(04-01-2014, 19:22 PM)umm Kirjutas:  See vabamüügi aparaat nõuab lisa väljaminekut ja võib ka saba anda Smile . Sama selle parda diagnostkaga.

Njaa, ses suhtes on sitad lood muidugi, vabalt võib hommikul uksest väljudes ka näiteks tähtedevahelisest ruumist pärinev kivike või mõne tehiskaaslase tükike pähe kukkuda. Või maskvissil küttepumba membraan saba anda (olukorras, kus varu polegi kaasas ega isegi mitte plastkankut kapotialla riputamiseks).

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Suurest linnast kaugel metsade keskel elades võib moskiito lihtsus ja kohapeal remonditavus olla argument küll. Ega kõik autopoe/teeninduse kõrval ela.
Vedrustuse koha pealt olen täheldanud mõningast erinevust lääne autodega küll. Mugavus mugavuseks, aga mööda santi, sügavate löökaukude ja külmakergetega teed pidi sõites tundub mosse vedrustus kuidagi pehmem ja pikema käiguga ega reageeri nii valuliselt. See eest tuleb lõivu maksta maanteel, kus vähemalt 412 on üsna viletsa teelpüsivusega. Kiirustel üle 80kmh tuleb irm pääle! Big Grin Räägitakse, et alates 2140-st olla asi parem.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(04-01-2014, 19:27 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(04-01-2014, 19:22 PM)umm Kirjutas:  See vabamüügi aparaat nõuab lisa väljaminekut ja võib ka saba anda Smile . Sama selle parda diagnostkaga.
Njaa, ses suhtes on sitad lood muidugi, vabalt võib hommikul uksest väljudes ka näiteks tähtedevahelisest ruumist pärinev kivike või mõne tehiskaaslase tükike pähe kukkuda. Või maskvissil küttepumba membraan saba anda (olukorras, kus varu polegi kaasas ega isegi mitte plastkankut kapotialla riputamiseks).

Mina mäletan, et kui vanaisa mossega kulges, siis teine auto oli alati osadena pagassis Big Grin Mind pole mosse kunagi tee peale jätnud. Kaks suuremat ja olulisemat lagunemist oli. Imavere ristis murdus ära küigukasti saba tagumine ots, mille sees on simmerid. Alguses lõgises ja siis käis raks ning katki ta oligi. Edasi sõitsin juba ilma lõginata. Jooksis 100 ja enamgi välja ning Laevas panin uue saba alla. Teisel korral purunes jagaja sees kontaktide lehtvedru. Alguses kahtlustasin variaatorit, kuid see oli terve. Siis leidsin katkise vedru. Kuna sõitsin oma sõbrale valtsplekist katust tegema, siis olid autos ka plekitöö riistad ja nende seas ka üks vana metallist joonlaud. Lõikasin joonlaua piki pooleks ja tegin sellest uue vedru. Selle uue vedruga jooksis masin veel kella järgi 160 välja. Seega lihtne ja lollikindel on mosse küll.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

Kõik suhteline,linnas hakkab mosse ,six ajale jalgu jääma,aga maal metsade keskel asendamatud sest loodud olematutel teedel sõitmiseks,remont lihtne ja odav.Lääne lux saanil käib vähe konarlikumal teel juba põhi vastu maad.
Naaber rääkis ,et lasi oma uuel mazdal kuskil esinduses piskid pidurimansetid vahetada ja asi valesti kokku pandud,kodus kisu taas molekulideks ja tee juba ränka pappi maksnud töö ise uuesti.Tekib küsimus milleks maksta mingi lepo embleemi eest peale?
Vasta

(04-01-2014, 19:27 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(04-01-2014, 19:22 PM)umm Kirjutas:  See vabamüügi aparaat nõuab lisa väljaminekut ja võib ka saba anda Smile . Sama selle parda diagnostkaga.

Njaa, ses suhtes on sitad lood muidugi, vabalt võib hommikul uksest väljudes ka näiteks tähtedevahelisest ruumist pärinev kivike või mõne tehiskaaslase tükike pähe kukkuda. Või maskvissil küttepumba membraan saba anda (olukorras, kus varu polegi kaasas ega isegi mitte plastkankut kapotialla riputamiseks).


Jah tähest ja kivikestest ei oska tõesti hoiduda. Kuid endale risti ja viletsust elektroonika näol muretseda ka pole just mõtekas. (Kui just ei tunne iha, asjade elektroonilise kontrolli vastu või vaja tunda end naabrist paremana. Auto näol mida ei toodetagi ilma el.)

Memraan on juba mehaanika valdkond mis ei puudu ka teistel autodel. Jutu mõte oli päkapikudest ja koodidest.
Vasta

(04-01-2014, 22:40 PM)umm Kirjutas:  Jah tähest ja kivikestest ei oska tõesti hoiduda. Kuid endale risti ja viletsust elektroonika näol muretseda ka pole just mõtekas. (Kui just ei tunne iha, asjade elektroonilise kontrolli vastu või vaja tunda end naabrist paremana. Auto näol mida ei toodetagi ilma el.)

Memraan on juba mehaanika valdkond mis ei puudu ka teistel autodel. Jutu mõte oli päkapikudest ja koodidest.

Elektroonika ristist ja viletsusest räägib selget keelt see, et minu 23 aasta vanusel igapäevakulguril toimivad kõik asjad nende samade päkapikkudega, kes sinna tehasest aheldati ja veakoode pole ka põhjust lugeda (kuigi skänner riiulis olemas). Elektroonilistest kontrollidest leidub sisetemperatuuri kontroll ja püsikiiruse hoidik. Naabrist paremaks end 23 aasta vanuse igapäevaautoga ilmselt keeruline teha selle "paremoleku" algses kontekstis, sest iga liisitud onda- või pesooomanik peab ka end vana ameerika risuga sõitjast tegijamaks Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Mufff´i jutu jätkuks ju seik, kus Leningradist tuli Ohvitser armukesele külla ja M-401´l tuli saale kolks... kuna saalesi valada polnud aega. siis ohve võttis rihma pükstelt ja lõikas noaga vajalikud nahast tükid sinna vända kaela ümber ja sõitis pärast õnnehetki Leningradi tagasi
Vene auto pidi toimima nii riigikaitsel, kaug-põhjas tsuktsimaal, kui ka sõbralikus aafrikas neegrite juhtimisel ja olema lihtsalt remonditav.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Elektroonikat täis autodega eriti kogemusi pole aga nii palju,kui tuttavad nendega hädas on. Siis mõni masin võib olla ikka eriline "vili" ja tekitada lõppematuid kulutusi teeninduses.
Mosse kasuks räägib see,et on robustne. Töökindlus oleneb "tihendist rooli ja istme vahel". Hea sõita olematutel teedel ning kõrgete sildade tõttu ei ole oht, karbilaiendeid ja torusid puru sõita.
Miinuseks on, halb kütte ökonoomsus võrreldes lääne autodega. Pidevalt vajab hooldamist ja järelevalvet ehk pead olema insener,lukksepp, keevitaja ühes isikus.
Minul läks mossega sõites neid jubinaid igasuguseid. Suurem asi,mis tuli ära vahetada oli käigukast ja see tingituna sabapuksi lõtkust.
Teepeale jäin 4-6 korda. Enamasti bensiini lõppemise tagajärjel, katkised voolikud ja muud probleemid said töökäigus kohe ära parandatud.
Muidugi miski suvaline, elektroonika vaba ameerika raud nagu Chevrolet El camino oleks sama hea või veelgi parem aga tavaline talumats ei saa sellele meie riigis hambaid taha.
Seetõttu sõidetakse veel mõnes maapiirkonnas tänaseni mossedega olgugi,et juppe saada keeruline ja remontimine nõuab vaba aja olemasolu.


Vasta

kunagistel väga ammustel noorettevõtja aegadel oli mul liikumisvahendiks pirukamosse. idanes ja mädanes üksjagu, tuba talvel soojaks ei läind, klaasid olid kehva ilmaga igatpidi läbinähtamatud, lärmas mehiselt ja küllap oli veel sada häda. a nende mõne aasta ja ehk sajatuhande versta jooksul vahetasin vaid mõne korra õli, kui juhtus meelde tulema. sõita oli mõnus. no eks olin noorem ka muidugi. a samas kui pealt mossega trammi alla jäämist sai oopeli agoonia soetet, siis oli küll väga uhke seukse limusiiniga sõita ja mosset enam väga taga ei igatsend.
Vasta

(04-01-2014, 19:27 PM)Basilio Kirjutas:  Suurest linnast kaugel metsade keskel elades võib moskiito lihtsus ja kohapeal remonditavus olla argument küll. Ega kõik autopoe/teeninduse kõrval ela.
Vedrustuse koha pealt olen täheldanud mõningast erinevust lääne autodega küll. Mugavus mugavuseks, aga mööda santi, sügavate löökaukude ja külmakergetega teed pidi sõites tundub mosse vedrustus kuidagi pehmem ja pikema käiguga ega reageeri nii valuliselt. See eest tuleb lõivu maksta maanteel, kus vähemalt 412 on üsna viletsa teelpüsivusega. Kiirustel üle 80kmh tuleb irm pääle! Big Grin Räägitakse, et alates 2140-st olla asi parem.

jah, mosse on hea lollikindel auto aga kui sa tema eest ei hoolitse laguneb samakiiresti kui iga teine auto. Kui selle 412 sõiduga tuli sul hirm peale siis olid sellel autol nii amordid pekkis kui ka esisild valesti reguleeritud. Mina sõidan enda kombiga kl 90-100km/h ja pole probleemi. minul tuleb hirm peale alles siis kui spidokal on number 120+km/h. Küttekulu on samuti ok kui kõik paigas, minu masinal keskmine 8L sajale. Kui teen "ökosõitu" siis tuleb keskmine õige natuke alla ja on siis 7,5L sajale. Varuosadega hakkab vaikselt kitsaks jääma, levinud juppe on saadaval aga osad juppid mis on spetsiifilised, on vägagi defitsiitsed ja raske leida.

(04-01-2014, 17:36 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kokku erinevate maskvissidega kulgenud ehk 1000 km ja ei suutnud ta erilist vaimustust isegi nooremas eas esilekutsuda, kui igasuguse auto roolimine justnagu elevust valmistas.

Kuhu ma tahtsin oma jutuga tarbeautode tehnilisest kontrollist ja hoolest j6uda, oli see, et normaalne auto mainib sulle ise erinevate vedelike nivoodest ja asjadest vajadusel viisaka tulukese v6i veakoodiga. Roolimise puhul ka v6imenduse kadu viitab hooldusvajadusele. Mosse hobiautona v6i maal varuautona on m6istetav aga igap4evaselt eelistan selgesti autot, kus k6ike teevad p4kapikud. Kui autot m6istusega osta (mitte saksa kvaliteetr4mpsukolmikut), siis toimivad ka t4islisades aparaadid muretult ning loogiliste hoolduskuludega.
oh jahh, ise masinaga pole sõitnud ja kirub seda nii kuis jaksab. Olen ise sõitnud nii audi V8-ga kui ja uuema mersu S klassiga lisaks ka rekkadega pluss veel käputäis vanemaid sakslasi-japse aga mossele olen truuks jäänud. Kõige pikkemalt oli sierra ja sellega oli kaks korda rohkem jamasi kui mossega, kahe aasta jooksul sai laagreid seal vahetatud, lisaks mootor ning ennem kui teise maha müüsin hakkas kere otsad andma igalt poolt ning kõik jamad tekkisid ainult 50k km sees ehk kahe aasta jooksul. Praeguse kombiga olen üle kahe korra rohkem maha sõitnud ning ainukesed suuremad asjad mis ma olen välja vahetanud on olnud tagasilla reduktor, mis lendas juppideks, ja käigukasti, kuna käigud hakkasid kahtlaselt sisse lülituma ja panin eelmise kombi kasti alla millega siiani liigun ringi. Väiksemaid vidinaid ikka läheb aga neid läheb igal autol. Deville, soovitan, sõida mossega aastas 25 000 km maha ja vot siis ootaksin sult adekvaatsemat arvamust sest see 1000km ei anna kl piisavalt kogemusi et masina kallal viriseda.
Vasta

Täiesti tavaline pilt aastast 1980.Enamus MossedBig Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(02-03-2014, 19:53 PM)volksumees100 Kirjutas:  Täiesti tavaline pilt aastast 1980.Enamus MossedBig Grin


Tähelepanu äratab rohkem Renault 16 (vasakult teine).
Vasta

Kuld on lugeda kuidas sõites igapäevaselt s-klassi või audi v8-ga(vanuselt sama "uunikum" kui mosse juba) siis pärast jääda kokkuvõttes ikkagi mossele truuks. 2 head külge tuleb muidugi kohe pähe, mosse võtab 2x vähem kütet ja üks amort maksab 1500 euri asemel 15. Samas elu on näidanud, et kui inimene juba mõnda aega klass madalamate nt. e-mersu v. 5-seeeria bemmiga on sõitnud siis enam niiväga väiksemat/vähemat autot ei taheta eriti, selles suhtes on mosse-patriotism märkimisväärne!

Hobi- ja pühapäeva autoks on mosse muidugi väga lahe, aga tavaautona, mis suvalisel hetkel ja suvalisel kellaajal peab sind A-st B-sse iga ilmaga võimalikult mugavalt viima ei kujuta väga ette. Igapäeva auto hooldamiseks võiks jääda aknapesuvedeliku lisamine ja rehvirõhu kontrollimine, tulepirni võib ka vast vahetada, aga enamat nagu tarbeesemel väga teha ei tahaks- oma aeg ja kindlasti ka mugavus.

Samas kui saaks hästi hooldatud/vahesõitnud mosset igapäevaselt tarvitada siis sellega poleks samuti "teenindusse" ehk asja- ainult kalla ja talla. Samas siis hakkaksid teised mugavused tunda andma, mis suvalises nüüdisautos iseenesestmõistetavad on (nt. kasvõi roolivõim).

Lihtsalt idee, et ise mosset igapäeva autoks küll endale ei sooviks. Muidugi kõrvaltvaatajatel ja kaasasõitjatel on igati chill ja lahe ja kõva uunikum ning ostaks endale ka sellise. Kui hakata allapandud rahast ja ajast rääkima muudab nii mõnigi meelt. "Uunikumiga" saab seda nautida, aga igapäeva-tarbeese autoga ei kujutaks eriti ette.
Vasta

(02-03-2014, 23:31 PM)mossepower Kirjutas:  ...
mosse võtab 2x vähem kütet ja üks amort maksab 1500 euri asemel 15.
...

Muidu õige, kuid need väited on demagoogia.

Omades ise mitte kõige paremini hääles olevat V8t kütusekuluga 13 sajale (selle sees on ka vajutamine V8 nautimiseks), siis mossega ei saa kuidagi ilma keel keset põske ökonoomitamata 6,5ga sõidetud.

