Plaanis on mootor lahti võtta ja väntvõlli laagrid ära vahetada. Kas ma peaks ka simmerid ära vahetama või kuidas ma aru saan, et need enam kaua vastu ei pea(ei tahaks mootorit mitu korda lahti teha). :??? Ja kui keeruline on laagrite kättesaamine mootori küljest?
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Mäletamistmööda oli sul vist see 175 tsikli mootor kardi peal? Selle lammutamine käib lihtsalt. Laagrid võivad sul lihtsalt välja tulla, kuid võivad vajada ka suuremat löömist. Enda omad sain kätte vaikselt poldi ja haamriga koputades. Aga soovitatakse ka karterit soojendada, siis tulevad kergemalt välja. Simmerid vahetaks mina igal juhul ära-need ei maksa ju midagi.
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 90
Teemad: 11
Liitus: Dec 2003
Maine:
0
ma esitan nüüd ühe hea lolli küsimuse: mis asjad on simmerid? kas te mõtlete eska tihendeid?..neid tihendeid, mis käivad väntvõlli otstesse? kui on need, siis kui vahetad ära laagrid, siis vaheta ka kindlasti ära eska tihendid..sest kui laagrid on juba loksuma hakkand, siis on ka eska tihendidtel see terav äär maha kulund ja nad hakkavad varsti õli ja õhku läbi laskma.....
Postitused: 90
Teemad: 11
Liitus: Dec 2003
Maine:
0
ära küsi..ma olen seda tihendit kogu aeg nii kutsund...eska tihend..tegelt kui ma endale iz-56 ostsin..siis see vana kellelt ma selle ostsin, siis see nimetas seda nii...ja pärast kui ma seda otsima hakkasin, siis kõik kutsusid ka seda nii...aga sellist väljendit nagu simmer...seda ma kuulen küll esimest korda..aga jah...heal lapsel ikka mitu nime
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
ma ikka rõhun rohkem analoogsele vindi ja keerme konfliktile. heal lapsel on vaid üks õige ja korrektne nimi.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Sellel asjal on tõesti mitu nime. Erinevad nimed tulevad erinevatest ajastutest.
Simmer on tulnud vene keelest. Eesti keelde panduna kõlas ta simmerRing.
Teine nimi peaks õieti kõlama PSK tihend. Millest see tuletatud on ei ole praegu minule teada.
Õige eestikeelne nimetus peaks aga hoopis olema ISESURUV KUMMITIHEND. Selle nimetuse pikkusest lähtuvalt kasutatakse seda õige harva.
Ükskõik mis nimega keegi teda nimetab saan ma aru millega tegemist. Ja pole ka juurelnud selle üle kas see ka õige on. Ise olen kõige rohkem kasutanud ja kuulnud SIMMER või SIMMERLING. L täht on R asemel meelega pandud kuna nii teda vene ajal kutsuti. Sealt ma ka pärit oma olulise osa elust.
Lisan: Ka on kasutusel venekelne sõna SAL`NIK. Sõnas on L pehmendus märgiga.
Postitused: 5,846
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
36
Lisaks on veel vist ametlik termin ka \"kaelustihend\".
Asp
Probleem sihuke, et mootor lahti, kuid ei saa laagreid siduripoolsest mootori osast välja. Seal on kaks väntvõlli laagrit ja nende vahel simmer, teiseltpoolt sain ära vahetada, kuid kuidas ma need laagrid välja peaks tõmbama? Peksta nigu ei tahaks:haige, äkki on nende väljatõmbamiseks Mingi spetskujuga tööriist??
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Selle tööriista nimi on tõmmits ja saab seda tööriistapoodidest. Aga sa pane karteripool pliidi vms peale ja lase ta soojaks. Siis proovi laagreid välja võtta ja peaks tulema. Teatavasti metallid ja soojendes natuke paisuvad
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
proovi tõmmits ise teha.
võta sarnase kuullaagri kaks kuuli. siis püüa keevitada selle otsa varras. kuulid püüa lapikuks käiata. varraste otsa näiteks keere ja ühenda nad omavahel latiga ära. latile keskele auk sisse ja keermelatiga saad kogu kremplit väntvõlli otsalt suruda väljapoole. siis lõhu separaator ära ja kaks varrast lähevad keerates laagrisse sisse (selleks oli vaja nad lapikuks teha). nii olen mina seda teinud.