30-04-2013, 09:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-04-2013, 09:07 AM ja muutjaks oli mlsluik.)
Vahelduseks põllumajandusmasinatele toon raskema vanatehnika rubriiki Sisu kalluri.
Pärineb masin aastast 1985, seega igati vanatehnika nime vääriline. 28a seljataga, aga siiani sõiduvees.
Masina jõuallikas on 10 liitrine Cummins, kw-e on natuke üle 200.
Täpsemalt kirjutan tehnikast siis, kui olen masina põhjalikult üle vaadanud.
Nagu jumzi teemas mainisin, siis tegu on loogilise jätkuga jumzile. Samast ajastust mõlemad, jumz siiski natuke noorem.
Masinal on "Fuller" tüüpi käigukast, mida enamjaolt tuntakse ameeriklaste pealt. Tegu on siis ilma sünkronisaatoriteta kastiga. Võimalik väga kiirelt käike vahetada, kuid oskamatu juhi käes pea võimatu misioon. Kes gaz'i, urali jms masinatega kokku puutund, ei tohiks see erilist pinget pakkuda.
Lisadest tooks välja soojendusega raudkasti, esimese sahaplaadi, hüdraulika ette, kõhualla-ja taha. Abisilla tõste on sammuti hüdraulika pealt. Ülejäänud tehnika nagu kalluril ikka.
Paari nädala pärast tulen tagasi kodumaale ning siis läheb masin käiku, lõuna-eestis kõiksugu kallurveod oodatud. Võimalik osta "põltsamaa killustikku", looduslikku kruusa, liiva, purustatud kruusa, sõelutud mulda, turbamulda jms, sammuti vean kõike mis vähegi kasti mahub.
Sügiseks on plaan veel sahk ette soetada ning kallur kutsikas, siis peaks üks komplekt jälle koos olema.
Miks just Sisu? Aga miks mitte, vaatasin ka Scanne, kuid seekord sai võetud Sisu. Ja just ninaga masin, õnn kaasa sellele, kes vastu sahaplaati soovib sõita...
Paar netist võetud pilti ka masinat.
Pärineb masin aastast 1985, seega igati vanatehnika nime vääriline. 28a seljataga, aga siiani sõiduvees.
Masina jõuallikas on 10 liitrine Cummins, kw-e on natuke üle 200.
Täpsemalt kirjutan tehnikast siis, kui olen masina põhjalikult üle vaadanud.
Nagu jumzi teemas mainisin, siis tegu on loogilise jätkuga jumzile. Samast ajastust mõlemad, jumz siiski natuke noorem.
Masinal on "Fuller" tüüpi käigukast, mida enamjaolt tuntakse ameeriklaste pealt. Tegu on siis ilma sünkronisaatoriteta kastiga. Võimalik väga kiirelt käike vahetada, kuid oskamatu juhi käes pea võimatu misioon. Kes gaz'i, urali jms masinatega kokku puutund, ei tohiks see erilist pinget pakkuda.
Lisadest tooks välja soojendusega raudkasti, esimese sahaplaadi, hüdraulika ette, kõhualla-ja taha. Abisilla tõste on sammuti hüdraulika pealt. Ülejäänud tehnika nagu kalluril ikka.
Paari nädala pärast tulen tagasi kodumaale ning siis läheb masin käiku, lõuna-eestis kõiksugu kallurveod oodatud. Võimalik osta "põltsamaa killustikku", looduslikku kruusa, liiva, purustatud kruusa, sõelutud mulda, turbamulda jms, sammuti vean kõike mis vähegi kasti mahub.
Sügiseks on plaan veel sahk ette soetada ning kallur kutsikas, siis peaks üks komplekt jälle koos olema.
Miks just Sisu? Aga miks mitte, vaatasin ka Scanne, kuid seekord sai võetud Sisu. Ja just ninaga masin, õnn kaasa sellele, kes vastu sahaplaati soovib sõita...
Paar netist võetud pilti ka masinat.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB