Kirjutasin selle eile aga salvestasin mustandina. Vahepeal on veel palju juurde ja vahele kirjutatud
(05-02-2014, 20:48 PM)zazik Kirjutas: Need, kes on nõus selle Passatiga sõitma, ei ostaks Teslat ka siis kui ta 10k eur maksaks.
Kui me paneme mõiste "passat" jutumärkidesse ja teeme sellest lihtsalt mõiste a'la vana või kasutatud auto, siis usu, Eestis on sitta kanti selliseid teglasi, kes võivad omale lõdvalt Teslat lubada aga sõidavad kasutatuna soetatud autodega või üldse ühistranspordiga. Ühe sellisega tulin just koolis koos koju. Suvel sõitis kuu-seitsmega, praegu trolli ja trammiga, pluss käib pikalt jala peatusest koju. Ja vahepeal rendib todae elktrikat, mille kohta ütles, et need esimese põlve omad ei kõlba just soojenduse poolelt, pardinäo uuem isend soojuspumbaga pidi juba asisem olema linnas tööasju ajada. Ehk mis ma tahan öelda: ära hinda inimest selle järgi, MILLEGA ta oma tagumikku linnas ringi veab!
Ahjah, troll ja tramm on ka bussist kallimad aga "ökomad", samas on ka nendel olulised kasutuslikud piirangud. Ja ka elektrirong vs diisel-elektri rong - üks saab sõita vaid elektrifitseeritud teel, teine igal pool. Selge, et Tesla on peaaegu et tõeline ja universaalne auto aga need kiirenduse jms näitajad, mida püütakse Tesla puhul selel supersaavutusena näidata - andke andeks! Keda kuradit huvitab IGAPÄEVAAUTO puhul veerandmiili aeg??? Millal keegi üldse viimati oma igapäevaauto viimase piirini pöördesse ajas? Üldse ajas mul juba Autolehe päevist alates südame pahaks kõik see ulmeline "juhitavus, kiirendus" ja muu šitt, mis oleks nagu "hirmus oluline". OLULISED on suusaboks katusel ja kärukonks saba + haagise lubatud massid, titetoolide ja üldse tittede mugav elu-olu ja iseseisev liikuvaus trandulettides etc. Ja muidugi pidurdusteekond, kere turvalisus ja veel mõned asjad, nagu näiteks see, et lävepakk ei oleks lai ja püksisääred iga jumala kord sitased sisse-välja ronides, et sa ei peaks tagumik asfaldil istuma jne, jne. Viimase kohta ei oska Teslast midagi arvata aga näiteks audiC4 on selles suhtes fekaal-mis-fekaal! Ei ole ülikonnaga sõitmise auto võrreldes paljude teistega ja iga jumala kord väljudes mõtle, kuids seda teed et vähegi puhas püsida. Ja üldse on 60K ja rohkem absoluutselt mõtetu raha raiskamine omaenda tagumiku vedamise peale kulutada. Seda üldises plaanis. Et seda tehakse, on veel omaette küsimus. Üldiselt on see inimeste madalatel instinktidel, nagu kadedus, ahnus, edevud etc "mängimine", enesekindel ja mõtlev kuitahes rikas inimene seda üldiselt ei tee. Esiteks oskab edukas inimene raha lugeda...
edit2: Siin lihtsalt pean eile näidatud TopGeari näite tooma:
Sir Bob Geldorf ei ole vaene mees aga mis oli Tema autoks? Toyota Previa (sest mul on ju 100 last, naeris ise!). Ei ole Bentley vms tüüpiline äkkrikastunud kiiekümnesendise arminegro jäledus. Üks mees on
heategevuse eest nomineeritud Nobeli Rahupreemiale, teine on rõve gängster-saast...
Edit: siit siis tänane jutt. Radikaalne nagu ikka
(06-02-2014, 09:32 AM)mlsluik Kirjutas: Tesla oleks siinkohal võibolla mõistlik valik aga selle raha eest ootaks juba autot millega ei pea järelandmisi tegema. Kuna töö ja hobid nõuavad tihtipeale haagise vedamist siis see on siinkohal minujaoks väga oluline aspekt. Teiseks meeldib vabadus olla sõltumatu, sõita sinna kuhu vaja mistahes ajal.
Ja sellega pandigi asi põhimõtteliselt paika! Ka too oodatav 4WD Tesla on õnnetus kuubis oma kajakatiibadega! KUIDAS see autoke plaanib tõesti katusel midagi vedada ja andke andeks, pühapäevane jäävihm ja autode glasuurimine oli ju ehedaim näide sedasortsi IGAPÄEVAAUTO puhul maailma lollimatest uste lahendustest! Jah, suvise üliedeva ja ülikalli hobiauto puhul on see arusaadav aga auto, mis tahaks olla "päris" auto see küll ei kõlba. Ja siis paned reaalselt ülivõimekale elektrimootorile
normaalse haagise sappa ja ei jõua sellega järgmise elektripostinigi. Kerghaagist võid tsikliga ka vedada - umbes nii
Ma panen kaks pilti, alla mille
mina isiklikult sellistes hinnaklassides autode puhul haagiseveo võimekusest nõrgemat tulemust näha ei taha!
Esimene: kui Tesla-sugune selle paadiga Tallinnast Saaremaale ühe jutiga sõita ei suuda, on tegu "kalli kakajunniga"! mUuseas, haagise kogukaal on väiksem, kui järgmisel! Ikkagi tühi alumiiniumkere aga tuuletakistus on suur.
Ja teine: kui sellises hinnaklassis elektri- ja mistahes muugi mootoriga auto ei suuda või pole passis lubatud seda kooslust Tallinnast Narva piiripunkti jutiga vedada, on tegu "kalli kakajunniga":
Ehk jällegi minu jaoks peab 60+K eur hinnaga auto juhul, kui tegu pole ülisportliku super- või sportautoga, suutma selliseid asju teha. Ainult siis saan ma sedasorti lollaka rahanumbri kulutamisest aru - vedurid ehk töövahendid ongi kallid! Igasugused bemmid-mersud-lehhused on niisamagi mõtetud autod, saati veel vaegvedused 1WD'd... Sellise pereauto hinnaklass on 8-25K eur ja üle selle on puhas raiskamine sõltumata sissetulekutest. Selle ülejääva rahaga saab ja peaks ühiskonnale midagi head tegema, endast "õnnetumaid" ja/või millegi põnevaga tegelevaid (näiteks alternatiiv-sportlaseid?) toetama.
Ning lõpetuseks jälle kord minu jaoks tõeliselt hea pereauto näide oleks see, kus ukse avanemisel "kaob" lävepakk ja härrasmehel jäävad püksisääred puhtaks, jõuab haagist koos ATV (seal sees) ja paadiga vedada, on ajastu kõige turvalisem kere (aastast 1969!) koos külgpaugul eest ära jooksvate istmete, reaalselt kaela toetavate peatugede jms'ga. Ma tõesti kõiki toodetavaid autosid ei tunne aga minu arust on siiani kõik peale Saab 99/900 klassikalise platformi tegelikult selle pandud lati alt sirge seljaga läbi jooksnud! Mitte katust pole vaja "eemaldada" Inimesele mõeldud autol vaid rõvedad ja segavad lävepakud peavad "kaduma". Ja siin pole praegu vastast kaubikutele ja pisibussidele, kus on ukse ja istme vahel astmelaud ja kus näiteks tagumised liuguksed käivad elektriga! Lisad sinna veel neliveo, konksu ning ongi olemas super-pereauto.