Harrastame vanu busse

Äkitselt mõnel bussirestaureerijal just selline näidik vajaminev:

http://www.osta.ee/vana-autobussi-naidik-33575378.html
Vasta

Vot selline teema.Leidsin täna maakodust vanema vennase kausta kuhu omal ajal kogutud igasugu pilte ja infot busside teemal.Enamuses väljalõiked ajalehtedest "Rahva Hääl", "Edasi" ja mõni venekeelne ka.Kõik materjal peaks olema 70ndatest.Kvaliteet pole kiita aga selline ta omal ajal oli.Mida sitem kvaliteet seda suurema tõenäosusega tegu ajaleht "Edasiga".Kuulu järgi olevat veel õndsal nõuka-ajal see trükikoda töötand ennesõjaaegsete trükipressidega.
Aga see polegi praegust tähtis.Igatahes tol ajal oli suurem osa neist masinatest alles katsetamisel või alles tootmisse jõudnud ja heal juhul võis mõne aja möödudes neid ka teedel/tänavatel liiklemas näha.Umb.35 aastat tagasi tuligi kogu info sihukesel paberkandjal ja ehk miskit näitas "Vremjas"ka.
Ah mis tühja lobisen.Pildid siis sellised ja ehk keegi leiab miskit huvitavat.
[Pilt: IMG_0018.jpg]
Kogu galerii:
https://picasaweb.google.com/11816657667...sideteemal
Vasta

Tohoh, nagu reaalselt olid kollastel linnaliini Ikarustel konditsioneerid peal? Või on see mingi infomüra? Ma küll ei mäleta et suvekuudel seal sees vähem palav oleks olnud kui tänapäevastes bussides, ikka samamoodi luugid lahti jne.
Vasta

Konditsioneeridest pole kuulnud, aga kui kaloriifer on sama mis kero, siis olen kuulnud et neid vist saadi bussipargi peale 2tk aastas ja peesse läks ta kuuga vist. Ehk et polnud ka neid.
Suvel aga andis Ikaruse konditsioneer - kõik aknad käisid lahti - humanitaarabi scaniatele iga akndi pealt silmad ette.
Vasta

Polnud need kerod nii kehvad midagi. Põhiline häda seisnes ikkagi varuosade puuduses ja tihti ka oskamatuses neid remontida. Tartu ATP- s oli küllalt linnaliinikaid, millel õhkküte töötas laitmatult, neid kasutati külmal ajal ka tellimussõitudel. Ja pikamaa Ikarustel töötasid nad enamuses, kui juhid vähegi viitsisid vaeva näha. Tooaeg sõltus ju masina korrasolek ikka suuresti sellest, kuipalju juhid ise sebisid ja varuosi otsisid.
Vasta

Ahjusid saadi 2 tk aastas, ja need läksid ka bussijuhtide, remondiõlide, varustajate jne kodugaraazi, kasvuhoonet või jumal teab mida kütma. Mõned jäid kah riiulile seisma defka asjana, mõned aastakümned hiljem hea ostas müüa.Toungue
Vasta

(03-03-2013, 17:54 PM)Jesper Kirjutas:  Tohoh, nagu reaalselt olid kollastel linnaliini Ikarustel konditsioneerid peal? Või on see mingi infomüra? Ma küll ei mäleta et suvekuudel seal sees vähem palav oleks olnud kui tänapäevastes bussides, ikka samamoodi luugid lahti jne.

Oi-oi - see jutt kohe kiiresti suhu tagasi! (Või räägid sa miskistest muu-linna bussidest?) – aga Tallinna "moodne" buss suvekuudel on midagi, mis mind mitmeid kordi jalameheks teinud - sellist higileili, mida nendes akvaariumites kuumal päeval kogeda saab, võib ainult ekstreemmänge nautiv pervert nautida – see ainult aimatav õhunire, mis katuseluukidest sisse nõrgub, ainult lisab tunnet, et kui hingata samuti soovid, astu järgmises peatuses välja (mida ma ka mitu korda tegema olen sunnitud olnud). Olid need Ikarused, mis nad olid, aga AKNAD sai täiel rinnal kuumal suvepäeval lahti rebida ja - vähemalt bussi liikudes – liikus ka õhk.

Ja ma ei ole õnneks ainus, kes nii arvab:
(04-03-2013, 01:00 AM)Soobel Kirjutas:  Suvel aga andis Ikaruse konditsioneer - kõik aknad käisid lahti - humanitaarabi scaniatele iga akndi pealt silmad ette.
Vasta

No vaevalt artikli kirjutanu "õhu konditsioneerimise seadme" all aknapragusid mõtles Smile aga noh jah, asi selge.
Vasta

(05-03-2013, 00:11 AM)Jesper Kirjutas:  No vaevalt artikli kirjutanu "õhu konditsioneerimise seadme" all aknapragusid mõtles Smile aga noh jah, asi selge.

Õige – täpsustan oma sissekannet – konditsioneeri või selle puudumise kohta nii tollasel kui praegusel aal ei oska mina midagi kosta aga JAHEDAT (jahedamat) bussi aga vene aegu suviti kogenud, praegusel moodsal ajal vist üldse mitte...
Vasta

Uuematel bussidel õnneks käivad vähemalt katuseluugid igasse külge lahti nagu Ikarustel käisid. Ja alati, kui ma sinna sauna sisse astun, on need luugid allatuult lahti ehk et õhku ei püüa ja tolku ei ole. Alati olen ka ühe neist õiget pidi lahti teinud ja õigesse kohta platsi võtnud.
Vasta

(05-03-2013, 23:48 PM)Soobel Kirjutas:  Uuematel bussidel õnneks käivad vähemalt katuseluugid igasse külge lahti nagu Ikarustel käisid. Ja alati, kui ma sinna sauna sisse astun, on need luugid allatuult lahti ehk et õhku ei püüa ja tolku ei ole. Alati olen ka ühe neist õiget pidi lahti teinud ja õigesse kohta platsi võtnud.

Tegelikult väljatõmbele pandud luugid muudavad bussi tolmuimejaks, sest sineda saab õhk ainult põranda alt rataste poolt üleskeerutatud tolmuga koos

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

See luugivärk tuletab mulle meelde, kuidas mulgimaa meestel olid nõukaajal LAZ-bussid tolmuvabamaks tehtud.
Nimelt olid neil tagumise istme taga oleva riiuli kohale pandud klaasidega vahesein. Katusele aga paigutatud õhukoguja, mis välimuselt meenutas ZIL-i kapotti (võibolla oligi). Katusel kogutud õhk suunati siis läbi tekkinud ruumi mootorile. See võte hoidis ilmselt mootoriruumis tugeva ülerõhu ja kruusateel niipalju tolmu sisse ei pressinud. Neil oli miski klapp ka seal, armatuurilt nupuga juhitav.
Samuti olid nupust juhitavad tagumised laeluugid.
Tehnikumi ajal sai üksjagu mööda eestit bussidega sõidetud, aga mujal kui Viljandi kandis ei mäleta selliseid ümberehitusi kohanud olevat.
Selline õhukoguja oli juba vabrikust küljes vist vanematel LAZ-idel.
Vasta

(06-03-2013, 15:26 PM)aavu Kirjutas:  Tegelikult väljatõmbele pandud luugid muudavad bussi tolmuimejaks, sest sineda saab õhk ainult põranda alt rataste poolt üleskeerutatud tolmuga koos

Tegelikult ei ole eriti vahet kumbapidi nad lahti on, kruusateel tuli ikka tolmu metsikult sisse. Alati enne kruusateed bussijuht hõikas"Luugid kinni!" või kui polnud kedagi, siis pani ise. Sõitis toda liini veel laz tüüpi buss.

Pole midagi targemat teha
Vasta

Mina mäletan seda LAZ busside luugimajandust hoopis teistpidi, 90` alguses Haapsalu Autobaasi bussid sõitsid tolmaval kruusateel alati viimane luuk vastutuult lahti, selle tulemusel siis tekkis salongis kerge ülerõhk ja ei pressinud niipalju tolmu sisse.
Miks ma seda nii hästi mäletan - juhtus ju et kruusatee hakkas ka lumevaesel talvel tolmama ja hommikusel koolisõidul pidid kõvemad mehed ikka ja alati bussi tagareas istuma Big Grin
Kui keegi julges luuki kinni tõmmata siis käratati kohe nõukogude stiilis eest "Otkroi ljuk!!" vms



Hommik kus platsi lendas ikaar või veelparem humanitaarabi Scania oli vabsee lagi.
Vasta

(06-03-2013, 18:13 PM)Laurts Kirjutas:  bussid sõitsid tolmaval kruusateel alati viimane luuk vastutuult lahti, selle tulemusel siis tekkis salongis kerge ülerõhk ja ei pressinud niipalju tolmu sisse.
Miks ma seda nii hästi mäletan - juhtus ju et kruusatee hakkas ka lumevaesel talvel tolmama

Talvise tolmu vastu oligi ainuke lahendus see bussi tagumikule ehitatud kolu kasvõi ZILi kapotist. Nimelt köeti bussi suure radika õhuga ja see sai tagumisest nurgast õhu aga seal oli alati kõige tolmusem, sest nii esi- kui tagaratta keerutatud tolm sisenesid sealt. Läbinud radika puhuti tolm koos sooja õhuga salongi. Paljud ehitasid õhuvõtu katusele ja said tolmust vabaks. Suvel puhuti radika läbinud õhk bussi alla. LAZil muud salongi kütet polnud, hiljem vist midagi oli. Ja õhuvõtt läks ka suurte akendega LAZidel akende kõrgusele. Ometi allatuuleküljelt neelas ta sealtki tolmu.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Vanu busse harrastatakse ka Venemaal.Selline nostalgiline ja naljakas Kuban siisBig Grin
Vasta

Meil koolibuss nühkis enamuse kilomeetreid kruusateedel ning avatud oli ikka kõige viimane luuk. Vastasel juhul tõmbas bussi paari kilomeetriga tolmu täis... Kevadel meenutas see buss rohkem leiliruumi, asfaldile jõudes avati kiirelt ka esimesed. Bussist väljudes oli kohe kergem tunne, tundsid kaasa neile, kes viimases peatuses väljuma pidid.. Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

http://www.mdr.de/mediathek/fernsehen/a-...15b49.html
Kui sealt valida 24 mai kella 17.45-ne uudistesaade ja kerida 5.55 minutile, saab saksa keeles kuulda Jkaruste minevikust ja tulevikust, samuti uuesti sündivate Ikaruste pilte ja vana tehase ümberseadistamist. Kellel keel suus võiks lühikokkuvõtte ka teha siia.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Idabloki bussitootja tahab tõusta Fööniksina tuhast. Väikeses Budapesti töökojas on käputäis mehaanikuid askeldamas uue lootuse, Ikarus S91, kallal. Keegi insener pajatab tohutust pühendumisest ja kui hingega seda kõike tehakse ning missugused aastakümnete pikkused kogemustepagasid nende tiimi liikmetel on, kellest osa tehase endised töötajad. Järgnevad jutud 80-ndatesse jäänud hiilgeaegadest mil vabrikus oli 12 000 töötajat. Kuni 1992. aastani valmis 40 000 bussi aastas. Endisaegne käitise asepresident ohkab paljudele oleks see võinud veel tööd anda, aga täna siis sedamoodi hoopis... Sellegi poolest loodab, et koos ülejäänud pundiga suudetakse Ikarus maailmaturule viia, kuigi konkurents on karm. Viimane prototüüp valmis kiirelt kuid täpselt majanduslanguse ajaks, mistõttu lükkus projekt edasi. Hiljutisel Bukaresti bussimessil, kõrvuti suur-nimedega, müüdi 7 masinat Skandinaaviasse, hinnaga a €180 000, mis on ühtlasi nende esimene etapivõit veteranmargi tagasi toomisel.
Vasta

Uusi mugavaid ja nägusaid autobusse nii Tartust kui mujaltSmile
Seda küll siis 50ndate teisest poolest.
Artiklid Saare MK arhiivraamatukogust.

[Pilt: IMG_7261.JPG?gl=EE]
[Pilt: IMG_7264.JPG?gl=EE]

[Pilt: IMG_7265.JPG?gl=EE]
[Pilt: IMG_7277.JPG?gl=EE]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne