Minul on kodukasutuseks selline treipink:
http://www.jula.se/metallsvarv-b20-il-253051
Ehk 550W mootor, 100mm pea, max treitav pikkus 500mm, käigukastis 2x3= 6 käiku: 175-2000 pööret, kaal 110 kg.
Paar aastat tagasi maksis ta uuena mingi 6000 rootsi krooni ringis, mis tegi ca 10 tuhat EEK, mis teeb praegustes euro-okupatsiooni maksevahendites ca 640 eurot.
Arvestades tema praegust hinda 8495 SEK = ca 980 eurot leiaks ilmselt Saksa Ebayst midagi soodsamat.
Sellisest lahjem oleks "ilma käigukastita" (rihmade ja mootori pöörete reguleerimise abil) töötav pisike mõnekümne kilone ca 370 euro eest Saksa Ebays, kuid see sobiks rohkem "nööpide treimiseks".
Koduse treipingi juures peaks olema määravaks teguriks kaal: 100kg kanti kolakat kannataks üksi lohistada, ning laudade peal isegi trepist üles tirida - kuid NLiidu aegsed "suured rohelised" treipingid kipuvad jääma sinna 1.5 tonni kanti, ning neid juba nii naljalt ei liiguta ei üksi ega mitmekesi.
Kui aga tahta "midagi võimsamat", siis võiks vaadata mingit 20+ aasta vanust cnc-juhtimisega treipinki: selliseid pakutakse aegajalt 2000+ eurost alates Saksa Ebays.
Eks nad ole parajad mitmetonnised kolakad, tahavad 25-63 amprist tööstusvoolu, kuid eeliseks on arvuti abil juhtimine (cnc), ning kümnete treiterade automaatse vahetamise võimekus revolverpea abil vähem kui sekundi jooksul ... puuduseks on jällegi "ootamatu pingialune õliloik", mille parandamine võib üsna kalliks minna.
Veel üks võimalus seisneb selles, et õppida vajaminevaid detaile "kirja panaema" CAD'i jooniste abil: nii viid vajaminema detaili joonise mõnda treiteenust osutavasse ettevõttese, maksad veidi raha, ning saad tohutu hea tolerantsiga detaili(d) järgmine päev kätte.
Igatahes mina olen kirja alguses mainitud treipingiga treinud duralumiiniumist detaile 110 mm läbimõõduga, nö "avatud kilukarbi kujuliseks" (väline läbimõõt 110mm, sisemine ava 70-90 mm, kõrgus 20-70 mm).
Toorikust närib sellise välja ca 1 tunni jooksul: probleemiks on tooriku liigne kuumenemine, st aegajalt tuleb märja kaltsuga toorikut jahutada.
Reaalne täpsus tuleb kergesti 0.02 mm kanti - kui aga 10 korda "üle siluda", siis võib isegi 0.01 mm-st suurema täpsuse saavutada.
Treimise elliptilise laperguse kohta oskan öelda vaid niipalju, et välja treitud ja 10 korda üle/siledamaks treitud "kilukarp kilukarbis" pöörleb ilusti ilma poomiste ja loginateta (kuid cnc-s treitud vastav analoog pöörleb oluliselt kergemalt, kuna elliptilisi moonutusi on palju vähem).
Selliste treipinkide puuuduseks on mootorit käigukastiga ühendava rihma "välja venimine" (vähegi raskema lõike juures hakkab rihm libisema) - mina kompenseerisin seda rihma pingutava laagri lisamise abil.
Selliste koduste treipinkide juures ongi suurimaks probleemiks aja ja täpsuse korrutis: et saavutada head täpsust, tuleb 10 korda aeglase automaat-etteandega "üle siluda" - kuid kaasaegne tööstuslik cnc-juhtimisega treipink saavutab juba "esimese lõikega" oluliselt parema tulemuse, ning treib röögatu kiirusega.