(Seda postitust muudeti viimati: 09-08-2013, 11:14 AM ja muutjaks oli Maanteemuuseum.)
Löö oma vanale IŽ-ile hääled sisse!
Eesti Maanteemuuseum kutsub kõiki IŽ mootorratta omanikke 7. septembril muuseumisse, et tähistada vanavanemate päeva raames legendaarse nõukogude mootorrattamargi IŽ esimese mudeli IŽ-1 85. aastapäeva.
Vanatsiklid saabuvad muuseumisse uhke paraadiga.
Vajalik registreerimine: tuuli.tubin@mnt.ee või 56359637
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Üleskutse!
Võiks postitada siia teemasse IZ-ide tootmise, erinevate modifikatsioonide ja tehase ajalooga seotud kirjatükke-linke.
Ühte teist on ju loetud ja kuuldud, kuid see kõik on laiali.
Üritusel katsun kahe masinaga kohal olla.
(10-08-2013, 07:11 AM)miilits Kirjutas: Üleskutse!
Võiks postitada siia teemasse IZ-ide tootmise, erinevate modifikatsioonide ja tehase ajalooga seotud kirjatükke-linke.
Ühte teist on ju loetud ja kuuldud, kuid see kõik on laiali.
Üritusel katsun kahe masinaga kohal olla.
ma loodan et teema algataja ei pahanda, kui küsin siin teemas. Kas karksi-nuia poolt ka minejaid ? Kui jah siis vöib ühendust vötta. Teeb ühise sinna söidu äkki ?
Kui Karksi mehed Viljandi kaudu sõitmist paljuks peavad, siis võime ehk tee peal kohtumise kokku leppida, teekond oleks
Viljandi - Rõngu - Otepää - jne.
(02-09-2013, 09:30 AM)miilits Kirjutas: Kuna ei leidnud ürituse algusaega, siis nüüd postitan veel ühe lingi, kus kirjas ka ürituse päevakava: http://muuseum.mnt.ee/uritused/
Tänan abi eest!
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
"Paraadist osavõtjatele ja tsikliga tulijatele sissepääs muuseumisse TASUTA!" - kui saabun porgandi seljas, siis pääsen muuseumisse samamoodi tasuta sisse nagu IZ-il tulijad?
(04-09-2013, 07:04 AM)Jossu Kirjutas: Kas mailile osavötusoovist teada andes on oodata ka miskit tagasisidet vöi kuidas kujuneb see paraadi moodi üritus
Tuuli Tubin, kes on ürituse peakorraldaja, pidi kõigile ikka vastama.
Üldinfona: paraadist osavõtjate kogunemine on k 12.30 Ihamarus, ca 5 km muuseumist
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Tänud Maanteemuuseumi töötajatele toreda ürituse eest!
Veidi seiklustest üritusele kulgemisel Viljandist kahe rattaga.
Mustla kaupluse Karter juures avastasime, et IZ-49K karburaatori kinnituspolt oli oma keerme ära kaotanud ja selle kinnituse lõdvaloleku tagajärgi teavad enamus IZ omanikud ning see lõpeb mootori kokkujooksmisega. Poes pakutavad "t(d)ümad" läikivad poldid mind ei rahuldanud, kuid vana tutvuse poolest lubati mul sorida letialuses poldikastis, kust leidsin NL aegse ja see juba oli parem.
Kuna aeg surus peale, siis kolis IZ-49K külghaagises olnud reisja IZ-P3 "seljakotiks" ja meite sõidukiirus veidi kasvas, kuid nagu üks heategu ei jää karistamata, siis sain seda minagi tunda, sest Tartu-Võru mnt. Ihamaru poole sõites oli tegu värskelthooldatud kruusateega st. teehöövel hiljuti teed parendanud ja kahekesi seal soolorattaga just lõbus ei ole. Palusin küll seljakotil minule hästi ligidale istuda, et tagumise otsa vibamine min.viia, kuid ta ei olnud sellest eriti vaimustatud, arvasin et noorem daam pelgab mind, kuid pärast tuli välja, et põhjus oli hoopis minu masinale paigutatud lipu kinnituskohas, mis torkis kaasreisjat kintsust, minu viga, sest tagaistmel ma ju pole enda rattal kunagi istunud. Kokkuvõttes kohale me jõudsime ja teel saime isegi paraadi kolonni kätte kuigi rivi lõpus olevate autode näol.
Veidi kriitikat tehes oleks üritusel tahtnud kuulda ka IZ-ide tootmise algatajast sm. Pjotor Vladimiromiz Mosharovist (sündinud 07.09.1888), sest sel päeval oli tema sünniaastaäev, oleks ju saanud 125 aastaseks, kaldun arvama, et paljud ei ole sest mehest mitte kuulnudki. Nii palju kui mina temast lugenud olen ütleks , et tema oli oma aja tegija. Kahju, et ta jäi sm. J.F. Stalini "hakklihamasina" tooraineks.
Muuseumitöötajad võiksid avaldada siin foorumis ka ARK-st saadud statistikaandmed IZ-iliste arveloleku kohta kohta EV.
Lõpetuseks - parimad tervitused kõikidele IZ-idega sõitjatele ja jõudu ning jaksu neile näppude õliseks tegemisel.
Kas keegi rääkis midagi ka selle Kuveidi numbritega Urali kohta? Nägin teda platsil ja hiljem Otepääl tiirutamas.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Rõngu - Viljandi vahel jõudis nimetatud masin meile järgi Soe lähedal, kuna minu IZ-P laadimine jälle 0-i läks siis jätsin IZ-49 ekipaazi omaette kulgema ja kiirustasin kodu poole ning mõned km. Mustlast Viljandi poole möödusin Kuveidi ränduritest.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Väga tore üritus oli, ühis söit oleks vöinud sipa pikem olla, aga pole hullu.
Tuldud sai kärupeal, mindud sai söites, kuni törvani läks omal rattal, aga siis rabas tehniline rike. Nimelt oli kraani söel nii umbes et sealt ei tulnud miskit läbi ja kplje kaane tihend otsustas lekkima hakata mootoril. Ei tea täpselt miks, sest vahel oli korralik uus tihend, eks peab uurima.
Kas kuskil pilte ka üleval on, mötlen neid mis tehti söidu ajal. Üks uuema masinaga rattur klöpsis kui ma ei eksi Üks tüdruk filmis ka tee ääres saaks selle video kah ülese oleks päris muhe