(08-01-2014, 02:39 AM)pen.skar Kirjutas: See ühe plunzriga või mõne keeles pöörispea pump ND oli T 25, T16m mootoril aegade algusest liidu lõpuni kindlasti sama. Võibolla Leedu toiteaparatuuri tehase kaugelejäämise tõttu hakkas hiljem tulema ridapumba YTH`ga.
Huvitaval kombel pean veidi vastu rääkima. Erinevaid pumpasid minusilmis on tükki 3.
Minusilmis vähemalt
"esimeseks" pumbaks saab nimetada pumpa, mis tuli harkovi t25 masinaga välja ja mida paigaldati ka esimestele t25a masinatele kuni vist 1982a.
Väliselt pumpadel erinevus seisneb pimenuudis ja alumises võllis.
Esimestel oli pimenuut ca 6mm lai ja otsast vaatas vastu suur splinditud poldipea. (mälu/silmajärgi ehk 32mm) Alumine võll iseenesest oli kahes tükis "kaks kahvlit".
Teine on uuem alates 82aasta. Pimenuut oli ärakäiv ja oma 8cm pikk jubakas. Alumine võll ühes tükis juba. Selle pumba juures on see aga, et esimest pumpa ei olda nõus remontima, sest varuosi polevat saada.
Mul enda masinal oli selline pump peal 90a toodetuna. Sellel oli veel pumpa tagant tuleval strutseril "tagasivoolu takistav klapp" (sarnase ehitusega nagu rusi stutseridki vedru/kuuliga). (pumba tagumise küljepeal alumine sturser, sellest jookseb tagasivool peenikest toru pidi etteande pumpa.
Sellist stutserehitust kohtasin mina pöörispea pumba puhul esimest korda.
http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ci...5-org.html
Kolmandat varianti olen ise kohanud piltide pealt üliharva. Sellel variandil oli filtrist pealetulev küte suunatud kütusepumba pumbapea alla. (etteandepumba poolt vaadates) Uuematel pumpadel alates 92a on mõndadel isenditel isegi "oletatav astmeline koht" pumbapea all olemas.
Nb teeme nüüd nii, et keegi mind maha ei löö, kuna mu venekeele oskus on "alla igasuguse nivoo" ja selle asemel vaatame hoopis pumba manuali.
http://eknigi.org/tehnika/142175-odnoplu...asosy.html
(08-01-2014, 02:39 AM)pen.skar Kirjutas: Pumba mahavõtmisel tõmba kriips pumba ääriku ja mootori jaotushammasrataste karbi tagaplaadi peale. Tõenäoliselt oli pump õieti peal ja saad hiljem täpselt samale kohale tagasi. Pumba tagasipanekul vaata kõigepealt et tema flantsi üksik lai nuut satuks samasugusesse laia vahesse hammasrattas. Käsitsi nõksuta-suru pump lõpuni paika ja alles siis keera neli polti kinni. Tihti juhtub, et jääb u 10 mm vahe(nuudid ei ole paigas), keeratakse aga kinnitusmutreid- küll kohale tõmbavad. Käib prõks ja pumbaäärik puru.
Palju kergem on võtta tunnilugeja poolt lisaks lahti. (3 mutrit 10 võtmega). Eemaldada õli sissevalamis kopsik koos tunnilugejaga. Seestpoolt ei ole pimenuudiga variandil midagi vaja lammutada. (tunnilugejat edasivedavat plekki ei ole vaja eemaldada - sellega võib vaid süütenuga valeks ajada.)
Teiselt poolt pump külge tõsta ja aidata pimenuut õigesse astmesse.
Enne pumba poltide kinnikeeramist peab olema pump juba vastu mootorit.
Kui aga pimenuuuti ei ole ja on hammasrattaga kütusepump, siis on kasulikum juba mõni targem appi kutsuda.
Läbitehtud teema endal ja ütleks, et seal ei piisa poldikeeramis oskusest vaid on vaja veidi mõtlevat pead ka. Maadlesin isegi 2 õhtut, et kuidas võtta pump maha, nii et küttepumba otsas olev kiil jaotuskasti ei kukuks. Kuidas süütenurk jääks paika ja kuidas süsteemi lammutada nii, et meisel ja haamer käiku ei läheks.
Paljud inimesed millegipärast võtavad pöörispumpa valest kohast üldse lahti. Jäetakse otsaflants mootori külge ja hakatakse neid pumbapoolseid 4 mutrit lahti võtma. (olid vist 12 võtmega 7x7cm suuruse ruudu sees)
Kütusepump võetakse koos otsaflantsiga maha 4 pikka 10mm jämedat polti (alumistel oli mutter, ülemistel otsaflantsi sees keermed) Jooksevad need poldid läbi mootori otsakaane.
Ridapumpasid on ka kusjuures vähemalt kolme varianti.
Eestis müüdav 2ne ridapump (rusi pump poole väiksem)
Boschi pump - mis on üldlevinud poola tegelastel.
http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ci...rettyPhoto
http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ci...rettyPhoto
Ja siis venelaste imede ime.
http://fermer.ru/files/forum/2009/12/46375/nasos.jpg