Postitused: 3,490
Teemad: 25
Liitus: Dec 2002
Maine:
37
Ega siin palju variante pole vist.
Üks ja kõige lihtsam variant oleks tavalise 220V võrgutoitega mõnekilovatine soojapuhur sisse ehitada. Ehk siis ööseks "saba seina".
Teine variant oleks bensiini/diisli pealt käiv kero, aga need söövad ka omajagu voolu.
Need on kõige lihtsamad võimalused. Esimese variandi puhul tekib probleem - igaühel pole võimalik voolujuhet õue toimetada (näiteks korrusmaja viienda korruse elanikul). Ja kuidagi peab selle juhtme piisavalt turvaliseks tegema, et iga möödakäija oma telefoni või triikrauda sellesama juhtme otsa ei riputaks.
Elektriarved on veel kolmas teema.
Postitused: 100
Teemad: 8
Liitus: Jan 2013
Maine:
4
Mingi väike vesiniku generaator gaasi tootma, see kütab mingi elemendi soojaks kus õhk läbi puhutakse... Samas ümpris ohtlik lahendus, kui midagi peaks alt vedama ning toide peaks tulema siis jällegi seinast, kui akut kasutada ei või.
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
(07-03-2013, 15:47 PM)omaenergia Kirjutas: Mingi väike vesiniku generaator gaasi tootma, see kütab mingi elemendi soojaks kus õhk läbi puhutakse... Samas ümpris ohtlik lahendus, kui midagi peaks alt vedama ning toide peaks tulema siis jällegi seinast, kui akut kasutada ei või.
Tegelikut kasutavad "vigemad" elektri autod sellist süsteemi, et neil on peal gaasi generaator - nii öelda hübriidid, aga tunduvalt kasulikumad on need masinad.
Sõidavad mingi aeg elektri pealt (nii 200-300 km) ja kui vaja edasi sõita, lülitub gaasi turbiin sisse ja toodab elektrit millega saab edasi sõita.
Muidugi kasutavad need pillid Liitium ioon akusid ka!
Võrreldes nende plii akudega on liitium ioon ikka tohutu edasi minek. Aga selle on ka omad halvad omadused - kallis, ja kestvus (aku eluiga) on väiksem.
Pole vaja Ratast leiutada - tuleb need odavad junnid aasiamaale tagasi saata, ja osta normaalsed pillid, millega ei ole häbi liikluses liikuda, ja mille tehnilised lahendused on normaalsed.
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 805
Teemad: 47
Liitus: Jan 2003
Maine:
1
07-03-2013, 20:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2013, 20:09 PM ja muutjaks oli
agaa.)
Biokamin tegelikult hea mõte.Nii mulle tundub. Kuid kas ei saaks kasutada midagi sellist nagu Audi A8 on katuseluugil väike päikese paneel mis paneb mikro ventilaatori tööle? Nüüd siis läheb löömiseks.
. Aga mõtelda tuleb suurelt. Päikesepatarei paneel katusele. Öösel pole kasu. Kuigi spioonipoes müüdi mingit väikest lutikasokutamis platvormi mis pidi liikuma päikesepatarei põhimõttel aga Tsiteerides "... liigub ka reipalt lambi tule valguses."Seega pargid tänavalaterna alla ja ... .Aga nad sõidavad/seisavad ka päeval. Nii lugesin läbi mis kirjutasin aga see läheb teemast mööd ja kisub salongisoojenduse poole. Samas seda kubatuuri ikka ära ei kütaks.Saaks siis kasutada tagumiku soojendajana ja ka roolisoojendajana (atvdel ja motikatel on). lisaks paar elektrigen ventilaatorit strateegilistesse kohtadesse kus on õhuvoolu ja annab lisavoolu (mingit ikka) taguotsa grillimiseks.
Kas väga loll jutt kaine peaga?
Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Postitused: 4,433
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
Keemilise reaktsiooniga kombinesoon selga ja ongi soe. Neid kombekaid võiks igas poes müüa 10 tk pakis, nagu pamperseid või kummikindaid. Ammu juba on nato toidud isesoojenevad ja sama olevat ka polaarriietus. Veidi lihtsamalt tehtuna sobiks ta talvevarustusse küll, võtad iga poole tunni tagant uue ja soe olla. Muidugi jäätuv esiklaas ei kuulu komplektis vahetamisele, sinna leiutab mõni teine isemõtleja muu variandi. Esimese mõttena meenus F-1 sarjas kiivriklaasi kiled, servast kinni ja prügikasti, aken jälle 3 minutit puhas.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
07-03-2013, 23:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2013, 23:52 PM ja muutjaks oli
korvimees.)
(07-03-2013, 23:19 PM)aavu Kirjutas: Muidugi jäätuv esiklaas ei kuulu komplektis vahetamisele, sinna leiutab mõni teine isemõtleja muu variandi.
Kunagi sai vana Almaga sõidetud, küünlad kenasti akna peal põlemas ning väiksest jäävabast sõõrist sai ädapärast välja näha küll
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 3,140
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
35
Lp. foorumlased!
Juhiks tähelepanu, et postitus ei ole teps mitte naljanurga alla postitatud.
Kahjuks aga termotuuma ja vesinikureaktorid jms kisub vägisi sellesse valdkonda, kui võrrelda auto enda maksumust sellise soojenduseadme omaga. Kui selline reaktor oleks juba kasutuskõlblik, siis ei oleks muret ka autole liikumiseks särtsu andmisega, rääkimata soojendamisest.
Kuskilt jäi silma põhjus, miks ei kasutata traditsioonilist tavakütuse põletamisel (eel)soojendit, (mille elektritarve on olematud 45-50w, võrreldes puhtalt elektriga kütmisega): nimelt oleks siis juba tegu mitteelektriautoga ja kaoks paljud soodustused-toetused.
Seega jäävad variandid mis kasutaks kas elektrit, või soojussalvestit, või...?
Omades kogemusi Defa 220V salongisoojendiga, mille võimsus oli mäletamist mööda üle 1kw, siis sellest oli rohkem kui küll auto soojendamiseks, järelikult peaks läbi häda piisama ka 500w soojendusest?
Nagu on kuulda olnud, siis laadimise ajal on võimalik kasutada elektrit ka auto soojendamiseks, seega esimesed kilomeetrid peaks auto soe olema?
Akusid soojussalvestina ei saa ka kasutada, sest kuuldavasti on nad tundlikud temperatuuri kõikumistele, eriti jahutamisele?
Üks põhiprobleem, miks vaja autot kütta, on udused aknad.
Selle probleemi lahendaks lihtsalt pakettklaas, mis sellest murest vaba. Samas tekiks probleem klaasi väljast puhtana hoidmisega, jäätuvad kojamehed jms.
Variant 2 oleks salongiõhu kuivatamine, mis oleks ka vähem energiat tarbiv, kui õhu soojendamine. Lihtsaim lahendus näiteks konditsioneer...
Postitused: 2,058
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
42
Konditsioneeri asemel võiks hoopis ehk soojuspumba tehnoloogiat autodes kasutada. Vähemalt kevad-sügisesel ajal peaks saavutama üsna märgatava võidu energia kokkuhoius. Erilist kaalu autole lisanduda ei tohiks, sest konditsioneerid on ju nagunii kõigil masinatel peal.
Paar päeva tagasi jäi Tartus tegutseva Elektritakso auto tagastange kohal silma kork kirjaga "DIESEL". Tundub, et nemad on läinud seda teed pidi auto soojaks saamiseks.
Postitused: 1,225
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
See gaasikamin... pole väga paha mõte. On ju müügil nn roheline gaas balloonides. väiksemaid ja suuremaid, on ka imeväikseid gasiballoone... Vaja vaid sobiv põletusseade muretseda.Istud autosse, vajutad nuppu ja soe tuleb. Mnjaa... sooja õhu transportimiseks/llikumapanemiseks on siiski vist ventilaatorit tarvis.. Aga kui ilma saaks hakkama? Portatiivne gaasiahi?
Postitused: 427
Teemad: 17
Liitus: Apr 2006
Maine:
3
Nendel konkreetsetel Mitsudel on mingil kujul programmeeritav eelsoojendus olemas, ent see toimib kui masin seinakontaktis on. Olen paar korda proovinud ning loobusin edasisest, sest too eelsoojendus töötab akulaadimise arvelt, st samal ajal kui soojendus töötab, aku ei lae. Minu jaoks oli see süsteem mõttetu, sest siis jäi akul paar-kolm "pulka" tühjaks. Igapäevase kasutajana leian, et mugavam on külma ilma puhul autol enne sõitma hakkamist lasta soojendusel mõni minut täiega puhuda, lööb aknad puhtaks ja enam-vähem sooja õhu ka sisse.
Postitused: 941
Teemad: 1
Liitus: Jan 2005
Maine:
13
Aga selline lahendus nagu Zaporožetsitel oli? Või tarvitas see el. auto mõttes palju enegiat tööks?
Postitused: 4,433
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
(08-03-2013, 15:48 PM)cesium Kirjutas: Aga selline lahendus nagu Zaporožetsitel oli? Või tarvitas see el. auto mõttes palju enegiat tööks?
Sapaka ja muud gerod töötavad mingil kindlal režiimil, õhu temperatuuri praktiliselt reguleerida ei saa. Saab vaid pooled pöörded panna, siis annab vähem õhku ja temp peaaegu sama. Vastu jalgu kannatad mõne aja välja aga siis kipud jalgadele uut kohta otsima. Süsteemil puudub konditsioneerile omane paindlikkus. Muidugi võib kõrvalt võtta lisa-külmaõhku ja segada aga jälle energiakulu.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.