Belarus traktorid.

Uurisin seda asja ka kuskilt poest ja seal müüja väitis, et peab terve jõuvõtuvõlli sisu ära vahetama. Kas see ka 100% tõsi on ei osanud müüja öelda. Nii, et kellel kogemust sellel alal andke, aga siin teada.
Vasta

MTZ-50-ga on selline probleem, et taga ripp ei suru alla (aga tõstab ilusti) ja mõlematel külgedel ka enam 1 toru ei suru õli. Kui taga midagi ei ripu siis saab aisad alla ainult nende peal seistes. See taga rippe probleem on juba ammu, külgmised on eelnevatel aastatel ilusti töödanud. Eelmine aasta sai palgiveo haaratsiga ilusti tööd teha aga nüüd kui haaratsi taha panin siis lõugasid kokku saab panna aga lahti ei tule ja haaratsit ühele poole saab liigutada aga teisele poole ei liigu. Vahetasin torud ringi ja siis liigub ikka nii et ühele poole liigub aga teisele poole ei liigu. Õli on piisavalt sees! Eelmisel aastal töötasid külgmised hüdro väljavõtted ilusti aga nüüd lambist mõlemal poolel 1 toru ei suru. Loogiliselt mõeldes on see vist hüdrojagaja viga aga tahaks teada kas see on remonditav või tuleb kohe uue jagaja poole vaadata? Sooviks targemate arvamusi.
Vasta

Kas viimati haardekaalu suurendaja seal asjasse pole segatud?

Aquila captas non muscas.
Vasta

(14-06-2013, 20:09 PM)Daff Kirjutas:  Kas viimati haardekaalu suurendaja seal asjasse pole segatud?
Kui viimasel kärriga kang ees asendis on, siis on sümptomid samad.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(14-06-2013, 21:42 PM)hannest Kirjutas:  
(14-06-2013, 20:09 PM)Daff Kirjutas:  Kas viimati haardekaalu suurendaja seal asjasse pole segatud?
Kui viimasel kärriga kang ees asendis on, siis on sümptomid samad.

Mul on see kärriga kang koguaeg ees asendis, see peaks ju jvv juhtima? Kui istme alt jvv sisse lülitab ja see kang ees on siis jvv ei liigu, keskmises asendis liigub aeglaselt ja tagumises(juhi poolses) asendis liigub jvv kiiresti.
Vasta

Tõsi, 50'l vist seda positsiooni kärri polegi, millest ma rääkisin ja mis asub 80'l istme kõrval. Sinu probleemile ma lahendust paraku pakkuda ei tea.
Mis puutub jvv, siis mingit keskmist või aeglast asendit tal küll olla ei tohiks. Vb sa mõtled seda, et kui poolenisti kangi tõmmata, siis jääb jvv lint lihtsalt poolenisti libisema, kuid see ei ole mingi omaette asend ja on kahjulik tegevus. Kulub ära. Libiseda ei tohi.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(14-06-2013, 23:13 PM)hannest Kirjutas:  Tõsi, 50'l vist seda positsiooni kärri polegi, millest ma rääkisin ja mis asub 80'l istme kõrval. Sinu probleemile ma lahendust paraku pakkuda ei tea.
Mis putub jvv, siis mingit keskmist või aeglast asendit tal küll olla ei tohiks. Vb sa mõtled seda, et kui poolenisti kangi tõmmata, siis jääb jvv lint lihtsalt poolenisti libisema, kuid see ei ole mingi omaette asend ja on kahjulik tegevus. Kulub ära. Libiseda ei tohi.
Sain targemaks. Isa ütles et arvatavasti on jagaja kulunud või midagi. Aga imelik on just see, et viimati kui haarats küljes oli ja külgmised hüdro väljavõtted kasutusel olid, siis töötasid need ilusti ja vahepeal neid kasutanud pole ja nüüd järsku ei tööta. Aga no ju siis peab maha võtma ja legoks tegema. Arvan, et on võimalus, et mingid õli kanalid seal jagajas on äkki mingisugust sodi täis.
Vasta

(14-06-2013, 21:42 PM)hannest Kirjutas:  
(14-06-2013, 20:09 PM)Daff Kirjutas:  Kas viimati haardekaalu suurendaja seal asjasse pole segatud?
Kui viimasel kärriga kang ees asendis on, siis on sümptomid samad.

Haardekaalu suurendaja on lisakang rooli kõrval (äkki vasakult teine?), lisaks on surve reguleerimise ratas esipaneelil. Mõjub see ainult rippsüsteemi tõstesilindrile.
Sellele on kolm asendit (ülalt alla): sisselülitatud (reguleerimine aktiivne), väljalülitatud (töötab põhijaguri sektsioon) ja lukustatud (hüdrosilindri tagasivool on blokeeritud).

Töötamine on ette nähtud nii: HKS väljas, lased masina ujuvaga tööasendisse. Seejärel lülitad sisse täiesti mahakeeratud HKS (see tähendab, et surve läheb otse tagasivoolu) ja paned põhisektsiooni tõstma. Nüüd hakkad rattast keerama survet silindri tõstepoolele seni, kuni tugirattas veel kopeerib põllu pinda, kuid vajalik osa riista massist on kantud üle rippsüsteemile.

Teoorias tore, praktikas on häälestamine üks PITA.

Praegu tundub, nagu oleks sisse lülitatud, kuid tõstmine maha keeratud.

Kärriga hoob on positsioonregulaatori oma. Kui see on ees, siis ei tohiks ka kangist tõsta, aisad peaks olema kogu aeg lõpuni all. Viiekümnel seda olla ei tohiks, positsioonregulaator tuli alles 80-le. Aga nii vana traktori puhul ei saa välistada järelpaigaldust...

Natuke imelik on see, et ka külgsektsioonid sarnaselt käituvad... Haardekaalusuurendi on põhijaguri ja tõstesilindri vahel, selle toimimine ei tohiks teisi silindreid mõjutada.

Ega vahepeal midagi ringi tõstetud ei ole hüdrosüsteemis?
Vasta

Hüdrosüsteemis muudatusi tehtud ei ole! Isa ütles et pean haamriga koputama jagajat, et äkki on mingid klapid kinni jäänud.

Edit: Hakkas tööle! Liigutasin lihtsalt kange koguaeg üles alla ja korra nagu silinder liikus ja siis sain aru et pean kangi kindla koha peal hoidma et silinder liiguks. Kui kangi lõpuni lükkan (lukustatud asendisse) siis ei liigu silindrid. Arvan et äkki on jagaja siibrid kulunud ja tuleb uus jagaja soetada et korralikult töötaks.
Vasta

Pigem ma arvan, et otsakaane all olevad siibri otsa kruvid on lahti põrunud. Keerad kinni ja kõik on korras,
Vasta

Mure MTZ80 õli tsentrifuugiga. Ei saa mina teda käima. Olen kõik augud puhtaks rookinud aga ei kuule midagil. Äkki on viga pihusti aukude juures olevate labade asendis?
Vasta

(17-06-2013, 09:21 AM)tqskla Kirjutas:  Mure MTZ80 õli tsentrifuugiga. Ei saa mina teda käima. Olen kõik augud puhtaks rookinud aga ei kuule midagil. Äkki on viga pihusti aukude juures olevate labade asendis?

Kui düüsid ja õlikanalid on puhtad ning tsentrifuug käib ise kergelt ringi, siis on ok. Selleks, et kuulda peale seismajätmist tsentrifuugi pöörlemist, peab ikka ennem kõvasti pähe andma masinale.... Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mina olen asjast nii aru saanud, et kui tsentrifuug on puhas siis ta eriti ei lärma. Müra hakkab tegema kui saasta täis koguneb. Samuti müra juures mängib rolli kulumisaste. Vanemad mootorid armastavad rohkem lõriseda peale seiskamist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(17-06-2013, 10:30 AM)Daff Kirjutas:  Mina olen asjast nii aru saanud, et kui tsentrifuug on puhas siis ta eriti ei lärma. Müra hakkab tegema kui saasta täis koguneb. Samuti müra juures mängib rolli kulumisaste. Vanemad mootorid armastavad rohkem lõriseda peale seiskamist.

Mia olen ka sellega nõus, mina ei kuule ka sisuliselt üldse tema töötamist, aga samas ta töötab, sest seinad on alati olnud "korralikult" krohvitud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Minu oma oli seest täiesti puhas, järelikult ei tööta. Seepärast hakkasingi viga otsima. Mind ikka huvitavad väga need labad. Mis ülesanne neil on ja mis asendis nad peavad aukude suhtes olema? Tahaksin panna õieti kokku ja siis piitsa anda.
Vasta

(15-06-2013, 12:07 PM)raivo45 Kirjutas:  Hüdrosüsteemis muudatusi tehtud ei ole! Isa ütles et pean haamriga koputama jagajat, et äkki on mingid klapid kinni jäänud.

Edit: Hakkas tööle! Liigutasin lihtsalt kange koguaeg üles alla ja korra nagu silinder liikus ja siis sain aru et pean kangi kindla koha peal hoidma et silinder liiguks. Kui kangi lõpuni lükkan (lukustatud asendisse) siis ei liigu silindrid. Arvan et äkki on jagaja siibrid kulunud ja tuleb uus jagaja soetada et korralikult töötaks.

Kas kang lukustub vaid kõige ülemises (ujuvas) asendis? tõste ja allalase ei lukustu? Siis on lihtsalt kulunud see jagur (õigemini, tagastusautomaat).

"Töötava" koha otsimine käib ju elementaarse oskuse hulka Vene tehnika korralBig Grin

(17-06-2013, 11:47 AM)tqskla Kirjutas:  Minu oma oli seest täiesti puhas, järelikult ei tööta. Seepärast hakkasingi viga otsima. Mind ikka huvitavad väga need labad. Mis ülesanne neil on ja mis asendis nad peavad aukude suhtes olema? Tahaksin panna õieti kokku ja siis piitsa anda.

Labad?Rolleyes

Kas tsentrifuug ikka pöörleb vabalt? Neil õlidüüsidel eriti võimu ei ole...

Ega düüsid kopsiku avamisel kahjusutada ei ole saanud?
Vasta

Niitsin enne muru ja mõtlesin pingsalt, et "kakoi labad"? Kohe mitte ei suutnud meenutada mis labadest kodanik räägib... Big Grin

Pildimaterjal oleks siinkohal sobilik... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Pean mainima, et te pole mitte esimesed, kes nende labade üle imestavad. Näitasin rootorit ühele traktorit seestpoolt näinud kodanikule ja ka tema imestas ning ütles, et pole säärast enne näinud. Üritan homme teemat pildimaterjaliga täiendada. Seniks aga tänud minu murele kaasamõtlemast.
Vasta

Nüüd siis mõned pildid tsentrifuugist. Kummalgi pildil labad erinevas asendis. Kuidas on õige?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Selliseid labasid pole varem näinud, kuid nende labade olemasolu või ka puudumine tsentrifuugi tööd ei tohiks mõjutada. Nende labade ülesanne on arvatavasti väljapaiskuva õlijoa hajutamine. Ja need avad mida Sa düüsideks nimetad labade juures ei anna tsentrifuugile mingit pöörlevat liikumist. Düüsid mis sunnivad tsentrifuugi liikuma asuvad põhja all ja on mingi 3mm läbimõõduga pronksist detailid, asetsevad püsttelje suhtes risti ja on kahe põhjast väljaulatuva "kõrva" sees. Kui nüüd puhastamise käigus on need avad setet täis aetud, siis tõesti tsentrifuug tööle ei hakka. Samuti on juhuseid kus montaaži ja demontaaži kõigus need düüsi avad saavad mehaaniliselt vigastada ja ava surutakse kinni. (mugav on lahti ja kinni keerata kui asetad tsentrifuugi "kõrvupidi" mingi rauatuki, kasvõi haakeraua peale)

Tuleks võtta ka see südamik maha ja kontrollida düüside seisukorda, siis peaks selge pilt olema. (keerme järgi otsustades pole südamikku demonteeritud)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 22 külali(st)ne