Samas keskmiselt peetisõidetud rahvavaguni kaheliitrise kohviveski 8 sajale pole mingi küsimus mossega alla sõita. Nii 412 kui 2140 neelasid minu käes üsna ühtlaselt 7+ (vahel ka 7-) liitrit sajale. Ning see ei olnud venimine 78 km/h.Toungue

Amordi teemaga haakub teravalt vene varuosade kvaliteet: 15-euroseid pead ostma kaks komplekti, et tarbitav kokku saada...Sad Ning odavad amordilaadsed PRC-tooted kestavad heal juhul ühe õlivahetuse...

Mosse on loodud külavaheteede nühkimiseks ja sinna sobitub suurepäraselt. Sama hästi sobib ka kirgi kütmaToungue
Vasta

Mossest auto tegemine oli täiesti võimalik ja siis kanntas ka üle 100 sõita ilma hirmuta.Minu autol olid-Volga rooliotsad ja pidurikraan,Ziguli kast ja kardaan,topelt stabika varras,Lada 03 karpa lisaks oli ringi tehtud soojendus ja jagaja muudetud veekindlaks,kindlasti oli midagi veel tehtud.Naise 2140nel oli ainult kast ja rooliotsad teised.Teele jäin ühe korra,kui alumine sarniir murdus.Kuna sõitsin aastas 30 tuhat,siis varuosi kaasas ei kandnud-enne sõitu vaatasin auto üle tööl oli selleks võimalus.Korra sõitsin ühe külamehe mossega see võttis küll pea märjaks,aga eks see on iga hooldamatta auto puhul.
Vasta

Need 6.5 liitri jutud..... Mehele,kes sõidab 90 km. h ja saab selle kütusega hakkama....tuleks medal kohe rinda pista. Olles igapäevaselt Mosse kasutaja väidan,et ei ole võimalik. Kui läheb vaidluseks,võtame mensuurid ja nõud ja teeme asja selgeks....Big Grin
Sai ka oma 2140 pandud VAZ-karburaator,vahetatud düüse jne. Trassil sõites ma alla 8.5l. ei saanud ja see oli siis ka 80-nega sõit. Ja pere autos,träni ja koli ka pagasnikus jne. aga see oli ka piir,sest oli tunda,et masin kipub koolema......seega ei saa ega pole mõtet igapäevaelus ökonoomitada.... Talvel aga sai külma mootoriga külavahele tormatud.........14 sajale......esimese 5 km. peale. Kui mootor soe,võttis 12. Nii sai arvestatud. Mõõdunõu oli eraldi kapoti all. Need kes kallavad suurde paaki ja ütlevad oma arvestuse järgi---8 sajale..... pole ma ka päris nõus. Aga eks see ole üks igavene vaidlus......sest autod erinevad,seisukord erinev jne. Ärge pikka viha pidage....Big Grin
Aga järgmisel Moskvitši suursõidul........võiksid siis kõik 6.5 l. mehed ringi võtta ja teeme eraldi sõidu....kes viitsib ja julgeb....Big Grin
Vasta

Mina osaleks ka,kui mõõtmiseks läheb. Enda praktika suvistel väljasõitudel 427ga on andnud tulemuskes 8 l 100km , ehk ka tiba alla. Autol all kõrged orginaal rehvid ja kiire sild. Aga võrrelda ja täpselt mõõta oleks huvitav ikka.
Vasta

(03-03-2014, 15:01 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Need 6.5 liitri jutud..... Trassil sõites ma alla 8.5l. ei saanud ja see oli siis ka 80-nega sõit.

Absoluutselt Big Grin Olles ka ikka väga pikaajaline Mosse-mees, nend eseas ka kunagi päris tuliuus 2140 Osooniga, siis parimal juhul sai 8 juurde kulu aga arvestus, kui tahtsid kohale jõuda, käis 10 sajale. Ning seda ajal, kui bensiini said passi kandmisega ja ise olid tudeng - ehk ka viimased 10 grammi olid arvel! On juhtunud, et kodu ees ootavast Kaevu mäest enam üles ei läinud...

Igapäevaautona kasutasin oma Rallye-Elited veel AutoLehe ajal 21.sajandi esimese kümnendi keskpaigas ja sõltumata sellest, et tegu oli laheda, kiire, pilkupüüdva jne autoga, siis taga küll ei igatse. Niipea, kui ilm erinev mõistest "soe päikesepaisteline kuiv suveilm" on Mossega juba piin sõita võrreldes mistahes muu, olgu või mudakole kaaaaaa, 350-eurose tranduletiga. Kogu vendisüsteem on selline sitanikastus, puudub enamusel tagaakna soojendus jne, jne. Mosse on Tegija aga seda Just for FUN lõbutsemiseks ja suurte meeste mängude mängimiseks. Ja tänased Mosse-hinnad on ka juba mitte kergelt vaid täiesti arusaamatud, kuna "uunikumid" on nad vaid lõbusate talve-ja suverallide mõistes. Musta Numbri kõlbulikke on ju olematu hulk, ainult siis on vene tehnikal mingi arvestatav väärtus. Aga korraliku pisisüdamega kährikuga ei ole seal midagi võrrelda... igapäevase kasutuse ja ka ülalpidamiskulude kontekstis! Ja see maksab samapalju, kui jäle 1991 aasta Zaparoožje tolmuimeja.

Aga olgu ma kuitahes vanaauto"pede", Mosse"pede" jne, siis kodanik rallinumber 68 talverallitajast ei saa ma siiski aru. Kui vahetaks oomega-bee kasvõi datsun 220C jäänuste vastu oleks asi absoluuutselt mõistetav. Aga praegu on laada-omanikel hea võimalus - pisike reklaam siis kah mis võiks kõiki osapooli rahuldada! Cool
Vasta

(03-03-2014, 11:43 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-03-2014, 23:31 PM)mossepower Kirjutas:  ...
mosse võtab 2x vähem kütet ja üks amort maksab 1500 euri asemel 15.
...

Muidu õige, kuid need väited on demagoogia.

Omades ise mitte kõige paremini hääles olevat V8t kütusekuluga 13 sajale (selle sees on ka vajutamine V8 nautimiseks), siis mossega ei saa kuidagi ilma keel keset põske ökonoomitamata 6,5ga sõidetud.

Läheb küll kahjuks OT-iks ära, aga S430 W220 mersu kütusekulu oli linnasõiduga sinna 17-18 kanti keskmiselt viisakalt sõites, väike vajutamisvaru ja ongi mugavam arvestada 20ga. Tuttaval aastaid igapäeva kogemus E38 V8 bensiini bemmidega ning normaalne linnakulu on ca. 15 liitrit, talvel 20. Niipalju kui ise olen mossega sõitnud v. kaassõitjaks ostunud on kütusearvestus siiski tehtud 10 liitri kohta sajale. Samas maanteesõidul kütusekulud isegi võrdsed ja kindlasti mosse kahjuks kui kiirused 100+ km/h minema hakkavad.
Vasta

Kuna oman ka Mosset peaks ka midagi kirjutama Cool
Ise arvan ka, et Mosse ei ole kõige mõistlikum igapäevaauto. Aru ma ei saa kust tuleb vastupidavuse jutt, Mosse foorumit jälgides on koguaeg kellelgi tagasild laiali, jagajavõll pooleks, bensupumba membraanid läbi jne. Endal samad kogemused. Vastupidavaks võib vast mootori rauda pidada. Igapäevaautoks on mul Opel, ainukese veana minu kasutuses olnud seitsme aasta jooksul ütles kunagi aju üles, mis vajas natuke jootekolviga torkimist ning läks maksma paarsada krooni.

Aga siiski, hommikul tööle minnnes kui väljas ilus ilm on ajan ma garaazist millegipärast Mosse välja ja lähen sellega Smile

(Kütusekulu kohta ka- Sõbral on V8-ga audi, maanteel viiekesi võtab 12, mosse täpselt samamoodi Big Grin )
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne