t-25 rool
#21

Olen nõus aga mis silinder sinna sobiks?
Vasta
#22

Mingit teist pumpa pole vaja panna, kõik hakkab ideaalselt tööle olemasoleva pumbaga. Endal juba aastaid Saksa liikurniiduki E-301-he roolihüdraulika peal ja olen väga rahul, rooli keeran ühe näpuga. Külmal ajal on mõne minuti jooksul tsipa raskem rooli keerata, aga kui õli pisut soojeneb on okei.
Vasta
#23

(21-02-2013, 23:15 PM)Proff Kirjutas:  Mingit teist pumpa pole vaja panna, kõik hakkab ideaalselt tööle olemasoleva pumbaga. Endal juba aastaid Saksa liikurniiduki E-301-he roolihüdraulika peal ja olen väga rahul, rooli keeran ühe näpuga. Külmal ajal on mõne minuti jooksul tsipa raskem rooli keerata, aga kui õli pisut soojeneb on okei.

Kas pumba tootlikkusest jätkub rooli ja rippsüsteemi üheaegseks pruukimiseks?

Hüdrosilindri võtad suvalise, mille pikkus sobib. Niikuinii teed mõlemad otsad ringi. Varras võiks olla vähe tummisem (nii 40 mm). Mida suurem silinder, seda parem võimendus, kuid aeglasem rool.

Keegi võiks ära mõõta, palju pikivarda käiku lukust lukuni pööretes tuleb? Mingi 400 mm?
Vasta
#24

Loomulikult toidab pump ära nii rooli kui ka rippsüsteemi, sest need ei ole ühendatud paralleelselt vaid jadamisi, ehk siis näiteks, kui keerad rooli ja õli läheb surve all silindri ühte poolde, siis silindri teisest poolest läheb samal ajal õli rippsüsteemi jagajasse ja näiteks tõstab samal ajal rippsüsteemi. Selline ühendus teebki kahe asja samaaegse töötamise võimalikuks. Süsteemi tuleb kindlasti lisada ülevooluklapp, sest muidu lööb pumba lõhki, kui rooli lõpuni keerad. See klapp on E-301-l ka süsteemis olemas. Tõsi, see klapp tahab natuke reguleerimist, sest põka roolile pole sellist jõudu vaja, keerab vardad kõveraks. Silinder on mul ka E-301 oma, säär umbes 20 mm ja ühendatud veerand tolliste hüdrovoolikutega, seega üsna peenikeste voolikutega. Käik vast mingi 25 cm ja keerab praktiliselt rattad risti. Piirajad lõikasin rellakaga maha. Nüüd saab kohapeal ringi keerata.
Vasta
#25

(22-02-2013, 12:44 PM)Proff Kirjutas:  Loomulikult toidab pump ära nii rooli kui ka rippsüsteemi, sest need ei ole ühendatud paralleelselt vaid jadamisi, ehk siis näiteks, kui keerad rooli ja õli läheb surve all silindri ühte poolde, siis silindri teisest poolest läheb samal ajal õli rippsüsteemi jagajasse ja näiteks tõstab samal ajal rippsüsteemi. Selline ühendus teebki kahe asja samaaegse töötamise võimalikuks. Süsteemi tuleb kindlasti lisada ülevooluklapp, sest muidu lööb pumba lõhki, kui rooli lõpuni keerad. See klapp on E-301-l ka süsteemis olemas. Tõsi, see klapp tahab natuke reguleerimist, sest põka roolile pole sellist jõudu vaja, keerab vardad kõveraks. Silinder on mul ka E-301 oma, säär umbes 20 mm ja ühendatud veerand tolliste hüdrovoolikutega, seega üsna peenikeste voolikutega. Käik vast mingi 25 cm ja keerab praktiliselt rattad risti. Piirajad lõikasin rellakaga maha. Nüüd saab kohapeal ringi keerata.

Saad nüüd vast ise ka aru, et keskmine päranduseks saadud teekakskendviit modifitseeriv AMF kasutaja säärast tsüdeemi omast tarkusest kokku ei pane?

Jadaühendus on teine asi. Enamasti tehakse pelk hargnemine ja siis ei piisa pumba tootlikkusest mõlema süsteemi üheaegseks toitmiseks ettnähtd rõhul.

Üllatavalt vähe, kui pikivarda 25 cm käigust originaalkäänmike puhul piisab.
Vasta
#26

Jalgratast leiutate, seltsimehed. Big Grin

Kui soov kasutada sama pumpa nii roolivõimu kui ka hüdraulika jaoks, siis kõige sobilikum oleks T-40 pealt klapp võtta, mis roolivõimule pidevalt ühtlase surve tagab.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#27

Jah algul tundub see ühendus suht segane, aga tegelikult on täiesti loogiline ja lihtne. Silindri käik ei tohi pikem olla, sest siis ta hakkab tohutu jõuga käändtelgi ja vardaid väänama. Parem on kui silinder lõppu jõuab ja klapp üle hakkab andma. Hüdrol on ju suur jõud. Silindri käigu pakkusin muidugi umbes välja, tegeliku saab ära mõõta. Silinder tuleb olemasoleva pikivarda asemele ja seega käigu pikkus peaks olema sama kui praegu, vana karbiga. E-301 silindriga oligi teema, et käik vähe pikem, sellepärast lõikasingi piirajad väiksemaks. Boonusena sain hästi palju keeravad rattad.

Pildil E-301 silinder traktoril DT-20.
   

(22-02-2013, 13:03 PM)mlsluik Kirjutas:  Jalgratast leiutate, seltsimehed. Big Grin

Kui soov kasutada sama pumpa nii roolivõimu kui ka hüdraulika jaoks, siis kõige sobilikum oleks T-40 pealt klapp võtta, mis roolivõimule pidevalt ühtlase surve tagab.

Ei leiuta jalgratast, see on juba leiutatud.
Lihtsalt tuleks leida mõni Kuusakoskit ootama jäetud E-301 või E-280 ja võtta sealt maha dosaatorpump, silinder ja klapp ning joonistada paberi peale ühendusskeem, et pärast ei peaks pead vaevama. Ülejäänud asjad on juba köki-möki.
Vasta
#28

(22-02-2013, 12:51 PM)v6sa Kirjutas:  Jadaühendus on teine asi. Enamasti tehakse pelk hargnemine ja siis ei piisa pumba tootlikkusest mõlema süsteemi üheaegseks toitmiseks ettnähtd rõhul.

Enda põkal ka töös teise jagaja lisaks paigaldus.Enda tarkusest oleksin pumbast tuleva trassi mõlemisse jagajasse viinud ja ka tagasivoolud kokku,aga nüüd vist tuleb välja,et vale puha.Õige oleks siis pumbast tulev ühte jagajasse ja tolle tagasivoolust teise jagaja pealevoolu ja teisest jagajast tagasivool alles paaki?
Vasta
#29

Pea hoogu, muska. Üks asi on suurt rõhku kannatav rooli dosaatorpump, teine suht suure äravoolu ruumi pinnaga vene jagaja. Õnnestus kuivatipuude lõhkuja ehitamisel ukraina jagajakorpuse alumine ots Valmeti järel sellepärast lõhki lasta, et jätsin äravooluvooliku samajämedaks kui pumbast tuleva. mõnest atist piisas, et alumiiniumi prao tegi. Sina tahad niimoodi ühe täisrõhu alla jätta teisega liigutamisel?
Vasta
#30

Mul tekkis ka kahtlus,jagajal tagasivool kolme m8 poldiga kinni kõigest.Need poldid ju ei pea vastu survele lendavad minema enne kui reageerida jõuab.Seepärast uuringi enne kui ehitama hakkan.
Vasta
#31

Jagajaid omavahel jadamisi ühendada pole üldse hea mõte, proovitud, tean. Kõige lihtsam oleks originaaljagaja paljusektsioonilise vastu välja vahetada ja kõik, või siis eraldi pumbad kummalegi. Jagaja jutt on siin vast OT - oops.

Tervitades, IP
Vasta
#32

(22-02-2013, 16:59 PM)pen.skar Kirjutas:  Pea hoogu, muska. Üks asi on suurt rõhku kannatav rooli dosaatorpump, teine suht suure äravoolu ruumi pinnaga vene jagaja. Õnnestus kuivatipuude lõhkuja ehitamisel ukraina jagajakorpuse alumine ots Valmeti järel sellepärast lõhki lasta, et jätsin äravooluvooliku samajämedaks kui pumbast tuleva. mõnest atist piisas, et alumiiniumi prao tegi. Sina tahad niimoodi ühe täisrõhu alla jätta teisega liigutamisel?

Õige jutt, dosaatorpump kannatab survet, aga tavalisel hüdrojagajal lööb alumise alumiiniumist kaane kohe lõhki. Sedasi juhtub ka näiteks siis, kui on tagasivoolule paigaldatud filter ja külmaga, kui õli on paks, ei pääse õli nii kiiresti filtrist läbi, kui vaja.
Vasta
#33

Kas Dt 14 roolivärk ei kannata T-25`le panna. Seal talus, kust treipingi ostsin, pakuti: [Pilt: 1]
Ja jagaja kangidele pane karvad ümber, nagu New Holland on teinud. Kunagi ei lähe siis käsi mööda...[Pilt: 1http:]
Vasta
#34

(22-02-2013, 13:09 PM)Proff Kirjutas:  Lihtsalt tuleks leida mõni Kuusakoskit ootama jäetud E-301 või E-280 ja võtta sealt maha dosaatorpump, silinder ja klapp ning joonistada paberi peale ühendusskeem, et pärast ei peaks pead vaevama. Ülejäänud asjad on juba köki-möki.

Kuna enamus roolituunijaid lõpetavad ikkagi Fortschritti dosaatoriga, siis selle skeemiga ei pea pead vaevama.

Dosaatori stutside juures on tähised

ZR (ehk rechts) = parem pool
ZL (ehk links) =vasak pool

D = surve (sai õpitud kunagi et druck on surve)
A (ab) = tagasivool

Dosaatori soovitan võtta koos roolisambaga, vb läheb hiljem ehitamiseks sealt mingit osa vaja.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=41998

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne