(15-04-2013, 01:40 AM)honkomees Kirjutas: vaidleks vastu kohe mitmes punktis
...
2. tänapäeva käru ei kesta kohe üldse, ehitatud eriti odavatest materjalidest, eriti rattalaagrid on iga aasta õhtal, haakepea samuti üsna ruttu läbi ja nõuab vahetamist. Rendid sellise ja jääd koormaga tee peale. Samas valgevene ime pole ülevaatusel 30 a kunagi muret tekitanud, laagrid originaalid jne ehkki koormatud on omal ajal mitmekordselt üle (venemaa turusõidud)
3. Tanklast rentimine ei sobi mitte kõigile, nt minusugusele maamehele tähendab see 30 km otsa tanklani ja pärast vajalikku sõitu uuesti 30 km tanklani. Tõsi, kui suuremat käru vaja on, siis olen mõne naabri käest tänapäevast kasutanud aga enamsti minu vajadused ajab seesamune MAZ käru suurepäraselt ära. Tal üks oluline puudus, tänu lühikesele tiislile on tagurpidisõit imetrikk ja samuti pole teda peeglitest näha, autost sedavõrd väiksem.
Nõukaihalus...
Palju MAZi laagrid kestavad hoolduseta? 1500 km? 2500 km? Siis peab pingutama ja määrima. Ning 10 kkm pärast on ikka laiali.
Olgu kinnised laagrid küll kallid vahetada, oma ressursi sõidavad auga täis. Minul saab Respo haagisel kohe 10 kkm ette. Null probleemi. Veel... Ning ei saa öelda, et oleks kerge elu olnud, kuid tonniseid koormaid tõesti ei ole vedanud.
Kulub ka vene veopea. Kuid sel ei ole kulumisnäidikut, mistõttu tundubki asi igavene, kuigi tegelikult on oluline osa metallist juba teele langenud. Samas, paksu rauda seal juba jätkub kulumiseks. Erinevalt optimeeritud konstruktsiooniga plekkhaakest.
Ainus vene haagiste pluss on maastikukõlblikkus. Need on kõrged ja lühikesed - kannatab põllul kärutada ja läbi kraavide ronida.
Tänapäevane madal haagis jääb üsna pea sabapidi kinni...
Ühtpidi hea hooletu järgi tirida, teistpidi väga ebamugav kasutada asjade transpordiks.
Subriku hinna määrab ostja. Alumine hind on KK kaaluhind, ülal tulevad vastu kohalike tootjate "poldikärud". Tõsi, mõneks ajaks jääb veel nostalgialisa hinda kergitama, kuid varsti kaob ka see...
Mis aga maalelamise rõõmudesse puutub, siis jah, rendiasjade toomine-viimine on kulukas.