Võib kustutada.
#1

Võib kustutada.
Vasta
#2

Asjalik lõimealgatus.Cool Harva julgeb keegi enda soetust kriitiliselt lahata.

Kas kasutusjuhendis või mõnes muus käru puudutavas infokillus on kirjas maksimaalne lubatud tõstetava tiku kaal?

Palgi jaoks on teised riistad (mis paraku ka teist hinda maksavad). Mis Sul ka olemas onWink

Nii IKH kui teised kerged haagised on ikka küttepuu ja peenpalgi ehk kerge kauba vedamiseks. Kolmesajakiloste palkidega saad üsna pea lahti ka telikukinnitustest.Sad

Kõnealused kallid rattad omavad eelist vaid sooserval toimetades. Kõvemal pinnal on ka kättejuhtunud autoratas täiesti pädev. Ning naela või sobiva nurga all tuleva oksatüüka vastu on mõlemad võrdselt kaitsetud.
Vasta
#3

Kui nüüd hinnad ka üles paneksid, oleks analüüsi tegemine veidi lihtsam. Vaja siis käru ja rattakomplekti hinda.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

selle käru kasutusotstarve oleks vast max 10..15 cm diam jubinate tõstmine ja transport inimesele kes ei saa tervislikel põhjustel ise tõsta või pole füüsiliselt nii võimekas (nooruk, vanur, rase ....)

piltidelt paistab vastu räme ülekoormus nii kraanale kui haagisele Big Grin
Vasta
#5

Võta asja positiivselt. Rattakomplekti ju ometi said.
Lisaks hulgaliselt oskusteavet, kuidas ei peaks asju valmistama.
Hindamatust isiklikust kogemusest rääkimata.
Teed nende rataste peale asisema, küll tollele õhemale rauale ka rakenduse leiad. :-)
Vasta
#6

rataste poole pealt oleksin isiklikult näiteks 2 sõiduka ratat kõrvuti pannud.Küljelt tõstmiseks saad ju nelikanttoru raamile kinnitada,teise peenema nelikant toru paned sisse ja käpp otsa.Kustpoolt tõsta vaja sealt poolt tõbad teleskoobi välja ja toestad ära või mõlemilt poolt korraga.Kui ikka korralikku asja tahad saada siis lint ja paber näppu ja poodi mõõtma ja jonistama.
Vasta
#7

(09-05-2014, 18:00 PM) Kirjutas:  Kui nüüd hinnad ka üles paneksid, oleks analüüsi tegemine veidi lihtsam. Vaja siis käru ja rattakomplekti hinda.
Tänane postkastileid annab eeldatavasti samasuguse käru kohta järgnevat teada: kandevõime tonn, pikkus 3,8m, laius 1,31m, kõrgus 1,06m, kaal 180kg, hind 695eur. Lisaks siis 300kg kandev poom 169eur.
Samas kataloogis samas mõõdus 22x11.00-8 veljel rehv 69eur. Rumm 29eur.
Vasta
#8

Nohjah. Eks kõik sõltub eelkõige pinnasest, kus toimetada tuleb. Märjas-niiskes paigas on asi igal juhul keeruline ja vajab oluliselt tugevamat tehnikat. JA kui probleem on ka manööverdatavuses, siis on ju selline kooslus igati äge! See polegi ju profitehnika.
Mul on kuiv maapind ja kui on olnud vajadust küttepuu asemel pikka ja rasket palki tuua, siis olen kas lohistanud või üks maailma ägedamaid palgiveohaagiseid on hoopis paadihaagis! VÄGA jõhkra palgi võtad kerge käeliigutusega peale, kaalugu see kasvõi 2 tonni! Aga selline saab ainult tammepalk olla... Tehnoloogia on lihtne ja täpselt sama, mis paadi/purjeka maapinnalt peale võtmisel: käru konksu otsast ära, veeretad palgi(paadi) nina ette, installid vintsitrossi, palgi tõmbad tagumise kiilurulliku peale ja sealt siis mööda rullikuid muudkui edasi, kuniks haagis on tasakaalus. Siis paned käru vedukile sappa ja vajadusel tõmbad palgi(paadi) vintsipukini, kui tahad konksule koormust.

Küll peab siis olema paadihaagis sellise ehitusega, odav rannatreiler, kus viimast rullikut ei saa vastu maad kallutada, selleks ei sobi. Samas julgen arvata, et Donn'i-sugustel meistrimeestel oleks tuhat korda odavam ja tugevam kasvõi seuhke rannatreila osta ja seda oma vajaduste järgi kohendada, kui... seda ikka juhul, kui pole just vaja ülikitsast ja ülilühikest palgihaagist. Järve tööriistamarket ju kodupood ja eks neid kolakaid on seal ka vaadatud - no ei, sama ka nende nn. muruniidukihaagistega. Ostad kaherattalise "tavalise" käsikäru, mis maksab 4 korda vähem, installid veotiisli ja saad kolm korda mahukama ja tugevama käru!

PS: kel võimalus, proovige paadihaagist ja üllatute, kui universaalne asi see võib olla! Selle männikuhja all peidab ennast selline Big Grin Aga see oli viimane lõpp, alguses paistnud Defekas kuhja alt väljagi...

OT: jäi silma selline asi Wink
Vasta
#9

Ot:

Aga mitte ei saa jätta kommenteerimata, et miks PlyVal64 sa nüüd sellist imelikku juttu siin teemas ajad, et paadi käruga on mõistlik minna metsa puid vedama? Kui teises teemas räägid suure suuga, et vana traktor kuulub kuusakoskisse ja ostke endale kähku euro masinad igaks mõtetuks tööks.

Miks nüüd endale ei ole siis muretsetud uut traktorit ja metsaveo käru?

Lihtsalt selline tähelepanek, et miks ühes teemas on vaja tugevalt oma arvamust esitada ja pilvede peale elada (jutt käib siis t-25 hinna arutluse teemast), kui ise teed täpselt sama moodi kui teised inimesed - ajad läbi sellega mis on.

Ei taha tüli üles kakkuda - küll aga sellist äärmusest äärmusesse olevat juttu on ka imelik lugeda.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#10

PlyVal64 jutus iva. Kui on paat, siis tekib ka paadikäru. Ja et ta 99% ajast niisama ei seisaks, tegime oma jaole vineerpõhja ja metallpoordid. Saab konteineri, murutraktori peale vinnata, jne. Kõige veidram kasutus- sel maamessil kandis söögipakkujate suurt vok`panni...
Vasta
#11

Ei näe ka Priidu seisukohtades miskit küsitavust.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#12

(10-05-2014, 17:06 PM)phyl Kirjutas:  Ot:

Aga mitte ei saa jätta kommenteerimata, et miks PlyVal64 sa nüüd sellist imelikku juttu siin teemas ajad, et paadi käruga on mõistlik minna metsa puid vedama?
...

Vaadates paadihaagise konstruktsiooni ja selle eest küsitavat hinda, siis ei liigitu Priidu pakutav lahendus kuskiltmaalt odavate kilda.

Metsahaagise sild peab all püsima ka siis, kui täiskoormaga üle juurika ronida. Respo rannahaagise oma kardetavasti jääb maha...

Kuigi iseenesest on õige, et hea paadihaagise olemasolul saab selle rullikuid kenasti ära kasutada ka metsatöödel.Cool

(10-05-2014, 10:44 AM)donn Kirjutas:  ...
Öeldakse küll, et on olemas õige meetod tõstmiseks nii, et seljale viga ei tee, aga kuskil X asendis vihaleajava paarimeetrise palgiga võsa vahel mässates ununevad igasugused meetodid - töö on tarvis lõpetada ja palgid peale saada.
...

Oma kurb kogemus sellest kevadest ütleb, et kiire läheb üle täpselt sel hetkel, kui peale krõpsu jalad enam ei kanna. Siis on aega küll ja küll...Sad

Ehk kraana on abiks. Paraku mitte säärasel moel tehtuna. IKH konstruktsioon on puhas konsool, mille puhul üleminek elastseltToungue deformatsioonilt plastsele toimub üllatavalt väikese koormuse juures kraana noole otsas. Seda kõike saab ravida väikese muudatusega haagise ehitusesWink

Positiivse külje pealt tuletan meelde, et Sul on nüüd suurepärane võimalus teha näidise alusel parem haagis. Täpselt selline, nagu vajaCool Ootan huviga teema arengutBig Grin
Vasta
#13

kuidas rataste kummidega ka lood on , harilikult panevad sellist saasta peale et jube vaadata (ostsin kunagi mingi kaubakäru 2 rattaga ja seal peal on kummid mida peab vähemalt 1 x aastas vahetama sest on juba ostes kõverad ja löövad punni välja ning lõhkevad, haisevad ka võikalt ,peal on isegi kiri -not for highway use- ühesõnaga paras saast)
Vasta
#14

Pole hullu.
Meistrimehele just paras toorik, millest tugevduste lisamisega kodupidamisse talutava töövahendi saab meisterdada. Tooriku hind on nagu on, aga ikkagi oled kokkuvõttes mäel, ma arvan.
Kümme-kaks-kolmkümmend tüve tirib aastas metsast välja küll.
Kindlasti ei tohi unustada tarkust, et iga ilmaga sohu asja pole, muidu on igast asjast varsti ainult tükid alles. Oma mets, omad rajad, omad riistad, tead kus ja kuidas toimetada.
Sellise otse-letist-metsa poekaubaga aga ei julgeks ise muud teha, kui oksahagu ja latvasid vedada.

Ahjaa..
Mis nipiga balansiirid kinnituvad?
On's sääl mingid puksid või laagrid ka ikka olemas või ainult puhas poltliide?
Vasta
#15

Kui huvi ise meisterdada või edasi arendada toorikutes, siis soovitan sellist võtta näidiseks, mille järgi teha.
Vasta
#16

(10-05-2014, 19:48 PM)pen.skar Kirjutas:  PlyVal64 jutus iva. Kui on paat, siis tekib ka paadikäru. Ja et ta 99% ajast niisama ei seisaks, tegime oma jaole vineerpõhja ja metallpoordid. Saab konteineri, murutraktori peale vinnata, jne. Kõige veidram kasutus- sel maamessil kandis söögipakkujate suurt vok`panni...

Täpselt nii see ju on - paadihaagis seisab enamasti ju niisama ja on "mõttetu kulu". Eriti kaatrite omad, mis on hooajal veel, mitte ei käi treilal. Ehk paari lihtsa lahendusega saab universaalhaagise. Kusjuures väga suure-pika, mida kasthaagistega ei saa. Ma võiks pikemalt kirjutada erinevate paadihaagiste headest/vigadest. Kuni lihteemaldatavate tagatulede paneelide jms välja, mida ühelgi tavahaagisel pole! Ning mis kõige tähtsam: miilits teepeal vaatab ju numbreid: paadihaagise omakaal on alati palju väiksem, kui vähegi veokõlbulikul "muul" ehk kasthaagisel! Edasi viidatud paadihaagisel 276 kilo/kauba kaal 474kg, suurimal O1 kasthaagisel 420 kilo/kaup olematud 330 kg!!! Hinnavahe 700 eurorubla, mille eest saab ehitada kolm kasti, kaks autoveo erivahendit ja veel teab mida kõike!

Mida suurem haagis, seda julmem tugevusvaru neil on. Paate veetakse sellistesse kohtadesse ja sellistel slippidel, et "paha hakkab". Ei tule need sillad sealt alt kuhugi! Muidugi: odav selline haagis pole aga tegu on ka parimaga. Aga vähegi paadi puhul on kaalunumbrid juba märgatavad: minu jaht kaalub ~600 kilo ja sama kaaluga hunnik palke on juba päris suur hunnik! See, et sel on paberite tarbeks kandevõime kirjutatud 474 kg, siis reaalne sellise haagise võimekus on 1000 kilo! Ning ei tasu ära unustada seda, et sellisega saab absoluutselt legaalselt ära tuua 6-meetrised lauad, prussid, torud jne! 6-meetrine lauakoorem istub ideaalselt nii, et tagumisest gabariidist on üle 99 sentimeetrit ja konksule on kaal igati kena 60-70 kilo.
Pigem on selliste haagiste häda see,et nad on enamuse ajast "liiga pikad ja laiad"! Aga kõik vidinad on 10 minutiga eemaldatavad ja nende asemel tõsta kast, pane auto peale- ja seisusõiduteed, palgiveo torud - ole vaid mees ja leiuta!

Kui aga on tööks haard-koor metsavedu, siis... siis ostetakse ikka jõhker traktor ja spetsiaalne vedavate ratastega haagis sinna sappa!
Vasta
#17

Kuna koorma massile läks jutt, siis tm vs. kg...
...Niiskusel 50%: Hb-620; Ks-790; Ku-560; Ma-640; Lm(Lv)-660.
(E. Saarmani PUIDUTEADUS)
Vasta
#18

(13-05-2014, 11:12 AM)donn Kirjutas:  
(12-05-2014, 11:52 AM)kalleb Kirjutas:  ...
on juba ostes kõverad ja löövad punni välja ning lõhkevad
...

Rehvide kohalt on veel vara kommenteerida - sel kärul täitub aasta alles tuleva aasta alguses. Kui nad kirjeldatud kujul iseeneslikult ei lõhke, siis loodan, et ei pea iga aasta vahetama, muidu kaob selle käruostu mõte ära. Võibolla mängib siin rolli käru hoiustamine päikese käes?


põhiline et hoian käru kuuris ja ilmselt päikesest too jama pole , aga kui kummidel selline spetsiifiline hiina hais ning kiri et not for highway use siis kardan et need konehalli kummidki võivad parajad ersatzid olla

samas on suvalised autokummid päevad otsa päikese käes ja pole häda kedagi - ju on see mingi spetsiifiline hiina tehnoloogia kus vanadest kaltsudest ning läbitöötanud õlist valmistatakse koerakuse lisamisega häid rattakumme

...
on juba ostes kõverad ja löövad punni välja ning lõhkevad
...

Rehvide kohalt on veel vara kommenteerida - sel kärul täitub aasta alles tuleva aasta alguses. Kui nad kirjeldatud kujul iseeneslikult ei lõhke, siis loodan, et ei pea iga aasta vahetama, muidu kaob selle käruostu mõte ära. Võibolla mängib siin rolli käru hoiustamine päikese käes?


põhiline et hoian käru kuuris ja ilmselt päikesest too jama pole , aga kui kummidel selline spetsiifiline hiina hais ning kiri et not for highway use siis kardan et need konehalli kummidki võivad parajad ersatzid olla

samas on suvalised autokummid päevad otsa päikese käes ja pole häda kedagi - ju on see mingi spetsiifiline hiina tehnoloogia kus vanadest kaltsudest ning läbitöötanud õlist valmistatakse koerakuse lisamisega häid rattakumme
Vasta
#19

Minul on kõigi aiakärude rehvid hõbevärviga üle lastud, igivana tehnoloogia.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Sattusin ka seda kerghaagist kaema. Hinnalipikul mälu järgi lahja 700 pluss pea 200 "kraana" eest. Palju...

Kerge kaika vedamiseks väga OK asi. Kuid sajakilosed notid tapavad selle kergkonstruktsiooni ilmselt üsna kiiresti. Ikkagi õhuke värk.

Mõõdud tundusid üsna hääd olema. Postijätkude ärakadumise vastane ketilahendus oli päris nutikas. Pöörlev veopea on plussiks.

Natuke kahtlusi tekitas veopea kinnitus - ülekoormuste puhul võib sellest kergesti jagu saada. Balansiiri kinnitus oli üks tugevamaid asju üldse selle haagise juures.


Mis torkas vähemalt konkreetse isendi juures silma: keevisõmbluste ebaühtus. Ilmselt teevad erinevad tükid valmis erinevad mehed (loogiline ka). Kui mõni õmblus oli viispluss, siis mõned oleks nagu ise keevitanud...Toungue

Kuna nokitsesin endale talvel valmis küttepuude veoks haagise kuurinurka kogunenud vanarauast, siis annaks tehasetööle hindeks kõva kolm. Millimeeter seinapaksust torudele juurde kaotaks enamuse kahtlustestWink Idee on hea ja mõõdud mõistlikud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne