Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
üldiselt on nii, et L seguleerib siibri asendit tühikäigul, H seguleerib kui palju karburaatos õhku peale annab ja S reguleerib segusisse minevat bensiini hulka. Vedrud on ju kõigil kruvidel all.
2 kõrvuti olevat alumist kruvi- parempoolne on tavaliselt L ja vasakpoolne H ja ülevalpool asetsev üksik kruvi on S
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
no millegipärast arvasin jah, et vasak käsi on paremal pool aga see selleks.
Kui karburaatorit lähemalt vaadata, siis L kruvi reguleerib otse gaasihoova algasendit, ehk siis kuipalju hoob saab tagasi minna kui gaas lahti lastakse. seda, et S või T reguleerib kütusehulka ütles üks saeremontija ja H reguleeribki õhu hulka- mida rohkem õhku mootoris seda kõrgematel pööretel käib. Lihtne ja loogiline.
Reguleerides T kruvist tühikäiku reguleerime me seda läbi kütuserikkuse segus- reguleerides L kruvist reguleerime me seda hoova asendi kaudu.
Huvitav lisafakt on see, et Espina hekilõikuri karburaatoril puudusid reguleerimiskruvid ehk siis masin käis täpselt nii nagi see karburaator oli just õnnestunud. Partneri samasugusel karburaatoril olid aga kruvid olemas.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
need tähed pidavat olema välismaa keelsed lühendid.
no, et L - low (madal) ja H - high (kõrge) ja t - throttle (siiber).
(ma ei vastuta andmete õigsuse ja õigekirja eest)
Postitused: 10,893
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
Kui karburaator on plägane, siis miski kusagilt lekib. Kontrolli tihendeid, membraane ja voolikuid.
Kui sama jama on ka teise küünlaga, siis võid profülaktikaks keerata L kruvi 1/6 pööret sissepoole. Kui läks paremaks, siis lase karburaator uuesti reguleerida.
Kas õhuklapp ikka avaneb täielikult?
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Kes siin rääkis palja õhuga käimisest? Koguaeg räägin ju, et T reguleerib kütusekogust segus.
Postitused: 1,194
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
03-07-2014, 08:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2014, 08:57 AM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Paar joonist, ehk teevad asja selgemaks:
Läbilõike peal pole kruvi "T" (esimesel pildil tähistatud "I"-ga) näha. See seab paika asendi, millest segusiiber enam kinnipoole ei saa minna gaasilingi vabastamisel. Kruvi 27, ehk "L" reguleerib kütuse andmist kanalitesse, mis toimivad tühikäigul ja väikestel pööretel. Kruvi 11, ehk "H" reguleerib kütuse kogust peadoseerimisse, ehk suurtel pööretel, või täpsemalt öeldes, olukordades, kus segusiiber on avatud palju.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 576
Teemad: 12
Liitus: Jan 2011
Maine:
22
Vahendan enda emotsiooni kõnealuse riista ehk Dolmar MS4510 kohta. Minu kätte jõudis isend, mis on toodetud 2004. aastal, elu on ta näinud palju. Ütlen kohe, et riista ost oli minu enda valik ning kellelgi edaspidise jutu valguses ennast halvasti tunda ei ole vaja. Vajasin riista käesoleva suve lõpetuse töödeks kuna eelmise tööriista remont ei tahtnud lõpuks enam ära katkedagi. Kopp sai ette.
Niidutöö kallale asumast takistas trimmpea puudumine. Kõiksugu asju saab ka poest osta, aga püüan läbi ajada selle nassvärgiga, mis mul kogunenud on. Eelmisele trimmerile sai kunagi ostetud universaalne trimmpea. Võtsin selle ning treisin tugipuksi, millega sai pea ära tsentreerida. Mutriga kinni ja olemas. Panin Dolmari käima ning hakkasin niitma. No ei saanud palju niita - tegi bööö. Soojalt käima muidugi ei läinud.
Kaane olin pealt võtnud varemgi. Ega ta puhas olnud seest, aga nagu ikka, lootsin, et käib minu vajaduse ära. Hoolikamal vaatlusel selgus, et õlileke oli ikka väga suur. Sisuliselt kõik õhutuskanalid olid õlisegust tolmup.ska täis. Harutasin kogu krempli laiali, selles mõttes oli positiivne üllatus, et kõnealune Dolmar on tunduvalt lihtsam riist kui mu eelmine Partner B522M. Osade puhtaks harimiseks kulus terve õhtu ära, so u 3 tundi survekaga pesemist ja leotamist ning pealeselle suruõhuga kuivatamine. Võtsin kohe laiali ka kolvigrupi.
Trimmerit on enne mind korduvalt lahti võetud, kolvigruppi on enne mind remonditud. Ma ei tea oma Dolmari ajalugu ega põhjuseid, miks teda on remonditud. St ma ei oska järjestada, mis võis olla põhjus ja mis tagajärg. Igatahes oli kolvigrupi koostamisel kasutatud 2 5mm originaalkruvi ning 2 6mm mitte-originaalkruvi. No ja oli juhtunud see, et need 6mm mitte-originaalid olid hakanud ennast ilmselt lahti kruvima. Ilmselt on kruve korduvalt kinnipoole keeratud. Sellega oli juhtunud see, et originaalid olid väga tugevasti sisse keeratud, 6mm suht lõdvalt. Kuuma andes ilmselt keeras siis kaane kõveraks. Üldiselt oli remonditud suht vastutustundlikult, asjad olid alles ja ei olnud katki tehtud.
Remondiks coilisin silindri keermed ära. Poltideks jätsin kaks originaali ning 12.9 sisekuuskant 6mm polti. Ma ei tea, kas see on hea lahendus. Kolvigrupi alumised osad lihvisin märkeplaadile pandud parajalt peene liivapaberiga. Koostamisel kasutasin mõistlikus koguses Loctite 5920. Poltidele veel Loctite 243, pingutasin kõik ühtlaselt 10Nm.
Peale kokku ladumist läksin uuele katsele. Tulemus umbes sama - veidi tööd ja bööö. Lugedes sedasama teemat, tekkis mõte süütepooli vahetamise kohta. Internet annab tänasel päeval hindeks uutele alates 64EUR. Seda raha välja käia oli veits kahju kuna polnud kindel, kas on süütepooli viga ja kas sellest trimmerist üldse asja saab. Mõtlesin, et ma vaatan pulli pärast, milline on vana trimmeri süütepool. Täitsa samasugune paistis. Kohale passitades ilmnes, et süütepool ise on väga sarnane originaaliga, ainult, et teine kruviauk ei sobi. Kuna võimalust oli, siis puurisin ülbelt teise augu ise. Süda muidugi värises. Panin uuesti kokku ning proovisin - läks hästi käima ning jäi käima! Reguleerida tuleb veel, täispöördeid on minu arust liiga palju ning küttekulu on suur. Aga käivitus ka peale paksu heina sees kuumaks ajamist!
Seega oli probleemi peapõhjuseks vigane süütepool. Ma ei tea, kas vigase süütepooliga töötamine võis põlemata kütusest tekkinud ülerõhuga mootori tuksi keerata nii, et see õlitsema hakkas ning seda remontida oli vaja? Või tekkis õlitsemine enne, õhutuskäigud ning silindriribid vajalikku jahutust ei taganud ning ülekuumenemise tõttu riknes süütepool?
Kokkuvõttes sai ikkagist jälle remonditööd tehtud. Aga oli huvitav, polegi viimasel ajal niisuguse innuga midagi pusinud.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Dolmarite puhul nii samal võsakal kui mootorsael on tõesti suureks plussiks läbi mõeldud konstruktsioon ja lihtsasti ligipääsetav igale poole kus vaja mitte ei pea nuputama nagu ruubikukuubikut kokku pannes.