(16-03-2014, 00:19 AM)Laurts Kirjutas: Palju võiks t-25 ressurss olla mototundides? Vaatan lahtiste silmadega põkade turul ringi, mõned müüjad on kuulutuses välja toonud töötunnid - mõnel seal ainult 500 (see siis nagu uus traktor?) mõnel 1500, mõnel 2000. Mis numbrite juures tavaliselt tuleb kapremondi peale mõtlema hakata?
Reaalselt
Vene õlidega:
Mootor 3000tt ja lekkeid rohkem kui kastekannul ja mootor ise läbikulunud.
Käigukast peab viisakalt üleval end kuni 2000-2500tt. Siis on juba lõtkud sisse tekkimas 90% masinatest. (10% on hästi hoitud ja lõtkud tekivad lihtsalt oma 500tt hiljem) See on ka tüüpiliseks miks t25a masinad enamjaolt ei pea vastu.
Kapremondiga üldse nii, et rusi ei võetud kapremontigi, enne kui 6000tt kellal polnud. Vene kirsamäärdega sõites ei imestanud ka, samas näiteks soomest tulnud Progress 825 masinatel võib vabalt 6000tt kellal olla ja pole ka ühtegi polti lahti keeratud. Metsaveo rusidel olen näinud masinat millel vurati kas 7 või 8a jooksul 12t tt kellale. Polnud ka kohta kuigi mida üle polnud käidud.
Majandites likvideeriti enamjaolt t25a masinad seal 1800tt juures. Järgneva 20a jooksutasid tegelased kellale oma 1200tt juurde ja seeõtttu võibki suurelt jaolt öelda, et vanemad masinad on oma aja julgelt ära elanud.
Põhiprobleemideks on viletsad õlid, elektrisüsteemi isearetused, mädad plekid ja 8h jutti ebakaines olekus eelmine omanik kes pukis oli.
Masinad mis on 0-1200tt töötanud ja pärinevad väiketalunike erakätest. Need on ka juba nii ja naa.
Teadmised nende omamiseks ja nende kasutamiseks võeti ikka majandi voovadelt ja tulemus kahjuks suht nutune peale seda.
Igasugused ümberehitused (a'la jagajate vahetused tundmatute vastu, plekkide sisse suurte aukude lõikamine (olgu selleks kapoti või akukasti sisse suured augud)) Rääkimata sellest, et paljud ei oma kuuri, kuhu see t25a sisse ajada (kabiinita 2m kõrguse ukseavaga või 2,65/2,75m ukseava kabiiniga masinale) - Selle puudumise tulemusena enamik masinad seisavad väljas, vene raud roostetab, rehvid pragunevad, kummidetailid juhtmed, tihendid purunevad/kivistuvad. - enamjaolt kurb vaatepilt alatihti oleks tahe, omaniku ennast ka poolde säärde lumehange tõsta paariks nädalaks.
t25a kapremonti läksid kusjuures need masinad seal 3000 ja 4000tt juures. (see pole ametlik number vaid sellise numbriga olen kohanud masinaid, kes on käinud kapremondis (näiteks Sauel))
Töötundide kohapealt
Ise olen võtnud nii: 1 töötund = 100km autosõitu.
1000tt seega 100 000 km sõitu vene autoga. Nüüd mõtleme, mis juhtuks 25a jooksul vene autoga, kui masinat kasutatakse vähe ja temast ei hoolita. (tüüpiline omanik)
Erakogemusest võin niipalju öelda.
Olen viimase 15a jooksul huvi pärast silmanud, mis masinad müügis. Iga aastaga on asi hullemaks läinud. Vähem masinaid müügis ja needki viimased rapped. Viimasel aastal on olnud 3 t25a masinat mida võiks kodu tuua. Üks oli uus 300tt kabiinita iludus 5,5k €, teine kabiiniga hoitud masin 5k € (kolmanda tõin kodu). Ütleme nii, müügis olevatest on saasta ja korraliku suhe seal 1/10le.
Seeõttu ongi raske leida korraliku. Sest masin mis on garaazis seisnud, hästi hoitud, ilma ümberehitusteta. (heal juhul ka tänapäevaste rehvidega, millel pole mõrasid) hinnaklass sinna 5-6,4 tuhande kanti. Paljud lihtsalt ei taipa, et võid ju selle odava juustu kodu vedada, kuid paar tuhat tuleb talle ikka juurde tõsta. Tegu pole lääne autoga mis istud sisse ja sõidad.
Hindadest ja välimustest. Näitena
http://www.osta.ee/t-25a-45876936.html
Tüüpiline eestlane näeb puuduolevaid detaile. Mina aga näen suht korralikult hoitud masinat, millel värvkate korralik, suuremaid lekkeid ei näe.
Puuduolevad/katkised detailid asendab ca 1500-2000euriga ja omatakse juba turu odavamat masinat. Kuid ostjad tahavad enamjaolt kohe rooli istuda. Ei näha ette, et praktiliselt iga masinaga tuleb teha kohe lisakulutusi.
Teine näide
naide 2
Näha kõveraid plekke ja ülelakutud masinat, mis väljas seisnud (värvi kohati maha visanud ja roostes)
Kolmas näide
http://www.soov.ee/jogevamaa/Traktor_T_2...m?ca=1&w=3
Vanusega (1978a masin) ära pleekinud ja sellega seotud amortiseerumine.
Hetkel jah kuigi halvad näited, kuna häid masinad pole hetkel müügis. Reaalne on ka see, et hea masina eest tuleb välja käia suurt hinda. Kuid teine variant on, osta saasta ja seda lihvida paremaks. - kuigi ega seegi odav tule sest vene traktori varuosade saadavus ja kvaliteet on hullem kui l..i veniv püksikumm.
(12-03-2014, 21:30 PM)Jokker Kirjutas: Ja sellel viimasel ei olegi pimenuuti. On ainult koonus ja kiilusoon.
eelnevalt ridapumbast. Ridapumbal käib pimenuut selle koonuse otsa. Uuemaltel pöörispea pumpadel ju sama teema. Lihtsalt pöörispeapumpadel on see pimenuut ostes kaasas. Ridapumbal aga peab eraldi 15euri eest kaasa ostma.
Alates 1994a likvideeriti see pimenuut ära ja asendus ta täielikult aukliku hammasrattaga. Seda varianti kohtas ka vanematel masinatel, kuid üliharva ja see tekitas segadust. Reaalselt aga likvideeriti üks logisev detail vahelt ära. UUematel rusidel ka see pimenuut kadunud ja asendunud aukliku hammakaga.
Lisasin manusesse ka vaate enda masina jaotuskasti. Seal koonusega auk vastu vaatamas ja pimenuuti ei saa kuhugi panna.