(09-02-2013, 00:04 AM)olli Kirjutas: Et nende andmete põhjal mingeid järeldusi teha, oleks vaja välja tuua ka mootori ning käiguosa 'kw/kg' väärtused diisel- ja elektrimootori korral. Ainult salvestatud energiast kahjuks ei piisa auto liikuma saamiseks.
Millest siis veel piisab? Vaid ja ainult sellest piisabki, seda isegi fosiilkütusega moodsa auto puhul
Kui Sul ikka aku tühi, ei pane Sa mingit uut tomatiga "bemmi" käima
See pole Lada või Mosse... Rääkimata sellest, kui Sul on paak tühi - teatud kümmekond meetrit saab ju aku ja starteri pealt sõita aga ei enamat.
See suhe võib olla selline, et kui jääda selle juurde: energiakandja ja jõuülekande kogukaal on mõlemal sama ning sama on ka mootori võimsus, siis ületab moodne turbodiisel elektriautot umbes kaheksa-kümnekordselt. Ainuke tohutu eelis on elektrimootoril endal oma "nullist lõpuni" meeletu pöördemomendiga ja käigukasti vajaduse puudumisega aga see väga väike ülekande kaalueelis muutub nulliks energiakandja puhul. Diisli erikaal on ~0,85 ehk 100 liitrit kaalub 85 kilo. 85 kilo akudega ei sõida elektriauto just kaugele.
Hetke äkki "kõige ägedam" elektriauto on ju Tesla S, mille akupakk kaalub 550 kg = 650 liitrit diislit. Mootoril võimu 215 kW. Sõidab see masin siis väidetavalt ideaaltingimustes mis vastab diisliga "audiga klaarksonit tehes" kuni 500 km. Võtamegi siis Tesla S "Konkurendiks" A8Q 4,2TDI, millel võimu 258kW ja mis ületab Teslat igas muuski asjas. Ja isegi hinnas, vast esimest korda saab Audi kohta öelda "odav"
Audi väidetav kulu on 6,1 sajale maanteel. Paneme Audile siis haagise ka sappa, kuhu peale läheb "lisapaak", no tuleb kulu 6,5 sajale. See tähendab, et Audiga saab sõita 10 000 km, mis on 20 korda rohkem. Millest me räägime? Siia tuleb veel lisada mistahes elektriauto puhul kohustuslik ja kohutavalt pikk laadimise aeg sest "aeg on raha" ja igasugune selline asi on absoluutselt mõttetu! Ning tulles ringiga majanduse juurde: inimene, kes suudab omale soetada Tesla S'i, teenib selle masina laadimiseks kuluva ajaga lõpmatult palju kordi rohkem raha, kui ta suudaks eales mistahes sisepõlemismootoriga sarnaste näitajatega autosse rahaliselt sisse valada.
Elektriauto oli ja on 100% friiklus, muutub see siis, kui tehakse reaalsed odvad punn-linnaautod, mis maksavad samasuguse-samasuure turbodiisliga sama hinda. A'la kui peaagu samade näitajatega elektri-Smart ja turbodiisel-Smart maksaks poes täpselt sama hinda, oleks elektriautol kindel ja suur ostjaskond olemas.