06-02-2014, 14:16 PM
Kas ostaksid endale elektriauto?
06-02-2014, 14:30 PM
(06-02-2014, 14:25 PM)Basilio Kirjutas: ...
Elektri-mosse oleks aga mõnusalt haige idee! Kui oma moskiitol peaks mootor laiali minema ja selleks ajaks elektripunnide kasutatud vidinaid liikuma on hakanud
...
Kuss! Ei jaga head ideed tasuta ära.
Minu diiselmootoriga S124 elektrifitseerimine autonoomsusele 100+ pakasekilomeetrit läheb maksma 8500+€ Auto algsed omadused (kiirendus, kandevõime, mahutavus) säilivad...
06-02-2014, 14:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-02-2014, 14:46 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(06-02-2014, 14:16 PM)v6sa Kirjutas: Pole ju segi - selline on foorumi häälekama osa arvamus.
Mis mõneti on mõistetav - viinamarjad on ikka hapud.
Sina ajad seekord asjad segamini! Ma räägin küll iseenda eest: kas ma tahaks omale osta Teslat (sest sedasorti hinnaklass on veel vaid hirmsa tahtmise taga, see pole Veyron vms hinnaklass!) - ei taha! Sõltumata kuitahes hea ja äge see auto on, ma lihtsalt ei taha sellist!
Kas ma tahan uut Länkarit - kui mõelda, siis täitsa tahaks! Kas ma nüüd selle pärast veri ninast väljas peaks hakkama arutuid summasid kulutama - ei. Kas ma peaks midagi oma varadest maha müüma, pantima, laenama jne, et omada ja sõita fääntsi maasturiga? Ehk vähemalt mina ei oska olla ei kade ja veel vähem on minul viinamarjad hapud mingite plekkjunnide pärast! Sest plekkjunni võib omale osta igaüks, kvaliteetset suvekodu asukohta lihtsalt ei müüda maha. Rääkimata sõpradest ja "sõpradest", keda hetkel paistab olevat 528 tegelast
Sul võib olla pappi kuipalju tahes - lihtsalt sellist kohta pole saadaval ja ka usalduskrediit, mis meie perele on osaks saanud, pole ka enamusele jõukohane.
Sama ka niisama väärt maa- ja metsaomandite kohta! Kas mitmete kümnete hektarite palgimetsa, veesilmade/äärsete jne omanik, kes sõidab "passatiga" peaks olema kade mingi suvalise kallihinnalise plekkjunni, sõltumata selle kütuse liigist, omaniku üle, kes elab... edasi konstrueerige ise võimalused, sest äkki jälle keegi muidu solvub. Kindlasti on paljudel sellistel sõbrad-tuttavad, kes sõidavad überkallite autodega aga miskipärast käivad jube tihedalt Teil "külas" nautimas seda, mida põllapealse paneelmaja kõlekülma interjööriga fääntsi kvartiira ei paku... Meil näiteks selliseid ei ole
06-02-2014, 14:56 PM
(06-02-2014, 14:40 PM)PlyVal64 Kirjutas: ...
Sõltumata kuitahes hea ja äge see auto on, ma lihtsalt ei taha sellist!
...
Sellest oleme ammu aru saanud. Aga miks arvad Sa, et ka kõik teised peaks mitte tahtma?
Kas mina soetaks võimaluse tekkides Tesla? Jah, soetaks küll. Täpselt samuti, nagu Bowler Wildcati või DB6 või G500 või W100 või...
Kas ma olen nõus selle nimel eriliselt rabelema - ei. Mul on elu metsaservas ja ma ei kavatsegi oma maad ja metsa mingi plekklehma vastu vahetada.
Muide, kui ma vihjete järgi õige Marioni jõudsin, siis ühe CERNi andmetega žongleeriva teadlase tagumendi alt Tesla leida pole üldse ootamatu Kui läks mööda, siis palun tuhandest vabandust teadlaseks tituleerimast...
06-02-2014, 17:27 PM
(06-02-2014, 12:07 PM)PlyVal64 Kirjutas:
(06-02-2014, 12:16 PM)zazik Kirjutas: Vaadates viimasel pildil masina asendit... No ükski mõistlik autoomanik oma autoga ju nii ei tee.
OT küll, aga et ma antud auto omanikuga olen juttu ajanud, siis üheks põhjuseks selle auto sellisele asendile on -35mm vedrud.. Tal lihtsalt ei meeldinud see originaalkõrgus. Ja ta hea meelega oleks Viggeni selle Aero asemele võtnud, aga Viggen kahjuks ei oma käruvedamise sertifikaati.. Ta ei oleks saanud oma klassikut kaasa vedada. See valge klassik, mille nina sealt pildilt paistab, on klassik cabrio prototüüp nr.1! Saabi muuseumis Trollhättanis on nr 2..
Too toppola seal otsas peaks ka olema vist viimane, mis üldse tehtud on.
OT lõpp...
06-02-2014, 17:48 PM
(06-02-2014, 14:56 PM)v6sa Kirjutas: Muide, kui ma vihjete järgi õige Marioni jõudsin, siis ühe CERNi andmetega žongleeriva teadlase tagumendi alt Tesla leida pole üldse ootamatu Kui läks mööda, siis palun tuhandest vabandust teadlaseks tituleerimast...
Minuteada rohkem Mario Kadastik'e tõepoolest ei ole ja meediakajastuses vist ka esimesest päevast saati nad mu töökohta tuututanud kuigi sellel otseselt pole pistmist autoga
06-02-2014, 19:00 PM
(06-02-2014, 18:13 PM)phyl Kirjutas: Bemmidel on see keskkonsool über lai jah - mind segab ka see hullult. Istu kasvõi kõrval istmele, no põlv on otse vastu keskkonsooli.
Taga istuda on ka kitsas. Kui roolis on 1.80m pikk inimene (olenemata kehakaalust), siis taga istmel sama pikk inimene istuda ei saa, kuna põlved on vastu istet. Taga uks on ka väike .
Oh teid hädalisi, no egas keegi sunni ju uut siibeneri ostma, kui sellega üldse sõita ei kõlba....
Teema on ikka hullult lappama läinud.
Ja samas ikkagi, tehtagu 2 kohaline, laheda välimusega elektripunn, mis maksab kuni 15KEUR ja ma lähen ostan selle linnas-käimis-käruks. Sõitku talvel 50-60km ühe laadimisega ja olgu soe sealjuures.
Ja pole vaja mingeid toetusi ega laadimisvõrke, kodus laen, ja 5 päeva nädalas rallin. Selleks ülejäänud 2-ks päevaks võib siis olla kasvõi V12.....
Huvitav, kas ma oleks tõesti ainuke?
06-02-2014, 19:07 PM
(06-02-2014, 19:00 PM)aeroplano Kirjutas: Ja samas ikkagi, tehtagu 2 kohaline, laheda välimusega elektripunn, mis maksab kuni 15KEUR ja ma lähen ostan selle linnas-käimis-käruks. Sõitku talvel 50-60km ühe laadimisega ja olgu soe sealjuures.
Ja pole vaja mingeid toetusi ega laadimisvõrke, kodus laen, ja 5 päeva nädalas rallin. Selleks ülejäänud 2-ks päevaks võib siis olla kasvõi V12.....
Huvitav, kas ma oleks tõesti ainuke?
60km jääks minupuhul natuke vaheks kuna linna juba 15km, aga 150km soojas autos oleks juba mõeldav kui hind ka samasse kategooriasse jääks teiste säästupunnidega võrreldes...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
07-02-2014, 01:31 AM
Inimene kes mahub berlingose igasugu hädadeta ära ei saagi ju väita, et 5. seeria PeeEmmVee on väike.
Niipalju kui minukäest on läbi käinud liitium akusi on neil kõigil üks häda. Mingi laadimistsüklite järel on tõesti märgata mahutavuse kadu ja siis saabub hetk mille järel on KÕIK! See tähendab seda et ongi otsas. Ei ole enam midagi muud teha kui nael läbi lüüa ja vaadata kas seekord võtab tule üles või ei jõua enam sedagi.
Ajalised näitajad võiks olla umbes nii:
Uus aku kestab täis pauguga 15min
mahutavuse kao märkidega aku kestab 12min
Kustumine juhtub mõne laadimis tsükli jooksul ja selle ajaga kahaneb aeg 12min pealt 1min peale. Sealt edasi ei ole enam olnud mõtet akut kasutada.
