Ehk siis selline küsimus ülaltoodud rattaga kursis olevatele isikutele, et kuidas oleks kogemused käigukahvlite vastupidavusest lähtudes? Kas see ongi Jawa 638 puhul kirjutamata reegel, et mingi hetk käigukahvlid lihtsalt väsivad ära, või on mõnel mehel õnnestunud ka nii sõita, et kahvlite probleem on olnud täiesti võõras mure? Kui palju antud probleemi aitaks leevendada nende uute valatud kahvlite kasutamine?
Plaaniks pikemat reisi mingitesse välisriikidesse, kuid just need nõrgad käiguvahetuskahvlid teevad olemise kõhedaks. 7000 km tagasi võtsin mootori lahti, siis olid nad ok ning ei hakanud neid valatud kahvleid ostma - nüüd muidugi ei jõua ennast ära kiruda, et tookord kohe tugevamaid sisse ei pannud. Ei taha ju riskida, et mingil x kaugusel kodust käigukahvel üles ütleb, see viitab mootori jubinateks lammutamist, mida kuskil põlluserval ikka küll naljalt ei tee.
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Kui on tegemist väga rahuliku sõitjaga, siis pole vast väga hullu. Üks tuttav sõitis 15K läbi ja ei olnud midagi viga. Vahetatud oli vahe- ja raamlaagrid, kolvirõngad. Sõitjaks keskealine mees. Siis müüs ratta edasi.
Postitused: 784
Teemad: 63
Liitus: Oct 2003
Maine:
0
ma sõitsin 10 km ja mul läks käigukahvel :mad:
Postitused: 1,515
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
7
mul on jäänud mulje, et kui mootor on õieti kokku pandud ja hammasrataste hambumus põhjani, siis peavad need kahvlid väga hästi vastu.
Kuid kas ikka on valatud kahvlid paremad? Kindel on see, et sama materjali korral on valatud tooted kehvemad (väiksem tugevus ja kõvadus -väiksem kulumiskindlus, valutühikud jne) kui stantsitud, eriti veel siis kui tegemist olnud külmstantsimisega
Kuskil reisil ei tahaks ikka nende kahvlitega riskida, ühel tuttaval läks kuskil venemaa avarustes vanal Jawal kahvel. Õnneks oli ta oma rattal mingi süsteemi aretanud, et kahvli vahetamiseks ei pidanud mootorit pooleks võtma (ise ei ole täpselt näinud, kuidas see realiseeritud oli), lisaks puuduvad ju vanal Jawal käigukastis nõellaagrid, mis kuskil põllu nurgal mootorit lammutades meeleldi laiali kukuvad!
No ikka ei ole nii, et valatud paremad, valatud ikka üldiselt kehvemad on! Praegult juba 8-s aasta mehaanikat ühes eestimaises kõrgkkoolis läheb, ning sealt just selline loogika välja on koorunud
Postitused: 38
Teemad: 4
Liitus: Feb 2003
Maine:
0
tegelikult on nii et oleneb ikkagi palju mootorist...mul siin yx tuttav (ytleme nii, et tegu ei ole võhikuga siklite alal) rääkis mulle sellise loo, et oli tal olnud kunagi nooruses 638. ykskord ytles 1-2 käigu kahvel ylesse...pani uue. läks järgmine päev tööle (Rõngust Tartsse) õhtul tagasi tulles jälle kahvel juppideks. nii ta siis vahetas nädalaega igal õhtul 1-2 käigu kahvlit kuni kopa ette viskas ja siis sikli maha myys.
Overkill is just about enough...
Kuule Qubik, kas sul läksid ka need paljukiidetud valatud kahvlid läbi? Kas oli tunda mingit vahet kah, et nood uuemad valatud peavad kauem vastu?