Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
04-06-2013, 01:41 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-06-2013, 01:47 AM ja muutjaks oli
karvik.)
Lendteradega niiduk õigustab enast paremini ma arvan kui trimmeri ketastega. Kunagi mul vanamees purjuspeaga ehitas 380W elektrimuruniiduki millel oli 50cm niidulaius ja lendteradega tallerg all.
Niitis isegi heina sellega, aga kuna jõudu vähe, siis heina niitmisega läks aega palju.
Taldrik oli suvaline rauast ketas ja selle küljes oli neli roostevaba terasest plekitükki mis siis pidid terad olema. Et minema lendav tera jalga ei tuleks, siis tegi tagumise serva vähe paksemast rauast ja veits liiga madala.
Sõltumatta täiesti sobimatust terade materjalist, ei läinud tal ükski puru ja töö sai tehtud. Muru niitis normaalse kiirusega.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 1,295
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
Selle projekti juures on, nagu mitmed eelkõnelejad juba maininud,vähemalt kaks arvestatavat aga.
Esiteks ei ole masina enda mootori kasutamine jõuallikana mõeldav muidu, kui tahapoole käigukasti ei tekitata arvestatavat aeglustust, et saada liikumiskiiruse vähenemine ja viia mootor jõu väljavõtuks sobivasse tööreziiimi.
Teiseks on masin suhteliselt raske, madala kõhualusega, kehvapoolse kaalujaotusega põllutöödeks ja originaalrehvide ja muuga võib ennast ootamatult põllul kinni olemas leida.
Lisaküsimus on veel see, kas teemaalgataja soovib seda masinat ka teeliikluses pärast tööseadme eemaldamist kasutada või mitte?
Kui nüüd ise oleksin sunnitud sarnasest masinast heinaniiduki ehitama(peaks olema ikka väga mõjuv põhjus), siis pisut järele mõeldes sünniks see umbes nii.
-eeldusel, et mootori vända esimese otsa ehitus võimaldab jõu väljavõttu(loe;talub piisavalt suurt koormust), siis ilmselt eemaldaks stange, radiaatori ja muud segavad tegurid esiotsast. Lanseka otstes olevatele stange kinnitustele ehitaks tugiraami, millele kinnituks kardaani vahepukk. Viimase ühendaks kardaani abil väntvõlliga. Vahepuki teise otsa teeks kaks rihmaseibi, ühe niiduki ajamiks, teise hüdropumpa ringi ajama.
Iseenesest saaks pumba kinnitada ka otse vahepuki võlli otsa, aga ei näe olulist mõtet seda pidevalt suurte pööretega keerutada, kuna kogu hüdraulikasüsteem koosneb ju põhimõtteliselt ühest silindrikesest, mis niidukit tõstab. Radiaatori viiks ettepoole paremale. Vaheraamile teeks veel ühe vahepuki kinnituse pisut väljapoole auto gabariiti juhipoolsesse külge, ja piisavalt kõrgele, et sellest tahapoole minev kardaan rattasse ei jookseks. Ja need kaks pukki ühendaks omavahel pingutatava rihmaga(pinguti teeks juhikohalt juhitavaks). Sellega toimuks siis niiduki jõuülekande ühendamine-lahutamine.
Käigukasti ja tagasilla vahele leiaks võimaluse paigaldada lisakäigukast ja paigaldaks tagasillale võimalikult suured ja tõsise mustriga rehvid ja vajadusel tõstaks vedrustust.
Juhipoolse tagaukse eemaldaks, kinnitaks põhja/lansekate külge teise vaheraami, millega ühendaks niiduki. Niiduk peaks olema ilmselt rootorniiduki tüüpi. Selle laiusega üle ei pingutaks... Peaks olema ülekatte parema saavutamise huvides mitte sõiduki pikiteljega risti, vaid pisut diagonaalis. Niiduki raamile 90 kraadine reduktor, mis saaks ajami eespool asuvalt vahepukilt kardaani vahendusel. Sellelt omakorda rihmajam kahele-kolmele terapukile.
Tuleks kasutada ka kas taldu vms, et niiduk kopeeriks maapinda. Samuti ei teeks ilmselt paha tasakaalustusmehhanism, mis vedrude abil püüaks niidukit maapinnalt kergitada, et see täie massiga maas ei lohiseks.
Sellist projekti valmistades peaks pöörama suurt tähelepanu turvalisusele.
Kardaanid-rihmad peaks olema kaetud katetega ja niiduki poole jääv autokülg ilmselt vääriks samuti kaitset tugeva väiksesilmalise võrgu vms näol.
Postitused: 111
Teemad: 5
Liitus: May 2013
Maine:
0
Küsimus siis tehnikast jagavatele inimestele, üks soovitas mul kasutada oma heinaniiduki kardaanülekande ühendamiseks ja lahutamiseks kliima sidurit, kui sõiduauto oma väikseks jääb, siis soovitas reisibussi oma kasutada.
Ma kohe esimese hooga ei jaga, mis põhimõttega see sidur töötab, kas keegi saaks mõne pildi või lingi visata siia?
Natuke asja uurides selgus, kas tööpõhimõte on järgemine, rihmaseibi saab võlliga ühendada ja lahutada elektri abil?
Kui googlesse panna "climate clutch", siis viskab igasugu huvitavaid pilte, kes mõni nendest ka minu masinale sobiks ja kättesaadav oleks? Ise leidsin sellise pildi.
Aitähh.
[attachment=43557]
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Ma ise ei ole kliima pumpa laiali lõhkunud, ega ka sidurit lammutanud/remontinud, aga siin lõuna eestis kasutab üks härra kliima pumpa hüdro pumba asemel maasturil esi hüdro süsteemil ja ka vintsi on pannud kliima pumba hüdraulika võimel tööle. Kliima pump näed kannatab - olenevalt pumbas on tavaliselt 9 väikest kolbi, metall rõngastega, mis muutkui pumpavad järjestikku.
Abi minu justust arvatavasti ei ole, aga sidurit saab arvatavasti kasutada, kui kasutusel on rihm ülekanne, aga teine küsimus on see, kui palju see kliima pumba sidur kannatab - ei ole ise lahti kakkunud, seega ei tea kuidas ehitatud on.
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 10,802
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
Kliimaseadme sidur suudab üle kanda 5-8 kW võimsust (kuni sadakond Nm). Natuke kahtlane, et paarimeetrise niiduki koormuse all ringiajamiseks sellest piisaks.
Busside sidurite kohta ei tea...
Kasuta planetaarülekande krooni (või satelliitide raami) pidurdamist lülitamiseks - lollikindel lahendus, lihtne teha.
Rihmade pingutamine on ka hea mõte ja ilmselt parima hinna-võimsuse suhtega.
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
(05-06-2013, 10:18 AM)comoon Kirjutas: kliima sidurit, kui sõiduauto oma väikseks jääb, siis soovitas reisibussi oma kasutada.
Natuke asja uurides selgus, kas tööpõhimõte on järgemine, rihmaseibi saab võlliga ühendada ja lahutada elektri abil?
Erinevad pinged, sõiduautol 12V, bussil 24V. 12V võib ju tõmmata bussi sidurit aga jõudu ikka üle ei kanna, libiseb.
Kas gaasi pumpamiseks mõeldud kliimapump saab hakkama vedelikuga?
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 343
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
4
Mina hangiks ühe tehasepäritolu niiduagregaadi, sellise, mis mahuks tagauksest välja käima. Tagumise istme viskaks välja ja ehitaks sinna konsoolhoovastiku, mis kõigepealt avaks tagumise vasaku ukse ja siis tõstaks sealt niiduki välja. Pagasiruumi sätiks eraldi mootori, mis läbi tagumis istme seljatoe suusaluugi käitaks kardaaniga läbi reduktorite niidumasinat. Ülikõva ja stiilne transformer oleks see pill, saaks AK uudistesse või maalehte. Sõidad kesaserva, vajutad nuppu, tagumine uks läheb lahti, vikat tuleb välja, pagasiluuk kerkib veidi lahti, et mootori jahutusõhk läbi käiks. Sujuvate ringidega tõmbad stiilselt kesa paljaks, vikati tuppa tagasi, ukse klõps kinni pagasiluugi samuti ja maanteepeale minek. Ilus mõte, kas pole?
Juhul, kui aretustöö ei õnnestu, võib alati olemasolevale niidukile traktori ette hankida.
Tervitades, IP
Postitused: 310
Teemad: 5
Liitus: May 2006
Maine:
15
Hetkel tundub kogu aur ülekandele minevat, unustades sealjuures, et ka ülejäänud komponendid ei pruugi kõlvata. Muidumehe mõistusehääl ütleb, et „esimese suve lahendusena“ võiks üritada selle omaleiutatud niiduorgani autonoomse mootoriga mersule ette, taha või küljepeale tööle saada. Sügiseks oleks olemas kogemus, et a) mistahes klassikaline lõikepea töötaks paremine; b) selle auto maastikusuutlikkus ei ole heinatöödeks sobiv.
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Ma olen juba teema algataja poolt tehtuid kuulutusi mitmeid kohanud kuldses börsis - minu küsimus, et kas keegi reageerib ka sellisetele kuulutustele?
Millegi pärast ma jubedalt kahtlen selles.... aga mine sa tea....
Come to the dark side, we have cookies!