08-07-2013, 00:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-07-2013, 22:18 PM ja muutjaks oli Kombimiis.)
Tervist vanarauahaiged.
Pole millegipärast kajastanud oma tegemisi siin foorumis, kuigi sirvinud olen seda mingisugused 8 aastat kindlasti.
Väike eellugu.
Kuna eluaegseks projektiks on liikur nimega IŽ Kombi (kajastus mingi maani Striidis ja Mosseklubis)
siis eelmise aasta lõpus lõi välja ravimatu kaherattalise haigus mida on põetud vahelduva eduga poisikesepõlvest saati (Riia mopeeditehase toodang võrride ja Mini näol). Kuna Iževski toodang väga ei paelunud (välja arvatud Planeta Sport) ja "raskemaid" kah ei tahtnud siis tekkis igatsus sotsialistliku superbaigi ehk JAWA järgi. Juttude järgi ikka vägagi ergas masinapark tulnud Tšehhoslovakkiast võrreldes "kodumaa toodanguga" ja JAWA mees oli aristokraat omal ajal. Juhuslikult saigi uusaastaööl juttu tehtud koolikaaslasega ja tal pidigi üks Japp üle olema, müügiks ja puha.
Ühesõnaga...
peale palehigis mitmekordsete viisaastakuplaanide purustamisele suutsin mina, eesrindlik töölisrahvakangelane, kraapida kõhu kõrvalt ja skeemitades kokku vajalik summa kehtivaid rublasid et masin välja lunastada. Esialgu nägi ta välja seesugune. (nn müügipildid)
Libe värv meenutab pildilt "õiget" Jawa oma (täna just värvisin hunniku 360 juppe), reaalsuses oli kvaliteet pehmelt öeldes jube. Samas oli see eelmise omaniku lihtne liikur linna.
Summutid mõlkis, suunad ligadi-logadi, tükke puudu kuid komplektsus oli väga hea. Esiporilaud lõigutud, käiaga lohklikuks käiatud ja aerosooliga värvitud
Mootorikaaned ja mootor tervikuna prostalt hõbedase pigmendi ja lakiga üle tuisatud. Ülemine nupp süüde, alumine tuled.
Spidomeeter lõpetas töölepingu 24 tuhande pealt (näitab suvalisi numbreid ja teeb täisringe) ja tahhomeeter on vahetuses (?)
Siis sai mingi aeg proovitud teda käivitada. Pika lubamise peale läkski. Töökaaslane tegi tiiru ja laiali ta kistud saigi. Nagu ikka, alustasin ehitamist valest otsast ehk värvitöödega. Esialgu raami koos kahvli ja kiigega tegema ei hakanud, ainult katmik läks töösse.
Koodiks siitsamast leitud RAL 3020 (vanemate tsiklistide arvates 1:1le toon), kaks ja pool kuni kolm kihti lakki.
Vahepeal põletasin hajameelsusest eelnevate meeste kombineeritud elektrisüsteemi maha. Üle hoovi pesitsev elektrik lappis lühises juhtmeid, pani kõik paika ja süüteluku külge. Pajatas seda et relee regulaator pärineb Žigulilt mis töötab mingi väiksema relee kaasabil, suunatulerelee mingilt veokalt ja süütepoolid on Moskvitši omad.
Siis võtsin tööd koju kaasa. Lihtsalt igav oli reede õhtul. Karburaator laiali ja käsitsi nühkimine võis alata (nii palju kui ligi sai).
Alustatud sai nii jämedast kui 120, edasi 180, 500, 1000, 2000 vesilihv, 3000 Trizact, jäme pasta, peen pasta.
Sisuliselt peegliks nühitud ujukikambri kate... mida ei jää näha. Valujälgi, kriime, täkkeid pole.
Kriimud välja nühitud. Ainuke kasu karburaatori poleerimisest on see et siiber käib libedamalt.
Küljekaasi poleerida ei andnud - liiga sügavad vigastused. Katse/täiendkoolituse mõttes alumiinim märg-märjale krunt, must kahekomponentne akrüül ja peale ülivedel Alustari (190 €/L) nimeline veljevärv pluss ohtralt lakki. Lausa nii kuhjaga et J tähe juures hakkas üle voolama, jooksu ei poleerinud meelega.
Ükski neist materjalidest pole kuumakindel, eks ole näha kaua peal püsib.