Siis veel oli kusagil väide, et akusi tuleb kiiresti laadida ja seejärel kohe kasutada peab vett aga enne seda ei tohi ta olla nulli aetud vaid vähemalt säilituspingeni laetud.
Mida tähendab üldse 86kWh aku kiiresti laadimine? Kui ma omi akusi kiiresti laen, siis tähendab see laadimisvoolu 1C(MAX on 2C ja ei kasuta akude eluea huvides) ja 11,1V 1Ah aku puhul on see siis 12,4W, aeg 1h. Kui nüüd isegi 0,1C juures laadida 86kWh akut on vaja aega 10h ja koguaeg 8,6kW. See eeldab 40A peakaitset kui see tahta kõik ühe faasi pealt kätte saada.
Võtaks ühe "rohelise" kortermaja siia juurde, kus on 10 korterit ja kõigil on vaja saada kusagilt järgmised 10h 40A voolu?
Elektriauto tulevik saab olla osa automaailmast aga mitte kogu autopargi tulevik.
Niipalju kui minukäest on läbi käinud liitium akusi on neil kõigil üks häda. Mingi laadimistsüklite järel on tõesti märgata mahutavuse kadu ja siis saabub hetk mille järel on KÕIK! See tähendab seda et ongi otsas. Ei ole enam midagi muud teha kui nael läbi lüüa ja vaadata kas seekord võtab tule üles või ei jõua enam sedagi.
Ajalised näitajad võiks olla umbes nii:
Uus aku kestab täis pauguga 15min
mahutavuse kao märkidega aku kestab 12min
Kustumine juhtub mõne laadimis tsükli jooksul ja selle ajaga kahaneb aeg 12min pealt 1min peale. Sealt edasi ei ole enam olnud mõtet akut kasutada.
Siis veel oli kusagil väide, et akusi tuleb kiiresti laadida ja seejärel kohe kasutada peab vett aga enne seda ei tohi ta olla nulli aetud vaid vähemalt säilituspingeni laetud.
Mida tähendab üldse 86kWh aku kiiresti laadimine? Kui ma omi akusi kiiresti laen, siis tähendab see laadimisvoolu 1C(MAX on 2C ja ei kasuta akude eluea huvides) ja 11,1V 1Ah aku puhul on see siis 12,4W, aeg 1h. Kui nüüd isegi 0,1C juures laadida 86kWh akut on vaja aega 10h ja koguaeg 8,6kW. See eeldab 40A peakaitset kui see tahta kõik ühe faasi pealt kätte saada.
Võtaks ühe "rohelise" kortermaja siia juurde, kus on 10 korterit ja kõigil on vaja saada kusagilt järgmised 10h 40A voolu?
Elektriauto tulevik saab olla osa automaailmast aga mitte kogu autopargi tulevik.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
07-02-2014, 01:54 AM
Tesla ise laeb superlaadijates 135kW mis on 400V juures. Kodustes võimalustes pakub USA-s HPWC mis on 80A. EU-s on siis vastavalt 3x16A ja 3x32A ehk viimasest saad 22kW võimsust. Praktikas laen mina ise 3x13A (maja kaitse 3x16A) ning see on ca 10% / h laadimiskiirus.
Mis puudutab akude kestvust, siis Tesla huvides on, et need autode akud kestaks vääga kaua. Turgu on piisavalt ning nende eesmärk on siiski revolutsioon, mitte nishitootmine. Lühemas perspektiivis (~5 aastat) on plaan jõuda 500k autoni aastas. Pikemas perspektiivis miljoniteni. Vastupidiselt tava autofirmadele ei plaani Tesla hoolduse ja remondi pealt teenida, kasum tuleb autode müügist. Seega mida kvaliteetsem ja kestvam auto, seda suurem kasumi marginal firmale. Seni kuni juhid on Elon Musk, JB Straubel ja teised hetke juhtkonnast olen ma 100% kindel, et see attitude ka ei muutu sest vendade eesmärk on muu kui taskute paksuks ajamine (eriti Elonil kelle peamine cashcow saab olema SpaceX mis talle pigem pensile mineku ajaks toob väärtuseks sadu miljardeid).
Ca 5-10 aasta perspektiivis on lootus ka, et superlaadijate võrgustik on nii tihe, et ka tava kortermajade inimesed ei pea muretsema vaid kord nädalas hüppavad superchargerist läbi ning laevad aku 20 minutiga täis. Seda seejuures tasuta (eelmine NV ütles Elon välja, et nende plaan on, et see superchargerite kasutuse eluaegne tasuta olemine jääb kehtima ka kõigile tuleviku mudelitele samade reeglite alusel ehk siis ostul on opt-in hind).
Mis puudutab akude kestvust, siis Tesla huvides on, et need autode akud kestaks vääga kaua. Turgu on piisavalt ning nende eesmärk on siiski revolutsioon, mitte nishitootmine. Lühemas perspektiivis (~5 aastat) on plaan jõuda 500k autoni aastas. Pikemas perspektiivis miljoniteni. Vastupidiselt tava autofirmadele ei plaani Tesla hoolduse ja remondi pealt teenida, kasum tuleb autode müügist. Seega mida kvaliteetsem ja kestvam auto, seda suurem kasumi marginal firmale. Seni kuni juhid on Elon Musk, JB Straubel ja teised hetke juhtkonnast olen ma 100% kindel, et see attitude ka ei muutu sest vendade eesmärk on muu kui taskute paksuks ajamine (eriti Elonil kelle peamine cashcow saab olema SpaceX mis talle pigem pensile mineku ajaks toob väärtuseks sadu miljardeid).
Ca 5-10 aasta perspektiivis on lootus ka, et superlaadijate võrgustik on nii tihe, et ka tava kortermajade inimesed ei pea muretsema vaid kord nädalas hüppavad superchargerist läbi ning laevad aku 20 minutiga täis. Seda seejuures tasuta (eelmine NV ütles Elon välja, et nende plaan on, et see superchargerite kasutuse eluaegne tasuta olemine jääb kehtima ka kõigile tuleviku mudelitele samade reeglite alusel ehk siis ostul on opt-in hind).
07-02-2014, 02:49 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2014, 02:56 AM ja muutjaks oli karvik.)
(07-02-2014, 01:54 AM)Mario Kadastik Kirjutas: Tesla ise laeb superlaadijates 135kW mis on 400V juures. Kodustes võimalustes pakub USA-s HPWC mis on 80A. EU-s on siis vastavalt 3x16A ja 3x32A ehk viimasest saad 22kW võimsust. Praktikas laen mina ise 3x13A (maja kaitse 3x16A) ning see on ca 10% / h laadimiskiirus.
Tuled õhtul hilja kaugelt koju ja vara hommiku tahad minekut panna, siis teevett omale keeta ei saa sest kaitse ei kanna
(07-02-2014, 01:54 AM)Mario Kadastik Kirjutas: Mis puudutab akude kestvust, siis Tesla huvides on, et need autode akud kestaks vääga kaua. Turgu on piisavalt ning nende eesmärk on siiski revolutsioon, mitte nishitootmine. Lühemas perspektiivis (~5 aastat) on plaan jõuda 500k autoni aastas. Pikemas perspektiivis miljoniteni. Vastupidiselt tava autofirmadele ei plaani Tesla hoolduse ja remondi pealt teenida, kasum tuleb autode müügist. Seega mida kvaliteetsem ja kestvam auto, seda suurem kasumi marginal firmale. Seni kuni juhid on Elon Musk, JB Straubel ja teised hetke juhtkonnast olen ma 100% kindel, et see attitude ka ei muutu sest vendade eesmärk on muu kui taskute paksuks ajamine (eriti Elonil kelle peamine cashcow saab olema SpaceX mis talle pigem pensile mineku ajaks toob väärtuseks sadu miljardeid).
Ei kahtlegi, et akud ei kesta. Liitium aku on palju muutnud akusi tarvitavate masinate maailmas.
Kestvuse jutt oli pigem sinna, et kui on akust järel 80%, siis peale seda kustub järsku ja mitte veel 10 aastat eelnevale kümnele otsa. Minu kasutuses olevad akud kestavad tavaliselt 2 aastat aga ma kasutan neist alati täis DoD ja see kustumise aeg on viimane kuu sellest kahest aastast. Tsüklite arvu ei ole viitsinud kunagi lugeda. Võimalik et Tesla kasutuses on keemia mis kestab teisiti.
(07-02-2014, 01:54 AM)Mario Kadastik Kirjutas: Ca 5-10 aasta perspektiivis on lootus ka, et superlaadijate võrgustik on nii tihe, et ka tava kortermajade inimesed ei pea muretsema vaid kord nädalas hüppavad superchargerist läbi ning laevad aku 20 minutiga täis. Seda seejuures tasuta (eelmine NV ütles Elon välja, et nende plaan on, et see superchargerite kasutuse eluaegne tasuta olemine jääb kehtima ka kõigile tuleviku mudelitele samade reeglite alusel ehk siis ostul on opt-in hind).
Ikka on ju sama probleem alles. Kui reede õhtul viivad kõik oma masina peale tööd laadima, et laupäeval tripile minna, siis elektri võrk tuleb koos laadijate saabumisega ümber ehitada. Eriti kui mõelda veel sellise lähenemisega, et meil on kõigil homme elektri autod.
Kui vaadata fosiili tanklate järjekordi ja võtta arvese, et reeglina keegi 20min ei tangi, siis oleks vaja järjekordade lühendamiseks rohkem auke või jaamu mis omakorda tähendaks üüratut elektri energia vajadust mingitel ajahetkedel korraga.
EE ei suuda täna paljudes kohtades isegi mitte 16A voolu pakkuda.
Parandaks ka oma eelmises postis öeldud lauset elektri auto tuleviku kohta. Elektri auto ilmselt on tulevik, aga mitte akudega(vähemalt mitte sellisel kujul). Või kui siis aku vahetus jaama abil.
Üks asi veel.
Siin keegi kirjutas, et vana auto ümber ehitus elektri peale on kallis.
Minu arvamus sellest on see, et toetus jookseb vale kohapeale lihtsalt. Kui see 18k e-rubla saaks elektri auto ehituse toetuseks, siis täistsa mõtleks selle ehitamise peale juba kohe.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
07-02-2014, 09:51 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2014, 09:52 AM ja muutjaks oli mlsluik.)
(07-02-2014, 01:31 AM)karvik Kirjutas: Inimene kes mahub berlingose igasugu hädadeta ära ei saagi ju väita, et 5. seeria PeeEmmVee on väike.
Viskan veel vähe teemavälist..
Inimene kes väidab et berlingosse ei mahu ilma hädateta ära pole lihtsalt sellega sõitnud ja kirjutab suht tühja koha peal "elutarkust". 2003a Berlinks (5kohaline) on ikka piisavalt ruumikas seest teiste omasugustega võrreldes, sinna mahub vajadusel terve haarem sisse kui i-Mievis võib hädapärast pihku lüüa...
Üleüldse suht suurt kasvu kodanikuna ei tulegi kohe ühtegi ebameeldivalt väikest autot ette, mini oli tõesti väike kuid isegi sellega sai sõidetud. Tegelikult kolmekohalised kaubikud ei sobi mulle, pikk sõit hakkab seljale kuna ei saa seljatuge alla lasta piisavalt, vahesein tuleb ette. iMievis sain korra istuda, üleliia ruumi seal nüüd küll pole aga ega kaugele ka sellega ei sõida Leaf tundus vähe asjalikum igatahes. Teslasse peaks juba igaüks ära mahtuma, kui ei siis oleks viimane aeg tervise peale tõsisemalt mõtlema hakata...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
07-02-2014, 10:11 AM
(07-02-2014, 02:49 AM)karvik Kirjutas:(07-02-2014, 01:54 AM)Mario Kadastik Kirjutas: Tesla ise laeb superlaadijates 135kW mis on 400V juures. Kodustes võimalustes pakub USA-s HPWC mis on 80A. EU-s on siis vastavalt 3x16A ja 3x32A ehk viimasest saad 22kW võimsust. Praktikas laen mina ise 3x13A (maja kaitse 3x16A) ning see on ca 10% / h laadimiskiirus.
Tuled õhtul hilja kaugelt koju ja vara hommiku tahad minekut panna, siis teevett omale keeta ei saa sest kaitse ei kanna
Ma ei tea palju sina sõidad, kuid minu päevane sõitmine on ca 20-30% aku mahust. Selle laeb 2-3h tagasi niiet ei näe mingit põhjust miks ma peaks auto panema kohe laadima. Saba taha ja scheduled charging algama kell 1 öösel. Mina magan rahulikult ja elektritarbimine majas pea olematu.
Tsitaat:Ei kahtlegi, et akud ei kesta. Liitium aku on palju muutnud akusi tarvitavate masinate maailmas.
Kestvuse jutt oli pigem sinna, et kui on akust järel 80%, siis peale seda kustub järsku ja mitte veel 10 aastat eelnevale kümnele otsa. Minu kasutuses olevad akud kestavad tavaliselt 2 aastat aga ma kasutan neist alati täis DoD ja see kustumise aeg on viimane kuu sellest kahest aastast. Tsüklite arvu ei ole viitsinud kunagi lugeda. Võimalik et Tesla kasutuses on keemia mis kestab teisiti.
Ma kas ei kopeerinud siia seda linki või sa ei lugenud/vaatand seda.
http://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs
Sa ei saa võrrelda oma muid elektriseadmeid Tesla akudega ja lihtsalt öelda, et nii ongi. Aku keemia vahe omab kuni 20x elueas vahet ning seda just catastrophic cell failure osas mis on peamiselt tulenev elektrolüüdi molekulide kondenseerumisel katoodile mis sulgevad grafiidi poorid ning Li tunneldumine muutub võimatuks millele järgneb Li-plating. Selle vältimiseks on elektrolüüti võimalik lisada lisandeid ning mitte laadida kõrgel temperatuuril 100% laenguni. Tesla täpselt mõlemat ka teeb. Antud professori enda väide on, et kestab mitmeid dekaade:
Tsitaat:THESE CELLS WERE CHARGED ONLY TO 4.075V. MODERN CELLS LIKE THOSE IN TESLA CHARGED TO 4.0V SHOULD LAST A FEW DECADES, I SUSPECT, WITHOUT ANY ISSUE (SO KEEP YOUR CAR FROM RUSTING!).
Tsitaat:Ikka on ju sama probleem alles. Kui reede õhtul viivad kõik oma masina peale tööd laadima, et laupäeval tripile minna, siis elektri võrk tuleb koos laadijate saabumisega ümber ehitada. Eriti kui mõelda veel sellise lähenemisega, et meil on kõigil homme elektri autod.
Kui vaadata fosiili tanklate järjekordi ja võtta arvese, et reeglina keegi 20min ei tangi, siis oleks vaja järjekordade lühendamiseks rohkem auke või jaamu mis omakorda tähendaks üüratut elektri energia vajadust mingitel ajahetkedel korraga.
EE ei suuda täna paljudes kohtades isegi mitte 16A voolu pakkuda.
Sa tõesti arvad, et kõik hakkavad käima reedeti ja siis mitte keegi ei tule selle peale, et E-N ei ole ühtegi järjekorda ning ei asenda oma iganädalast laadimist sellega?
Inimestel on mingi väga müstiline vajadus võtta praegune olukord ning eeldada, et KOGU muudatus uuele süsteemile toimub üleöö. Realistlik on, et see vahetus bensukatelt EV-dele toimub S kurvi pidi aga ajamastaabis ~20-50 aastat. Imelihtne arvutus selle jaoks on see, et maailmas on ca 2 miljardit autot, uusi autosid iga aasta müüakse 100M. Seega kui KÕIK uued autod oleksid EV-d, siis võtaks minimaalselt aega 20 aastat see vahetustsükkel. Kuna 0% .. 100% uutest autodest liikumine võtab tõenäoliselt ka aega pigem 30-50 aastat, siis ei tasu pabistada, et kohe homme elektrivõrk kokku kukub. Infra areneb koos tarbimise arenemisega. Esimesed EV ostjad on oma maja omajad kellel ei ole mitte mingit probleemi laadida kodus. Sellele järgnevad mingi aja pärast parkimismajades kohti omavad inimesed kellel on võimalik sinna orgunnida laadija jne. Tänava ääres parkijateni jõudmine võtab aega ja küll infra ka kaasa tuleb. 99% autosid seisavad 22h iga päev. Kui selle 22h seismise ajal saaks saba taha panna kasvõi tavalisse seaninasse, siis ei oleks kellelgi kunagi laadimismuresid. Oslos ja muudes kohtades on juba avalikud parkimiskohad kõik Schuko pistikutega nagu ka Helsingis ja mujal (enamasti küll mõeldud eelsoenduse jaoks aga töötab ka EV jaoks).
07-02-2014, 10:53 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2014, 10:54 AM ja muutjaks oli Tom.)
(07-02-2014, 09:51 AM)mlsluik Kirjutas: ///Viskan veel vähe teemavälist..
Inimene kes väidab et berlingosse ei mahu ilma hädateta ära pole lihtsalt sellega sõitnud ja kirjutab suht tühja koha peal "elutarkust".
///
Vabandan elektriautomeeste ees aga juhin Lgp. Ksf! Hr. Sm. "misluige" tähelepanu sellele, et teema ei ole teemaväline, lihtsalt on ta kandunud teise klassiruumi:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47353&pid=333581#pid333581
Et seal arutaks seda va mahtuvuse-teemat edasi.
"BERLINGO", sa ütled...?!?
07-02-2014, 13:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2014, 13:28 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(06-02-2014, 19:00 PM)aeroplano Kirjutas: Ja samas ikkagi, tehtagu 2 kohaline, laheda välimusega elektripunn, mis maksab kuni 15KEUR ja ma lähen ostan selle linnas-käimis-käruks. Sõitku talvel 50-60km ühe laadimisega ja olgu soe sealjuures.Ei oleks, sest praeguse süsteemiga jääks endal maksta 7,5K ja see on juba täitsa argument! JA meie pere oleks vist ka sellise tarbijad, vähemal seni, kuni veel ei pea vanaemaga magama ja mingid korrad titetoole tassima Meile piisab tõesti 2-kohalisest elektrikärust kilulinnas uimerdamiseks: Tiinal tööle ja tagasi ring napp 15 km koos poeparklate külastusega. See nädal on suisa ideaalne näide: pühapäeval ralliraja kontrolli lõppemisest seisab Q maja ees ja on lumine, sõidab Sitikas ja mina käin koolis ühistranspordiga ning vajadusel kilomeetri poodi ja paarsada meetrit Alfredisse numbreid jagama suudan ka jala minna Samas reedest esmaspäevani oli lumevaiba all pisipunn. Aga me ei saa mitte kuidagi läbi "päris"autota...
Ja pole vaja mingeid toetusi ega laadimisvõrke, kodus laen, ja 5 päeva nädalas rallin. Selleks ülejäänud 2-ks päevaks võib siis olla kasvõi V12.....
Huvitav, kas ma oleks tõesti ainuke?
Tegelikult oleks elektriga linnapunn ju oluliselt parem, kui fossiilkütusega masin, kuhu salongi ja mootori eelsoojendamiseks tuleb neljakohalise numbri jagu süsteem lasta panna. Elektriga vist vajutad nuppu või üldse proged kütte kellaajaliselt ära ning ka peale tööpäeva lõppu saad sõita sooja sisu ja puhaste akendega VÕI juba eeljahutatud riistapuuga. Lihtsalt kogu küsimus taandub praegusel ajahetkel küsitavatele hindadele, mis on selgelt utoopilised-astronoomilised võrrelduna pärisautodega. Ja teine pool asjast: selline punn ei tohi välja näha jõle:
Neid geewizze sai vaadatud ja "kallistatud" Londonis palju, kohutavad kingakarbid! Miks peab elektriauto nii jube välja nägema sellistest imevate ja pardimoludeni välja? Isegi Smart k.a. Harva, suisa üliharva peab tunnistama ,et pilukad suudavad midagi ka disainida, aga iQ'ga pani tojoota küll täppi.
Variant 2 võiks olla nende nn."rollerautode" elektrilised derivaadid. Aga on needki ju hetkel diisliga arutus hinnas, saati siis see, kui need kõnealuse autonoomsusega elektrifitseeritud on. Aga vaat sellisega, kuna see vastab eelpooltoodud nõuetele, sõidaks hea meelega ja kohe ausalt: Need Aixam Megad on minu silmale eriliselt nunnud aparaadid. See oleks mulle ülima cool-faktoriga trandulett Astuks otsejoones KKK'sse ja oleks uhke kah veel Kahjuks on see e-Worker vanemast vennast koledam ja vähemnunnum, mis teeb tuska. Too kerge konnanägu on ju lihtsalt ilus... ja milline mugavus on seda linnas tarbida, kus vaja palju sisse-välja käia! Selline kallur ja moodsa elektriga, uhhh! Oleks hind ~10K aga on jälle pigem 25-30 kanti
07-02-2014, 16:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2014, 16:38 PM ja muutjaks oli aeroplano.)
(07-02-2014, 13:23 PM)PlyVal64 Kirjutas: Too kerge konnanägu on ju lihtsalt ilus... ja milline mugavus on seda linnas tarbida, kus vaja palju sisse-välja käia! Selline kallur ja moodsa elektriga, uhhh! Oleks hind ~10K aga on jälle pigem 25-30 kantiJeesus küll....ilu peitub vaataja silmades. Mõni asi näeb oma rõveduses juba ahvatlev välja vist....sellise krusaga sõites peab mingi päris tugevatoimelist validooli pidevalt manustama....
No mis takistab teha elektriautot näiteks sellist?
Või sellist
Ei usus ilma peal, et pleki painutamine stantsis jõleduseks maksab 100$ ja teistsuguseks, mille peal silm ka puhkab 10'000$
07-02-2014, 16:37 PM
Aga palun:
Hind hakkab 420k€ 60kWh akupakiga, 760hp mootorit, 1000Nm torque, 0-100 3.9s (mis on veidi odd arvestades, et sama nagu Tesla Model S P85 millel on 600Nm torque ja 460hp).
Ja kas see Model S välimus on siis väga palju koledam?
Osadele võib-olla meeldib ka Roadster
Hind hakkab 420k€ 60kWh akupakiga, 760hp mootorit, 1000Nm torque, 0-100 3.9s (mis on veidi odd arvestades, et sama nagu Tesla Model S P85 millel on 600Nm torque ja 460hp).
Ja kas see Model S välimus on siis väga palju koledam?
Osadele võib-olla meeldib ka Roadster
07-02-2014, 16:53 PM
(07-02-2014, 16:23 PM)aeroplano Kirjutas: Jeesus küll....ilu peitub vaataja silmades. Mõni asi näeb oma rõveduses juba ahvatlev välja vist....sellise krusaga sõites peab mingi päris tugevatoimelist validooli pidevalt manustama....Kes peab sellise veoka roolis validooli manustama, mina näiteks peaks aga sinu poolt toodud autodega sõites näiteks paberkotti peas hoidma.
07-02-2014, 17:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2014, 17:06 PM ja muutjaks oli aeroplano.)
Tesla on jah auto moodi, kuid hinnal on üks null ülearu Jälle läheb raamist välja.....
Veel korra:
2 kohta
pakiruum läpparile ja poekotile
hind kuni 15KEUR
range 120km suvel ja 50-60 km (mis talvises kliimas koos korraliku soojendusega tähendab u 25kwh akupakki äkki?)
E-Hobuseid - no 100kw jagu max (ei pea 3 sekundiga 100 km/h sisse saama)-10 sekundi auto on väga piisav.
Njuutoneid- 250 meetrit maa ja meri.
Ja välja näeb auto moodi, ilus vaadata ja cool (selle topgeari stendi paremal servas)
Kupee või rotster oleks ideaalne keretüüp.
Edit, ksf Tom, miks peab minu laetud piltidel olevate autodega sõites paberkotti peas hoidma?
Veel korra:
2 kohta
pakiruum läpparile ja poekotile
hind kuni 15KEUR
range 120km suvel ja 50-60 km (mis talvises kliimas koos korraliku soojendusega tähendab u 25kwh akupakki äkki?)
E-Hobuseid - no 100kw jagu max (ei pea 3 sekundiga 100 km/h sisse saama)-10 sekundi auto on väga piisav.
Njuutoneid- 250 meetrit maa ja meri.
Ja välja näeb auto moodi, ilus vaadata ja cool (selle topgeari stendi paremal servas)
Kupee või rotster oleks ideaalne keretüüp.
Edit, ksf Tom, miks peab minu laetud piltidel olevate autodega sõites paberkotti peas hoidma?
07-02-2014, 18:21 PM
Selle hinna juures hetkel võimatu ülesanne kuna lihtsalt akupaki hinnad ei võimalda veel. Selleks peab ootama aastaid veel, et hinnad nii kaugele kukuksid. Ja suuremad tootjad ei ole huvitatud ka väga enne kui keegi neil lõkke tagumendi alla paneb ja profit kukkuma hakkab...
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne