Postitused: 195
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
1
Kas tõesti keegi ei oska pakkuda, miks käib T-16 jõuvõtuvõll "valepidi"? Seal peaks ju mingi loogiline põhjus olema või oli insener projekteerimise juures tõesti nii purjus ja pärast ei olnud enam võimalik viga parandada..
Ehk on kellelgi siis pakkuda müüa reduktorit, millega saaks suunda muuta või teab kust otsida selleks otstarbeks sobivat asja? Igasugune info on abiks, sest häda tõesti suur..
Postitused: 10,894
Teemad: 38
Liitus: May 2005
Maine:
138
Ilmselt on põhjuseks laiskus - mootor keerati ju ringi, JSV ajamit keegi ei näppinud.
Ega neid ringiaetavaid eriti olnud ning needki tehti spetsiaalselt saska kõhualuse tarvis.
Suunamuutereduktorit ei ole kohanud. Ilmselt on igaüks lahendanud mure vastavalt vahendite kättesaadavusele.
Postitused: 1,590
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Võimalik, et on vastav jubinas ka teistpidi keermega olemas, aga seni pole kellelgi vaja läinud. Oled esimene.
Lahendus on palju lihtsam.
Pööra võll koos vändaga teistpidi, kui harilikult on rihmaseib vändast tagapool, siis sina tee vastupidi ja polegi vaja teistpidi keeret. Kui rihmaseib oli vändast eespool, siis vii taha.
Mitte ükski ümberehitus ei ole lihtne, on see mersust niiduki tegemine või tagarippes riistade kõhu alla toomine.
Edukat katsetamist.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 195
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
1
Paraku ei õnnestu seda jubinat teisipidi keerata, raami eripära muudab asja keeruliseks. Lihtsam oleks siis juba hankida uuema otsa lattvikat, millel rihmaseib on ekstsentrikuga ühitatud ehk siis ekstsentriku välimine ring ongi rihmaseib.
See selleks, pigem oleks ikkagi huvitatud jõuvõtuvõlli õigetpidi pöörlema panemisest, sest T-16-l on juba külge pandud korralik sakslase rippsüsteem ja oleks huvi ka jõuvõtuvõll taha tekitada, et saada kätte täisfunktsionaalsus ehk siis saaks ka muid pöörlevaid agregaate kasutada.
JVV taha suunamine pole probleem, pöörlemissuund on põhihäda..
Kas on ka muudetava pöörlemissuunaga JVV tehtud mõnel masinal?
Postitused: 1,590
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Mis sa halad reduktor ette võlli otsa ja kardaan taha. Hammasrataste paar muudab ju suunda. Kui palju peaks reduktoril võllide tsentrite vahe olema, et põhja alt mööda mahuks. Mul üks selline olemas, boonusena on kaks käiku: 0,8 ja 1,2 ülekande arvuga.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 84
Teemad: 3
Liitus: Jul 2010
Maine:
2
Meil oli kunagi pikka aega (üle 10a) kasutuses lihtne lahendus.
Sakslase haakesüsteem keevitatud eraldi karprauast raamile, see istus ühe otsaga ette raami alla, teisega taha, kus originaal haakelatt kinnitub. Jõuvõtuvõll oli kahe laagripuki peal kõhu alt läbi, käias seda süsteem kolm hammakat + kett. Esimene nuutidega originaal jvv peal, teine vabalt laagripukil ja nende vahel, ketist väljapoole kolmas tahamineva võlli otsas - see muutis ka liikumissuuna.
Niiduki kõhu alla panekuks pidi küll süsteemi alt ära laskma, see lihtne - 6 polti, nuutidega hammakas jvv pealt ja kaks hüdrovoolikut. Samas vaoajaja mahtus alla.
Selline süsteem valmis veidi vähem kui päevaga ja lõpuks müüdi koos traktoriga. Ei mäleta ühtegi purunemist, vahel vaid pritsist määret laagripukkidesse ja ketile törts õli.
Postitused: 65
Teemad: 6
Liitus: Apr 2013
Maine:
0
Naabrimehel juba aastaid eelnimetatud ketiga süsteem kasutusel. Pole veel probleeme olnud.
Postitused: 195
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
1
Kuhu see laagripukk kinnitatud oli (eeldan, et neid pidi 2 tükki olema)? Kas ketiringist väljapoole jääv ketiratas, mis suunda muutis, kuidagi hammastest üle viskama ei hakanud, kontaktpind ju suht väike?
Kui keegi saaks mõne pildi postitada eelpoolmainitud ketisüsteemist, oleks väga tore. Mul on sakslase rippsüsteem kõhu all küll ja karprauast samuti, seega on tugipunktid pooleldi olemas.
Ise eelistaks küll mingit kinnisemat asja, ketid ju teadupärast kipuvad igasugu jama vahele võtma ja ega määre ka kiirestiliikuva keti peal püsida ei taha. Kunagi oli üks isetehtud ZIDi mootoriga traktor, kus mootori ja käigukasti vaheline üleminek oli ketiga ja peab tunnistama, et suht kiiresti andis kett otsad, kuigi ZIDi mootoril ju reduktor sisse ehitatud. Lisaks loopis määrdeainet ringiratast laiali ja oli muidu ka lärmakavõitu (eriti, kui kett kuivaks jäi).
Postitused: 1,590
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Mul olemasolev reduktor ilmselt ei sobi, silma järgi hinnates on telgede vahe kordi väisem. Kahjuks.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 195
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
1
Kusjuures, kontrollisin üle - telgede vahe piisab 20cm, seega hammasratta min. raadius 10cm.., mida on siiski üllatavalt palju. Kui reduktor veidi käimari seinast eemale viia, piisaks ilmselt ka väiksemast.
On olemas reduktor, mis istub otse jõuvõtuvõlli otsa ja suunab otsa taha, aga seal sees 3 hammasratast ja seega vaja suund taga eraldi ära muuta. Kompaktne lahendus on küll muidu.
Ootan endiselt ka kett-lahendusest pilte, ehk on kunagi kellegil mahti.
Postitused: 195
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
1
Tänud joonise eest, vaimusilmas kujutasingi midagi taolist ette. Kas tahaminev võll oli sirge või kardaaniga? Ja kuhu kinnitus tagumine laagripukk?
Asi iseenesest lihtsasti teostatav, tuleb ainult leida põllumajandusliku nuudiga pikk võll..