(20-06-2012, 10:43 AM)Rein Kirjutas: Laagri alla peaks käima ka regulaator seibe, et hambuvusse lõtku ei tuleks.
Sealt võib seibe leida jah. Reguleerida saab ka teo ja laagri vahele seibide paigutamisega. Üleüldse on selle silla lõtkuvabaks saamine üks paras porr.
Mina tegin seda nii, et kõigepealt paigaldasin taldriku korpusse (koos nõellaagriga) ning seejärel lükkasin sisse teo, nii et teo ja taldriku servad olid tasa (maksimaalne hambumus).
Kui tigu tõstis taldriku üles enne, kui oli taldrikuga tasa, siis panin taldriku ja korpuse vahele igaksjuhuks pisut paksema seibi, kuid sinna peabki väike vahe sisse jääma.
Seejärel tuleb hoolitseda selle eest, et teo ja teolaagri vahel oleks sobiva paksusega seib, et tigu ei saaks tagasi liikuda. Vajadusel ka teo laagri välimisele rõnga ja pesa vahele peiliseib, kui laager eelnevate reguleerimiste tulemusena enam lõpuni pessa ei lähe/ulatu.
Kui see jama paigas, siis tuleb keerata laager kinni selle mutriga, mille sisse käib 2 simmerit.
Edasi - seibid taldriku laagri ning kaane vahele, et taldrik ei pääseks kaugemale liikuma. Saab olema üks paras katse-eksituse meetod. Kui seibe on palju, siis poob taldriku kinni, kui vähe, siis tuleb jälle lõtk sisse. Täpselt saad alles siis teada, kui oled taldriku koos laagriga korralikult kaane külge nüpeldanud ja seejärel kaane kosu külge kinni pingutanud.
Viimaseks tuleb peiliseibidega ajada paika teo otsa käib gardaanirist - peiliseibe peab olema teo võllil laagri ja risti vahel täpselt niipalju, et kui kiilu sisse nüpeldad, siis jääb kiil tihedalt kinni.
Ahjaa, ühe asja unustasin: See krdi puks, mis südamiku sisse käib, võib jääda lühkeseks, kui taldriku alla/peale liiga palju seibe panna. Siis juhtub selline asi, et tagarattas kiilub silda kinni, kui rattavõlli pingutad. Selle vältimiseks soovitaksin enne silla lahtivõtmist mõõta ära selle puksi kaugus südamiku nuutidega servast ja hilisemate reguleerimiste käigus hoolitseda, et see kaugus ei suureneks. Sellest puksist sõltub üsnagi palju - kui on lühike, siis kiilub ratta silda kinni ja mida pikem, seda lühemaks jääb hambuvus ratta ja südamiku nuutide vahel (kulub kiiremini, tekib lõtk ja üks hetk tõmbab lihtsalt nuudid maha).