Vaterland + MAW
#1

Muretsesin (!) omale sellise komplekti. Esmamulje ütleb, et mootor on lihtsalt "moe" pärast antud raamile tõstetud. Jalgrattaks on Vaterland aastast ca 1965, seda kinnitab antud tabel: http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/vaterland.pdf

Kas need kaks eri isendit võisid siiski kuidagi kunagi omavahel olla või minu eeldus leiabki kinnitust, et võeti esimene suvaline ratas ning pisteti uhke mootor külge?

[Pilt: u6cp.jpg]
[Pilt: vnow.jpg]
[Pilt: 4hyj.jpg]
[Pilt: dbv5.jpg]
[Pilt: hfrd.jpg]
[Pilt: gwgr.jpg]
[Pilt: ohwo.jpg]
[Pilt: 5ftu.jpg]

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#2

Mismoodi to mootor vedama hakkab?
Vasta
#3

(02-09-2013, 09:52 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(01-09-2013, 23:28 PM)Rimsi Kirjutas:  Kas need kaks eri isendit võisid siiski kuidagi kunagi omavahel olla ...
WTF!
Vaevalt, et nad kunagi päris omavahel olla said, ikka oli mõni "isend" pealtnägemas, kas mõni puuriit või kuuriuks näiteks.Big Grin
Püüame ikka moodustada lauseid, millel mingi mõte sees - muidu pikk jutt räägitud, aga öeldud pole midagi.

Parandan: Kas need kaks isendit võisid siiski kuidagi kunagi omavahel seotud olla?

Mootoripoolset ketiratast tõesti pole. Leidsin ka ühe paagi, tundub sarnane nagu MAW komplektis.
[Pilt: dj8m.jpg]

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#4

(02-09-2013, 15:40 PM)mellpoiss Kirjutas:  Üks seos netist paistis.Big Grin

Püüame ikka moodustada lauseid, millel mingi mõte sees - muidu pikk jutt räägitud, aga öeldud pole midagi.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#5

Abiks on otsing google´s MAW hilfsmotor.

Mootor on sobilik igasugustele jalgratastele, see oligi abimootor. Ketiratas kinnitus tagaratta kodarate külge metallplaatide abil. Paak kuulub MAW komplekti. Mootoreid ja paake ikka liigub. Hoopis keerulisem on leida originaalset gaasihooba ja väljasuretamise nuppu.

Indrek
Vasta
#6

Usutavalt võis see MAW Ida-Saksas 1960. aastatel veel kasutuses olla. Seega on võimalik, et see mootor on ikka toiminud ka selle ratta peal. Ka meil olen kohanud D4/D5 mootoreid 1960. aastate lõpu ja 1970. aastate jalgratastel. Kui vana jalgratas mooori alt ära lagunes, siis sai selle ju ümber tõsta. Või siis säilis mootor aastat 10-15 pakendis ja siis monteeriti uhiuuele rattale. Nii siin kui seal võimalik.

Eks täpsema vastuse annab tagaratta ketiratta poolsete kodarate vaatlus - neile andis abimootori ekspluateerimine kka paraja vati.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne