zubrjonok haagis, väärtus?

Te ikka ise ka aru saate, et pakute täiesti vastuvõetamatult hinnalist ja idiootselt keerulist lahendust? Pohhui-nahhui, paneme ilma. See mõni kilomeeter minna. Ehk läheb õnneks. Enamasti läheb.

Aga kui ei lähe? Siis satub Õhtulehe esiküljele...

Pärast Õhtulehe esilehele pääsemist saab Villu Vane juhitav üksus jälle LS muuta haagisekasutust täpsustava paragrahviga...Sad

1 m üle otsa mõistlikult laotud koormat ei sega kedagi. Tummistel kärudel on nii veopea kui tagaserv koos tuledega kõrgemal ja probleem oluliselt väiksem. Ka ei vaju need nii sügavale koorma all. Näiteks Respo kasutab 2 asemel 4 vedru oma pooleteisttonnistel üheteljelistel...

Jälle plusspunkt subrikulisele: sellele on raske teha pikkadest laudadest tulesid varjavat koormat.Cool Kuigi, ilmselt võimalik...
Vasta

(26-03-2014, 17:54 PM)v6sa Kirjutas:  Te ikka ise ka aru saate, et pakute täiesti vastuvõetamatult hinnalist ja idiootselt keerulist lahendust? Pohhui-nahhui, paneme ilma. See mõni kilomeeter minna. Ehk läheb õnneks. Enamasti läheb.

Aga kui ei lähe? Siis satub Õhtulehe esiküljele...

Pärast Õhtulehe esilehele pääsemist saab Villu Vane juhitav üksus jälle LS muuta haagisekasutust täpsustava paragrahviga...Sad

1 m üle otsa mõistlikult laotud koormat ei sega kedagi.

Haagis on tavaline sõiduk, millele kehtivad muuseas samad nõuded mis mootorsõidukitelegi. Ehk siis kuna on öeldud "kuni...":
1. 1-99 sentimeetrit võib veos olla üle ilma märgistuseta!
2. 100-199 sentimeetrit võib üle olla juhu, kui on kasutatud pika veose punavalget ruudukujulist märgistust.
3. 200 cm ja rohkem vaid ja ainult pika veose eriloaga, vastavate saateautodega jne!

Ja Politsei mõõdab seda tagumisest gabariidist, nagu ka sõiduki üldpikkust, kuhu ei käi sisse haagisekonks jms gabariidist väljaulatuvad vidinad. Kusjuures ka nendele välja tõmmatavate ja/või eemaldatavate tagatuledega paadihaagistel on antud passis gabariitpikkus ning selle sees ei ole needsinased sarve otsas tuled! Need ongi mõeldud selleks, et kui paat või muu koorem ongi LS lubatu ja märgistatu piires üle gabariidi, siis tulede nähtavuse tagamiseks saab need kaugemale välja tõmmata. Ja ma olen täheldanud, et need on vägagi täpne mõõdupuu selle "märgistuseta meetri" jaoks! Neid võib tõesti asendada ka poest saada oleva eraldi tuledepaneeliga, seda just vette sõidetavate paadihaagiste puhul aga siiski peavad põlema ka eesmised ääregabariidid jms.

Kes meist siis ei oleks elus jõhkrat ülegabariiti vedanud, tõesti on ju mõnikord vaja. Big Grin Aga siiski ei saa ega tohi seda NORMIKS pidada ja veel vähem tiheda liiklusega avalikule teele ronida. Ja siit jõuame asja tuumani: Zubrjonokil ei ole peaaegu mingit väärtust peale nostalgilise väärtuse. Kui ta on olemas ja liikluskõlblik, siis midagi sellega ju vedada saab ja lihtsalt prügimäele ka viia pole mõtet. Aga vaadates nüüd nende tehpassi ja lubatud kaalusid, kohe ka tuliuute samasuguste haagiste andmeid ja hinda... parimal juhul oleks nõus maksma 100 euri ülikorraliku zuubriku eest + ümberregamise kulud, ei rohkemat. 50 maksaks sellise eest, millega saab veel natuke aega metsast puid vedada atv/traktori taga. 135 on ikka ulme natuke...Tuliuus "zubrjoonok" maksab 370 euri, "kõigi lisadega" koos 481 eur. Sealtsamast Pratik 263x125x30 kasti ja samasuguste 13-tolliste ratastega maksab 680 euri ja see on kolm korda parem käru kui zuubrik/maz/mmz või muu samasugune jama.
Vasta

(26-03-2014, 09:17 AM)v6sa Kirjutas:  Sinu haibitud lahendus kõrvalpaiknevate tuledega on õrn okste ja väravapostide suhtes. Palju tulesid kulub aastas?
Arkis sai arvele võetud lääne ca 10x10 cm tuledega ja neid tulesi läks,sai villand sellest lääne saastast ja uaz tuled külge,juba aastaid küljes ja pole veel suutnud ühtegi tuld puruks saada,on korduvalt nö kahekorra käinud vasta puid ja poste kogematta.Kuvaldaga plekist kast õigeks ja läheb jälle.Kui teadlikult läheb kuhugi vastu siis kruvin küljest,tuli kinni kahe m8 liblikmutriga,mõni minut ja asi tehtud,eriti hea kui vaja kuhugi kitsasse ukseauku sisse lükata.Tiki konghaagisel tuled raamis kõrval ja kui kuhugi vastu läheb siis rõõmu kui palju.
Vasta

Üldiselt kärud pole jah vasta seina sõitmiseks projekteeritud Big Grin
Vasta

Puht praktilise nurga alt küsin - kas keskmine tsikkel MMZ kasti ära mahub? Endal hetkel ühtegi ratast kuskilt võtta pole, et proovida. Keskmise tsikli all pean silmas midagi stiilis fazer/hornet.

Kaubikuga võiks ka tsiklit vedada, aga selles kaubikus pole mitte kuskile koormarihmasid kinnitada, nii et tsikkel püsti seisma jääks.
Vasta

(30-03-2014, 14:45 PM)Mahno Kirjutas:  Puht praktilise nurga alt küsin - kas keskmine tsikkel MMZ kasti ära mahub? Endal hetkel ühtegi ratast kuskilt võtta pole, et proovida. Keskmise tsikli all pean silmas midagi stiilis fazer/hornet.

Kaubikuga võiks ka tsiklit vedada, aga selles kaubikus pole mitte kuskile koormarihmasid kinnitada, nii et tsikkel püsti seisma jääks.
Kunagi vedasin Voshod-i omale zubrjonikiga ära, mahtus suht. täpselt rattast rattani kasti. Ainult et tsikli kasti ja maha tõstmine oli paras akrobaatika ja jõunumbri combo.

Kaubikus on tsikleid veetud päris mitmeid. Üks tegelane peab lihtsalt kongi ratta selga jääma ja hoolitsema et asi püsti oleks ja ära ei liiguks. Kui ühest linnast teise mitusada km vaja vedada siis veidi jamam jah tsikli seljas kongis istuda, aga kel janu sel jalad.
Vasta

Lihtsam oleks võrr külili panna...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(30-03-2014, 16:58 PM)mlsluik Kirjutas:  Lihtsam oleks võrr külili panna...

Aga selline rest põrandale, esi- ja tagarattal pesa olemas, rihmade kinnitused ka paremal-vasakul.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

2 (eueo)alust ajavad ka asja ära.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Akrobaatikat käruga väga teha ei tule, sest mul käib tagaporte ära. Põhimõtteliselt saab ka ilma porteta sõita, lihtsalt number on porte peal ja see võib miilitsa harja punaseks ajada.

Kuidas kaubikus see euroaluste kasutamine mõeldud on? Alused tsikliga risti maha, tsikkel aluste peale ja koormarihmaga aluste külge kinni?

Võrr külili panna oleks hea küll, aga ma ei tea, kuidas seal mahlad sees seisavad siis. Bensiin, õli, jahutusvedelik, pidurivedelik...

Kedagi sinna tallinn-tartu marsruudile selga istuma panna...no ma ei tea. Käigu see võrr siis üksi külili, kui saatus selline peab olema. Mis sest sõbrast sinna veel viga saama panna.
Vasta

Seoses tsikli ja zubronniga.. tõmbasin auto paagist kütust kuna polnud viitsimist tanklasse minna, hiljem nagunii tartupoole asja. Juhtus see mis juhtuma pidi, poolel teel küttega tuuga... Hea et motovokk kastis, 5km krossikaga mööda viljandi maanteed haage tanklasse kütte järgi...


Soeses kastis vedamisega, ega tegelikult tsikkel päris külili ju ei ole, olen mõne rehvi alla visanud ning välja ei tohiks midagi tilkuda... Näituse masinaid võibolla nii ei vea aga endurod ja muud krossikad peaks kõike kannatama... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Seoses sõbra koos võrriga kaubikus külilikäimisega meenub tõsiasi et tõesti igaüht ei tasu roolitaha lasta kui näiteks teine auto nööriotsas järel on või tsikkel kaubiku kongis asetseb. Selle kohta meenub üldlevinud ütlus: "Veneajal bussijuhiks saamiseks pidi Ikarussiga niimoodi sõitma, et armatuuril olevast veeklaasist tilkagi välja ei loksu/maha ei lähe".
Vasta

Tänud neile, kes euroaluse välja pakkusid. Bandit bussi, alus tagaratta alla, ratas ise keskhargile seisma ja koormarihmaga aluse külge kinni. Ei olnud seda nägugi, et maha tahab kukkuda. Kuigi eks ma sõitsin ka üpris rahulikult. Vabandan siis kaasliiklejate ees, keda minu pöörete võtmise või üle trammiteede liikumise kiirus närvi ajas.
Vasta

Euroalusel üks laud vahelt välja,sinna aukupanad tagaratta.Euroaluse enad alla risti kaubiku seinas seina pruss tõmbad prussi alusega kokku ja ratas rihmadega aluse külge ja ei lähe see kuhugi ka normaalselt kurve läbides.
Vasta

Las see jääb järgmistele tarkuseks. Järgmised sõidud kavatsen ma kaherattalisel omapäi sõita lasta ilma kaubiku abita Smile

Eks oleks ma ka võinud ju rohkem ketsi anda, aga ratas oli eelmisel omanikul väga kenasti ja kriipsuvabalt hoitud, ei tahtnud kohe ise ka ära kratsida Smile
Vasta

Kaasfoorumlane vihjas, et võiks oma kärudest ka siin rääkida paari sõnaga.

Mul neid Zubrikuid juba tükki kolm käe alt läbi käinud. 

Esimene oli isa oma, millele rooste tahtis kallale tulla. Sai siis kõik lahti võetud, liivapritsitud, tagaluuk ehitatud, uus elekter ja veel nipet-näpet ning siis lõpuks tsingivanni saadetud. Üllataval kombel plekikosu ei jäänudki lopergune ja see käru nüüd teenib vapralt edasi. Pilte vist sellest ei olegi või olen ära kaotanud.
Huvitav tähelepanek sellest ajast oli veel see, et Dodge RAM 1500 kasti mahub zubrjonok sentimeetri pealt sisse. Sai korra veetud niimoodi  Big Grin

Teine oli äia vana puuvedamise zubrik. Kuna käimas oli ka sama ajastu vene alumiiniumpaadi taastamine, siis esmalt sai sellele tehtud paadikäru. Toorikuks siis mainitud zubrik ja enamvähem samad sammud, mis eelmisega - lihtsalt ümberehitust oli "natukene" rohkem.
Selle kohta siis enne ja pärast pildid:

Enne:

[Pilt: photo_1.sized.jpg]

Pärast:

[Pilt: maz2.sized.jpg]

Ja kuna ajastukohasest paadist juba oli juttu, siis sellest ka üks pilt enne taastamist:

[Pilt: photo_2.sized.jpg]

Ja pärast:

[Pilt: IMG_1679.sized.jpg]

Ja hetkel siis käsil kolmas Zubrikuline. Sellest tuleb ATV transpordikäru. Töö on alles pooleli ja "enne" pilti õigel ajal ei teinud, aga seda võib ju ülevalt poolt vaadata - nad ju kõik samasugused  Big Grin
Hetkeseis selle projektiga niisugune. Lõpus, nagu ikka, jälle tsinkimisse jne:

[Pilt: 640]


Võibolla pole küll kõige "viisakam" saatus neil kärudel siinse lugejaskonna mõistes (kaugel originaalsusest ju), kuid samas alternatiivne saatus oleks paari aasta pärast olnud neil kaalu peal... paraku. Enamiku jaoks need ju risu. Vähemalt nüüd elavad uut elu edasi ja teevad tööd Smile
Vasta

Mis teh.passi margiks tuleb? Muidu asjalik tegevus. Edu.
Vasta

Kas muudad amordi nurka ka neil? See Zubriku suurim puudus teatavasti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Poetan vahele, et ehitasin ka zubrjonoki raami ümber tahtsin amordid püsti asendisse sättida. Siis veenas üks palju ehitanud mees mu ümber. Väitis, et häda pole kaldenurgas vaid amortides. Vene amordid ei pidavat hästi 
 töötama ja seda kehvemini nurga all. Külgkõikumise vastu pidi zubrjonoki lahendus ikkagi olema parim aga amordid tuleb korralikud panna.
Mina jäin uskuma.
Vasta

(12-01-2015, 08:35 AM)väike-tom Kirjutas:  ... Siis veenas üks palju ehitanud mees mu ümber. Väitis, et häda pole kaldenurgas vaid amortides. Vene amordid ei pidavat hästi töötama ja seda kehvemini nurga all...

Selleks, et amort summutaks liikumise energiat tuleb teda liigutada sisse-välja. Lihtsalt amordi raputamisega ei tööta ükski amort. Zubrjonoki ehituse juures olid insenerid purjus või jäi neil kuu lõpu tõttu amortide joonistamiseks aega väheks. Nii tuligi konveierilt käru, millel amordid on all, aga neid ei liigutata. Eriti veel koormaga sõites.

hp
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 25 külali(st)ne