Postitused: 1,223
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
Lugupeetud isand maitus vahest ei tea, et enamusel tehasest välja tulnud traktoril on pardapidurid täiesti olemas.
Postitused: 188
Teemad: 11
Liitus: Nov 2006
Maine:
3
Kas sierra differ tagurpidi keerates kuivale ei jää? Pinion jääb õlitasapinnast ülespoole. Või läheb korpus triiki täis õli?
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
(03-10-2013, 22:46 PM)puravik Kirjutas: (03-10-2013, 05:18 AM)maitus Kirjutas: Mul tuli selline mõte pähe...
Mul oli ka alguses hästi palju mõtteid. Esivedu, tagavedu, esiroolimine, tagaroolimine jne. Ainult vali mis meeldib ja ehita valmis. Tegelikult on aga nii, et kui hakkad asja korralikumalt paberile panema siis avastad, et osa ideid ikka ei toimi küll nii lihtsalt. Näiteks tagavedu- on sul ettekujutust, kuidas saada vedu difrilt veoratastesse, mis keeramise ajal end lausa risti keeravad? Tavaline auto püsikiirusliigend ei anna vist 45 kraadigi välja. Niiet valisin vedava esisilla. Järsemate keeramiste jaoks plaanin kasutada kahte käsipidurit- esisillaks on ju fordi tagasild koos piduritega.
Hüdrorool- kõik on kena, kuni sul on töötav mootor ja hüdrosüsteem. Aga kui midagi ära laguneb (iseehitatud asi ikka laguneb) ja seda on tarvis nööriotsas töökotta vedada? Ja mehhaanilise rooli jaoks on mul kola olemas, samas hüdrosüsteemi tuleks ostma hakata. Aga roolimine on veel suhteliselt lahtine- eks näeb.
--
Hakkasin juba raami ehitama. Pikitalad on nii eest, kui tagant esialgu varuga. Põikitalad on ajutised- nende lõplik arv, kuju ning asukohad selguvad ehitamise käigus. Mõõtkava siin pildil- raami pikkus 165cm, laius 80cm. See osa raamist, kuhu tagasild kinnitub, on veel puudu.
Uurides seda pilti, siis tekkis selline küsimus, et kas masinat hakatakse kasutama täiesti sileda maapeal, või künkliku maapeal?
Kui künkliku maapeal, siis mõlemad sillad, ei tohiks jäigalt raami küljes olla. tõstab ühe esimese ratta maast lahti, ja monomähkur ei liigu mm ka edasi, või vastupidiselt, üks tagumine ratas maast lahti, ja masin ei liigu enam soovitud suunas. Emba kumba, üks sild peab raami suhtes liikuma - muidu on tulemus niru...
Meil siin alles üks mersumees oli "sarnase" projekti kallal - seal sai erinevaid vigu küll ja küll välja toodud, et miks asi normaalselt toimima ei hakka.
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 1,266
Teemad: 22
Liitus: Feb 2013
Maine:
13
04-10-2013, 22:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-10-2013, 22:48 PM ja muutjaks oli
maitus.)
Ma ei ole küll mingi insinöör, aga soovitan sul enne edasiehitamist see jvv lahendus välja mõelda ja komplekti pookida. Muidu võib juhtuda, et asi kaotab oma funktsionaalse eesmärgi või tuleb väga palju ringi teha...
Kas äkki ühest laiema rehviga juhtrattast sulle ei piisa? ...kaoks Phyli pakutud puudus
Postitused: 100
Teemad: 4
Liitus: Aug 2008
Maine:
9
Ma kahtlustan, et see kombaini sild jääb liiga suureks minu masinale.
Ehitamine on praegu suht aeglane, kuna olulisemad majapidamistööd tahavad enne öökülmade tulekut tegemist. Lisaks avastasin, et see minu ehitatav skeem ei toimi eriti hästi lumetõrjel. Niikaua kuni otse liikuda on kõik hästi, kuid niikui keerata, läheb ju tagaratas küljepeale lumme kinni. Üritasin siis erinevad lahendusi sellele leida- keeratavatest esiratastest kuni üldse tagantroolimisest loobumiseni. Lõpuks otsustasin jätkata sama asja edasiehitamist, kuid arvestusega, et lumepuhur käib hoopis taha- st lund puhutakse tagurdades.
Ka selgub asja ehitades mitmeid ootamatusi. Näiteks esiveolise Nissani käändteljed, mida ma kavatsesin tagasillas kasutada- kui ratas on otse, on kõik ok. Aga kui ratas tugevalt välja keerata, keerab ratta täiesti lääpa. See telg, mille ümber käändelg end keerab, on liiga viltu. Saaks kasutada Sierra esimesi käändtelgesid, mis selles suhtes on tunduvalt paremad, kuid neil ei ole alumine zarniir vahetatav (st zarniir on õõtsaga ühes tükis). Jälle häda.
Postitused: 1,223
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
Kui tagumine sild on ehitatud nagu raideritel, siis pole nagu probleemi - rattad jooksevad eesmiste jälgedes (sõltub muidugi ehitusest ka) ja lumevallid ei oleks probleemiks, samuti ei ole rataste lohisemise probleemi. Kui taha panna üks ratas keskele, siis tekib üks probleem - kui on mingi takistus, mille neljarattalise korral saad rataste vahele jätta, siis kolmerattalise puhul , hmm, seda võimalust väga ei ole või on manööverdamine keerulisem sellevõrra.
Postitused: 3,473
Teemad: 24
Liitus: Dec 2002
Maine:
35
Mina soovitaks kitsama rööpega pööravaid tagarattaid. Kõige parem oleks need rattad panna ühe (suure) käändtelje otsa ja roolisüsteem ehitada täishammasratta peale, s.t. rattad teha 360 kraadi pööravaks.
Loodan, et said aru, mida mõtlen. Idee jällegi pärit laotõstukite maailmast. Võimalik, et leidub mõjukaid argumente, miks selline lahendus väljaspool betoonpõrandat ei toimi.