Audi 100 2,0TD '89
#1

Mõtlesin panna siia üles ühe ajaviiteprojekti, millega viimasel ajal tegelenud olen. Ei tea, kas libelink juba youngtimeri kirjesse läheb, aga otsustasin ikka siia foorumisse teema teha.
Tegemist veel enne Berliini müüri langemist valminud autoga(väga napilt), seega ei tohiks veel idasakslaste laiskasid töökäsi selle auto vastu puutunud olla.
Infot natuke:
Kereks on 1982 debüteerinud maailma väikseima õhutakistusteguriga seeriaauto facelift-variant.
Mootoriks suurema piimapaki suurune kaudpritsega viiesilindriline turboga ülelaetud diiselmootor.
Märkimisväärne lisavarustus autol puudub.

[Pilt: 151020114280.jpg]
Pildil kõrvuti peres 14 aastat olnud atmosfäär-ülelaadimisega "karelink" sigariga. Olgu mainitud, et viimase läbisõit on juba üle 700000km ja kere on ikka paremas seisukorras, kui odomeetri järgi 320000km sõitnud uuemal mudelil.

Näiteks ei ole vanal mudelil rattakoopas selliseid tühimikke:
[Pilt: 271020125064.jpg]

Lappimiseks pidin doonorauto küljest lõikama pisikese tüki, mis vajas ka natuke lappimist. Aga keevitamine on tore Wink
[Pilt: 271020125060.jpg] [Pilt: 271020125059.jpg]

Võrdluseks, kui palju materjali oli aja jooksul auto küljest haihtunud:
[Pilt: 271020125071.jpg]

Natuke lõigata:
[Pilt: p1040530d.th.jpg]

Natuke keevitada:
[Pilt: p1040539n.jpg]
[Pilt: p1040543d.jpg]

Pintsliga krunti:
[Pilt: p1040555z.jpg]
[Pilt: p1040554y.jpg]
Ja peaks hea olema. Sinna selga muidugi täitekrunt-pahtel-täitekrunt, koopa sisse krunt-kerehermeetik-korrosioonikaitse-kivikaitse.

Jätkub...

Teine suur detail oli tagumine põll. Sel aastal juba teine sigar, millel tagumist põlle vahetan.
[Pilt: p1040549ok.jpg]
[Pilt: p1040551m.jpg]

Krunt ka ikka:
[Pilt: p1040560y.th.jpg]

Igav ei olnud ka pärast esiklaasi eemaldamist avastada, mis kingituse eelmine omanik oli sinna jätnud.
[Pilt: 091220125115.jpg] [Pilt: 091220125116.jpg] [Pilt: 101220125117.jpg]
[Pilt: 101220125122.jpg] [Pilt: 171220125138.jpg]

Keevitatud ja Buvanoli-kuur tehtud, oli aeg sinnagi happekrunt peale pintseldada.
[Pilt: 251220125154.jpg]

Hoian ka edasise tegevusega foorumlasi kursis.
Vasta
#2

Kuna eelmine omanik oli puujalaga, olla kunagi garaažist välja tagurdades tekkinud situatsioon, kus manööverdades aeti pedaalid segi. Tulemuseks kortsus vasak esitiib ja mõne mõlgiga uks.
Ukse sain sirgeks, aga tiib oli mõistlikum uus võtta, liiati et Audil pole probleemi juppide külge sobivusega. Erinevalt Nõukogude toodangust.

Siin juba mõlemad esitiivad täitekrundi all:
[Pilt: 20121228013.jpg]

Täna garaažist lahkudes oli pilt selline:
[Pilt: 20121230023.jpg]
[Pilt: 20121230024.jpg]

Natuke veel aknaraami siluda ja võib vast lugeda suuremad keretööd lõppenuks.
Vasta
#3

Sigarite esiklaasi ava probleemiks on klaasi kroomliist, õigemini selle hind. Ajal, mil sigar eestis rahvaauto tiitlit kandis, maksis uus kroomliist pea uue esiklaasi raha (tegelikult on see ka täna nii, ainult vananenud auto osade hinnad on oluliselt alla tulnud). Tänu sellele tehti 98% klaasivahetusi nii, et tagasi läks uus klaas koos vana liistuga. Vana klaasi eemaldamine nii, et liist viga ei saaks, võrdub hambaraviga läbi seedetrakti. Originaalklaasi korral on kogu ettevõtmine veidi humaansem, aga kui klaasi juba vahetatud ja viimane ilusti vastu keret surutud, siis on nalja nabani. Lõigata saab ainult seestpoolt õhukese zileti või suruõhulõikajaga. Trossi kasutada ei saa, see rikuks hetkega liistu. Tänu eelpool väljatoodule, ongi auto kere see, mis klaasivahetuse protseduuri läbi kõige enam vatti saab. Värv kraabitakse erinevate teradega ära ja ei päästa siin ka tsingitud kere. Esialgu ei jää midagi näha, kogu rikutud ala katab liist ära. Kogu see jama lööb välja aastate pärast.

Aga auto on aus, edu korrastamisel!!!
Vasta
#4

Pump põhjustas käivitusprobleeme, seega läks remonti. Süütehetke seadsin paika indikaatorkellaga.
[Pilt: a3v2.jpg]

Kerega on lood niikaugel, et lõpuks olen saanud selle värvitud ja tegelen komplekteerimisega.
[Pilt: 8yj0.jpg]
[Pilt: r5kh.jpg]
[Pilt: y6af.jpg]
[Pilt: uqr6.jpg]

Niipalju kui viitsimist on siis enamik juppe saavad ka mingit sorti värskenduskuuri: kas värvitud, pestud, tsingitud või lihtsalt poleeritud.
[Pilt: a6ed.jpg]

Nagu arvata oli, on esiklaasi tihendiga bizdec. Viimane 40-eurine on Eestist läinud ja pakutakse ainult üle 100-euriseid. Pisut karm hind detaili eest, mis sisuliselt mingit määrava tähtsusega otstarvet ei oma.
Vasta
#5

Kena töö, mul seisab kereremont ees alles. Aga olles Audiklubi kastaja ei ole sinu teema seal silma hakanud? Kas see on siis foorumi kinnises osas?


Vasta
#6

Maz, ära nüüd audit küll ehitama hakka,lõpeta enne volga ära.Ettevaatust auto tulekul.
Vasta
#7

(08-12-2013, 19:01 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Maz, ära nüüd audit küll ehitama hakka,lõpeta enne volga ära.Ettevaatust auto tulekul.

Ole mureta ega ma Audit nüüd juppideks kisu. Vaja on teha vaid korraline hooldus+ paar olulisemat asja, et TÜV onud mind ka edaspidi sellega, tänavaliiklusse lubaksid.


Vasta
#8

(08-12-2013, 13:12 PM)MAZ Kirjutas:  Kena töö, mul seisab kereremont ees alles. Aga olles Audiklubi kastaja ei ole sinu teema seal silma hakanud? Kas see on siis foorumi kinnises osas?

Kinnist osa foorumis ei ole. Piiratud ligipääsuga vaid. Võiksin küll sinna teema teha, aga vast piisab ka siinolevast.
Vasta
#9

Mina olen kindlasti selle teema püsilugejaid alates ajast,kui endale "sigari" ostsin.


Vasta
#10

Vaikselt nokin ilusaid juppe külge:

[Pilt: 5ytc.jpg]
[Pilt: eyvq.jpg]
Vasta
#11

Kas kollaseid suundasid ei tahtnud ette panna?
Ma saan tegelikult aru et valged on ilusamad, lihtsalt kollased olid rohkem "retro"Wink

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#12

Kroomitud stangeliistud ja tagapaneel annavad autole ikka meeletult välimust juurde.


Vasta
#13

(26-12-2013, 14:41 PM)90Deville Kirjutas:  Kas kollaseid suundasid ei tahtnud ette panna?
Ma saan tegelikult aru et valged on ilusamad, lihtsalt kollased olid rohkem "retro"Wink
End valdas ka sisemine poleemika, kas valida retro või moodne tuuning. Hetkel jäi kaalukauss viimase kasuks. Liiati, et hoovis on olemas identne vana lingiga retropill, millel kõik "õigele" 100-le omane küljes.
(26-12-2013, 14:48 PM)MAZ Kirjutas:  Kroomitud stangeliistud ja tagapaneel annavad autole ikka meeletult välimust juurde.

Lisaks tulevad ka laia "kroomiga" ukseliistud ja viimaste sigarite/V8-te siledad C-piilari katted. Audi kirjadega porilappidest rääkimata(originaallisa).
Vasta
#14

Kas sul on mõni teine auto osadeks kõrval või tellid neid asju kusagilt Ebayst?


Vasta
#15

Ja võib lugeda selle projekti valminuks. Mõned lapsehaigused veel välja ravida ja saab hea igapäevaliikuri.
[Pilt: drka.jpg]
[Pilt: wyod.jpg]
[Pilt: l0dy.jpg]
[Pilt: wngf.jpg]
[Pilt: 9ysc.jpg]
[Pilt: 7x1y.jpg]

Niipalju mainiks, et istmed on C4 100-st ning kogu lagi on pärit vana tüübi sigarist. Enam ei tohiks olla ripplae ohtu.
Vasta
#16

Väga vinge! Ja nii puhast pagasiruumi EI OLE OLEMAS.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

Üks ilusaima kerega autosid minu meelest.
Miks valmisproduktile uus number võetud on?
Vasta
#18

Number selline, sest vanad olid närud ja ümber oli vaja niikuinii vormistada, sai siis juba uus number ka võetud.
Vasta
#19

Väga ilus ja originaalne sigar.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#20

Väga kena töö,kohe silm puhkab seda autot vaadates. Kahju,et enda oma pole nii ideaalne välimuse poolest aga eks kõike annab parandada. Nüüd on vähemalt eeskuju olemas.Wink


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne