(19-04-2013, 13:49 PM)Jansa Kirjutas: Sain Kernust ühe, ei oska ka midagi halba kosta.
Samas sa võid ju asja ette võtta. Pruugitud kärude turg on Eestis päris kasin, kuulutusi ja oksjone vaadates lähevad 10 aastat vanad kärud kuskil 70-80% uue hinnaga. Autodega võrreldes ikka imebisnes.
Sul on korralik suur vedur olemas, mis lubab nii kaaluliselt kui ka "päriselt" rahumeeli sadu kilomeetreid 750 kg sabas vedada. Uus, suur, head pidurid jne.
See kooslus on muidugi alakoormatud aga üldiselt on nii need kastikad kui odavhaagised just sedasorti tööks mõeldud, mitte alusega šamotti korstna ehituseks vedada. Isaandal 27K ees ja tagavedrud kägisesid mis hirmus, sest prooviautot piinatakse ikka mehemoodi ka esinduse tegelaste aga ka
testijate poolt
Oleks nagu veoauto aga ei ole ka. Sama asi nende odavhaagistega. Korra mööda siledat asfalti võib ju sellise isegi üle koormata ja ega ta kohe katki ikka ei lähe aga kui tahta
pidevalt lubatu piiril kaalu peale panna, on paari tuhande meie teekilomeetriga see haagis romu.
Seesinane datsuni sabas olev 275 peab ju "koos püsima" kahe ja plekitükikese
traadi ning kahe poldikesega... TRAADIST lukustused õhukesest plekist vastustega
Et paneks nüüd sinna peale täpselt kaalupiires oleva
väiketraktori Avant 218 ja sõidaks korra Keilast Haapsalusse... ning pärast seda võib selle plekikäraka minema visata! Tonnine suurem vend on totaalselt ära lammutanud
2-tonnise kandejõuga suure ja kalli (3500+ eur!) autoveohaagisegi, sest sedagi koormatakse pidevalt lubatu piirile. Vaatad kasvõi samase datsuni raami, selle materjali paksust jne, siis mingist suvalisest plekist ja paarist nelikanttorust suvaliste jorsside poolt kokku keevitatud (veel hullemad on need
plekist väänatud ja needitud isendid) asi, kuhu on paari popneediga vineer põhjaks sülitatud, ei saagi kesta. See ongi moodne zubrjoonok, mis mõeldud a'la 150-200 kg kaalu vedamiseks siledal asfaldil. Arvutuslik 440 kg on selge overkill ja ohtlik kogu maailmale.
Samas mul on üks
vana 70'test pärit rootslaste "rannatreiler", mis on kokku keevitatud 4-kant torust seina paksusega 4mm, umbselt kinni ja vedrupakkide jaoks on veel lapid peal! Mõeldud 250-kilose pisikese mootorpaadikese jaoks aga mina lohistan sellega oma 650kg kaaluvat purjekat ja puid metsast! Vaat see tõesti on tugev tükk, mis kuhugi poole ei väändu.
Muidugi on teatud töödeks isiklik kerghaagis vaat et hädavajalik aga teedel vaatad hirmuga, kuidas mingi hulk seltsimehi kujutab endale ette, et see odav plekk-kärakas on veoauto ja roostes eskort 1,4-liitrise mahlapakiga on truck. Aga haagised, millega päriselt-päriselt julgeb ja saab 2 tonni turjal vedada, on kokku keevitatud
800'st kilost puhtast rauast ja väga napilt kõlbab see vedur sinna ette (paberite järgi, jõudu jääb karjuvalt väheseks). Üldse kõige hullemad on need tegelased, kes oma astmaatiliste tuhatnelisada-berlingode sabas veavad kõige suuremaid korvtõstukeid, endal konks mööda maad lohisemas. 2.käiguga 40 sees, hambad irevil ja arvabki, et see on normaalne...