27-11-2013, 20:23 PM
Kuna talv tuleb vägisi peale, siis sai poest toodud 30m 5mm tavaketti ja ketid ratastele ära tehtud.
Otsustasin, et originaalratastele ketti ei tule, vaid otsisin kuurinurgast välja MB1 motobloki veljed koos rehvidega. Need siis väiksema rehvimõõduga- 5-10 originaali 6,25-10 vastu. Valik langes motobloki ratastele just seetõttu, et need kitsamad ja vast pressib siis paremini keti jää sisse.
Siiski said ketid nii laiad tehtud, et saab ka originaalratastele panna, küll aga peab neid natuke pikendama.
Esimesena läksid motobloki veljed treipinki. Keskava sai suuremaks treitud, samuti sai uued poldiaugud puuritud.
Järgmiseks sai hakatud kette meisterdama.
Ketitüübiks valisin redeli, kuna see lihtne teha.
Esimene katsetus valmis.
Kette tundus kuidagi harvalt olema. Mõtlesin, et äkki kõval pinnasel hakkab keksima nagu kits, üles alla. Samuti, äkki ikka parem, kui kett kratsib kogu aeg maapinda. Mitte ei pea ootama, et millal tuleb järgmise lüliderea kord masinat edasi liigutada.
Niisiis, sai lisatud veel vahele kette juurde.
Eelnevatel piltidel ei ole veel ketilülid kinni keevitatud, kuid hiljem sai see tehtud.
Originaalrehv võrreldes motobloki kettidega rehviga. Kõrguselt ja laiuselt suht samad.
Uued jalavarjud all.
Natuke sai ka proovida libedal pinnasel. Originaal siledate rehvidega ei tahtnud tasapinnalise maa pealgi liikuda, kettidega teine tera. Muidugi, eks näis, mis laus jää peal saama hakkab, pluss veel õue peal olevad kuplid. Praegu on ju selles suhtes hea, et keti pressib otse pinnasesse.
Kui jää peal ikka liikuda ei taha, siis tuleb osta nagadega jääketid.
Möödalaskmistest ka. Redel kett pole päris hea. Tekib üks viga, mis näha pildilt.
Nimelt "redeli pulgad" mõnes kohas liiguvad üksteisele selga ja ikkagi jääb mõnesse kohta tühik ehk rehv puutub vastu maapinda. Võibolla see rohkem minu kiiks ja vahet pole. Aga meeldiks, et asi oleks ikka ühtlane ja visuaalselt ilus vaadata. Võibolla oleks saanud asi parem, kui oleks valinud ääreketid hästi lühikese sammuga.
Mõte oli ka rehvi keskringjoont mööda ümberingi panna üks pikkikett. See takistaks üksteisele selga jooksmist ja tühikute teket, samas jälle puujuure taha jälle vist ketid nii hästi enam ei haaku.
Aga eks vaatab, kuidas nad üleval peavad. Kui aega saan, siis vast teen veel " redeli pulki" tihedamaks, sellega saaks ka tühikute tekkimist ära hoida.
Järgmiseks hooajaks tuleb aga harvesteri kettidelt snitti võtta. Rombikujuline muster on vast ikka kõige parem. Või siis teine variant tundub ka suht ok.
Otsustasin, et originaalratastele ketti ei tule, vaid otsisin kuurinurgast välja MB1 motobloki veljed koos rehvidega. Need siis väiksema rehvimõõduga- 5-10 originaali 6,25-10 vastu. Valik langes motobloki ratastele just seetõttu, et need kitsamad ja vast pressib siis paremini keti jää sisse.
Siiski said ketid nii laiad tehtud, et saab ka originaalratastele panna, küll aga peab neid natuke pikendama.
Esimesena läksid motobloki veljed treipinki. Keskava sai suuremaks treitud, samuti sai uued poldiaugud puuritud.
Järgmiseks sai hakatud kette meisterdama.
Ketitüübiks valisin redeli, kuna see lihtne teha.
Esimene katsetus valmis.
Kette tundus kuidagi harvalt olema. Mõtlesin, et äkki kõval pinnasel hakkab keksima nagu kits, üles alla. Samuti, äkki ikka parem, kui kett kratsib kogu aeg maapinda. Mitte ei pea ootama, et millal tuleb järgmise lüliderea kord masinat edasi liigutada.
Niisiis, sai lisatud veel vahele kette juurde.
Eelnevatel piltidel ei ole veel ketilülid kinni keevitatud, kuid hiljem sai see tehtud.
Originaalrehv võrreldes motobloki kettidega rehviga. Kõrguselt ja laiuselt suht samad.
Uued jalavarjud all.
Natuke sai ka proovida libedal pinnasel. Originaal siledate rehvidega ei tahtnud tasapinnalise maa pealgi liikuda, kettidega teine tera. Muidugi, eks näis, mis laus jää peal saama hakkab, pluss veel õue peal olevad kuplid. Praegu on ju selles suhtes hea, et keti pressib otse pinnasesse.
Kui jää peal ikka liikuda ei taha, siis tuleb osta nagadega jääketid.
Möödalaskmistest ka. Redel kett pole päris hea. Tekib üks viga, mis näha pildilt.
Nimelt "redeli pulgad" mõnes kohas liiguvad üksteisele selga ja ikkagi jääb mõnesse kohta tühik ehk rehv puutub vastu maapinda. Võibolla see rohkem minu kiiks ja vahet pole. Aga meeldiks, et asi oleks ikka ühtlane ja visuaalselt ilus vaadata. Võibolla oleks saanud asi parem, kui oleks valinud ääreketid hästi lühikese sammuga.
Mõte oli ka rehvi keskringjoont mööda ümberingi panna üks pikkikett. See takistaks üksteisele selga jooksmist ja tühikute teket, samas jälle puujuure taha jälle vist ketid nii hästi enam ei haaku.
Aga eks vaatab, kuidas nad üleval peavad. Kui aega saan, siis vast teen veel " redeli pulki" tihedamaks, sellega saaks ka tühikute tekkimist ära hoida.
Järgmiseks hooajaks tuleb aga harvesteri kettidelt snitti võtta. Rombikujuline muster on vast ikka kõige parem. Või siis teine variant tundub ka suht ok.