Postitused: 1,408
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Muruniitja õli peaks u sama olema kui Ziguli õli, vähemalt klass on sama.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 198
Teemad: 29
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
21-05-2014, 21:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-05-2014, 22:06 PM ja muutjaks oli
Daniil.)
Mina olen oma niiduki "Priks ja Traatõun" mootorit hooldanud nii:
kohe peale niitmist panna niiduk kasti või pingi peale peale, külje peale kummutada ja õli välja valada õlivarda ava kaudu (peab jääma allapoole), seejuures olgu mootor tahapoole kergelt viltu, et kallutamise ajal õli silindrisse ei satuks ja küünalt ära ei roojaks. Küünla võib ka enne kallutamist välja keerata ja peale õlivahetust, kui mootor taas õiges asendis, mõned korrad mootorit ringi ajada, et loobiks küünla ava kaudu liigse õli silindist välja, kui seda sinna ikkagi satub, siis küünal omale kohale tagasi keerata.
Poroloonist õhufiltrit puhastan ja immutan nii:
Svamm filtrist välja, pesta bensiini sees ja kuivemaks pigistada(käele võib kilekoti ümber mähkida, kui ei taha paljakäsi sulistada), seejärel panna svamm korpusesse tagasi ja niita kümmekond minutit, et tõmbaks ülejäänud bensu svammist välja (äkki rikub bens svammi ära, kui pikemaks ajaks sisse jääb). Siis panna svamm kilekotti, valada oli peale ja mudida kilekotti seni, kuni õli svammi sisse imbub. Siis pigistada õli svammist välja ja installida svamm filtri korpusesse tagasi.
Lugesin kunagi, et diislikütusega ei olevat hea mootorit loputada, kuna see jätvat detailidele mingiks ajaks kihi, millele õli hästi kleepuda ei taha.
Õli kasutan sama, mis autol või tsiklil - odavama otsa sünt, ikka jääb natuke üle kusagilt.
Postitused: 677
Teemad: 16
Liitus: Aug 2011
21-05-2014, 22:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-05-2014, 22:26 PM ja muutjaks oli
rocker.)
Räägin enda naabrimehest:
Ostis osta.eest 25 eerikuga muruniiduki ("biggest stays on"

) 3 hooaega tagasi.
Laisk nagu ta on, õli too hetk ei vahetanud kallas vaid autost ülejäänut peale.
Hetkel käsil kolmas hooaeg sama vana õliga, iga aasta vaid törtsu peale valanud. Ütles vaid, eks näe kaua kestab. Aga tundub, et enne mädaneb kest ära kui mootor maha sureb.
Ja töötab siia maani, isegi ei suitse raibe
Postitused: 4,179
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
MA ei jäta "jonni", nagu ma ei taha seda jätta ka meremootorite puhul. Mootor on mootor, eriti veel neljataktilised. Vahet pole ,mis aparaadi peale see pandud on: arvata võib, et vähegi kvaliteettootja mootorite koostetäpsus on sama Toyotal, bemmil, B&S'il, Makital, Hondal ja VolvoPental.
Auto puhul on aastal 2014 10 000 õlivahetusvälp samahea kui olematu, pigem on see 15-20K läbisõitu või kord aastas. Seda ikka suure temperatuurierinevuse pärast. Muruniiduk ja näiteks purjekas teadupärast aga miinuskraadides tööd ei tee ja ringi ei sõida.
Ütleme auto kasutuse keskmiseks kiiruseks 50 km/h, seega 10 000 läbisõitmiseks kulub 200 tundi ja tänapäeval tavalise 20 000 välba jaoks 400 tundi! Aga auto mootor töötab ikka oluliselt raskemates tingimustes, seda just pööretevahemiku ja temperatuuride (lõputud kümkäivitused) osas. Ja mitte mingit probleemi ju pole! Ning norm on ka see, et õli võib ära kuluda max. pealt min. peale. Tõesti, mõni murutraktor võib teha erakasutuses hooajaga 200 tundi tööd... kuigi vaevalt! Käsiniiduk, eriti see 99-eurone, ei tee seda mitte kunagi!
Ei ole õlifiltrit, msi siis saasta püüaks. Nõus. Ja see, et sisuliselt see liitrike ju ei maksa ka mitte sittagi. Aga asi on rohkem põhimõttes: ma sõidan tuima näoga autoga 500 tundi sama õliga ja siis hakkan ennast vaevama mingi odavjunniga, mis tegi tööd 15 tundi??? Milleks?
OK, mingi teatud aja jooksul ju õli enda kvaliteet langeb aga kuna niigi on neile podistajatele ette nähtud täielik saastõli, siis korra sinna sisse panna korralik õli ja asja võib unustada. Pigem vaadata, et oleks võimalikult kuumakindel ehk siis suveõli.
Postitused: 1,443
Teemad: 42
Liitus: Jan 2002
Maine:
2
See on mõnus teema, igaühel on positiivne lugu rääkida :) Mul ka.
Mul on ka kuskil 15 aastat vana bs mootoriga asi. Õli olen aegajalt peale valanud, mõnel helgemal kevadel pilli külili keerand ja 'hooldust teinud' :)
See talv juhtus niisugune lugu, et niitja jäi kogemata kuuks ajaks õue. No mul on väike kuur ja et muule kolale ligi saada, lükkan ta välja. Ära minnes ununes. Järgmine kord maale sattudes vaatasin, et mis see kollane sealt kuuse tagant paistab. Lükkasin kuuri tagasi, hoolas peremees ikkagi.
Eelmine nädal mõtlesin siis käivitada. Üsna roostene nägi välja, aga proovida ju ikka võis.
Starterist ei jaksand tõmmata :)
Trossid ka eriti ei liikund.
Keerasin siis terast konet ringi paar korda, siis sai juba nöörist ka.
Kuskil seitsmenda tõmbega läks käima.
Viis minti käis, siis hakkas suits hajuma, õli hakkas otsa saama :)
Jätsin seisma, valasin uue sisse, käivitasin, niitsin.
Rõõmus meel oli, ausalt :)
Postitused: 198
Teemad: 29
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
22-05-2014, 08:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2014, 08:57 AM ja muutjaks oli
Daniil.)
Tõtt-öelda ei saa aru, miks mõned seltsimehed muruniiduki õlivahehetust juskui mittevajalikuks peavad. Mõned aastad vahetamata õliga BS mootorit olen lahti kiskunud - õlist oli saanud pigi värvi ja konsistentsiga ollus. Alati võib teha paremini, eriti, kui see tegemine pole kallis, aeganõudev ega keeruline.
teemast välja:
Ka on nähtud sama probleemi "igikestval" Volvo 940 2.3 mootoril, millel õli vahetati kord aastas ja sõideti väga lühikesi otsi - karteri põhjas oli saasta niiplaju, et jõudis õlipumbani ja ummistas selle täielikult, s.t surve kadus.