(06-06-2013, 18:43 PM)Matuu Kirjutas: ...mootori häält, selle järgi juba eemalt sain aru et K 700 seal teeb tööd
Tsitaat:Seda jõuramist peaks praegu üle Eesti olema. Käib ju silotegu ja silovirna otsa see raske kolakas sobib päris hästi. Eriti peale rehvide vedeliktäite organiseerimist ja võimalikult raske tera riputamist aistele.
jep, ise elan seal seal kandis kus oma silmaga pole siukseid masinadi näinud, ainult Saaremaale tullen näen T-150, jumze ja linttraktoreid
(Seda postitust muudeti viimati: 11-06-2013, 12:25 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Iseenesest mõne K-700 töötamise fakt Eestimaal aastal 2013 pakuks mulle erilist huvi, aga kuna ma pole just liiga kindel, et ksf! Matuu just K-700 nägi/kuulis, siis olen asja siiski rahulikult võtnud. Tõsi, nüüd küll on ka hilisemad mudelid hakanud juba haruldaseks jääma, mõnelpool kasutataksegi neid veel ainult silo tallamiseks.
Edit: Kui jutt on mõni postitus ülalpool piltidel olevast laaduriga masinast, siis see on kindlasti K-700A või K-701. K-700 näeb veidi teistmoodi välja:
nagu ma aru sain siis ksf Matuu nägi seda sama laaduriga Kirovetsi mis üles pildistasin ja se masin on tõesti töös. Lisaks veel üks peaks Saaremaal teeääri niitma.
(11-06-2013, 12:24 PM)SirAllar Kirjutas: nagu ma aru sain siis ksf Matuu nägi seda sama laaduriga Kirovetsi mis üles pildistasin ja se masin on tõesti töös. Lisaks veel üks peaks Saaremaal teeääri niitma.
Sellest sain juba (peale enda postituse tegemist) aru ja kirjutasin enda postituse lõppu väikese resolutsiooni. Kuna viimased K-700 väljusid tehaseseinte vahelt ligi 40 aastat tagasi, siis neid ilmselgelt märksa raskem töötavana leida.
(11-06-2013, 12:24 PM)SirAllar Kirjutas: nagu ma aru sain siis ksf Matuu nägi seda sama laaduriga Kirovetsi mis üles pildistasin ja se masin on tõesti töös. Lisaks veel üks peaks Saaremaal teeääri niitma.
Just see sama tundus olevat Niipalju kui ühe käest kuulsin, siis siin lähedal teedehituses oli vist üks Kirovets, aga ta pidavat seisma nagu aru sain.
Harjumaal Aruküla ja Peningi kandis kimas umbes kuu tagasi üks kirovetš ringi,küll põllul mingi agregaadiga ja siis jälle teel haagisega. Haagis oli tänapäevane ja suht suur,traktor ise oli ilus kollane ja läikiv ja suht värskelt üle värvitud.
Aruküla ja Peningi kandis kihutab ilmselt ringi JAKOCH AGRO OÜ masin või masinad. Paar suve tagasi oli neil hoovil vähemalt kaks väga korralikult taastatud "Kirovetsi". Ja peremees oli neist vaimustuses, nii et ilmselt on need siiani käigus.
(Seda postitust muudeti viimati: 13-06-2013, 00:52 AM ja muutjaks oli Sillu.)
(12-06-2013, 22:09 PM)mlsluik Kirjutas: Mõtlesingi, et kui keegi teine pilti ei tee sellest, pean ise kinni pidama ja klõpsu ära tegema. Kõpus peaks neid isegi kaks isendit olema...
Mul see pilt möödund aasta suvelõpust saadik olemas, aga noh, Ivar sai siis teise nurga alt ta pildile.
Minu meelest selles videos lõpuosas (alates ligikaudu 1:15st) ligineb teed mööda K-700, aga nagu kiuste on filmimine just kõige põnevama koha peal katkestatud.
Kohalike meeste jutul olla kastis "natuke" rattaid ringi tõstetud.... Pidada tee peal päris valju olema. Karjäärist kruusa vedades pidi kolme Kamza töö tegema...
Natuke seal kastis midagi ringi tõsta lihtsalt ei ole. Et saada K-700A kiiruseks kuni 60kmh on vaja leida vana K-700 käigukast, võtta sealt välja üks paar hammasrattaid ja monteerida need K-700A käigukasti, mis ei ole just lihtne tegevus. Selle tulemusena muutuvad kiirendaja käigud 1,36 korda kiiremaks, natuke mootori juures ühte kruvi ka keerata ja ongi 60kmh käes.
K-700 ja K-700A on niivõrd erinevad masinad, et vanalt sobivad uuele ainult mootor, kabiin ja väikese ümberehitusega tagumine raam. Küll aga ehitati vanu ringi uuemate osade peale sest vanale lihtsalt enam midagi saada ei olnud.
(13-06-2013, 09:33 AM)v126 Kirjutas: Natuke seal kastis midagi ringi tõsta lihtsalt ei ole. Et saada K-700A kiiruseks kuni 60kmh on vaja leida vana K-700 käigukast, võtta sealt välja üks paar hammasrattaid ja monteerida need K-700A käigukasti, mis ei ole just lihtne tegevus. Selle tulemusena muutuvad kiirendaja käigud 1,36 korda kiiremaks, natuke mootori juures ühte kruvi ka keerata ja ongi 60kmh käes.
K-700 ja K-700A on niivõrd erinevad masinad, et vanalt sobivad uuele ainult mootor, kabiin ja väikese ümberehitusega tagumine raam. Küll aga ehitati vanu ringi uuemate osade peale sest vanale lihtsalt enam midagi saada ei olnud.
Kas ei ole olemas miskit sellist nagu "sõjaväe variandi hammasrattad"?
Just sellist sõnastust on kasutanud kolm eluaegset "Kirovetsi" meest kodukandis selle kiire ülekande kohta.
Eks algselt oli kogu see traktor välja töötatud sõjaväe jaoks, värvgi oli hall. Mul on üks kardaan halli värvi, igal pool määrdeniplid küljes ja igati näha, et korralik töö, hilisematel enam ei ole. Ka sidurikettad olid esimeste traktoritel õlitussoontega ja kõvemast materjalist, väga hästi peavad vastu. Kui traktorit hakati põllumajanusele tootma lasti kvaliteedis ilmselt järgi. K-700-l on väiksemad rattad eks sellest ka kiirendav ülekanne, üks hammasratas suurem ja teine väiksem, K-700A-l on see hammasrataste paar ühesuurused. Aga kuna käigukasti korpuse alumisi pooli valati ilmselt ikka sama vormi järgi siis on ka uuematel see kumerus olemas kuhu mahub see vanema hammasrataste paar ilusti ära. Kiirendavad olid need hammasrattad kõigil K-700-del mitte ainult sõjaväe omadel, Tõrvandis kus traktoritele kapremonti tehti ja ise ka traktoriga kaasas olid, pandi soovi korral kiired sisse. Kust nad neid hammasrattaid said ei tea aga neid ikka liikus, olevat isegi ühelt K-700 remondi kastilt välja võetud ja uuemad asemele pandud, see kes oma traktorile selle remonditud kasti sai võis küll imestada miks traktor edasi ei lähe.
Seitsmekümnendatel sai ikka päris palju kordi Kirovi tehases käidud ja mitmete natshalnikutega koos viina visatud ning saunatatud.Nähtu ja kuuldu põhjal võin julgelt väita, et tegemist oli 90% sõjatehasega.
Traktorite osas oli seal sisuliselt ainult kokkupanemise liin.Näiteks käigukastid ja sillad tehti Tifinis, mootorid Jaroslavlis ning muudgi vidinad korjati kokku üle terve suure nõukogudemaa.Ükskord õnnestus pool päeva selle liini tööd näha.Vast üks kümnest traktorist sõitis iseseisvalt konveieri lõpust minema, ülejäänud tassiti K-700 rippes oleva spets haaratsi abil suurde müügieelse ettevalmistuse halli, kus siis terve parv "spetsialiste"neid käima ja liikuma putitama asus.
Tolleaegne Kirovi tehas oli nagu eraldi linn Leningradis, kus olid lausa valgusfooridega siseteed, mitu haiglat, kauplused, sööklad, oma sadam, rääkimata paljudest raudteeharudest.Kogu seda kompleksi piiras 5 - 10 m kõrgune müür ja siseteritooriumil olid veel paljud kõrge müüri või aiaga piiratud osateritooriumid.Ehk oli väravaid ja läbipääsukohti rohkem, kui minul õnnestus läbida neist kolme.Valveteenistus oli sõjaväevormis ja relvastatud.Ükskord võtsid need tegelased minugi vahi alla, sest läbiotsimise käigus avastasid kaks Vana Tallinna ning kuigi seletuskirjas lubasin need ise ära juua, väärt rüübe konfiskeeriti.Liigne on vist märkida, et ülekuulamine toimus trellitatud spetsruumis ja selleks kulus koos paljude paberite täitmisega aega üle kahe tunni.Korra nägin, kuidas vahetuse lõppedes sõitis välja paarikümnest trellitatud furgoonautost koosnev kolonn, millest võis järeldada, et laialdaselt kasutati vangide tööjõudu.
Mõtlesin, et kiidan vahepeal ajaviiteks K-700A ja 701 rehve. Sai juhuslikult kokku trehvatud tosina Monsterautoga. Tegu mingi kohaliku liigaga saksamaal, ja oh üllatust. Kõik kasutavad neid laiu vene rehve. Osadel oli venekeelne (CCCP), osadel ingliskeelne (USSR) info tootjamaa kohta ja suur piisoni pilt peal.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-06-2013, 22:20 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
Kirovets on juba üle 10-ne aasta vaid üks nimi ajalooraamatus, seega küsiks et kas maarjamaal mõni uus "Kirovets" liikumas on? Mõtlen siis "Terrion" traktoreid...