GAZ 66 -02 1992a.

Pole just raskeveok kuid mul Datsunil oli starteriga sama jama - lahendus lihtne, võta asi lahti ja puhasta harjade kontantipinnad ära. Oli lihtsalt must ja oksüdeerunud pikast seismisest, teatud kohtades ei andnud ühendust.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

õige jutt... kuna starteri tõmgerelees on 2 mähist ja esimene neist saab +voolu pealelülimisel miinuse läbi harjade ja ankru mähise, et rakenduda...koheselt peale seda rakendugb hoidev mähis, et vähendada voolutarbimist käivitusel. Sama efekt on ka starterile koputamine (lõpuni kulunud harjad), et saada tõmbereleele minus kontakt... Lihtne nigu nael...

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Kuna sai endale ka üks 66 koju toodud ja täna karbuss uputas nii mis kole siis lugesin veel kord Sinu teema läbi. Ja silma jäi tagavara ratta probleem langetusega. Tegelikult on asi väga lihtne, tuleb seda vintsimis kuuskanti kõvemini keerata vastupäeva ja ratas hakkab allapoole vaikselt tulema. Tavaliselt see süsteem kinni roostetanud ja tahab vähe suuremat jõudu esimesel korral. Võib olla oled ise juba jälile saanud või keegi õpetanud, silma ei jäänud. Kui on huvi siis mul üks originaal akukast üle aastast 77,metallist.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

(11-09-2013, 22:07 PM)hellrix Kirjutas:  Ja silma jäi tagavara ratta probleem langetusega. Tegelikult on asi väga lihtne, tuleb seda vintsimis kuuskanti kõvemini keerata vastupäeva ja ratas hakkab allapoole vaikselt tulema. Tavaliselt see süsteem kinni roostetanud ja tahab vähe suuremat jõudu esimesel korral. Võib olla oled ise juba jälile saanud või keegi õpetanud, silma ei jäänud. Kui on huvi siis mul üks originaal akukast üle aastast 77,metallist.

Pole tagavararatta vintsi asja rohkem uurinud, manualist ka ei lugenud, tänud tähelepanu suunemise eest, läen uurin uuesti.

Ma ei möista täpselt ... mis akukast ?

On ikka koeral viitsimist kaevata:

   

Masin pole nii ammu liikunud, et isegi väiksed lapsed julgend "suure hirmsa auto" juurde mängima tulla:

   

Sain löpuks kasti puudest tühjaks ja saab natukse hooldustöödega tegelda, ennem kui külm talv peale tuleb.
Kilometraazi pole kedagit, kuid öli on juba piisavalt kaua mootoris olnud, vahetan selle ja ölifiltri.
Vahetust vajab ka sumbuti, mis meres söitmisest nüüdseks päris otsas:

       

paus ... 15 minutit

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(31-05-2010, 18:27 PM)overspeed Kirjutas:  Sai plekk-sepal külas käidud, kaua see aku ilmastikku peab taluma ...
Kuna pole originaalkatet kunagi näinud, siis lasin ta teha sama kujuga mis on körvalolev nodikast, viilu körguse spikerdasingi säält, et sarnased oleks:

Seda ma mõtlesin.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

(13-09-2013, 13:55 PM)hellrix Kirjutas:  
(31-05-2010, 18:27 PM)overspeed Kirjutas:  Sai plekk-sepal külas käidud, kaua see aku ilmastikku peab taluma ...
Kuna pole originaalkatet kunagi näinud, siis lasin ta teha sama kujuga mis on körvalolev nodikast, viilu körguse spikerdasingi säält, et sarnased oleks:

Seda ma mõtlesin.

Selge, aint kas too ka mulle sobiks. Vanematel mudelitel äkisti teise kujuga nati, näiteks bensiinipaagiga selline lugu et mul köri teisiti kui vanematel masinatel.



Söidust tulles, öli kuum, panin nörguma. Vötta tuli ikka suurem anum kui 5 ltr Big Grin

   

Kuhugi merre enam söitma ei plaani minna, vahetan sillatuulutusniplid originaalide vasta tagasi. Ölifilter uute tihenditega, sumbuti (ots jäi ostmata, hiljem), öhupuhasti tihendid, käsipiduri hoova andur.

       

(11-09-2013, 22:07 PM)hellrix Kirjutas:  Tegelikult on asi väga lihtne, tuleb seda vintsimis kuuskanti kõvemini keerata vastupäeva ja ratas hakkab allapoole vaikselt tulema. Tavaliselt see süsteem kinni roostetanud ja tahab vähe suuremat jõudu esimesel korral.

Poleks Te nii kirjutanud, poleks ma padrunvötme hoova peal jalgupidi peal hüpata julgenud, kuid naksu ta tegi ja toimibki nii nagu kirjeldatud.

   

Nüüd siis selge, milleks need seibid seal narreratta juures on:

   

Selle omakeevitatud hoova vöib nüüd maha löigata:

   


Öhupuhasti kummitihendid olid suht väsinud, seega eelmine kord vötsin möödud ja löikasin uued ölikindlast kummist:

       

Ölifilter nagu ikka:

       

Kate peale, et sodi ei saaks sisse ja ...

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ölikorgi jaoks leidsin uue tihendi, hüdraulika oma:

   

Filter lahti vötta polnud nagu probleem, kuid ...

       

... kokkupanemisel ei leidnud komplektist ühele tihendile asukohta. Uurides filtrikorpuse tööpöhimötet, siis sinna ta küll ei tohtind panna kuhu ta möötudelt sobinud oleks:

   

Mötlesin, et paneks siis nii lihtsalt völli otsa (ölikorgi oma see ju ometigi pole):

   

Kahtlusest Piilusin natukse pilti, paistab nagu nr 5 jooniselt, mujale ma teda panna küll ei oska ? Miks küll komplektis on kaasas selline tihend, mis ei ole filtrikorpuse oma, kuid eeldab mingi muu detaili mahakeeramist ? Miks siis pole kaasas juba nr 2 ja nr 3 tihendid ka ?

   

Käsipidur anduri panek:

   

Kontrolliks panin ennem juhtmed taha, no ei tööta, kastist signaal töötab ... mis jama nüüd. Egas kedagi, jälle joonis abiks:

   

... sidurit tuleb ju ka vajutada. Pole niipalju abijalgu, kasutasin elektroonilist abimeest kontrolliks:

   

Ja paikas:

   

Hoovastik vajas natukse timmimist, sest hoob jäi nöks liialt ülesse ja pinises teine muidu kogu aeg. Nüüd ka see korras.
Testisin ka niisamapärast eelsoojenduskatelt -- toimib kenasti.
Vana sumbuti sain alt kätte, paistab et uus sumbuti tihend pole öige, peab uurima kust uue saan.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ots puudub sellepärast, et plaanisin panna vana otsa uuele sumbutile, siiski on see liialt otsas, et tuleb ka see uus osta. Kui Tallinna satun taas, siis muretsen selle.

       

Sumbuti kinnitus klambrid puhastasin, värvisin, poldid-seibid-mutrid läevad ka uued:

       

Suurimaks "peavaluks" osutus tihend sumbutile. Peavalu ka seetöttu, et kippusin pead vastu pöhja all olevaid detaile pidevalt ära lööma.
Akuandist sumbuti ostes, ei olnud tal kohapeal olemas öiget tihendit, andis ligilähedase mis sobiks. Tihendi sisemööt peals olema 63mm, kaasaantud tihendil on 67 ... no saab hakkama, sest Saaremaalt tihendit leida on vöimatu. Ainuke pood, kus vene päritolu raskema tehnika varuosasid müüakse, vaadatakse mind kui ilmaimet kui miskit 66-le küsin, ja sellepeale pakuvad nad vaid 53-e osi. Pakuti ka 53-e sumbuti tihendit, väitsid et sobib. Kui tollel pakutul on tihendi ava sisemööt 50 mm ... ei sobi ju.
Vana tihendi kättesaamine oli suht raske, päris kinni oli teine roostetanud pükste äärikuga, löpuks sai noa ja haamriga selle kätte.

           

Auto all roomates leidsin muru seest imeliku naela, mille taolist minu varudes küll pole. Kust see tuli jääb möistatuseks, kuid hea et ta möne mo söiduki rehvis ei löpetanud:

   

Tihendi pind küll ideaalne pole, kuid sumbutimonteerimispastaga saab pinna ebatasasuse mkompenseeritud:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Pigem on see kummirõngas mõeldud nr.2 asendama.
Kui see peaks vahelt välja tulema on õlirõhk läinud mootorist.
Soovitav on sinna panna vaskseibe piisav paksus kummi asemel.
Vasta

(14-09-2013, 18:54 PM)2715 Kirjutas:  Pigem on see kummirõngas mõeldud nr.2 asendama.
Kui see peaks vahelt välja tulema on õlirõhk läinud mootorist.
Soovitav on sinna panna vaskseibe piisav paksus kummi asemel.

Eks ma proovi uurida.


Kust see taustamuusika tuleb ? Eks ikka tollest multifunktsionaalsest kaasaskantavast traadita köneaparaadist aka mobiiltelefonist:

   

Asendamatu töölaud:

   

Sumbuti tihend vajas siis natukse viilimist. Kuna keskava on suurem, peavad poldid teda täpselt tsentris hoidma, märked peale ja viil kätte:

       

Poltidele vasemääret ja tihendile sumbutipastat:

   

Sumbuti paikas:

       

Sillatuulutusniplid vedrudega taas:

   

Selleks korraks aitab küll:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(14-09-2013, 19:50 PM)overspeed Kirjutas:  ...Selleks korraks aitab küll: ...
...ja homme metsa ...

hp
Vasta

(15-09-2013, 12:09 PM)motamees Kirjutas:  ...ja homme metsa ...

Tule hommikul, aitad aedikut ka teha Toungue

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Üks asi oli siiski veel. Suurel autodepesupäeval sai ka 66 šampooniga üle tehtud, andis ikka harjaga nühkida ... nii palju nurgelist plekki (eriti kast) mida pesta, aga puhtaks ta sai.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vahemärkusena: kust saab seda ölikindlat kummi?Toungue
Kuuldavasti müüdi seda mingis kohas lausa rullina?


Vasta

(15-09-2013, 21:45 PM)MAZ Kirjutas:  Vahemärkusena: kust saab seda ölikindlat kummi?Toungue
Kuuldavasti müüdi seda mingis kohas lausa rullina?

Tallinnas sääl taga Vana-Narva maanteel kuskil oli üks pood, müüdi meetri kaupa rullist. Meenutan pisut paberitelt, siis annan täpsemalt teada.

(16-09-2013, 12:32 PM)overspeed Kirjutas:  
(15-09-2013, 21:45 PM)MAZ Kirjutas:  Vahemärkusena: kust saab seda ölikindlat kummi?Toungue
Kuuldavasti müüdi seda mingis kohas lausa rullina?

Tallinnas sääl taga Vana-Narva maanteel kuskil oli üks pood, müüdi meetri kaupa rullist. Meenutan pisut paberitelt, siis annan täpsemalt teada.

AURANDA CENTER OÜ

http://www.auranda.ee/index.php?option=c...&Itemid=54

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ja juba uus koorem, järjest körgemaks läevad:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(14-09-2013, 18:54 PM)2715 Kirjutas:  Pigem on see kummirõngas mõeldud nr.2 asendama.
Kui see peaks vahelt välja tulema on õlirõhk läinud mootorist.
Soovitav on sinna panna vaskseibe piisav paksus kummi asemel.

Tundub sinna olema jah koodi järgi:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Puudub mul endiselt see originaalsörm vintsile. Proovin korra, kas Tartust äkki saab:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ja löpuks peale pikki aastais tekkis vöimalus saada see puuduv detail Rebellast käde:

   

Muretsesin ka sumbutile otsatoru:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Keldris koristades leidsin juhuslikult ühe vana kommutaatori, tea mis masina oma see küll on ? Toungue

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne