Kirovets ja teised end. Nõuk. Liidu päritolu liigendraamiga suurtraktorid

Tänud Vana7 huvitavate meenutuste eest Kirovi tehasest.Mulle meenuvad esimesed traktorid K-700 põllutöödel umb.70ndate keskpaigast.Olin siis veel päris poisike aga vanem vennas selgitas et Kirovets K-700.Oli teine halli värvi nagu T-74 või joss.
Hall värv viitab sellele et tegu suht vana masinaga.Uuemad olid juba oranži värvi.Mingi aeg oli see kindlasti EPA Ülenurme õppe/katsemajandi Ropka osakonna kõige võimsam traktor.Talvel lükkas ka teid lumest puhtaks.Ja põhitee kõrvale veel mõned põlluteed.Peale tuisku oli siis hea valida - milline tee kõige puhtam/läbitavam.
Üks pilt lume lükkamisest - peaks olema 1976a.
   
Samal ajal tekkis Ropka osakonda ka uus K-700A.Ilmselt üks esimesi.Traktor oli oranži värvi ja summuti asetses tavapärase kapoti asemel esistange ehk nina all.Üks pilt ka.Uue K-700A roolis Ado Venda ja vasakult paistab veel natuke vanat halli K-700-t.
   
Ado Venda oli tubli künnimees ja vahel ka ajalehes"Edasi" ära märgitud.Vot üks artikkel mis sai kunagi lehest välja lõigatud.
   
See vana hall K-700 aga müüdi maha Tartu bussipargile.Neil oli ilmselt vaja masinat millega liikumisvõimetuid busse teisaldada.
Veel üks pilt siis sama majandi K-700A/701.Sellest õnnetusest oli siin teemas juba juttu.Pime aeg ja ülestõstetud künniader ning masin vajus pervelt alla kummuli tiiki.Juht hukkus.See must diagonaal traktori ninal ei ole silmapete.See oli leinalint...
   
Võibolla on kellegil miskit täiustada/parandada.Eelkõige ksf. v126.
Vasta

Üheksakümmnendatel toodetud K-701M traktoreid leidus mõned ka eestis. Eriti väärib tähelepanu kabiini sisustuse moodne disain.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Kuskilt mälusopist meenub et sellise välimusega Kirovetse tutvustati 80ndatel kui mudelit K-710.Oma silmaga pole sihukest näinudki.Ju sellest sai siiski K-701M.
Vasta

laupäeval oli L-Virus Laekveres "kollane koll" töös
pildid siis telefoniga kaugelt võetud

[Pilt: 20130615_175223.jpg]

[Pilt: 20130615_175241.jpg]

tallumiseks kasutati ka sellist putukat
700-line tõstis alt hunnikusse ette ja upitaja siis pressis kinni
hiljem läks 700-line ise talluma ehk pildid on ajaliselt vahetuses

[Pilt: 20130615_174758.jpg]
Vasta

Krossifänni mälu ei peta. K-710 reaalselt ka olemas, mitte ainult paberil. Olen sellise masina kõrval seisnud. Juhtus see küll Poolas, aga ikkagi.
Puna-valge värvikombinatsioon jättis masinast väga hea mulje. Rehvid tundusid olema laiemad ja krihvid olid kaardus, mitte sirged, nagu K-701 peal harjutud nägema. Kabiin oli altpoolt kitsam, mis jättis mulje nagu oleks lennujuhtimistorniga tegu, aga disain oli äge. Mulle meeldis. Millegipärast on meeles, et summutajaid oli kaks, teine teiselpool kabiini püsti, aga see võib olla ka silmapete.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kas K-744 traktoreid ka Eestisse on jõudnud?
Vasta

Võibolla on kellegil miskit täiustada/parandada.Eelkõige ksf. v126.


Ilmselt räägime me eri õnnetustest, see millest mina rääkisin juhtus Nõo sovhoosis Laguja karjääri juures. Seal on küllaltki järsk langus ja kurv ka, eks mäest laskudes läks hoog suureks ja ader viis traktori vibama ja nii ta järsakust alla Varesepalu ojasse maandus katuse peale. Vett seal ei ole üldse palju aga juht jäi siiski vee alla. Kuulsin sellest juba siis kui see juhtus aga umbes 10 aastat tagasi sõitsin sama teed oma traktoriga ja kaasas oli mees kes oli ka tolles õnnetuse traktoris, eks ta siis rääkis mis ja kuidas.
Vasta

Vähemalt üKS K-701M asus Viiratsis nagu selgub SILLU postitusest aastast 2005 - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=9064&page=2 Kas see haruldane traktor ka praegu alles on vajaks uurimist.
Olen näinud sellist K-701M baasil ehitatud frontaallaadurit margitähisega K-702 kunagi aastaid tagasi tallinna ligidal teeehitusel.Kindlasti leidus 90- nendatel Virumaa kaevandustes hulgaliselt sellist kirovetsi baasil ehitatud tehnikat mis nüüdseks on kõik välja vahetatud lääne masinate vastu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Virumaa kaevandustes on endiselt vene suurtraktoreid laialdaselt kasutuses. Neid on tihti osta.ee-s ka müügis. Arvele võtta paraku kõiki ei saa, kuna mootorid ei vasta tänapäevastele normidele.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(17-06-2013, 10:04 AM)raivo45 Kirjutas:  Kas K-744 traktoreid ka Eestisse on jõudnud?
Tõenäoliselt pole sest meie põllumehed eelistavad lääne tehnikat kuna seda saab PRIA toetuste abil osta. Seepärast on ka belarussi müük viimastel aastatel olnud peaaegu nulli lähedane. K-744 mis olid valmistatud ida-euroopa ja saksa turu jaoks ning olid küll varustatud euronormidele vastavate saksa mootoritega kuid hind oli suhteliselt kallis vene tehnika kohta .Kahjuks on vene traktorite aeg eestis igaveseks nüüd läbi saanud kuna pangad ega PRIA pole nõus finantseerima vene tehnika ostu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

K-702 ongi laaduri jaoks ehitatud, käigukastis on hüdrauliline revers.
Vasta

(18-06-2013, 16:05 PM)saarrand Kirjutas:  Neid on tihti osta.ee-s ka müügis.

Praegugi kaks kirovetsi ostas müügil K-700A ja K-701
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=37319155
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=37319280
Vasta

Veel mõned ajalehe/ajakirja väljalõiked mida sai kunagi kogutud.
Esimesel pildil peaks olema siis K-702.Traktori kapott ja üldse esiosa tundub kuidagi erinev K-700A/701-st.
           
Vasta

Põldude lupjamine oli üks töö, mida aegajalt ikka ette tuli, ja vaatepilt oli tõesti atraktiivne.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

See lupjamise pilt peaks olema vist "Sotsialistlikust põllumajandusest"
Vasta

K-744 ja K-745 on idapool üsna levinud masinad, K-9000 aga pidi lääne tehnikaga samas hinnaklassis olema, seega suurt vaimustust kelleski ei tekita... Wink




[Pilt: Kirovets_9000_550.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(18-06-2013, 23:43 PM)Sillu Kirjutas:  Põldude lupjamine oli üks töö, mida aegajalt ikka ette tuli, ja vaatepilt oli tõesti atraktiivne.

Esimest korda nägin K-700 just seoses põldude lupjamisega.Seda tööd tehti Lõuna-Eesti happelistel muldadel mingil määral ka varem, kuid siis käis see asi nii, et Valga raudteejaama saabusid platvormvagunid ahjust võetud tükilise põlevkivituhaga.ZIS-d, GAZ-d vedasid selle kohale ja laotati sõnnikulaoturitega.
Aasta võis olla 1964, igal juhul olin koolijunsu ja kui ühel talveõhtul koolist tulin, seisis meie kodu hoovis üüratu suur, hall ratastraktorikolakas, tuhapütt haakes, mis oli ööseks sinna pargitud.Tehnikahuvilise poisina uurisin seda eest ja tagant, alt ja pealt ning otsustasin järgmisel päeval koolist poppi teha.
Järgmise päeva lõuna paiku saabusid tuhakoormad, mille tõid otse Narvast kohale tuhapüttidega diiselsadulautod.Kui mälu mind ei peta, siis oli nende kapotil kiri Cepel(parandage, kui valesti mäletan, sest hiljem pole ma selliseid enam näinud ja huvitav oleks nendest veoautodest midagi täpsemalt lugeda).GAZ-69-ga saabus kohale mingi ülemus, kes tõi kaasa traktoristi ja töö läks lahti.See oli tõesti uhke vaatepilt, kui Kirovets kihutas mööda lumist põldu, meeletu tuhapilv taga.Ühe laadimise ajal õnnestus end traktoristi kõrvale kabiini kaubelda ja üheskoos pütitäis tuhka laiali puhuda.Kuna oli tuulevaikne päev, püsis tuhapilv õhus ikka väga pikka aega.Kui umbes viis koormat oli laotatud, sai tööpäev läbi, sest autod sõitsid Narva uute koormate järele ja pidid saabuma alles järgmisel päeval, aga siis mindi lupjama juba järgmise majandi põlde.Traktoristi jutust selgus, et tegemist on ülevabariigilise lupjamiskomandoga.Eestimaa põllutöödel need "stepihiiglased" siis veel ei töötanud.
Järgmine vahetu kontakt K-700-ga oli alles kuuekümnendate lõpul Kasahstanis, aga see on juba hoopis teine jutt.
Vasta

Kõige tõenäolisemalt vast siis

[Pilt: photos_csepel_d450_serie_1957_1_b.jpg]

Csepel D-450

[Pilt: 61093001.jpg]

... või D-705
Vasta

Need tuhaveoautod olid vist sellised, mille pildi leidsin, kui nüüd õige nime kuugeldasin.Igal juhul on meeles, et poritiibadel olid püstised "vuntsid", millel munad otsas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Täna hommikul vuras üks kollane peletis Keila joa teel vastu,arvatavasti Valingu või Kumna farmerite valduses.Buldooser all jõhkrate kihvadega oli ees.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne