Küsimused T-40 kohta

(20-02-2014, 23:09 PM)phyl Kirjutas:  
(20-02-2014, 22:34 PM)unimüts Kirjutas:  Õli osas soovitan addinol.ee ja Diesel Longlife MD 1548

Ära longlife õlisid soovita, enamus mootoreid on nendega persse keeratud. Kui ise kasutad ja rahul oled, siis see selleks. Tihedam õlivahetus tagab pikema eluea mootorile, kui koonerdada nüüd õli pealt. (selle väite peale ei pea nüüd vaidlema hakkama)

a) olen nõus, et tihe vahetusvälp on kasulik. Siiamaani olen olnud suhtumisel õlivahetuse osas et 1töötund traktoriga= 100km sõitu autoga. Siiamaani pole ükski traktor sellise põhimõttega kokkujooksnud.

b) MD1548 on minujaoks vähemalt kõige mõistlikum õli olnud t25/t40 tihendite osas. Ei söö ühtegi tihendit ja seisab ka talvel vedelana.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Siinmail teinud siiamaani ikka nõukaaegsed starterid ja optima punapead suurepärast koostööd. Minu arvates pole muud akut mõtet ostagi traktorile,sest kui punapeale haiget ei tee siis teeb uskumatult kaua koostööd. 40-e peal oli 13 aastat ja edasi läks kergemate kohtade peale ja viimased 3 aastat ajab käima alla 2 liitrist bensiini mootorit ja seda ka -20-ga ja 4 kuu pärast täitub meie majapidamises tal 18 aastat. Ostetud uuena kunagi Türilt.
Vasta

(20-02-2014, 23:32 PM)sndr81 Kirjutas:  Siinmail teinud siiamaani ikka nõukaaegsed starterid ja optima punapead suurepärast koostööd. Minu arvates pole muud akut mõtet ostagi traktorile,sest kui punapeale haiget ei tee siis teeb uskumatult kaua koostööd. 40-e peal oli 13 aastat ja edasi läks kergemate kohtade peale ja viimased 3 aastat ajab käima alla 2 liitrist bensiini mootorit ja seda ka -20-ga ja 4 kuu pärast täitub meie majapidamises tal 18 aastat. Ostetud uuena kunagi Türilt.

Mul on olnud korduvalt tegemist punapeadega. Vanuseks 3-5 aastat. Pidevad jõuetuse probleemid. Esimesed korrad laksab ja siis sureb kätte ära kiiremini kui tavalised. Enda autol kasutasin aasta (mitte tutikat), seejärel loobusin, ning paigaldasin uue. Litakas langes kiiresti kiiresti peale paari käivitamist. Pärast seda lasi jõura-Jõura edasi, ning ajas mootorit ringi veel kaua, kuid kiirus oli kadunud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(21-02-2014, 01:33 AM)viplala Kirjutas:  Mul on olnud korduvalt tegemist punapeadega. Vanuseks 3-5 aastat. Pidevad jõuetuse probleemid. Esimesed korrad laksab ja siis sureb kätte ära kiiremini kui tavalised. Enda autol kasutasin aasta (mitte tutikat), seejärel loobusin, ning paigaldasin uue. Litakas langes kiiresti kiiresti peale paari käivitamist. Pärast seda lasi jõura-Jõura edasi, ning ajas mootorit ringi veel kaua, kuid kiirus oli kadunud.

Optima mahutavus on vaid 56 Ah. Ehk ÜKS käivitus. Mõistusega kasutajal, kes esimene kord poolt minutit asjata ei käia, ka kaks. Eeldusel, et juhtmed on korralikud ja massilüliti ei toimi küttekehana.

Kui tahate minuteid käiata, ostke Suured Ja Rasked akud - mahutavus tuleb vaid aktiivaine mahu arvelt.Cool

Mul on ka Optima, ostetud 2007. Esimesed 2 aastat diiselsõiduautol, kus mõned talvehommikused käivitused akule haiget tegid (jäi puudu ja EKB käivitusabi juba ei hellita...) Samuti on paar korda sissejäänud massilüliti tõttu täielikult tühjenenud. Senini pole probleeme hübriidrussi käivitamisel.

Julgen endiselt öelda, et Optima sobib vaid kohe mineva mootori vooluallikaks. Kui mootor on "üleskeeratav", siis peab akul mahtu palju enam olema.Big Grin
Vasta

Vb keegi oskab kommenteerida pmkaubamaja.ee oleva 2.7kw se starteri kohta?
Vasta

(21-02-2014, 10:28 AM)tiit1990 Kirjutas:  Vb keegi oskab kommenteerida pmkaubamaja.ee oleva 2.7kw se starteri kohta?

Kui mõtled seda, http://www.flintkaubandus.ee/a/starter-m...282,7kw%29

Siis olen seda starterit 2,5 aastat kasutanud ja probleeme pole olnud. Muidugi mul on kasutusel ikka jämedad kaablid ka ja aku on ka 160ah.

See aasta, kui oli pikalt -20 ja traktorit polnud 2 nädalat juba käima pannud, siis jäi akust veidike puudu, et käima lüüa. Aga leeklambiga õli veidike soojemaks ja teise aku pealt natike täkku manu (teine aku oli siis ka 160ah) ja käima ta mootori väänas.
Ei ütleks, et lahja starter.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(21-02-2014, 10:28 AM)tiit1990 Kirjutas:  Vb keegi oskab kommenteerida pmkaubamaja.ee oleva 2.7kw se starteri kohta?

Dekompressiooniga mootori puhul saab hakkama. Lisavooluga peab ette vaatama - mootor on õrnuke. Samuti ei tohi väga pikalt käiama unustada - saab kuumarabanduse.

Siisi neljaliitrisele mootorile alamõõduline...
Vasta

kuidas see õige käiamine välja näeb?
Alguses ilma kompressioonita? Kui kaua? Kas kütust peale anda või ei?
Kui kompressioon taga, kas siis alles gaas põhja?
Vasta

Õige? Vastavalt mootori eripärale.

Üks jõus mootor võiks mõnesekundise dekompressiooniga (ehk kompressioonita silindris) kerimise järel juba õlisurvet omada ja üsna lobedasti ringi käia. Kui starter jõuab üle lüüa, siis rõhk taha ja kütust silindrisse andes võiks paari ringi järel elu sisse võtta.

Kütust pole mõtet enne anda, kui silindrites on rõhk sees (ehk dekompressioonihooba on tööasendisse lükatud). Otse halba ei tee, kuid väga pikal käiamisel võib tekkida kütuseliig, mille tõttu silindris ei tekigi plahvatust (vale kütuse-õhu suhe).

Kui starter ei jõua kohe üle lüüa, võib silindreid soojendada survet vähehaaval tõstes (hoovaga meelitades). Siin tuleb aga piiri pidada - niimoodi võib märkamatult starteri ära küpsetada. Esimesel korral kannatab sekundit 30 ära, edaspidi üle 20 läheb kahtlaseks. Eriti õrnad on alamõõdulised reduktorstarterid, nagu ülalpool juba õigesti mainiti. Kütust võib anda, kuid käima läheb harva esimese üritusega. Küll tõstab säärane õhupumpamine silindri temperatuuri ja teisel üritusel on enam lootust.

Korduvatel käivitustel tuleb meeles pidada, et starter on juba soe, mistõttu järgnevad üritused peavad olema lühemad.

Kui starter ei jõua survetaktist üle lüüa (olgu selle põhjus siis milline tahes) ei ole ka diisli käivitumist loota. Jõuta-jõuat poole pöörde kaupa piinamine lõhub vaid starterit ja raiskab aega.
Vasta

Huvitav, et keegi ei räägi siin sellest 3,2 kw starterist. mis kogemused sellega? Müügis põllumehe kaubamajas ja hinnaks ca 125€. Kui keegi on kasutanud, kuulaks huviga!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(21-02-2014, 14:00 PM)saarrand Kirjutas:  Huvitav, et keegi ei räägi siin sellest 3,2 kw starterist. mis kogemused sellega? Müügis põllumehe kaubamajas ja hinnaks ca 125€. Kui keegi on kasutanud, kuulaks huviga!

Ja veel on müügis 4,5 kW starter 105 euriga, mis on aga 24 voldine. http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
Tootjaks vist Leedu firma nimega JUBANA.
Vasta

(21-02-2014, 12:57 PM)pannkook Kirjutas:  kuidas see õige käiamine välja näeb?
Alguses ilma kompressioonita? Kui kaua? Kas kütust peale anda või ei?
Kui kompressioon taga, kas siis alles gaas põhja?

Mina tarvitsen talve hooajal (-5 ja madalam temp) niimoodi, et kõigepealt ketran nii 10 sekki ilma kütteta ja koos dekompressiooni hoovaga, siis lükkan gaasi põhja, kui näen sumpa otsast halli auru, siis löön dekompressiooni hoova alla ja läheb poole pöördega käima. Kogu protsess võtab maksimum 15 sekki aega. (kui ei lähe, siis on aeg leeklamp ligi võtta ja mootor vähe soojemaks lasta)

Kui mootor soe, siis ei tõmba ma isegi dekompressiooni hooba, mootor läheb poole pöördega käima.

Kui on ilm soojem, siis kasutan ka esimeseks käivituseks dekompressiooni hooba, aga siis võtab juba kogu käivitus protsess aega nii 5-10 sekki.

Suvel ei kasuta ma kordagi dekompressiooni hooba. Masinal kompressiooni on ja käänab poole pöördega end elule.

Kui masin tahab ikka pikalt elustamist, siis mina mõtleks sügavalt masinal kütte süsteemi üle reguleerimisele (pritse hetk, pihustid ja pump). Ja kui nende asjade reguleerimisel masin ikka tahab pikka elustamist, siis mina võtaks mootori remondi ette. (muidugi odavam on ju eetrit törakas panna ja läheb ka käima)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Siin neljakümne starteritest pikem jutt tekkinud. Paneks oma sendid ka siis.Cool
Masin on mul vana, täpselt ei tea, kusagilt eelmise sajandi kaheksanda kümne piirimailt. Mootor tunduvalt noorem, oranz.
Starter oli peal igivana, nagu teadjad ütlesid. Kolme kolmnurkse harjaga.
Noo need harjad said siis otsa. Läksin uusi otsima. Internetist ei leidnud.
Kimasin siis mulle lähimasse asisemasse traktoripoodi.
Saukos müüja (minust vanem mees) ütles, et mäletab sellise viguri olemasolu, a kuskohast sellele juppe tänapäeval saab, tema ei tea. Soovitas selle tsehhi starteri osta. Magnetoni.
Mul aga niipalju füüri hetkel vakantsena polnud. Vana ütles siis, et kui hädasti tarvis, võta siis see hiinlane, poole odavam oli, et kui mõistusega kasutad, käib see ka.Ja ütles kohe, et masin peab korras olema, aku korralik ja käiamist hiinakas ei kannata.
No ma ei tea. Masin mul ideaalne pole. Aku on 7 a. vana 100Ah Oberon.
Talviti kasutan masinat nädalavahetuseti metsatöödeks, suure lume korral siis, kui vaja.
Alla nulli kraadi annan õhufiltrisse törtsu startgaasi, et mitte akut/starterit piinata. Soojaga pole midagi vaja.
See hiinlane toimetab mul teist aastat. Aku elutsükkel aga hakkab vist küll lõppema.Big Grin Viimasel ajal tahab laadijaga järgiaitamist.
Vasta

(21-02-2014, 16:33 PM)raivo45 Kirjutas:  
(21-02-2014, 14:00 PM)saarrand Kirjutas:  Huvitav, et keegi ei räägi siin sellest 3,2 kw starterist. mis kogemused sellega? Müügis põllumehe kaubamajas ja hinnaks ca 125€. Kui keegi on kasutanud, kuulaks huviga!

Ja veel on müügis 4,5 kW starter 105 euriga, mis on aga 24 voldine. http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
Tootjaks vist Leedu firma nimega JUBANA.

4,5kw starteri kohta oskan head öelda, see starter sai aretatud t-150le .
V6 diisli tõmbab 0-kraadiga ilusti käima , külmema ilmaga tõmbaks ka käima kui oleks uued akud, hetkel iidvanad akud 2x180ampertundi.
kui on külm siis aitab 7,5kw plokisoojendus ja 15minutit. siiamaani starter töötab ilusti, samuti sai hiljem veel üks sama starter ja akude ümberlüliti ostetud ja pandud mtz-le, -20 ilma plokisoendusega tõmbab käima kyll,
ainult akud peavad head olema.
Vasta

12v tsehhika starteri kohta ei saa isiklikult midagi halba öelda, metsakale viskasin peale ning panin 24v tõmberelee ning juba mitu aastat töötab 24v pealt. Kerib nobedalt mootori käima... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Oskab keegi öelda mitme kohaline arv peaks olema raami number?

Pori paneb rattad ringlema. Cool
Vasta

Kas keegi siinsetest foorumlastest teab mis asi on Diisli käivitamise blokeerlüliti? Big Grin

Pori paneb rattad ringlema. Cool
Vasta

Neljakümnel? Lüliti käigukangi jalas, mis ei lase mootorit käivitada, katkestades starteri ahela, või lühistades käivitusmootori magneeto, kui käik on sees.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Oli vist ka teistel masinatel selline vigur olemas, jumzil igatahes olen kohanud aga kõigil kindlasti mitte.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mtz 80'el on see täitsa olemas. Tihtipeale need nöögivad ja juhtmed ühendatakse lihtsalt kokku.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne