5 X TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor ДВСШ -16 1959 a.

Paarid olid kulunud - seepärast oli visa käivitumine ja üks silinder tekkis hiljem järgi. Praegust seisu ei tea, kas need paarid ikka reaalselt tööd suudavad teha või ei. Regulaatori tööd saab kontrollida samaoodi stendis. Süütele mõjuvad ka kulunud laagrid, mis nagu ma aru saan, vist pumbas on. Need tuleks ära vahetada. Lisaks olen ma kindel, et süüted ja kogused tuleb silinderhaaval paika panna, sest praegu need seda kindlasti ei ole. (eelmine värin oli ka nt. sellest võimalik, et süütenurgad paaridel ei ühtinud - mis võib tulla ka kulunud tõukuri rullikust muuhulgas, mis on ka tõenäoline kui regulaatori osa juba selliste kulumisjägedega oli). Sest igakord kui paarid välja käivad... tuleb ka süüde ja kogus ülereguleerida mõlemal paaril eraldi. Mitte üldkruvist. Kui need ei ole paigas ja on mööda, ei saa normaalsest töötamisest (ka tühikäigul) rääkida.
Vasta

No näe,juba tuleb.....õiget juttu.
Tõukurid ja korpus on ikka kõvasti kulunud,loksutasin sees ja no millimeetrit vast pole aga...
Seega järgmiseks koduseks ülesandeks panen endale ette küttekoguse mõõtmise......kodusel teel...Big Grin
Vasta

Tundes kodanik Talupoega siis tean,et ta on nupu ja asjatundja mees. Aga mõne asja paika saamine võtab aega. Pigem kurb on see,et omaaegsed meistrimehed,kes pumpasid tegid, piduriklotse neetisid jne ei andnud teatepulka noorematele edasi. Viimased muidugi tahtsid pidu panna ja muid tegevusi harrastada(ise sealhulgas). Hiljem aga kui karm reaalsus tabas siis oli löök seda valusam, kui ei teadnud kuidas asja teha ja veel hullem, ei ole ka kelle käest küsida. Sad


Vasta

(26-05-2013, 19:01 PM)MAZ Kirjutas:  Tundes kodanik Talupoega siis tean,et ta on nupu ja asjatundja mees. Aga mõne asja paika saamine võtab aega. Pigem kurb on see,et omaaegsed meistrimehed,kes pumpasid tegid, piduriklotse neetisid jne ei andnud teatepulka noorematele edasi. Viimased muidugi tahtsid pidu panna ja muid tegevusi harrastada(ise sealhulgas). Hiljem aga kui karm reaalsus tabas siis oli löök seda valusam, kui ei teadnud kuidas asja teha ja veel hullem, ei ole ka kelle käest küsida. Sad

Just,just. Ja olen kuulnud ka seda,et vanad oskajad mehed on jalaga tagumikku saanud,pingid vanarauda viidud jne. Väga häbematu tegu aga aeg selline ja sinna pole midagi parata. Tore oleks see,kui need lahtilaskjad saaksid kunagi vasta näppe,et saaksid aru,millega hakkama said jne. Noortel on hoopis teised huvid praegu aga millalgi hakkab see jamps tagasi tulema ja keegi peab hakkama ka tööle reaalselt. Vana rasv hakkab ükskord ka otsa saama ja eks saab siis näha,mille najal siis elatakse...... Ju oleme kuulnud,et eestiaegsed asjad head,tollel ajal aga räägiti,et vaat kus ikka tsaari ajal olid asjad...jne....
Väiketalude elu seisneb ma arvan ikka veneaegsel materjalil,kindlasti hobitaludel. Viime kõik vanarauaks....... ja mis edasi saab.....hakkama muru näksima vä? Järgmine etapp on siis juba vargile minek.....sest midagi enam müüa pole. Vanat särki ja trussikuid ei taha isegi maksuamet mitte...Big Grin Ma loodan ikka mõistuse võitu ja ehk jääme ellu. Aga järjepidevust oleks vaja küll. Olen ka ise pumbastendi jahtinud aga hammas ei hakka peale ja pole ka neid niipalju,et peale satuks. Kas must igapäevast remondimeest saaks aga no oma kärud ajan nagunii käima,on seda stendi või ei ole...Big Grin
Vasta

Muide treipingis on võimalik vabalt pumbal pritse algust ja koguseid reguleerida.
Isegi traktoril saab kontrollida.Paneb vaid mensuurid pihustile otsa ja veab vajalike pööretega kuni saab kogus piisav et aru saada vahest.
Lihtsalt treipingis lihtsam teha.
Vasta

Kasulikku vaatamist http://www.youtube.com/channel/UC6rAfqSe...ture=watch

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(26-05-2013, 19:15 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Ja olen kuulnud ka seda,et vanad oskajad mehed on jalaga tagumikku saanud,pingid vanarauda viidud jne. Kas must igapäevast remondimeest saaks aga no oma kärud ajan nagunii käima,on seda stendi või ei ole...Big Grin
Isand gruppen räägib sirget juttu.
Lugupeetud TT dvšš vai mis ta oli on nii vana ja kulund ja väsind et peaks diiselkütuse asemel solidooli "sööma", see hea tihke material..
Nali naljaks, aga olin mina hiljuti kimpus ühe massinaga, peal kuuesilindriline diisel. Töötab, aga ainult kõrgematel pööretel. Nu see mootor on natuke uuem, kui isand TT-l, ja nn."common rail" ilutses kah tal külges.. Üldine arvamus oli, et pump on peetis. Pakuti pumba vahetust, hinnaks 8 tuh. eur. Lahe! Võtsin pumba maha, viisin stendi, selgus, et kütuse dosaatorklapp hoopis ühepoolselt lepingu lõpetas... Seepärast, isand TT ütlen ma sulle - vahel tuleb see stend oopis kasuksSmile .
Teine juhtum oli alles nädal tagasi - no 6 liitrine diisel käivitus ästi raskesti. Paluti mul asja kaeda. See mootor veoautu peal - tõstsime kabiini üles. Esimene liigutus kütuse käsipumba poole ütles, et see on vaja vahetada. Vahetasime. Survet üles lüües avastasin kaks lekkekohta. Seibid, rsk! No ei viitsita seibe vahetada õigel ajal. Ega mul kohe neid taskust kah võtta pold, abiks oli liivapaber ja sirge pind.
Saime mootori käima - kütust lirtsus veel kahest kohast välja... Mootor hakkas normaalselt käivituma, kuid samuti longas. Pihustid maha ja padavai stendi. Kaks tükki "kusesid", teised olid head. Ei saanud ka seekord stendita. Ähh, ega ma tee agitatsiooni, aga tasub ikke meeles pidada, et kus äda suur, seal abi lähedal Smile .


Vasta

(26-05-2013, 23:07 PM)2715 Kirjutas:  Muide treipingis on võimalik vabalt pumbal pritse algust ja koguseid reguleerida.
Isegi traktoril saab kontrollida.Paneb vaid mensuurid pihustile otsa ja veab vajalike pööretega kuni saab kogus piisav et aru saada vahest.
Lihtsalt treipingis lihtsam teha.

No ma siin ääri veeri püüdsingi selgeks teha,et stendiks sobib ka traktor ise.....Big Grin
Aga treipingis pumba ringiajamise peale olen isegi tulnud. Vaja ainult asi ette võtta.
Vasta

Sa viitsid ka jantida,saad muidugi igasugu asju teha.Paned siis treipinki või? Kuidas teada saad palju sul pingis pöördeid on?Saad kuidagi mõõta? Ehk on mehhaaniline tahhokas olemas,neid vanasti liikus.Kui on saad oma regulaatori väljalülitumise koha kindlaks teha ja ka reguleerida.Aga paaride tõukureid umbes kruttida pole mõtet,samuti kütuse koguseid,umbes neid paika ei saa.Tähendab saad aga sellega läheb nädal aega .Arvan et sul ajaga targemat ka teha.Helista ,vaatame üle,tekib juba sportlik huvi.Kuna jossi pumpasid hetkel enam teha ei ole,võtan selle regulaatori stendilt maha,saab sinu oma vaadata.Hea oleks kui leiad kusagilt selle traktori pumba andmeid,mul on ka midagi aga kontroll ei tee paha.Oleks vaja teada kütuse tõusu algust pumba nuki järgi,ehk on kusagil kirjas mõnes raamatus sul.Siis saaks kõige parem.
Edu.
Vasta

(27-05-2013, 07:40 AM)uko Kirjutas:  Sa viitsid ka jantida,saad muidugi igasugu asju teha.Paned siis treipinki või? Kuidas teada saad palju sul pingis pöördeid on?Saad kuidagi mõõta? Ehk on mehhaaniline tahhokas olemas,neid vanasti liikus.Kui on saad oma regulaatori väljalülitumise koha kindlaks teha ja ka reguleerida.Aga paaride tõukureid umbes kruttida pole mõtet,samuti kütuse koguseid,umbes neid paika ei saa.Tähendab saad aga sellega läheb nädal aega .Arvan et sul ajaga targemat ka teha.Helista ,vaatame üle,tekib juba sportlik huvi.Kuna jossi pumpasid hetkel enam teha ei ole,võtan selle regulaatori stendilt maha,saab sinu oma vaadata.Hea oleks kui leiad kusagilt selle traktori pumba andmeid,mul on ka midagi aga kontroll ei tee paha.Oleks vaja teada kütuse tõusu algust pumba nuki järgi,ehk on kusagil kirjas mõnes raamatus sul.Siis saaks kõige parem.
Edu.

Kunagi kadunud sõber mõõtsi mehaanilise kellaga pöörded treipingi käikudel ära. Peas on,et kõige aeglasem oli 25 p.min. Teised on kuskil kirjas.....
Ma veel katsetan siin mõned nõksud ära. Aga tõukureid krudida eriti ei taha,sest kontrollisin juba ära,et mats tuleb mõlemal silindril õigel ajal,seega kui nüüd midagi liigutada,siis ainult lati peal...küttekogust.
T-16 raamatus on küll kirjeldatud küttepumpa ja ka regulaatorit ,muid andmeid ei loe välja,kui et 205 g. hj. kohta kütusekogust. Ja muidugi ka osade sobivusest teist marki küttepumpade pealt.
Küttekoguse võrdluse saan ju sedasi,et lasen mootoril ringi käia ja küte jookseb topsidesse......kui ühte vähem,siis tuleb ju juurde anda.... Tunnistan üles ausalt,et olen alati üle õla vaadanud....et kuidas meistrid teevad ja sellepärast on neid teadmisi tulnud....Big Grin

Mul on korjatud ka mõningad abivahendid aja jooksul....

[Pilt: 22356723e43871_l.jpg]

[Pilt: 223567254b4e25_l.jpg]
Vasta

Eelmine kord jäi siis küttepumba remont pisut poolikuks. Sai siis tagant regulaatori kaan maha võetud,vedrud ja seibid välja võetud ja teised asemele pandud. Sai kõik see kraam võetud teise vana regulaatori seest. Kõik see sai siis võetud ette selleks,et ikka paremaks teha.....Big Grin
Tegelikult aga läksid asjad hoopis kehvemaks ja juurde tekkisid uued anomaaliad..... peale seda,kui pöörded sai peale tõmmatud,juhtus selline asi,et jäid hulga madalamaks,kui vanade vedrude puhul. Tühikäigu aga sain paika. Tiksub päris madalatel pööretel. Sai siis tagant kaan jälle maha võetud ja veel seibe alla torgatud vedrudele. Nüüd sain pöörded ülesse aga uus häda-----läks lõhkuma. Nagu lennuk pöördeid võttes..... Piirasin hoovast reguleerimisega aga võta näpust-lõhkumine kaob ära aga pöörded jälle madalad. Sai reguleeritud siit ja sealt aga ei midagi targemat. Ei osanud muud teha,kui helistada Ukole. Ühisel arutelul jõudsime niikaugele,et midagi on vedrudega mäda...... sest liiga vara lööb vedrud kokku... ja regulaatori vihid laiali.
Ja viga ei tulnudki kaugemalt otsida-vedrud nõrgemad,kui eelmised vanad. Pärast jah peo vahel kokkusurudes oli tõesti tunda,et erinevus sees. Eriti peenemal vedrul. Välimine vedru jäi sama,kuna vana ei tahtnud tagasi panna,sest oli juba aja jooksul 6 mm. lühemaks jäänud. Sai siis veel igaks juhuks peoga seibe ka vahele löödud ja kõik see krempel tagasi kokku pandud. Tulemus oli igatahes rahuldav. Keskmistel pööretel natuke taarutab aga vast enam torkima ei pea. Tea millest see anomaalia....
Tänud siis Ukole! Teinekord on hea konsulteerida ka spetsialistiga.Wink Sest kõiki peensusi ei pruugi ka ise teada. Seda enam,et ega ma mingi pumbaremontija pole.....Big Grin Üritan siin lihtsate koduste vahenditega asja parandada.
Vasta

Eila ei jõudnud pilte üles panna ja nüüd siis mõned näited,kuidas peab pugema,et mõnda peenikest polti keerata:

[Pilt: 2247240189c7f1_l.jpg]

[Pilt: 22472403af9b3d_l.jpg]

[Pilt: 224724054a346a_l.jpg]

[Pilt: 22472407c42f93_l.jpg]

Sai ka üks võti ära lõhutud ja tehtud selliseks,et saaks ühte viimast 6 mm. polti keerata,mis asub üsna kitsa kohapeal.

[Pilt: 224724096a6218_l.jpg]

Ja nagu sellest tööst veel vähe oleks,hakkas lekkima üks vana hüdrovoolik. Olin ise kangide juures ja vaatan,et hakkab vaikselt õli lekkima. Vanadus.....mis muud. Õnneks oli uus vana voolik võtta ja et asi täielik oleks,võtsin ka veokasti hüdrosilindri remondi ette.

[Pilt: 22472411bc077c_l.jpg]

[Pilt: 2247241393730c_l.jpg]

[Pilt: 22472415bb7791_l.jpg]

Selle silindri sain kunagi 94aastal ja see kestis siis siiani. Polnud uus aga nagu näha,töökindel värk. Ja kui lahti võtsin,oli ka näha selle põhjus-mansetid kestavad kauem,kui rõngad. See silinder käib ka maru kavalalt lahti. Mõned mehed ei oskagi selliseid lahti võtta.....see traadi asi on päris kaval värk. Kuna aga uusi mansette polnud,võtsin riiulist uue silindri.

[Pilt: 22472417cf67e0_l.jpg]

Ja külge ta läkski. Vanale tuleb poest uued mansetid tuua ja see tagavaraks teha. Kunas seda vaja läheb.......ja kuskohas me aastal ....31 oleme.....Big Grin ja mis sellest silindrist selleks ajaks saanud ka on........ Võibolla on paras laias kaares juba kohe visata...Big Grin
Vasta

(20-06-2013, 20:10 PM)meli666 Kirjutas:  
(20-06-2013, 17:24 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  See silinder käib ka maru kavalalt lahti. Mõned mehed ei oskagi selliseid lahti võtta.....see traadi asi on päris kaval värk.

Äkki natuke lähemalt sellest? Vaatsin neid pilte, aga...

+1

Sai üks relakaga avatud selle sama traadi pärast, aru ikka ei saanud kuidas lahti käis.
Kividega loopima ei pea, tegemist oli utiiliga.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Selle kasti tõstmise silindri leidsime, Talupojaga koli sorteerides, täiesti juhuslikult.


Vasta

No ega selle neljakandilise traadiga seal midagi keerulist pole. Kõige hullem on siis,kui mingi sepp juba kallal käinud ja asja põhku keeranud. Nimelt võib ka see muhv,kus traat sees on,kinni roostetada ja see on hullem. Lahti käib siis nii,et seda pealt muhvi tuleb keerata. Kui torutangidega keerates ei liigu,tuleb haamriga koputada muhvi pihta nii ja naa,et ikka korralikult üle kolgitud oleks. Kui keerad ühele poole,veab traati sisse. Kui teisele poole siis välja. Ja tundub,et seda traati saab panna mõlemit pidi. Seega tuleb selgus,et kuhu keerata....alles töö käigus. Aga muidu peaks olema nii,et kui keerad muhvi päripäeva,veab traati sisse. Traadi ots on keeratud tsipa ühest otsast 90 kraadi ja selle traadi ots istub siis auku mis asub silindri korpuses.Ehk siis,kui silider juba koku pandud ja muhv otsa asetatud,tuleb otsida aukude kohad üles ja pista traadi ots auku.... Ja siis keerates õigele poole saabki traadi sisse veetud. Lollikindel asi aga teatud juhtudel hirmus asi. Kunagi pidin käiama muhvi senikaua,kuni traadi otsa kätte sain.... Oli kõik ka aja jooksul kinni roostetanud ja nagu käkk. Ja kui tõsisem jama,ega muud üle ei jää,kui relakas tööle.
See süsteem pole veel nii hull aga DT-75 uuemal ümaral silindril oli lahtivõtmine veel kavalam asi....õlise pori tagant pidime tükk aega otsima stopperrõngast,mida eemaldada.....
Ja nagu kodanik MAZ ütles,leidsime selle silindri täiesti juhuslikult minu panipaigast.....Big Grin

Pean igaks juhuks mainima,et see hüdrosilinder pole originull vaid suvaline silinder meie vana kodumaa toodangust......
Siit ka üleskutse,et järsku on kellegil vedelemas selle vana mudeli tõstesilindri raami ja sinna juurdekuuluvat. Silindreid mul jagub,mansette teen ise.
Vasta

Milline see õige silinder siis välja näeb? Kuna neid on väga erinevaid siis ilma pildimaterjalita ei julge öelda isegi,kas mul see asi riiulis olemas või ei.


Vasta

(20-06-2013, 21:51 PM)meli666 Kirjutas:  
(20-06-2013, 21:12 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Lahti käib siis nii,et seda pealt muhvi tuleb keerata...
Kui keerad ühele poole,veab traati sisse. Kui teisele poole siis välja...

Kas see traat lähebki siis silindritoru ja muhvi niiöelda kummalgi pool asuvasse soonde ja see takistabki selle muhvi otsasttuleku? Või on ikkagi muhvil ka klassikaline keere olemas ja traat takistab selle lahtipöörlemist lihtsalt. Kuigi vist nii ikka ei ole.
Sellist traatlahendust oleks nagu näinud vist PG-02 kopa silindrite küljes samuti.

See traat hoiabki siis muhvi paigal. Muhvil ega silindritorul ei ole vinti! Justament,traat lähebki soonde ja hoiab seda muhvi kinni. Pool soont on siis muhvi küljes ja pool silindri toru küljes. Traat keeratakse siis soonde. See hoiabki seda silindert koos.

Õige silinder on selline:

[Pilt: 2247437188e875_l.jpg]

Neid on siis kaks tükki kõrvuti. Kuna mu traktoril oli tehtud kellegi meistrimehe poolt mingid kinnitused,aretasin asja edasi ja lõpuks läksin siis selle ühe silindri variandi peale välja. Ja originaaldetaile ma ei ole siiani leidnud. Kui kellegil on pakkuda,ostaksin kindlasti. Külge ei paneks esialgu aga paneks õiget aega ootama.
Vasta

Võinii on lood. See traat oli ka minu olukorras mängus, kuid tõsi, oli ta seal sees ja nii, et mingisugust märki sellest peast ei olnud. Hiljem avades tuli see moodustis kenasti ilmavalgele, aga sisestamis/väljastamis meetodit ma ei teadnud.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

(20-06-2013, 22:20 PM)indrek1000 Kirjutas:  Võinii on lood. See traat oli ka minu olukorras mängus, kuid tõsi, oli ta seal sees ja nii, et mingisugust märki sellest peast ei olnud. Hiljem avades tuli see moodustis kenasti ilmavalgele, aga sisestamis/väljastamis meetodit ma ei teadnud.

Just,just. Teinekord pole traadiotsa nähagi,sest kas on ots ära murdunud või sisse keeratud. Minu lahtivõetud silindril oli algul traadiots päris väljas aga murdus ka kohe ära,kui üritasin näpitsatega kinni võtta. Päris sisse ei tohi seda traati keerata,sest muidu ei saa seda otsa enam korralikult soonest kätte,sellepärast siis jupp jääbki välja ja on ka hea vaadata,et kustpoolt traat tuleb ja mis keerates juhtub.
Vasta

Kuule,mul on vist mingi selline silinder kusagil,vana küll aga tundus uus olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne