Projekt T-40AM
#1

Laupäeval jõudis kätte aeg kui sain lõpuks kätte ka juba mõnda aega soolas olnud T-40AM traktori. Sain kaasa ka Jumzi sahast vägagi korralikult ette aretatud saha. Tegemist ja toimetamist on muidugi kohe päris omajagu lisaks nüüd. Esimeste asjadena vajab vahetamist väljalaske kollektor (lõhki, ilmselt korsten kuskile taha kinni jäänud), maha tahaks kohe võtta käivitusmootori ja asmele panna starteri, mootor pidi võtma päris korralikult õli (seda näitab ka õli hulk, mis lõhkisest kollektorist väljub), seega tuleks peagi vaadata täpsemalt, mis seis "karul kõhus" on, ripsüsteemist on mõned tõmmitsad puudu jne. Esialgu jäävad küll need tööd ootele, kuna hetkel käsil 82 siduri vahetus ja garaaz hõivatud.
Pilte esialgu lisada pole, kuna ei käi fotogaka kodus ringi koguaeg, aga eks nad millalgi lähiajal ikka siia üles saavad.
Mõned küsimused ka, kuna 40-ga tegelikult eelnevad kokkupuuted puuduvad. Kas selle hüdrosüsteem ongi mõnevõrra uimasem võrreldes Belarussiga? Või peaks hakkama kuskilt viga otsima, hüdropump on uus peal (kõik väited on tõesed, kuna masin pärit healt sõbralt)?

PS! Panin pealkirja sõna projekt, kuigi tegemist ei ole otseselt taastamistööga, vaid ikka põllutööde lihtsustamiseks soetatud masina korrashoiu ja parendamisega. Siis pole vaja uut teemat teha kui mõni probleem vms tekib.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#2

Ei ütleks küll et t40 hüdrosüsteem uimasem on kui mtz-il. Kui pump korralik siis liigub teine üsna nobedalt. Pumbast tulev survepoole magistraal on metalltoru või hüdrovoolik. Vahest on metalltoru lihtsalt lapikuks sõidetud.
Roolivõim muidu töötab normaalselt?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Roolivõim töötaks justkui normaalselt, vähemalt esialgu (sõitnud umbes 10km soolona) siis midagi kurta küll ei või. Ja magistraal oli metalltoru, aga seda hetkel ei mäleta, kas ta ka kannatada oli kuskilt saanud. Seda uurin!

Ühtlasi võivad kõik, kellel on, teha pakkumisi väljalaske kollektorile, starterile.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#4

Võiksid vaadata ka hüdrofiltrit. Kas sul raamat on olemas?

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#5

Ei ole raamatut, selle vastu oleks ka huvi.
Edit: Meenub, et ühelt kasutajalt tegelikult sain küll ühe raamatu, natuke postkastis otsima. Alati võib muidugi lisa otsida!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6

Kollektori saab ju kokku keevitada, see tavalisest plekist, iseasi kas on veel mida keevitada.Aga kui keevitada kannatab,siis kestab jälle mõne aasta.
Vasta
#7

Teda on juba korra keevitatud, aga on keevisõmbluse kõrvalt uuesti katki läinud.Võimalus see muidugi on tõepoolest.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#8

Endal sama asi käimas. Paraku küll tõsisem väljakutse tuleb ilmselt lükata kevadele, millal rohkem aega ja ilma.
Sellegi poolest sai püha jõuluaega sisustatud tõukurvarraste torude kummitihendite vahetusega ning elektri kallal nipet-näpet tööd.

Teemaga seoses oleks vahetada vanatüübiline (ümar) kapott uue kandilise vastu ning vaja oleks ka uut ja korralikku kabiini...

Aga omalt poolt edu!

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#9

(07-01-2013, 23:29 PM)kytz Kirjutas:  Sellegi poolest sai püha jõuluaega sisustatud tõukurvarraste torude kummitihendite vahetusega ning elektri kallal nipet-näpet tööd.

Teemaga seoses oleks vahetada vanatüübiline (ümar) kapott uue kandilise vastu ning vaja oleks ka uut ja korralikku kabiini...

Küsiksin, kust sa need kummitihendid tõukurvarraste torude ümber ostsid? Olen kuulnud, et osad tihendid pidi väga kehvad olema ja jube ruttu ära pudenema. Endal jällegi 40-ga seoses kogemus puudub nende tihenditega...

Mul on kandiline kapott, kabiin ka üsna korralik, paraku loobuda ei ole plaanis kummastki. Kabiini vasakpoolne ülemine ukseklaas on puudu, selle vastu oleks ka omal huvi. Kui saad omale uue kabiini, ehk oled vana kabiini klaasi nõus loovutama? Smile Edu Teilegi!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

Uuriks juba vaikselt, millist starterit oleks mõistlik paigaldada, et saaks võimalikult tavalise akuga asja kasutada. Kindlasti peaks olema reduktorstarter, aga milline täpselt? Keegi kindlasti teab öelda. Tahaks nii, et ei oleks vaja osta peale kahte akut, nagu osadel on. Rodnas.ee foorumis öeldakse küll, et võlusõna on 24V, mis äratab ka surnud üles, aga...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#11

(08-01-2013, 12:36 PM)saarrand Kirjutas:  Uuriks juba vaikselt, millist starterit oleks mõistlik paigaldada, et saaks võimalikult tavalise akuga asja kasutada. Kindlasti peaks olema reduktorstarter, aga milline täpselt? Keegi kindlasti teab öelda. Tahaks nii, et ei oleks vaja osta peale kahte akut, nagu osadel on. Rodnas.ee foorumis öeldakse küll, et võlusõna on 24V, mis äratab ka surnud üles, aga...

Starteri valik on suht kesine. 24V süsteemiga mina kunagi juba vaidlesin siin foorumis - tulemus oli see, et russi oma on võimalik paigaldada aga mis selle mõte on?

Kui pill "kohvi" on siis kolvigrupi vahetus on möödapääsmatu (mina tahtsin lisa vidinate pärast kasutada 24v süsteemi, loobusin)

Ise kasutan 12V tsehhi reduktorstarterit juba 2 aastat ja kolmas tiksub. Probleeme pole esinenud ja -15 kraadiga käima käiata pole probleem. (soovitatav on ikkagi õli soojaks ajada, mõjub mootorile paremini ja madalama tembiga pole katsetanud külmast peast).

Aku valik on igal inimesel oma teema (kes tahab väikest kes suurt) mina olen otsustanud (et ei oleks probleeme aku jõudlusega) kasutada 160Ah akut, mida olen kasutanud aasta ja kordagi traktori pealt maha võtnud ei ole. (arvatavasti kestab paar aastat veel)

Aga jõudu remontimisel.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#12

(08-01-2013, 12:36 PM)saarrand Kirjutas:  Uuriks juba vaikselt, millist starterit oleks mõistlik paigaldada, et saaks võimalikult tavalise akuga asja kasutada. Kindlasti peaks olema reduktorstarter, aga milline täpselt? Keegi kindlasti teab öelda. Tahaks nii, et ei oleks vaja osta peale kahte akut, nagu osadel on. Rodnas.ee foorumis öeldakse küll, et võlusõna on 24V, mis äratab ka surnud üles, aga...

24V annab samade amprite juures topeltvõimsuse.Cool Ja nagu me teame, siis võimsust ei ole kunagi liiga palju...Rolleyes

Kuna D37E on dekompressiooniga, siis pole suurt vahet - käima kerivad need kõik. Tõsi, diisel peab ikka mineja olema! Kui mootor käivitub alles peale hõõrdumisest soojenemist, siis ei ole suurt vahet kuna kõik starterid surevad vanadusse.
Vasta
#13

Tõukurvarda kummipuksid said ostetud ilmselt Pärnust Savi tänavalt. Päris norm koht.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#14

õlisurve oli viimase sõidu ajal okei, aga sisi oli paar kraadi külma ka õues, et ei olnud liiga külm.
Vaatasin ka Flint-i lehelt neid startereid, aga huvitav oli see, et see uuem tüüp oli mitukümmend euri odavam miskipärast.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#15

(08-01-2013, 19:47 PM)meli666 Kirjutas:  
(07-01-2013, 10:26 AM)saarrand Kirjutas:  ...mootor pidi võtma päris korralikult õli (seda näitab ka õli hulk, mis lõhkisest kollektorist väljub), seega tuleks peagi vaadata täpsemalt, mis seis "karul kõhus" on...

Kuidas muidu õlisurvega lood on, kui temperatuur seal 80 kraadi ringis?
Külmade ilmadega võib õliradiaatori kraanist välja ka lülitada, muidu ta sinna 80 ligi minna ei taha. Või siis mängida kapotikatte või ventilaatori õhuvoolu piiramisega.
Starteri valimisega ju miskit keerulist pole. Tsehhi Magneton on OK. Enda kahel masinal need juba kuskil 4 aastat peal.
Nüüd on saada ka mingi uuema pendiksitüübiga varianti. Võimsust 100W rohkem võrreldes vanaga.
Pildil vana ja uus tüüp.

Kas kellelgi originaal õhureguleerimse drosselketas ka olemas on? Ise tegin selle lihtsalt alumiiniumplekist, mis katab kogu ventilaatori õhuvõtuava. Et mootorit üle ei kuumutaks, panin selle 6-ste mutrite peale nii, et õhuvõtuava ja kattepleki vahele jäi ca 5-mm pilu. Samaaegselt õliradiaatori väljalülitamisega (asend "3") saab tulemuseks keskmisel koormusel ca 80 kraadi.

Oodatud siis pildid või joonis drosselketta originaalvariandist, samuti oleks huvitatud ka kapotikatte "kasukast".

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#16

Millisest kohast see õliradiaatori väljalülitamine täpsemalt käib?
Vasta
#17

Mind huvitab samuti kus asub see koht kus saab õliradiaatorit kinni keerata?

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#18

Kui vaatad õlitsentrifuugi jalga, siis seal on üks ovaalne luuk, mis kinnitub (risti suunas mootoriga) kahe kuuese poldiga. Lingil http://www.konsulavto.ru/acat/parts/231/75 asuval joonisel detail nr 3 (Переключатель). Ümberlülitamine käib seda luuki, mille siseküljel on väike toruke, 180 kraadi keerates. Tehase seadistus on "Л" (suvine), tavaliselt keegi seda luuki ei näpi ning seetõttu on ka märgid "З" ja "Л" õli ja tolmuga kaetud. Talvine asend (õliradiaator suletud) on siis, kui "З" märk asetseb õiget pidi (püsti) ja suvine kui "Л" seisab püsti. Seal all oli minu meelest ka mingi baraniidist tihend (joonisel nr 4), peab vaatama, et seda esimese lahtivõtmisega ära ei lõhu.

Head katsetamist ja jään huviga termomeetri jälgimise tulemusi ootama.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#19

On nagu meelde jäänud, et osadel mootoritel seda kraani ei ole. Kas uuematel?

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#20

Seda uuemate mootorite kraani teemat ei oska kommenteerida.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 29 külali(st)ne