NSU 201 Z
#61

Ja jällegi kord on nüüd nii, et läks aega, mis läks, aga aega läks! Kuigi keegi pole huvi tundnud, et kuidas mul selle ainulaadse, eksklus(s)iivse ja muidu vahva tsikli "restoreerimine" on kulgenud, jätkan ma siiski selle mootorratta taastamise eduloo kajastamist!
Nagu siin eelnevalt ksf! Ostap veidi vihjas, toimunud on oluline läbimurre ja olen oma taastustööga jällegi graafikus. Plaan selline, et aastaks 2030 lõpetada 201Z komplekteerimine originaal- ja kvaliteetsete replikaosadega. Siis saab see tsikkel 100 aastat vanaks, mina ise ka midagi sinna kanti!
Tublid teema jälgijad kindlasti mäletavad, et eelmise aasta kevadisel Restauraatorite päeval märkasin oma professionaalse taastajapilguga müügis olevat 201Z mootorit, generaatorit, käigukasti siduri ja kik-starteri hoovaga ning piduripedaaliga, küsiti 800.-, pakkusin 400.-. Olin asjast hirmsasti vaimustuses, paistis, et ka müüja. Sügiseks oli komplekti hind langenud 25%. Selle aasta kevadisel R-päeval ringi tuiates silmasin ootamatult jällegi tuttavat sümbioosi eelkirjeldatud detailidest. Olles siit foorumist eelnevalt lugenud ksf! Väravamehaaniku õpetlikku lugu sellest, kuidas tuleb nimetatud üritusel käituda, ning et viisakas inimene ei küsi, et palju mootori eest pappi, plekki jms küstakse... Siis pöördusin müüja poole (kes tahtis just kuhugi mingit tähtsat asja tegema tormata) küsimisega, et oot-oot, mis lood selle NSU mootoriga ka on? Müüja oli küllaltki lahkes tujus, tundus, et maitstud oli juba rohkem kui üks õlu...Selgitas, et jah, maksab 1000.- ja keegi uunikumees käis kangesti pinda ja pakkus vägisi 700.- Selgitasin kannatlikult, et kulla Toomas, küsisid selle jama eest 800.- ja mina pakkusin 400.- ja üleüldse pole ma mingi uunikumees, need uunikumehed siin ei teagi üldse, mis asi see on ja enamus neist "ei tahagi teada". Selle peale mees ikkagi kibeles minema, ütles, et no tule pärastpoole läbi, vaatame ja tormas minema. Läksingi siis pärastpoole vaatama, et kas, mitu ja kas mitte liiga palju õlut ei ole ta vahepeal nahavahele libistanud. No libistanud ilmselt oli, kuhu ta muidu enne kibeles, aga õnneks mitte liiga palju. Vaidlesime natuke asja üle ja lugesin mehele 450.- kätte, haarasin mootori ja käigukasti ja jooksin kiiresti minema, ise olin väga rahul. Hulga aega olin väga rahul, rahul olin seni, kui hakkasin saaki kõntsast puhtamaks kraapima ja laiali kiskuma (mis teadupärast on "restoreerimise" juures üks põhilisi operatsioone, mis ära tehakse). Mis siis silma torkas...
Esiteks see igatsetud paun, mille sees pisike tammepuust kolb peaks käima. Nagu kombeks, tuletoru kinnituse koht oli "puhta purruks" läinud ja sinna oli veetorust protees paigaldatud. Ülemine ribi oli koledasti ära nüsitud ja näritud, teisi ka külepealt pügatud. Pildil võrrelda minu ja ksf! Armexi mootorite paunad, kumb on kumb, seda veel vaatame
http://i46.tinypic.com/2hgrb08.jpg
Teiseks, mitte vähem igatsetud sidur. Seda, et ketiratta hambad üsna pidused on, seda märkasin juba esimesel korral. Lahti võttes selgus, et 60+ laagrikuuli olid alumise jooksupinna sisse 2 koledat vagu kulutanud. Paha lugu, ilmselt ka välimine jookstee piduste hammastega siduriketta sees on ära kulutatud.

