Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Parim haarats mis mina näinud olen on sarnane, nagu siin kuskil juba välja toodi. Raam oli ise valmistatud, haaratsi vedasid sirgeks 2 vedru. haaradeks oli kasutatud suuremat sorti fiskarsi lõugasid, ausalt öeldes paistavad küll väiksemad kui need metsaküla või teiste tootjate lõuad, kuid palki mahutasid ja kinni pidasid tunduvalt paremini. Liigendiks oli kasutatud t-150 kardaani risti. Ainus puudus, et puu kohale peab täpselt sõitma, teistega saab raami liigutada veidi.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
need igasugu uhked riistad on kenad küll, aga põka mõõtu asja nina tõuseb nendega püsti juba ilma koormat hambu võtmatagi.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
värskendaks ka teemat. sai pandud kalli raha eest maalehte kuulutus ja nüüdseks täpselt teemaks olnud haarats olemas. niipalju sai täiustatud, et ainult ette-taha suunas liikumist lubanud liigend sai asendatud tummise kardaaniristiga ja riist igapäevaselt metsas tööl. samas lähemad külamehed ihuvad ka hammast, seega vähemalt teoreetiliselt on müügipakkumised endiselt oodatud.
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
(01-03-2014, 22:50 PM)Raigo Kirjutas: ![[Pilt: IMG_3527.JPG]](http://raigo.planet.ee/IMG_3527.JPG)
Peale pikka kaalumist, osutus väljavalituks Tamsalu haarats.
Omast kogemusest annan nõu, et liiguta haaratsi kinnitus tõste lattidel kerele lähemale. Endal liigutasin siis taga rehvidega ühele joonele.
Variant A on puurida uued augud tõste lattide sisse. Variant B on otsida teised latid ja lühemaks teha.
Miks?
Oluliselt suuremat koormat saad vedada. Endal on hetkel maksimum selline 48cm toores kuuse palk, mis on siis 5,1m pikk. Kui orginaal latid on kasutusel, siis ei saa pooltki nii suurt palki liigutada. Kui raskusi ninale juurde panna, siis saab kindlasti orginaal lattidega ka tõsta, aga siis lähevad juba teised asjad katki.
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 10,893
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
Kas murdus kardaanitorust? Ehk rebenes keevituse kõrvalt?
Säärase lööke taluma pidava sõlme juures peab materjalil ikka seinapaksust olema...
Kas originaalliigendil lõugade küljelekiikumise võimalust ei olnudki? Ainult pöördumine ja üks liigend kaldumiseks?
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
vaata eelmisele lehele. sääl link kehvale pildile. orginell jah ainult ühes suunas loksus ja võllil pöörles niipalju kui otse hoidmise vedru lubas.
murdus keevis ise, detailid jäid terveks, seega lisatud rauakogus polnud piisava materjalikoguse ja/või kvaliteediga.
arvatavasti on tulitera riist täitsa vaikselt ja rahulikult sõidu ajal taga, aga piisav mass ja jõuõlg väntsutavad liigendi kähku ää ja siis hakkab närvidele käiv kolin kähku pihta.
ja kui väikegi loks juba sees, siis enam ei väänata vaid lüüakse.
võib-olla kannataks näiteks mingid vedrud piirajaks aretada, aga piisava käiguulatusega liigend näikse ikke parem lahendus olevat. arvatavasti proovib nüüd topeltristi ikka aretada.
Postitused: 10,893
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
Seda ma vaatasingi, et vaid üks pööre ja üks kiikumine. Leevendust küljele polnud üldse.
Miks topeltrist? Praegune annab kenasti mõlemale poole kiikuma ja vedrutagastusega tapp lubab pöörata. Tehke vaid kardaanristi ühendus tapiga tugevamaks.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
käigust ei piisa. rist peksab oma pooli kokku. asi peaks niipalju vabalt saama liikuda, et gravitatsioon oleks ainsaks hoogu maha võtvaks teguriks.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
aparaat on tym. vedrusid ma mainisin ise ka juba eespool. eks näis, mis lõpuks toimivaks osutub. ristidega on tegelikult leiutamist vähem.
ja kuidas teeb topeltrist asja vähem vastupidavaks? ega keti tugevus ju ei vähene lülide arvu suurenemisega.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
kaalunud pole. hädaga upitaks üksi ka autosse või käru peale. kahekesi läeb libedalt.
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
rahu, ainult rahu. no mis ta võib kaaluda? vast nii poolteist sada kilo ehk on. töllerdav haarats ja sangade puudumine on tõstmist kõige rohkem segavad asjad. samas saab bussi või kärusse selle panna ka otse tööasendist ehk trakatsiga ja siis alles aisad-voolikud lahti haakida.
originaalkinnitus haaratsil on materjalipaksuse osas lahjem kui hetkel kasutet rist. ja seda risti sai pruugitud, kuna seukseid juhtumisi on varuks.
soetamise tingis kasutatava põka väike mass. võrreldes järgmiste saada olevate haaratsitega on nii umbes veerand tonni kandevõimet nagu maast leitud. seitsme meetrine kuusepalk, läbimõõduga keskmiselt 80 senti, tuli metsast välja küll, aga kippus põkal juba usinalt otsa tõstma.
seda siis nii, et tagumine ots lohises. selle haaratsiga saab nii ka võtta, et palgiots jääb haaratsi kõhu alla pessa ilusti ja siis saab terve palgi õhku tõsta, aga no siis on nina taevas juba kolmemeetrise europalgiga.
tänu pisikesele põkale ja pöörlevale peale saab ikka väga kitsastest kohtadest läbi tulla.