kohas paikneval poldil rooste keerme vahele pugenud ja ilma löögita või väga pika varreta lahti ei tule. Kõrrale haamriga peale ei löö ja pikem vars ei mahu jällegi rattakoopasse. Peale väikest tööriistade ümber tegemist õnnestus mingi imeliku nurga alla rattakoopasse mahutada löök mutrikeeraja ja sellega alumine polt lahti võtta aga ülemine? Sai proovitud nii, et 10mm silmus torxile ümer ja siis haamriga lahti lüüa aga nii tuleb jälle torx pesast välja. Ühesõnaga kasutanud ära peaaegu kogu mul teada oleva eesti- ja venekeelse töötegemise sõnavara õnnestus mul see ikkagi lahti saada, ning pärast kokku tagasi ka ( see oli oluliselt lihtsam).
Peale seda jahmerdamist istusin jupp aega nurgas, vaatasin juhmi pilguga autot ja mõtlesin pingsalt mingisugustki eelist torx poldi kasutamisele sellises kohas tavalise kuuskant peaga poldi ees. Minul ei tulnud ühtegi head mõtet.
Iseenesest selline väike vahe aga mingil hetkel pidi mingi prantsuse insenjöör ütlema koosolekutelaua taga, et "le´hui" me kasutame seal tavalist polti, paneme sinna hoopis torxi ja vaatame mis saab.
Aga võibolla tegin ise midagi hoopis valesti.