http://i45.tinypic.com/2iw65iq.jpg
http://i49.tinypic.com/347wgmr.jpg

Mida teha? Uue hammasvöö külge keevitamiseks on ruumi suhteliselt napilt, kui teeks mõne hamba rohkem, siis oleks vast tõenäosem suurema läbimööduga hammasvöö külge õmblemine...või teha üldse uus ketas, aga see kuulijooksu tee, see tuleks kuidagi kõvaks saada ja asi peab mõõtu ka saama ja vaimustus ning rahulolu kadus kiirelt. Sad
Siis veel käigukast. Nagu jällegi eelnevalt mainitud, kaste oli juba mitmeid, käike paraku veel mitte. Ka see kast oli saanud vett ja vilet. Nagu tavaliselt, ka sellel olid siduri lahutamise hoova kinnituskõrvad jällegi "puhta purruks" ja parandatud plekist klambriga, no on jama. Parandada on seda jällegi vastik töö, keevitada seal seda alumiiniumi on üsna niru, tuleks neid kaani lausa uusi valama hakata, aga ka see pole selline mõnus restaureerimistöö nagu seda on kõntsast puhastamine ja laiali lammutamine. Kastialune tükk oli ka vinkelraudadega tugevdatud, keevitatud ja needitud, aga sellest savi, omal suhteliselt viisakas tükk olemas.
http://i45.tinypic.com/1pwbvd.jpg

käigukast
http://i46.tinypic.com/29elv2p.jpg
http://i47.tinypic.com/6y37dy.jpg
Siis veel loodetud generaator, mille äriplaani järgi kavatsesin ksf! Armexile sõbrahinnaga, 600.- eest maha müüa, et tehtud kulutusi veidikegi kompenseerida ja lihtsalt sõbrameest aidata. Püsimagnetitega rootor-hooratast maha võttes selgus, et keegi oli seda varemgi teinud ning ühtlasi nii madalpinge- kui ka kõrgepinge pooliga inetusi teinud, kontaktiosa üldse minema visanud ning lisaks ka kõrgepinge juhtme läbiviigu koha tagakorpusest välja lõiganud. Lisaks oli mõlemale poole väntvõlli otste koonustele (nii hooratta kui vedava ketiratta alla ) vaskplekist pellid meisterdatud. Keps ja kolb liikusid silindris igate pidi, selleasemel et ainult üles-alla sõita. Vähemalt polnud silinder viimaseni jämedaks aetud. Silindripea oli mõnest kandist ussitama läinud, mingi imelik raske sulam, ilmselt tsinki sisse topitud mingil põhjusel (materjal voolab paremini? Samas see paun ja karterid on "tavalisest" alumiiniumisulamist, kerged ja elegantsed). Tea, kas seda materjali keevitada kannatab? Kuigi keevitavad juba suisa tsingisulameid kuuldavasti, teinekord pidavat ka asi kätte ära sulama.
Positiivse poole pealt veel juuresolnud käivitushoob ja piduripedaal.
Ühesõnaga, oleks pidanud kannatlikum olema, veel paar aastat müüjat väsitama ja asja 200.- eest omandama, lootes, et inflatsioon selle aja jooksul kõva töö ära on teinud.
No nüüd on ka oletatavad lugejad juba väsinud, tea kas jaksavadki enam mutipeletajate, murutrimmerite ja õunapurustajate tõsiseid teemasid uurida.
Niipalju veel, et R-päeval sain veel meeldiva kingitusena ksf! Toomasp-lt tsiklile riistakasti-trumli, sügav kummardus talle selle eest!
http://i47.tinypic.com/jg70co.jpg

Ja ka ühe tagaporilaua olen juurde saanud, vaja oleks aga esiporikat..või panen 2 tagaporikat külge? Tšehhist pole ikka veel tuletoru kätte saanud, loodan, et vähemalt rauamaak on kaevatud ja ehk ka toru valmistamiseks juba kusagil plekki valtsitakse.
generaator
http://i47.tinypic.com/155nlzl.jpg
mootor
http://i47.tinypic.com/28gw37p.jpg

Järgmisena on jällegi plaanis saadud tükid raami külge riputada ja siis asi olla jätta. Nimelt olen jõudnud arusaamisele, et sellise võimsa masinaga ei ole mul soovitav peale ligi 30-aastast väikest tsiklisõidu pausi kohe paugutama hakata. On tekkinud plaan võtta töösse uus , veidi väiksema kubatuuri ja võimsusega "projekt", NSU Quick - 100 ccm, 3 hj!!! ja oh-sa- issand, max kiirus 60 km/h. Ah, aitab ka, sellega praegu piirdungi, muidu internet saab jälle täis! Ise juba sain!
Vasta
#62

(17-06-2012, 22:10 PM)meli666 Kirjutas:  
(17-06-2012, 21:00 PM)kass Kirjutas:  Niipalju veel, et R-päeval sain veel meeldiva kingitusena ksf! Toomasp-lt tsiklile riistakasti-trumli, sügav kummardus talle selle eest!
http://i47.tinypic.com/jg70co.jpg

Kas selline ümmargune tööriistakast on ainult sellele NSU mudelile omane või kasutati seda ka teistel mootorratastel?

Konkreetselt selline kast ilmus maa peale 1930-nda aasta NSU Z mudelite loomisega, otsakaaned olid (algselt) kroomitud ja jätkus sellise ehitusega kasti kasutamine ka järgmisel, ZD mudelil ja ka ZD Pony 201-l. Vaatamata sellele, et neid tehti üle 10000 tk (ei tea täpselt, kui palju) on tegu üsna harvaesineva detaili või lausa koostuga. Sellist ei ole nimelt isegi mitte ksf! Armexil, aga näed, minul on! Ilma Mannhaimis ja Võrus käimata! Toungue
Sarnaseid trumleid (jah, just täpselt selliseid, ainult natuke teist moodi Toungue ) on muidugi ka teised tootjad kasutanud. Z ja ZD mudelite kasti kaantel on iseloomulik kumer muna sisse pressitud.

Vasta
#63

Seda mis mull on ei tea te keegi isegi vahest ei tea isegi veel vähem külapoisid Türilt.
Vasta
#64

(17-06-2012, 22:43 PM)Armex Kirjutas:  Seda mis mull on ei tea te keegi isegi vahest ei tea isegi veel vähem külapoisid Türilt.

Vaata, Arno, sellega on nii, et muidugi on Sul õigus nagu alati! Ma ei tea mida Sul on, küll tean aga mida Sul ei ole! Aga minul on! Wink
Ja millist Türi küla sa silmas pead? Kas neid Türisid on samamoodi mööda ilma laiali nagu Võhma külasid? Meil siin Türil on linn, suvepealinn koguni, suurvalla (mis ulatub Sinu külani välja) keskus!

Pikkadel sügisõhtutel on rohkem aega elu üle mõtelda...olengi siin viimasel ajal veidi mediteerinud ja selgusele jõudnud, et Türi on ikkagi pigem kevadpealinn ja Pärnu vastavalt siis suve oma...
Vasta
#65

Paar närtsinud tulpi ja kaks vanaraua kokkuostu ei tee veel türist mingit Türi pealinna.Poleks Türil neid vanatehnika näitusi siis keegi ei teakski et niisugune koht on Eestis olemas aga kui küsid kus oli pankrotti läinud lihakombinaat seda teavad kõik ikka VÕHMAS,
Vasta
#66

Veidi off: aga vaadates, kuidas kunagine Soome majanduse lipulaev Nokia üha rohkem vähikäiku teeb, on termin "Eesti Nokia" saamas täiesti uut tähendust. Nüüd on kohalikeks Nokiateks just Võhma lihakombinaat, Oru turbakombinaat ja teised kunagi edukad, aga nüüdseks ajalukku kadunud ettevõtted...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#67

(29-01-2012, 18:31 PM)heiki Kirjutas:  Ega need tükid ise koju ei tule. Ma ka ükskord proovisin aga ei tulnud mitte midagi. Lappa järkekindlalt e-bay oksjoneid, sagedusega min 1 kord nädalas erinevate otsingusõnadega ja sügisel käi Mannheimi laadal
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=NSU+2...m270.l1313

No nii. Lõppesid äsja dramaatilised sündmused saksa virtuaalses müügikeskkonnas, kus üks tubli eesti mees, nimetame teda näiteks X. Y-iks, realiseeris ühe sellise plekitüki
http://www.ebay.at/itm/NSU-201-251-OS-OS...fresh=true
Ise ta päris hästi ei teadnud, millega tegu oli, seda mõistetavam on, et lahke mehena pakkus seda teistele. No teenisime natuke raha rahvusliku koguprodukti suurendamiseks, kitsi mehena mina küll asja endale ei saanud, paras mulle! Rolleyes
Vasta
#68

Märgin teema ära omale. Endal on ka 201-ZDB olemas, mille restaureerimist ei ole veel ette võtnud kuid on plaanis tulevikus. Mul on puudu esituli, pool lenksu, peegel, paagikork, sadulad, summutid, tagajalg, tagutuli. Mootor on täiesti roostes (kolb aknasse jäänud).
Vasta
#69

(18-02-2013, 22:42 PM)Drain Kirjutas:  Märgin teema ära omale. Endal on ka 201-ZDB olemas, mille restaureerimist ei ole veel ette võtnud kuid on plaanis tulevikus. Mul on puudu esituli, pool lenksu, peegel, paagikork, sadulad, summutid, tagajalg, tagutuli. Mootor on täiesti roostes (kolb aknasse jäänud).

Tänan tähelepanu eest! ZDB on siiski täiesti erinev aparaat, neid on meil siin Eestimaa peal mitmeid pooles vinnas, vähemalt üks peaks ka olema "valmis tehtud", kuigi ise pole seda näinud.
Esituli, tagatuli eriti, paagikork, sohvri sadul. summutid - need on kõik uustoodanguna saadaval, peegel juba nagunii lisa,ega seda nagunii tehasest külge ei pandud.
Mootor ka täiesti tehtav, nii et, tuult purjedesse tulevikus! Cool
Vasta
#70

http://www.sittingmax.de/assets/images/d...m00032.jpg
Kas tegemist võiks olla NSU 201 Z Damen modell ?
Vasta
#71

(16-11-2013, 10:10 AM)illi123 Kirjutas:  http://www.sittingmax.de/assets/images/d...m00032.jpg
Kas tegemist võiks olla NSU 201 Z Damen modell ?


Apšoluutselt! Das ist eine kleine Z 201 Sondermodell für Frauen mit Soziusfusraster und Sattel für junge Mädchen!
(vabandama mina mittehea saksi keel!)

Muide, kas ei saaks kuidagi need türalaste rumalad naljad siin foorumis ära keelata? Sad
Vasta
#72

(16-11-2013, 14:04 PM)kass Kirjutas:  Apšoluutselt! Das ist eine kleine Z 201 Sondermodell für Frauen mit Soziusfusraster und Sattel für junge Mädchen!
(vabandama mina mittehea saksi keel!)

Tagaistmel olev optikaga tüdruk on minu jaoks tundmatu, kuid kas esiistmel ei ole mitte sellel pildil olev tegelane?

   
Vasta
#73

Sõber Sander - minu poolt siiani puuduv +1 Sinu mainele, lihtsalt aeg liigub minu vanuses juba mõistmatult kiiresti ja arusaamatult! Et siis naiste hinge ja ilu hindamise ja mõistmise eest! Cool
Vasta
#74

Kuidas kass ei tunne Magdat?
Vasta
#75

Sõber Kass oli eile õhtul niipalju kartuli mahla joonud, et ei oleks oma ema ka ära tundnud. Rääkimata siis vanaema lapsepõlvesõbrast ja pinginaabrist.
Vasta
#76

No nüüd on nii, et Magdaga on asi selge! Ei ole mitte mu vanaema Marie pinginaaber vaid hoopis mu rühmakaaslane 1973 aasta Käsmu pioneerilaagri II-st vahetusest, väga tore rakvere tüdruk, loomulik punapea. Tegelikult oli ta nimi hoopis Riina, sellest ka see segadus!

NSU kohalt niipalju, et üks tubli mees ja ksf! on vahepeal jälle õla alla pannud ja mind ja tsiklit esiporilauaga toetanud. Ka magister Milani käest on üks teine tubli mees juba ammu tuletoru ära toonud, eriti hästi ta külge ei istu, aga mis teha, asi seegi, et toru olemas on. Toppisin jälle asjad külge, tegin mõned udupildid piidermeierkapi taustal, kiskusin jälle laiali...
Nagu kuulutasin, vaja läheks villiersi karbussi käitamise hoobasid, esiratast (velge 40 kodaraga), seisujalga, kasvõi näidiseks, ketikaitsmeid (siduri ja peaülekande omi) ja veel igasugu mudru ja pudinaid, pagikorki näiteks....
http://i39.tinypic.com/244d3e1.jpg
http://i41.tinypic.com/2rf8xs3.jpg
http://i41.tinypic.com/2r544xu.jpg
http://i44.tinypic.com/ekrpm8.jpg
Vahepeal on šokist (türilaste! külaskäigust) toibunud ka ksf! Armex, kes saatis mulle järelepäringu, et kas tema 201Z on ikka minu käes, ta tahaks ka hakata endale päris motoikat ehitama! vastasin, nagu asi on, et minu käes ei ole enam mitte miskit tema tsiklist, peale mõne üksiku pudina, mis ma tehtud töö ja nähtud vaeva eest endale jätsin, sest ega tal poleks pähe tulnud nagu nii midagi pakkuda.
Lisaks olen veel soetanud endale poola lodzi laadalt lenksukäepideme kummid, see aeg kui Armex naistega mööda linna kohvikuid ja pesupoode hängis, või tšillis?
http://i40.tinypic.com/2gsh8nr.jpg
Igatahes seiklus jätkub, rasketehnika ja vabateema kiuste! Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne