(06-06-2013, 17:25 PM)motamees Kirjutas: Jutt on tegija oskustest, mis pole veel vastaval tasemel.
Alustada tuleb masina maastikusuutlikkusega. Kui selle MBeega saab sõita mööda maastikku ja seda teha aeglustiga, siis saab juba minna järgmise etapi kallale. Seni pole mõtet niidukist rääkida.
Kuuspakk minu poolt mersumehele, kui sellega järgmiseks jaanipäevaks heinamaa niidetud saad! Igatahes tubli ettevõtmine.
Terv, IP
...ja oletegi klubisse vastu võetud!
Millal klubi suvepäevad teeme? Kohaks pakun välja mõne niitmata heinamaa...
Ajaliselt – no näiteks kohe pärast Jaanipäeva?
Üllatuskülaliseks... teadagi kes ja teadagi millega!
(Seda postitust muudeti viimati: 06-06-2013, 23:37 PM ja muutjaks oli Wiki432.)
Nii ei ole aus. Kui töö teostamise teenus sisse ostetakse, võib ksf! Kass ka võtta endale alltöövõtja, kes palja tagumikuga 3 km sörkmarsi teeb. Juriidiliselt korrektne, aga salvestamisväärtus langeb tugevalt. Tuleb näiteks mõni SELLINE!
Mis lõbu see ka siis enam on?
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
(Seda postitust muudeti viimati: 07-06-2013, 00:26 AM ja muutjaks oli kass.)
(06-06-2013, 23:36 PM)Wiki432 Kirjutas: Nii ei ole aus. Kui töö teostamise teenus sisse ostetakse, võib ksf! Kass ka võtta endale alltöövõtja, kes palja tagumikuga 3 km sörkmarsi teeb. Juriidiliselt korrektne, aga salvestamisväärtus langeb tugevalt. Tuleb näiteks mõni SELLINE!
Mis lõbu see ka siis enam on?
See postitus ksf! Wiki432-lt pani mind muutma arvamust sellest teemast, tegelikult võib ka siit saada häid ja asjalikke ideid!
Nüüd tuleb veel otsustada, kas visata ka oma kuulutus Börsi või teha lihtsalt mõne sportlasega Grossi kaupluse tagant kaupa...
Aga teema autor on tõesti pühendunud vend ja hingega asja juures, juba see eht-eestlaslik visadus vääriks väikest sörki! Aga hinge poeb siiski jiuba väike kahtlus, kas mehel ikka üldse Mercedese autot välja käia ongi?
Kui MB on tehniliselt OK, siis võin teha teemaalgatajale sellise pakkumise: annan ära enda legendaarse lumesahaga golf III-e, millel on hüdrosüsteem juba välja ehitatud ja niiduki paigaldamiseks kõik vajalik olemas. Sammuti annan kaasa ka idee niiduki ehitamiseks. Vajadusel ja lisatasu eest võin teha ka golfile niiduki ette.
Vastu tahan aga seda sama mersut... enne kui sinna relakas sisse lastakse
Nagu seal juba kirjutab, siis pöörded 1800 rpm-i.
Põlve otsas head asja naljalt ei tee, võll peab olema tugev ja tasakaalus jne.
Iseasi oleks, kui oleks olemas korralik sobiva laiusega jäätmaaniiduki võll, mille ümber asi ehitada...
küsimus nokitsejatele, kas sõiduauto või bussi kliimapumpa saab kasutada ka õlipumbana, kui suur rõhk seal tekib ja kas sellega saab ühendada õlimootori, et niiduki kettad pöörlema panna..ja kas on vaja õli paisupaaki, radiaatorit jahutuseks jne?
(10-06-2013, 12:53 PM)comoon Kirjutas: küsimus nokitsejatele, kas sõiduauto või bussi kliimapumpa saab kasutada ka õlipumbana, kui suur rõhk seal tekib ja kas sellega saab ühendada õlimootori, et niiduki kettad pöörlema panna..ja kas on vaja õli paisupaaki, radiaatorit jahutuseks jne?
Aitähh.
Saab, aga kasu pole tast halligi. Rõhku ei teki üldse, väike surve pigem. Hüdromootori saad ühendada küll aga tööle ta ei hakka, tühjalt ehk pöörleb natuke.
(10-06-2013, 12:53 PM)comoon Kirjutas: küsimus nokitsejatele, kas sõiduauto või bussi kliimapumpa saab kasutada ka õlipumbana, kui suur rõhk seal tekib ja kas sellega saab ühendada õlimootori, et niiduki kettad pöörlema panna..ja kas on vaja õli paisupaaki, radiaatorit jahutuseks jne?
Aitähh.
Saab, aga kasu pole tast halligi. Rõhku ei teki üldse, väike surve pigem. Hüdromootori saad ühendada küll aga tööle ta ei hakka, tühjalt ehk pöörleb natuke.
Teema autorile, et kõik nimetatud asjad, neid on sul vaja - ilma nendeta läheb süsteem lihtsalt lõhkuma (kliimapumba puhul tegelt vist ei lähe isegi)
Hüdro mootor nõuab kui suurt õli rõhku + kui suurt õli kogust?
Kui leiad vastuse sellele küsimusele, siis uuri palju kliimapump toodab rõhku ja mis koguse õli läbi suudab pumbata?
Kui need kaks asja on vastuse saanud siis iga mõtlev inimene paneb sinu küsimusele vastuse (pildi) kokku.
Teema algatajale natuke kriitikat ka, et rumal inimene suudab esitada rohkem küsimusi, kui tark vastata...
Vaadates tänast kuupäeva ja peatset päeva lühenema hakkamist. Äkki oleks mõtekas üldse heinaniitmisega vaherahu teha. See juba nigunii rinnuni. Mõne kuu pärast vajub ise maha, mis tast ikka enam niita.
Mersu + lumepuhur võiks olla hoopis hetkel käivaks projektiks. On lootust rohkem hooajaks asi tööle saada.
Aga asjast kah. Millegipärast on Infolaine ja Börs täis igasugu ostukuulutusi. Alates igasugu sobivatest siduritest heinaniitjale kuni võsalõikajate reduktoriteni välja. Tea, kas neid mehi on mitu tükki ehitamas sarnaseid aparaate Maarjamaa peale, telefoninumbrid kõik erinevad.
Igatahes niimoodi kareldes nagu kits mitme heinakuhja vahel, ei sest asja saa.
Alusta selle projekti puhul esialgu sellest, et pane paika plaan. Praegu rabad seda, teist ja kolmandat kokku ja asja ikka pole.
Heinaniidukile ära üldse mõtle. Esimene asi on Mersu sobiva kiirusega liikuma saada. Lihtsaim variant ilmselt ikkagi nagu eespool juba pakutud. Kardaanilt tükk vahelt ja selle asemele lisakäigukast. Iseenesest annab selle lisakäigukastiga huvitavaid sümbioose liikumiskiiruses valida. Näiteks põhikastis viies sisse ja siis lisakastist tagurpidi käik. Saab tagurpidi kihutades ka niita.
Ma näen siin kahte probleemi: kuidas saada palju suuremaid pöördeid lõikepeale ja palju väikesemaid vedavatele ratastele. Kui vahetaks mured omavahel ära: niiduk rihmaga käigukasti väljundisse (saab pöördeid valida vastavalt rohu tihedusele!) ja see ulmehüdroülekanne viiks paar aeglast(!) hobujõudu tagaratastele liigutamiseks.
Ma teeks seda asja veel lihtsamaks: üle tiiva konstruktsiooni unustaks ära, niiduki kinnitaks stange alt auto ette. Ringi ajaks otse väntvõllilt pika rihmaga. Nüüd kiirus: kardaanile saab lihtsalt mõne aut. kasti seest võetud planetaarreduktoriga teha aeglusti. Korpus konstrueerida, edasi puhas treimistöö, 4 - 5 tundi hinnanguliselt. 1:3 ülekanne lahendaks ilmselt kõik probleemid. Tõsta - langetada vaja? Aga palun: juhiaknast opereeritav lihtne mehhaaniline kang, 1:10 ülekandega tõstab seda niidukit ka lasteaialaps.
(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2013, 19:45 PM ja muutjaks oli comoon.)
uus idee, panna kaks ketast pöörlema(ühe ketta läbimõõt on umbes 78 cm), kummagi ketta otsa neli lendtera, kes on vastu, kes poolt? Auto liikumiskiiruse muutmisega aeglasemaks tegeletakse, väike reduktor kardaanile vahele. Samuti tõstetakse auto kõrgemaks, puukoltside tagumisega vedrude vahele. Autot ei taha lõhkuda ega kapitaalselt ümber teha, kuna projekti mitteõnnestumisel peab see teenima oma esialgset eesmärki, ehk konstruksioon tuleb ikkagi üle tiiva. Loomulikult tänud kõigile arutlejatele, iga idee või laitus on teretulnud. Vaidluses selgub tõde.
(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2013, 20:08 PM ja muutjaks oli comoon.)
1. Niiduosa on vaja tõsta ja langetada, selleks on hea kui konstruktsioon algab ülevalt.
2. Stange alt on vaja võib olla poritiib eemaldada.
3. Selleks, et kinnitus oleks vastupidavam on see vaja kinnitada neljast kohast, kahel pool mootorit asetsevale talale ja ülemistele amordikinnitustele.
Nüüd siis veel sidurist, kas oleks mõtekas panna paadi reverssidur, kuna kettad ei saa ju kohe pöörlema hakata, kui starterist mootorit käivitad, igasugused mõtted on teretulnud.
(14-06-2013, 20:03 PM)comoon Kirjutas: 1. Niiduosa on vaja tõsta ja langetada, selleks on hea kui konstruktsioon algab ülevalt.
2. Stange alt on vaja võib olla poritiib eemaldada.
3. Selleks, et kinnitus oleks vastupidavam on see vaja kinnitada neljast kohast, kahel pool mootorit asetsevale talale ja ülemistele amordikinnitustele.
Nüüd siis veel sidurist, kas oleks mõtekas panna paadi reverssidur, kuna kettad ei saa ju kohe pöörlema hakata, kui starterist mootorit käivitad, igasugused mõtted on teretulnud.
Üle tiiva konstrui on ju kordades raskem kui stangealune. Ja kuna see tuleb küljele välja, tuleb ka teisele küljele vastukaal panna, vastasel korral teevad vibratsioon ja vääne koostöös Su Mersust kiiresti propelleri. See omakorda ajab kaalujaotuse veel rohkem tagarataste kahjuks, mistõttu jääb see masin igale poole labaselt kinni.
Kui tahad oma mersust niidukit ehitada, siis ehita, aga päris traktorit ei saa sellest kunagi. Niimoodi, et kui niidetud, siis viskad agregaadi maha ja lähed poodi piima järele.
Niidukile saavad olema ka omad väikesed rattad mis maapinda kopeerivad. Kardaan, mis jõudu üle annab, saab vabalt pikemaks või lühemaks minna, vastavalt maapinnale. Mismoodi see tiiva alt ehitamine tasakaalu teistmoodi mõjutab kui üle tiiva? Kas keegi midagi postiivset ka ütleb?