Sai siin jälle liivapritsiga mängitud, kuna 2 CO-7 kompressorit ei jaksa pritsi toita, siis sai räästa alt välja koogitud üks ise ehitatud kompressor, mille peal 16kW el. mootor. Kahjuks minul peakaitse ainult 25A ja see mootor ei suutnud käivituda. Sai siis natuke oma ulli peaga mõeldud panin hoopis peale 7,5kW 2885 rmp. mootori. Mõeldud tehtud, ja oh imet mootor jõuab käivituda ka rõhu all, kuna kiire mootor käivitud kiiremini kui 1500 rmp. mootor.
Räägin nüüd natuke asjalikest andmetest ka:
Kompressor on ehitatud rs 09/124 mootorist mille kubatuur 1,6L
kompressori rihmaratta läbimõõt 30cm
el. mootori rihmaratas 8cm
el. mootori pöörded 2885 rmp.
Nende andmetega saab arvutada väja arvestusliku tootlikuse.
tegin ka katse: 2.5 kandisesse paaki(paak oli tühi) hakkas kompressor lööma. 20 min möödudes oli paagid 10 bar-i.
Aga samas esimese 10 min jooksul oli paaki löödud 6 bar-i.
Peale paagi täis löömist kontrollisin ka el. mootori temperatuuri, mis polnud isegi soojaks läinud.
Ei täheldanud ka et oleks kompressori pöörded kukkunud rõhu kasvades paagis, mida oli selgesti kuulda CO-7 kompressoril.
Selle kompressori ehitamisega tekkis igasuguseid ideesi. Olen siin kaenud erinevate kompressorite andmeid, siis rusika reegel on, et 100L õhu tootmiseks on tarvis 1 kW elektrit minutis. Aga selle kompressoriga oli võimalik 7.5 kW toota keskmiselt 1250L õhku minutis

Aga siin mängis rolli mootori pöörded, mida ülekannetega vähendades kasvas väändemoment. Ja vb. ka et tegemist on algselt diiselmootoriga, millest on kompressor ehitatud.