Postitused: 659
Teemad: 24
Liitus: Nov 2008
Maine:
7
31-12-2012, 18:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-12-2012, 18:31 PM ja muutjaks oli
nustu826.)
Ebaühtlane kuumutamine jah on üldjuhul ahju siseukse pragunemise/läbipõlemise põhjuseks.
Mulle kunagi kadunud vanaisa ütles, et kütmise ajal hoida välisust lahti vähemalt 45 kraadi ja mitte tõmmata segamisel hõõguvaid süsi vastu ahju siseust.
Endal on 20 aastat vanad ahjud ja mõlemal uksed terved. Ühel on pragu sees, mis on poltide ja raudlatiga lapitud, aga see oli juba enne paigaldamist. Saadi siis kuskilt praakuks.
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Postitused: 198
Teemad: 29
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
Natukene teemast välja, aga kas on võimalik kõveraks tõmbunud pliidiplaati sirgemaks õgvendada ? Plaat on pealt sile, altpoolt ribidega.
Postitused: 1,021
Teemad: 223
Liitus: Feb 2004
Maine:
9
Karjaköögi pliidiplaat[kasutatud) sai üle 10-15 aasta tagasi paigaldatud praoga.Mõned aastad tagasi oli elektrikeevitus pliidi kõrval ja poolik elektrood(tavaline) käpas.Tuli oli pliidiall,terasharjaga sodi pealt maha ja pragu kinni.Samas hakkas kartulipott ülekeema,keev vesi jooksis otse õmblusele .Pliidile on tõstetud ja mitte hellasti 40l tünne ,jäätund potte jne. Pragu pole uuesti tekkind
Samas sai keevitatud spets elektroodiga ja kõiki nõudmisi tingimusi arvestades ahjuust,tulemuseks paar nädalat ok, siis jälle lõhki.
Õnneks on sellises kohas poltliides lihtsam lahendus.
Malmi keevitamine on õnnemäng!
vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
tegin aasta või paar tagasi loomkatsed. kasutasin võimalikult samasuguseid puid. süütasin alt ja pealt. õhku andsin vähe või keskmiselt või palju. mõõtsin mitmest kohast ahju pinna ja sisemuse ja korstna temperatuure enne ja pärast kütmist. toa temperatuurid vist fikseerisin ka. kõiki eri reshiime kordasin mitu korda.
test oli ajendatud just sellistest kindlatest väidetest, et süüdata tuleb pealt ja õhku vaja mõnuga anda ja ...
no, arvaku ja väitku teadjamad, mida tahes. minu ahju puhul need küll paika ei pidanud sugugi.
ilmselt ongi selles valemis kõige suuremaks muutujaks ahi ise. ja igasugu targad jutud võib vaid suunda andvaks infoks lugeda.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
mul oli kunagi kindel plaan mingi tabel teha ja kasvõi netti riputada. toona jäi tegemata ja nüüd vaid mäletan, et päevikut pidasin spiraalköites klades. a leida põle teist suutnud. ega otsides vist ei leiagi, peab ootama kui ise kogemata näppu jääb. küll siis jagan kogemusi.
tegelikult oleks väga abiks kui saaks põlemise ajal koldes temperatuuri mõõta. siinkohal võiks kõik siin foorumis toimetavad õppind ahjuspetsid vihjata, kust andurit saaks, kuhu täpselt peaks paigaldama ja milline peaks parim temp. olema.
Postitused: 4,474
Teemad: 35
Liitus: Sep 2009
Maine:
53
Ei pretendeeri eksperdiks. Arvan siiski, et ahjud on juba ehitatud selliselt, et sisemise ukse avad peaksid keskmise jämedusega puudele piisava õhu tagama. Õhu puudujääk võib tekkida siis kui puud on peenikesed ja ahi neid täis topitud. Siis ju põlemispinda rohkelt. Kui pool ahjutäit väga jämedaid ronte ja veel jämedate okstega, siis ehk on mõtet põlemise lõppfaasis piirata õhu juurdevoolu, et liigõhk ei jahutaks ahju. Põlev pind ju väiksem. Kui on jäänud üks põlemata tukk, oleme viinud ka kööki pliidi alla aga see viimine ajab vingu tuppa.
Viimasel ajal süütamiseks ajaleht ja poest süütekuubikud. Varem ikka kirvega pilpaid teinud. Ja süütame alt, kuigi üks spetsialist hiljuti näitas TV-s ülevalt süütamist. Pole katsetanud.
Sisemises ukses ka juba aastaid umbes 7cm pragu, ei sega.
Üldiselt mu abikaasa on palju parem kütmise spets, ei maga maha õiget aega ukse ja siibri sulgemiseks.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
02-01-2013, 00:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-01-2013, 00:23 AM ja muutjaks oli
karvik.)
Ahju ust keevitasin TIG keevituse ja roostevaba elektroodiga. Vanamees tegi seda mingi suvalise vene elektroodiga ja mähkis sellele puhast vasktraati ümber. Mõlemad jäid ilusti pidama.
Kütmise kohapealt on vaja õhku anda(vähemalt minu ahjul) selle jaoks, et ka kolde tagumine osa puhtas põleks tahmast. Sama asi ka pealt süütamise kohta. Kui süttib kolepalju kütust korraga siis on korstnast tahm väljas ja lõõrid mustad, mida hakatakse alles puhtas põletama, kui temp üldse sinna maale jõuab.
Seepärast arvan, et eel mainit katsed tuleks teha hooaja, mitte paari päeva või nädala kaupa.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Aavu postitusel on jumet. Suure põlemise ajal rohkem õhku, lõpupoole peab hakkama õhku koomale tõmbama.
Kilodega tuleb ikka puid mõõta, siis saab parema tulemi. Puude erikaal ju erinev. Kilodega mõõtes saab panna stabiilse kütteväärtuse koldesse. Kui arvestatakse kilodes, siis on mänd kõige suurema kütteväärtusega.
Ahi ei anna sooja, puud annavad. 1kg puid annab välja umbes 4,1kw/h. Sealt peate nüüd maha võtma korstnast välja mineva. Hea kasuteguriga ahjuga saate kätte umbes 3,2kw/h. Vanema tüübi umbkoldega ahjud on madalama kasuteguriga. Puud peavad olema kuivad.
Mina süütan koguaeg ülevalt. Kogu põlemisprotsess võtab aega umbes tunni. On väga suur vahe, kas puud on toodud äsja riidast või on juba enne kütmist koldes soenenud. Mina järgin enamuses viimast
Muidugi lõhub suurem kuumus viletsa ahju. Vaegõhuga ja korraliku põlemise temperetuuride vahe on umbes 200*c. Mida pikemaks põlemisprotsessi venitate, seda rohkem lasete sooja korstnast minema.
Postitused: 198
Teemad: 29
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
Ühinen Aavu ja Motamehe arvamustega - ka minul nii kaminahi kui pliidi soemüür kuumenevad kõige tõhusamini täiesti avatud siibrite ja rohke õhuga - kütan põhiliselt turbabriketiga, igakord ühesuguse kogusega (10 briketti pliiti, 12-14 briketti kaminahju), süütan pealtpoolt paari pilpa ja lauajupiga. Süte "valmimist" ja lõpupoole siibri koomale tõmabmist ei tohiks ka muidugi maha magada, et võimalikult palju sooja tellistesse "salvestada".
Samas, suurema tuulega olen tähendanud ka liig head tõmmet, tulemuseks hõõguv laik pliidiraual, siis olen küll õhku koomale tõmmanud.
Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
02-01-2013, 19:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-01-2013, 19:12 PM ja muutjaks oli
Martti.)
Täisavatud uksest pole keegi rääkinud. Süütad ahjus tule, sulged sisemise ukse ja seejärel lükkad välisukse koomale, kõrvaga kuulad millal tekib maksimaalne tõmme. Natuke võib seejärel veel koomale lükata, aga mõnikord on vaja ahjul samamoodi torud puhtaks lasta nagu autol. Lõhki kütmine on kõrvade vahel kinni üldjuhul. Kui RollsRoisil on õhufilter umbes, siis see mootor ei taha ka edasi käia. Tahma saab lõõridest minema korraliku kuumusega.
Pontu6, kuidasmoodi tuli sul üldse korstnasse jõuab läbi ahjulõõride? See ikka otsekamina ja saunakerise teema. Sädemed jõuavad jah, ja süütavad mõnikord pigitunud korstna, aga et tuli korstnas käib, no seda mitte.
Puude pealt poolt süütamine on õige tegevus. Põleb puugaas, mis eraldub puidust temperatuuri tõusmisel. Gaas tõuseb kõrgemale ja täielikuma põlemise huvides on kasulikum ülevalt alla põlemine.
Mina kasutan süütamiseks kasetohtu, pole kordagi jäänud puud põlema saamata.
Olen näinud suletud uksega kütmise järel koldest välja voolavat pigi! Lollidel on kombeks olla järjepidevad, tavaliselt annab targem ahi enne järele...
Muidugi on väga suur rõõm näha et siin ahjuuksi ja pliidiraudu lapitakse, selle asemel et poe poole liikuda, ikkagi tehnikafoorum.