Kuldses börsis on müügis selline kivikoristus masin.Lihtsalt huvitab kuidas käis sellisega töötamine.Kas sellisega künti põld lihtsalt järjest läbi ning muld voolas läbi ribide maha ning kivid jäid siis kasti?Ning kas tänapäeval eestis üldse mingeid masinaid kivikoristuseks peale käsitsi loopimise kasutatakse?
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2013, 13:58 PM ja muutjaks oli pen.skar.)
See ju täitsa YKP-06. Alul oli neil sild kahe korvi vahel. Majandis sai mõnel ise sild taha tõstetud- raskust rohkem traktorile. Hiljem tulidki sellistena tehasest. Kuidas töötamine: Pandi mõni lihtsam traktorist, kellest külvimeest polnud, teda vedama. Tiirutab Stasjuk põllul, käib traktoriratas kivil üles ja mees põrutab peaga vastu kabiini katust. Ütleb jo... math, teeb uue tiiru, laseb enne mügarat esimese korvi alla. Piid lähevad kivi alla. Esikorvi niipalju üles, et kivi veereb kogumiskorvi. Uuesti põldu tallama järgmise muhuni.... Kui tagakorv sai täis, tagurdati raginal võssa või kiviauna otsa ja kallati tagakorv üle tagasilla tühjaks. Väiksemate kivide jaoks sai pea iga meie vabariigimajand osta ühe Canada kivikorjaja RockO Matic. See oli juba uus kvaliteet, küll pisikivide jaoks.
YKP sai kändudestki jagu. Oma jaol sai rattad Mtz alla pandud ja tõstesilindrid sobisid KYH`le, muu nõgestes igaks juhuks alal- 30 ha jaoks aitab tagakühvliga pisiNewHollandist. Imestada pole midagi, väga vajalik masin pundi talunike peale teenust teha. Seni kui leidub belarussi, jumzi teda vedama.
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2013, 14:14 PM ja muutjaks oli guits112.)
kammile sai piidevahele plaaditykid keevitatud, muidu kippusid ära paenduma! sellisega kive korjanud küll ühel talunikul see uuem variant , mis küljepeale välja söitis
Tahaks ise ka näha kuidas Canada kivikorjaja RockO Matic töötab. Kui palju neid Eestis üldse on. Ei ole isiklikult lähedalt näind aga piltidelt küll. Kas oli Sotsialistlikust Põllumajandusest nägin
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2013, 18:27 PM ja muutjaks oli deeremees.)
2007. aasta seisuga oli Eestis teada vaid kaks säilinud masinat LDW 5, millest üks oli töötav.
Eks ta ole, kui ülejäänud nii palju kui neid oli üldse oli on kindlasti vanaraud. See nende saatus Hea seegi et keegi hea inimene ühtegi kasutab veel.
Vähemalt on UKP-d leidnud kasutust talunikel ja ühistutes. Seegi hea, et neid pole veel vanarauaks viidud.
Parem on tööd teha sellisega, mis kergelt traktori kõrval sõidab, küll aga ei kannata sellega suuremaid kive välja kangutada. Otse tagajooksval jääb raam vaateväljale ette, ning suurtele kividele tuleb tagurdades ligineda, kui traktori kõhualust ära ei taha lõhkuda.
Ise olen ka sellega kive korjanud. Mina töötasin sellisega, mis oli veidike paremale poole küljepeale välja. Piide paindumist pidi tõesti vaatama.
Kas kõik vajavad ühte hüdrosektsiooni? Minu omal oli nii, et kõigepealt tõstis esimese hargi üles, siis surusid hargi vastu maad ja siis hakkas tagumine korv ennast tühjaks kallama.
(02-02-2013, 18:51 PM)hillar2 Kirjutas: ...
Kas kõik vajavad ühte hüdrosektsiooni? Minu omal oli nii, et kõigepealt tõstis esimese hargi üles, siis surusid hargi vastu maad ja siis hakkas tagumine korv ennast tühjaks kallama.
Egas eesti mees loll olnd - kesse kahte sektsiooni raiskas. Ikka üks ja pöördtoimega - kui üks korv tõuseb, surutakse teist alla.
Tegelikult käis selle uuemaga kompleti kihv, millega "juuriti" välja need kivid, mis esikorvi haardeulatusse ei mahtunud. see küsis aga kahetoimelist hüdrot. Russil oli aga kaks väljavõtet ja nii tuligi trikitada.
Üldiselt asjalik riist suuremate jurakate käsitlemiseks. Sobib kenasti ka Lääne traktorite taha, ei pea tingimata russiga paaritama.
Lääne kivikoristeid (peamiselt soomlaste kaupa) on kümnete kaupa kasutusel.
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2013, 14:04 PM ja muutjaks oli pen.skar.)
No mina küll ei julge lääne masina käigukasti-hüdrosüsteemi kivikoristajas ringlevat kummipuru ja õli lasta. Olen päevaks ikka külapealt mõne säilinud belarussi ette leidnud. Viimaks kellelgi põõsas DT 20, T-25 kivikopp YCK-0,7A- see vahva asi oleks mulle väga vajalik.
(03-02-2013, 20:48 PM)deeremees Kirjutas: Siis lääne traktoril pikka pidu poleks olnud.
Miks?
Kõigil tänapäevastel lääne masinatel on filter õlitussüsteemis. Selle ülesanne on igasuguse jama kinnipüüdmine. Selle tegevuse käigus lõpuks ummistub ja traktor hakkab kurtma. Mõistlik mees vahetab filtri, "kaval" peseb läbi ja kiidab "kokkuhoidu" takka...
Odav pole kumbki variant, filtrite vahetamine vastavalt vajadusele tuleb pikas perspektiivis odavam
Hügieen on tähtis nii sugude- kui masinatevahelisel läbikäimisel. Võõra masina hüdraulika on alati kahtlane. Parimal juhul rikub õli, halvemal juhul ka hüdroploki.
Kui jätta kasutaja süüdimatu hooletus kõrvale, ei ole ühtegi põhjust, miks ei peaks "kivikamm" suvalise traktori taha sobima.
Isegi NL haakesilmus ei sobi. Vist liiga avar. Mullu MMZ tandemile tehtud 14T viljaveokäru murdis pööramisel kaks korda haakekonksu. Esimene kord Tatoli andis garantii korras uue, teine kord tuli osta... Saigi konksu asemel haakesõrmega variant alla pistetud ja see peab. Vahetus ka "minutnoe delo"- kaks sõrme välja tõsta, üks kolakas välja tõmmata , teine asemele lükata.