Esialgu sai ta selline. Puudulikudest juppidest lisandusid laibakad ja tuliuus Riia mopeeditehase peegel (millest palju ei näe kuid abiks ikka). Vahetusse läks sadulanahk mis paraku on madala kvaliteediga, õhem ja koledasti pressitud mustriga. Oleks võinud õhukese kihi porolooni alla panna, istuks paremini.
"Armatuur" sai üle värvitud, spido- ja tahhomeetri rõngastele uus struktuur selga lastud (tulemus rahuldav), kõik plastist tuleklaasid üle lakitud kuigi suunad ikka ligadi-logadi.
Silindripea ribid ja heeblid said kah igas jämedusastmes abrasiive tunda. Summutid sai prostalt pastaga puhtaks lastud, leegitoru vahelt ripub väike asbestnööri jupp.
Palju asju on veel puudu. Alates kleebisekomplektist (need lakin sisse) kuni ketikaitsmeni.
Ega ta päris probleemivaba liikur pole, juba saabudes oli ülemise otsa laagrilaul sees ja sidur libe. Jalutada olen saanud temaga ka ikka kilomeetreid, anomaalia elektrisüsteemis (kas autotükid võtavad liigselt voolu või on aku otsas omadega). Mingi aeg purunes üks kontaktihaamer ja profülaktika mõttes said nad vahetatud koos uute süüteküünaldega. Veidi aega hiljem sai üks uus küünal otsa, koos küünlajuhtme ja kaitsmega-väga imelik. Päris huvitav oli ühe pütiga sõita remonti, tühikäigupöörded pidid olema kuskil 4000 peal.
Enne puhkust laseb rõngad koos nõellaagritega ära vahetada ja uus sidur sisse laduda. Uued rehvid koos piduriklotsidega oleks samuti tungivalt soovitatavad ning aku. Toimiv spidomeeter oleks samuti abiks ca 180 km rännakuks kodumaale.
Väga vabandan traumeeriva lugemiselamuse tekitamises, lühemalt ei andnud esimest postitust teha.
PS. kui ma kellegil salongiõhufiltri Liivalaia peal umbe ajan või jalgu kipun jääma siis arvestage et õpin alles tummisemate masinatega sõitma Kilulinna pöörases liikluskaoses.
Pole millegipärast kajastanud oma tegemisi siin foorumis, kuigi sirvinud olen seda mingisugused 8 aastat kindlasti.
Väike eellugu.
Kuna eluaegseks projektiks on liikur nimega IŽ Kombi (kajastus mingi maani Striidis ja Mosseklubis)
siis eelmise aasta lõpus lõi välja ravimatu kaherattalise haigus mida on põetud vahelduva eduga poisikesepõlvest saati (Riia mopeeditehase toodang võrride ja Mini näol). Kuna Iževski toodang väga ei paelunud (välja arvatud Planeta Sport) ja "raskemaid" kah ei tahtnud siis tekkis igatsus sotsialistliku superbaigi ehk JAWA järgi. Juttude järgi ikka vägagi ergas masinapark tulnud Tšehhoslovakkiast võrreldes "kodumaa toodanguga" ja JAWA mees oli aristokraat omal ajal. Juhuslikult saigi uusaastaööl juttu tehtud koolikaaslasega ja tal pidigi üks Japp üle olema, müügiks ja puha.
Ühesõnaga...
peale palehigis mitmekordsete viisaastakuplaanide purustamisele suutsin mina, eesrindlik töölisrahvakangelane, kraapida kõhu kõrvalt ja skeemitades kokku vajalik summa kehtivaid rublasid et masin välja lunastada. Esialgu nägi ta välja seesugune. (nn müügipildid)
Libe värv meenutab pildilt "õiget" Jawa oma (täna just värvisin hunniku 360 juppe), reaalsuses oli kvaliteet pehmelt öeldes jube. Samas oli see eelmise omaniku lihtne liikur linna.
Summutid mõlkis, suunad ligadi-logadi, tükke puudu kuid komplektsus oli väga hea. Esiporilaud lõigutud, käiaga lohklikuks käiatud ja aerosooliga värvitud
Mootorikaaned ja mootor tervikuna prostalt hõbedase pigmendi ja lakiga üle tuisatud. Ülemine nupp süüde, alumine tuled.
Spidomeeter lõpetas töölepingu 24 tuhande pealt (näitab suvalisi numbreid ja teeb täisringe) ja tahhomeeter on vahetuses (?)
Siis sai mingi aeg proovitud teda käivitada. Pika lubamise peale läkski. Töökaaslane tegi tiiru ja laiali ta kistud saigi. Nagu ikka, alustasin ehitamist valest otsast ehk värvitöödega. Esialgu raami koos kahvli ja kiigega tegema ei hakanud, ainult katmik läks töösse.
Koodiks siitsamast leitud RAL 3020 (vanemate tsiklistide arvates 1:1le toon), kaks ja pool kuni kolm kihti lakki.
Vahepeal põletasin hajameelsusest eelnevate meeste kombineeritud elektrisüsteemi maha. Üle hoovi pesitsev elektrik lappis lühises juhtmeid, pani kõik paika ja süüteluku külge. Pajatas seda et relee regulaator pärineb Žigulilt mis töötab mingi väiksema relee kaasabil, suunatulerelee mingilt veokalt ja süütepoolid on Moskvitši omad.
Siis võtsin tööd koju kaasa. Lihtsalt igav oli reede õhtul. Karburaator laiali ja käsitsi nühkimine võis alata (nii palju kui ligi sai).
Alustatud sai nii jämedast kui 120, edasi 180, 500, 1000, 2000 vesilihv, 3000 Trizact, jäme pasta, peen pasta.
Sisuliselt peegliks nühitud ujukikambri kate... mida ei jää näha. Valujälgi, kriime, täkkeid pole.
Kriimud välja nühitud. Ainuke kasu karburaatori poleerimisest on see et siiber käib libedamalt.
Küljekaasi poleerida ei andnud - liiga sügavad vigastused. Katse/täiendkoolituse mõttes alumiinim märg-märjale krunt, must kahekomponentne akrüül ja peale ülivedel Alustari (190 €/L) nimeline veljevärv pluss ohtralt lakki. Lausa nii kuhjaga et J tähe juures hakkas üle voolama, jooksu ei poleerinud meelega.
Ükski neist materjalidest pole kuumakindel, eks ole näha kaua peal püsib.
Esialgu sai ta selline. Puudulikudest juppidest lisandusid laibakad ja tuliuus Riia mopeeditehase peegel (millest palju ei näe kuid abiks ikka). Vahetusse läks sadulanahk mis paraku on madala kvaliteediga, õhem ja koledasti pressitud mustriga. Oleks võinud õhukese kihi porolooni alla panna, istuks paremini.
"Armatuur" sai üle värvitud, spido- ja tahhomeetri rõngastele uus struktuur selga lastud (tulemus rahuldav), kõik plastist tuleklaasid üle lakitud kuigi suunad ikka ligadi-logadi.
Silindripea ribid ja heeblid said kah igas jämedusastmes abrasiive tunda. Summutid sai prostalt pastaga puhtaks lastud, leegitoru vahelt ripub väike asbestnööri jupp.
Palju asju on veel puudu. Alates kleebisekomplektist (need lakin sisse) kuni ketikaitsmeni.
Ega ta päris probleemivaba liikur pole, juba saabudes oli ülemise otsa laagrilaul sees ja sidur libe. Jalutada olen saanud temaga ka ikka kilomeetreid, anomaalia elektrisüsteemis (kas autotükid võtavad liigselt voolu või on aku otsas omadega). Mingi aeg purunes üks kontaktihaamer ja profülaktika mõttes said nad vahetatud koos uute süüteküünaldega. Veidi aega hiljem sai üks uus küünal otsa, koos küünlajuhtme ja kaitsmega-väga imelik. Päris huvitav oli ühe pütiga sõita remonti, tühikäigupöörded pidid olema kuskil 4000 peal.
Enne puhkust laseb rõngad koos nõellaagritega ära vahetada ja uus sidur sisse laduda. Uued rehvid koos piduriklotsidega oleks samuti tungivalt soovitatavad ning aku. Toimiv spidomeeter oleks samuti abiks ca 180 km rännakuks kodumaale.
Väga vabandan traumeeriva lugemiselamuse tekitamises, lühemalt ei andnud esimest postitust teha.
PS. kui ma kellegil salongiõhufiltri Liivalaia peal umbe ajan või jalgu kipun jääma siis arvestage et õpin alles tummisemate masinatega sõitma Kilulinna pöörases liikluskaoses.