Postitused: 3,095
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
59
Tohoh, nagu reaalselt olid kollastel linnaliini Ikarustel konditsioneerid peal? Või on see mingi infomüra? Ma küll ei mäleta et suvekuudel seal sees vähem palav oleks olnud kui tänapäevastes bussides, ikka samamoodi luugid lahti jne.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Konditsioneeridest pole kuulnud, aga kui kaloriifer on sama mis kero, siis olen kuulnud et neid vist saadi bussipargi peale 2tk aastas ja peesse läks ta kuuga vist. Ehk et polnud ka neid.
Suvel aga andis Ikaruse konditsioneer - kõik aknad käisid lahti - humanitaarabi scaniatele iga akndi pealt silmad ette.
Postitused: 148
Teemad: 1
Liitus: May 2011
Maine:
0
Polnud need kerod nii kehvad midagi. Põhiline häda seisnes ikkagi varuosade puuduses ja tihti ka oskamatuses neid remontida. Tartu ATP- s oli küllalt linnaliinikaid, millel õhkküte töötas laitmatult, neid kasutati külmal ajal ka tellimussõitudel. Ja pikamaa Ikarustel töötasid nad enamuses, kui juhid vähegi viitsisid vaeva näha. Tooaeg sõltus ju masina korrasolek ikka suuresti sellest, kuipalju juhid ise sebisid ja varuosi otsisid.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Uuematel bussidel õnneks käivad vähemalt katuseluugid igasse külge lahti nagu Ikarustel käisid. Ja alati, kui ma sinna sauna sisse astun, on need luugid allatuult lahti ehk et õhku ei püüa ja tolku ei ole. Alati olen ka ühe neist õiget pidi lahti teinud ja õigesse kohta platsi võtnud.
Postitused: 4,433
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
(05-03-2013, 23:48 PM)Soobel Kirjutas: Uuematel bussidel õnneks käivad vähemalt katuseluugid igasse külge lahti nagu Ikarustel käisid. Ja alati, kui ma sinna sauna sisse astun, on need luugid allatuult lahti ehk et õhku ei püüa ja tolku ei ole. Alati olen ka ühe neist õiget pidi lahti teinud ja õigesse kohta platsi võtnud.
Tegelikult väljatõmbele pandud luugid muudavad bussi tolmuimejaks, sest sineda saab õhk ainult põranda alt rataste poolt üleskeerutatud tolmuga koos
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 697
Teemad: 11
Liitus: Feb 2007
Maine:
11
06-03-2013, 16:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-03-2013, 16:09 PM ja muutjaks oli
tcumen.)
See luugivärk tuletab mulle meelde, kuidas mulgimaa meestel olid nõukaajal LAZ-bussid tolmuvabamaks tehtud.
Nimelt olid neil tagumise istme taga oleva riiuli kohale pandud klaasidega vahesein. Katusele aga paigutatud õhukoguja, mis välimuselt meenutas ZIL-i kapotti (võibolla oligi). Katusel kogutud õhk suunati siis läbi tekkinud ruumi mootorile. See võte hoidis ilmselt mootoriruumis tugeva ülerõhu ja kruusateel niipalju tolmu sisse ei pressinud. Neil oli miski klapp ka seal, armatuurilt nupuga juhitav.
Samuti olid nupust juhitavad tagumised laeluugid.
Tehnikumi ajal sai üksjagu mööda eestit bussidega sõidetud, aga mujal kui Viljandi kandis ei mäleta selliseid ümberehitusi kohanud olevat.
Selline õhukoguja oli juba vabrikust küljes vist vanematel LAZ-idel.
Postitused: 859
Teemad: 132
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
(06-03-2013, 15:26 PM)aavu Kirjutas: Tegelikult väljatõmbele pandud luugid muudavad bussi tolmuimejaks, sest sineda saab õhk ainult põranda alt rataste poolt üleskeerutatud tolmuga koos
Tegelikult ei ole eriti vahet kumbapidi nad lahti on, kruusateel tuli ikka tolmu metsikult sisse. Alati enne kruusateed bussijuht hõikas"Luugid kinni!" või kui polnud kedagi, siis pani ise. Sõitis toda liini veel laz tüüpi buss.
Pole midagi targemat teha
Postitused: 4,433
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
(06-03-2013, 18:13 PM)Laurts Kirjutas: bussid sõitsid tolmaval kruusateel alati viimane luuk vastutuult lahti, selle tulemusel siis tekkis salongis kerge ülerõhk ja ei pressinud niipalju tolmu sisse.
Miks ma seda nii hästi mäletan - juhtus ju et kruusatee hakkas ka lumevaesel talvel tolmama
Talvise tolmu vastu oligi ainuke lahendus see bussi tagumikule ehitatud kolu kasvõi ZILi kapotist. Nimelt köeti bussi suure radika õhuga ja see sai tagumisest nurgast õhu aga seal oli alati kõige tolmusem, sest nii esi- kui tagaratta keerutatud tolm sisenesid sealt. Läbinud radika puhuti tolm koos sooja õhuga salongi. Paljud ehitasid õhuvõtu katusele ja said tolmust vabaks. Suvel puhuti radika läbinud õhk bussi alla. LAZil muud salongi kütet polnud, hiljem vist midagi oli. Ja õhuvõtt läks ka suurte akendega LAZidel akende kõrgusele. Ometi allatuuleküljelt neelas ta sealtki tolmu.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 4,433
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
http://www.mdr.de/mediathek/fernsehen/a-...15b49.html
Kui sealt valida 24 mai kella 17.45-ne uudistesaade ja kerida 5.55 minutile, saab saksa keeles kuulda Jkaruste minevikust ja tulevikust, samuti uuesti sündivate Ikaruste pilte ja vana tehase ümberseadistamist. Kellel keel suus võiks lühikokkuvõtte ka teha siia.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 941
Teemad: 1
Liitus: Jan 2005
Maine:
13
27-05-2013, 22:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-05-2013, 01:39 AM ja muutjaks oli
cesium.)
Idabloki bussitootja tahab tõusta Fööniksina tuhast. Väikeses Budapesti töökojas on käputäis mehaanikuid askeldamas uue lootuse, Ikarus S91, kallal. Keegi insener pajatab tohutust pühendumisest ja kui hingega seda kõike tehakse ning missugused aastakümnete pikkused kogemustepagasid nende tiimi liikmetel on, kellest osa tehase endised töötajad. Järgnevad jutud 80-ndatesse jäänud hiilgeaegadest mil vabrikus oli 12 000 töötajat. Kuni 1992. aastani valmis 40 000 bussi aastas. Endisaegne käitise asepresident ohkab paljudele oleks see võinud veel tööd anda, aga täna siis sedamoodi hoopis... Sellegi poolest loodab, et koos ülejäänud pundiga suudetakse Ikarus maailmaturule viia, kuigi konkurents on karm. Viimane prototüüp valmis kiirelt kuid täpselt majanduslanguse ajaks, mistõttu lükkus projekt edasi. Hiljutisel Bukaresti bussimessil, kõrvuti suur-nimedega, müüdi 7 masinat Skandinaaviasse, hinnaga a €180 000, mis on ühtlasi nende esimene etapivõit veteranmargi tagasi toomisel.